Jump to content

Waarom schelden Nederlanders met ziektes?


Djmaddox

Recommended Posts

  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nissan

    8

  • Dr.Oppai

    8

  • Jimmiefitz

    7

  • FireFighter

    6

nja weetje ik hoor altijd waroom doen die nederlandersdat of die buitenlanders

ik ben half arabisch en half nederlands ik snap echt veeeel dingen hiervan mij valt op dat de mensen die ruzie met zeg maar arabieren hebben

die hun begginen uit te schelden das ook omgekeerd ff een bijvoorbeeld:

stel ik heb ruzie met een nederlander, dan ga ik schelden tegen nederlanders( dis nep en niet waar!)

snappen jullie het!

Link to comment
Delen op andere websites

nja weetje ik hoor altijd waroom doen die nederlandersdat of die buitenlanders

ik ben half arabisch en half nederlands ik snap echt veeeel dingen hiervan mij valt op dat de mensen die ruzie met zeg maar arabieren hebben

die hun begginen uit te schelden das ook omgekeerd ff een bijvoorbeeld:

stel ik heb ruzie met een nederlander, dan ga ik schelden tegen nederlanders( dis nep en niet waar!)

snappen jullie het!

Dat is toch logisch? Maar volgens mij gaat het om het schelden met ziektes niet over het uitschelden in het algemeen.

Link to comment
Delen op andere websites

Goedendag,

Het valt mij heel erg op dat Nederlanders enorm veel met ziektes schelden, en dan vooral met kanker. Waarom doen zowat alleen Nederlanders dit? Ik heb nog nooit iemand in het Engels kanker zien zeggen, maar wel een Nederlander "cancermonkey" zien zeggen in Call of Duty.

Waarom doet men dit? Geeft dit een groter en sterker gevoel ofzoiets? In andere talen doet men dit namelijk nooit.

Als ik bijvoorbeeld een discussie heb met een Nederlander in Call of Duty of een andere game, komt er altijd wel een ziekte voorbij, en als ik dan vraag waarom ze dat zeggen geven ze geen antwoord.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit volk dat doet?

Omdat ze:

1.Denken dat ze leuk zijn.

2.Iedereen het zegt, dus waarom ik niet?

3. Stoer willen doen.

Met kanker schelden is nog wel het laagste niveau.

Dat is een mening en geen feit.

Werd er dan gevraagd om een feit? Nee, dat vroeg hij niet. Dan geef ik gewoon 3 redenen.

Link to comment
Delen op andere websites

Goedendag,

Het valt mij heel erg op dat Nederlanders enorm veel met ziektes schelden, en dan vooral met kanker. Waarom doen zowat alleen Nederlanders dit? Ik heb nog nooit iemand in het Engels kanker zien zeggen, maar wel een Nederlander "cancermonkey" zien zeggen in Call of Duty.

Waarom doet men dit? Geeft dit een groter en sterker gevoel ofzoiets? In andere talen doet men dit namelijk nooit.

Als ik bijvoorbeeld een discussie heb met een Nederlander in Call of Duty of een andere game, komt er altijd wel een ziekte voorbij, en als ik dan vraag waarom ze dat zeggen geven ze geen antwoord.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit volk dat doet?

Omdat ze:

1.Denken dat ze leuk zijn.

2.Iedereen het zegt, dus waarom ik niet?

3. Stoer willen doen.

Met kanker schelden is nog wel het laagste niveau.

Dat is een mening en geen feit.

Werd er dan gevraagd om een feit? Nee, dat vroeg hij niet. Dan geef ik gewoon 3 redenen.

Er werd gevraagt naar een antwoord. Als jij 3 redenen noemt die alleen in jou hoofd omgaan heeft hij er ook weinig aan dus dan heeft hij niks aan dat antwoord.

Link to comment
Delen op andere websites

Er werd gevraagt naar een antwoord. Als jij 3 redenen noemt die alleen in jou hoofd omgaan heeft hij er ook weinig aan dus dan heeft hij niks aan dat antwoord.

Misschien gewoon omdat de redenen daarvoor bij iedereen anders liggen en daarom ook meningen worden.

Je kan voor zo'n groot probleem niet zomaar een paar redenen geven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ooit hebben mensen het verzonnen te schelden met ziektes, wat door de "jaren" heen steeds meer gebeurde. Voor de meeste mensen is gebruiken van scheldwoorden nooit de bedoeling om ook werkelijk te spotten met de ziektes, of met de mensen die er aan gelijdt hebben, maar zij uiten hun agressie daarmee.(Niet dat ik het goed keur. :7)

Tegenwoordig gebruiken veel jongeren het woord kanker steeds meer, vaak hoeven ze niet eens te schelden. Het slaat eigenlijk nergens op en ze doen elkaar na zonder er bij stil te staan hoe enorm veel mensen (vaak zelfs hun familileden, bijv opa of oma) sterven aan de ziekte.

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zijn Nederlanders zo beroemd met kaas terwijl Duitsland de grootste kaasmaker is?

Waarom hebben vrouwen in Nederland gemiddeld grotere borsten dan de rest van Europa?

Waarom zijn de bananen krom?

Waarom dragen wij kleren? Dat deden wij vroeger toch niet?

Sommige dingen moet je niet willen begrijpen, maar gewoon accepteren zoals ze zijn. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zijn Nederlanders zo beroemd met kaas terwijl Duitsland de grootste kaasmaker is?

Waarom hebben vrouwen in Nederland gemiddeld grotere borsten dan de rest van Europa?

Waarom zijn de bananen krom?

Waarom dragen wij kleren? Dat deden wij vroeger toch niet?

Sommige dingen moet je niet willen begrijpen, maar gewoon accepteren zoals ze zijn. ;)

Nogal een kromme vergelijking om iets dat stoort te vergelijken met iets waar geen hond zich mee bezig houdt. Ik kan me best inbeelden dat mensen zich ergeren aan mensen die steeds met kanker schelden, ik denk niet dat er mensen 3 uur onafgebroken naar een banaan zitten te kijken en hun afvragen waarom die krom is. Ik zal even een situatie schetsen(echt gebeurd btw). Tijdens Frans valt m'n pen op de grond, ik zeg met een automatisme: SHIT! Leerkracht zegt dan iets gelijkaardigs, blijkbaar moeten we in het Frans schelden..:schater:

Mocht ik met kanker gescholden hebben zou ik meteen m'n agenda mogen afgeven, best logisch toch? Met shit spreek je over stront en met kanker roep je bij bepaalde mensen bepaalde herinneringen op. Nougoed, ik hoop dat je zelf begrijp dat schelden met ziektes iets erger overkomt als schelden met shit, kut, klote, fuck,...Ik vind het dus maar krom om het zomaar te 'accepteren'. Over het waarom kan je niet twisten, het is zo, en misschien bedoelde je zo je post. Maar ik vind niet dat leerkrachten of collega's op het werk schelden met ziektes moeten accepteren(dit gaat dan over het schelden met ziektes - het doen ervan). 't Ligt voor een deel wat aan je opvoeding hoor, als je ook maar een greintje respect hebt voor je medemens ga je niet luidkeels je pen die op de grond valt een kankerpen noemen(alweer neem ik mijn vallende pen als voorbeeld)..:{

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zijn Nederlanders zo beroemd met kaas terwijl Duitsland de grootste kaasmaker is?

Waarom hebben vrouwen in Nederland gemiddeld grotere borsten dan de rest van Europa?

Waarom zijn de bananen krom?

Waarom dragen wij kleren? Dat deden wij vroeger toch niet?

Sommige dingen moet je niet willen begrijpen, maar gewoon accepteren zoals ze zijn. ;)

Nogal een kromme vergelijking om iets dat stoort te vergelijken met iets waar geen hond zich mee bezig houdt. Ik kan me best inbeelden dat mensen zich ergeren aan mensen die steeds met kanker schelden, ik denk niet dat er mensen 3 uur onafgebroken naar een banaan zitten te kijken en hun afvragen waarom die krom is. Ik zal even een situatie schetsen(echt gebeurd btw). Tijdens Frans valt m'n pen op de grond, ik zeg met een automatisme: SHIT! Leerkracht zegt dan iets gelijkaardigs, blijkbaar moeten we in het Frans schelden..:schater:

Mocht ik met kanker gescholden hebben zou ik meteen m'n agenda mogen afgeven, best logisch toch? Met shit spreek je over stront en met kanker roep je bij bepaalde mensen bepaalde herinneringen op. Nougoed, ik hoop dat je zelf begrijp dat schelden met ziektes iets erger overkomt als schelden met shit, kut, klote, fuck,...Ik vind het dus maar krom om het zomaar te 'accepteren'. Over het waarom kan je niet twisten, het is zo, en misschien bedoelde je zo je post. Maar ik vind niet dat leerkrachten of collega's op het werk schelden met ziektes moeten accepteren(dit gaat dan over het schelden met ziektes - het doen ervan). 't Ligt voor een deel wat aan je opvoeding hoor, als je ook maar een greintje respect hebt voor je medemens ga je niet luidkeels je pen die op de grond valt een kankerpen noemen(alweer neem ik mijn vallende pen als voorbeeld)..:{

Je begrijpt het niet. Ik zeg niet dat mensen het moeten accepteren. Ik zeg dat mensen moeten accepteren dat Nederlanders met ziekten schelden en Amerikanen met geslachtsdelen. Hun vinden ons raar en wij vinden hun raar. Dat valt niet te snappen, maar dat moet je accepteren. Dát wil ik duidelijk maken.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Waarom zijn Nederlanders zo beroemd met kaas terwijl Duitsland de grootste kaasmaker is?

Waarom hebben vrouwen in Nederland gemiddeld grotere borsten dan de rest van Europa?

Waarom zijn de bananen krom?

Waarom dragen wij kleren? Dat deden wij vroeger toch niet?

Sommige dingen moet je niet willen begrijpen, maar gewoon accepteren zoals ze zijn. ;)

ik weet niet hoor maar dat is griekenland.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zijn Nederlanders zo beroemd met kaas terwijl Duitsland de grootste kaasmaker is?

Waarom hebben vrouwen in Nederland gemiddeld grotere borsten dan de rest van Europa?

Waarom zijn de bananen krom?

Waarom dragen wij kleren? Dat deden wij vroeger toch niet?

Sommige dingen moet je niet willen begrijpen, maar gewoon accepteren zoals ze zijn. ;)

Daar is een heel logische wetenschappelijke verklaring voor: ze groeien richting het licht, aangezien het licht bij bananenplantages van de zon komt, en dus van boven. groeien de bananen (terwijl ze naar beneden hangen) richting de zon, en krijg je een kromming in de banaan.

maar even ontopic:

Ik zat vanochtend in de bus, zaten er een paar allochtonen (sorry, ik heb niks tegen allochtonen, als ze zich maar gewoon aanpassen aan onze maatschappij, normen, waarden, etc. Het valt me dan wel weer op dat dit over het algemeen allochtonen zijn die dergelijk gedrag vertonen (maar dat is weer een andere discussie)) achterin de bus, allemaal een jaartje of 16/17. In iedere zin (op deze zin na (letterlijke qoute): "Mag ik jou naaien meisje" toen ze een meid naast de bus over de stoep zagen lopen) werdt er op zijn minst 2 keer het woord kanker gebruikt. Dan vraag ik me dus echt af waar dat heen moet met zulk soort mensen. Volgens mij hebben bij voorgenoemde personen, de ouders en het onderwijssysteem dan enorm gefaald.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...