Jump to content

Waarom schelden Nederlanders met ziektes?


Djmaddox

Recommended Posts

Ik weet niet. het flapt er makkelijk uit denk ik. En kanker is meer het Nederlandse woord voor 'fucking'. Soms hoor ik amerikanen online en zeggen ze in 1 zin wel 3 keer ''fuck'' of ''fucking''. Dan is het op den duurt ook niet meer leuk en ga ik naar een andere server :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nissan

    8

  • Dr.Oppai

    8

  • Jimmiefitz

    7

  • FireFighter

    6

Het bekt lekker. Als je in Spanje iemand uitscheld voor kankerhoofd reageert die niet, of minder heftig dan wanneer je 'je moeder is een hoer' zegt. Ligt allemaal aan de bevolking. Wij kunnen ziektes niet kunnen, zij andere dingen niet.

Kanker in je bek lijkt me niet zo lekker, maar dat terzijde. Kanker is inderdaad ontastbaar geworden, terwijl men nog wel vaak -tyfus of -pest als voorvoegsel gebruikt. Dat wordt geaccepteerd omdat die ziekten dus niet meer zo vaak voorkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet. het flapt er makkelijk uit denk ik. En kanker is meer het Nederlandse woord voor 'fucking'. Soms hoor ik amerikanen online en zeggen ze in 1 zin wel 3 keer ''fuck'' of ''fucking''. Dan is het op den duurt ook niet meer leuk en ga ik naar een andere server :puh: .

Ik heb toch liever dat mensen met "Fuck" schelden dan dat ze met "Kanker", "Tyfus" of een andere ziekte gaan schelden.

Ik heb echt nog nooit een ander volk met een ziekte horen schelden. Ik merk wel dat het vooral dat allochtone jongeren hier met "Kanker" schelden. De groep Hollandse jongeren die daarmee lopen, en de vooral racistische jongeren. Ik heb ook echt nog nooit een aardige Hollandse jongen met "Kanker" horen schelden. Zij schelden vaker met minder erge dingen.

Ook heb ik juist gemerkt mensen die iemand hebben verloren aan Kanker schelden er ook minder snel mee.

Terwijl juist de mensen die altijd met "Kanker" schelden, hebben minder vaak iemand aan kanker verloren.

Dit laat mij zien dat mensen pas gaan beseffen wat kanker is als ze er iemand aan hebben verloren. Iets wat ik ook weer niet vind kunnen. Want moet dan de halve bevolking het lootje leggen aan kanker voordat er niet meer mee gescholden wordt?

Link to comment
Delen op andere websites

het enige wat mij opvalt als er in call of duty MP nederlanders zijn, respectievelijk, dat ze nogal veel over "stoned" praten...

even een vraag, is bij jullie daar in nederland een bepaalde drug niet-verboden?

Link to comment
Delen op andere websites

even een vraag, is bij jullie daar in nederland een bepaalde drug niet-verboden?

In Nederland is de softdrugs gewoon in de coffeeshop te koop, dit is om te voorkomen dat mensen te snel op de harddrugs over gaan.

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind net op een Forum een of andere Canadees/Amerikaan met de forumnaam "ActiveCancer". En daar reageerd niemand op. Als ik hier een namechange zou doen naar Kanker oid zou ik een vlaag aan negatieve PB's en comments krijgen...

Link to comment
Delen op andere websites

tja, waarom zeggen Nederlanders geen "neuk jou!" ofzo net zoals de engelsen wel doen.

Het is gewoon zo dat ieder land wel zijn eigen scheldwoorden heeft.

Ovrigens vind ik wel kunnen dat je met kanker mag schelden, maar wel met controle en dus niet in bussen met kanker dit en kannker dat lopen praten of in een drukke straat hardop kanker lopen te zeggen.

Ik ben het ook met mania eens, het is een taboe geworden.Ik begrijp jimmi ookwel, ik weet toevallig dat iemand in zijn familie het heeft maar ja zoals mania al zei:over tyfus word niet moeilijk gedaan of over griep.

Dus dat is denk ik waarom nederlanders wel met kanker of andere ziektes schelden en buitenlanders meestal niet.

Edit@De mensen die zeggen dat je pas iemand moet verliezen om te beseffen dat je er niet mee moet schelden:Mijn omda is aan kanker overleden en mijn opa heeft het op dit moment, maar ik blijf ermee schelden omdat ik kanker(ziekte) en kanker(scheldwoord) van elkaar schijd, ik zie het niet als hetzelfde want ik bedoel niet de ziekte als ik zeg "kankerlul" als ik in COD gedood word.

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

Het bekt lekker. Als je in Spanje iemand uitscheld voor kankerhoofd reageert die niet, of minder heftig dan wanneer je 'je moeder is een hoer' zegt. Ligt allemaal aan de bevolking. Wij kunnen ziektes niet kunnen, zij andere dingen niet.

Tuurlijk reageert hij niet, hij verstaat je niet. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Het bekt lekker. Als je in Spanje iemand uitscheld voor kankerhoofd reageert die niet, of minder heftig dan wanneer je 'je moeder is een hoer' zegt. Ligt allemaal aan de bevolking. Wij kunnen ziektes niet kunnen, zij andere dingen niet.

Tuurlijk reageert hij niet, hij verstaat je niet. :D

en hij reageert wel als je 'je moeder is een hoer' zegt?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap er ook niks van. Kanker is een hele erge ziekte, er gaan mensen aan dood, daar maak je toch geen grappen over?

Idem dito voor de griep. Daar gaan ook mensen aan dood, maar als iemand een scheldwoord met griep verzint kijkt niemand op of om. Als iemand kanker zegt dan gaan alle alarmbellen rinkelen. Het woord is verheven tot een soort onaantastbaar woord waar niemand aan mag komen. Nogal hypocriet als je het mij vraagt. Als iemand pesthumeur mag zeggen, dan ook kankerhumeur.

tja, waarom zeggen Nederlanders geen "neuk jou!" ofzo net zoals de engelsen wel doen.

Het is gewoon zo dat ieder land wel zijn eigen scheldwoorden heeft.

Ovrigens vind ik wel kunnen dat je met kanker mag schelden, maar wel met controle en dus niet in bussen met kanker dit en kannker dat lopen praten of in een drukke straat hardop kanker lopen te zeggen.

Ik ben het ook met mania eens, het is een taboe geworden.Ik begrijp jimmi ookwel, ik weet toevallig dat iemand in zijn familie het heeft maar ja zoals mania al zei:over tyfus word niet moeilijk gedaan of over griep.

Dus dat is denk ik waarom nederlanders wel met kanker of andere ziektes schelden en buitenlanders meestal niet.

Edit@De mensen die zeggen dat je pas iemand moet verliezen om te beseffen dat je er niet mee moet schelden:Mijn omda is aan kanker overleden en mijn opa heeft het op dit moment, maar ik blijf ermee schelden omdat ik kanker(ziekte) en kanker(scheldwoord) van elkaar schijd, ik zie het niet als hetzelfde want ik bedoel niet de ziekte als ik zeg "kankerlul" als ik in COD gedood word.

Met tyfus wordt wel degelijk moeilijk gedaan! Maar je hebt ook gelijk dat je het ook van elkaar kan scheiden. Het beste is gewoon om het niet te doen. Maar wie is het met me eens dat je beter met woorden/zinnen als "Fuck You" kan schelden, dan met ziektes. Aan neukenvrijen ga je niet dood. (Of moet je geopereerd worden enz.) Ook al kan je wel ziektes krijgen zoals HIV door seks.

Link to comment
Delen op andere websites

en hij reageert wel als je 'je moeder is een hoer' zegt?

Gaan we het nu echt zo letterlijk nemen?

Heel simpel: Je moet gewoon niet schelden. Punt klaar uit. Helaas is het inmiddels zo normaal geworden dat je scheld, maar vroeger schold niemand. En zeker niet met dit soort taal. En áls je dan een keer lekker wilt schelden, gebruik dan op zijn minst taal waar je niemand mee kwetst, zoals eikel of strontkop in plaats van kankerjong/kankerkop. Niemand gaat dood aan de stront, aan kanker wel. Maarja, daar heb je het weer, eikel of stront is niet stoer genoeg.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

en hij reageert wel als je 'je moeder is een hoer' zegt?

Gaan we het nu echt zo letterlijk nemen?

Heel simpel: Je moet gewoon niet schelden. Punt klaar uit. Helaas is het inmiddels zo normaal geworden dat je scheld, maar vroeger schold niemand. En zeker niet met dit soort taal. En áls je dan een keer lekker wilt schelden, gebruik dan op zijn minst taal waar je niemand mee kwetst, zoals eikel of strontkop in plaats van kankerjong/kankerkop. Niemand gaat dood aan de stront, aan kanker wel.

Mee eens, maar het is een gewoonte. Als mensen om je heen het doen, ga jij het ook doen. (De meeste dan, er zijn uitzonderingen) Maar om nou te schelden met strontkop :7.

Link to comment
Delen op andere websites

en hij reageert wel als je 'je moeder is een hoer' zegt?

Gaan we het nu echt zo letterlijk nemen?

Heel simpel: Je moet gewoon niet schelden. Punt klaar uit. Helaas is het inmiddels zo normaal geworden dat je scheld, maar vroeger schold niemand. En zeker niet met dit soort taal. En áls je dan een keer lekker wilt schelden, gebruik dan op zijn minst taal waar je niemand mee kwetst, zoals eikel of strontkop in plaats van kankerjong/kankerkop. Niemand gaat dood aan de stront, aan kanker wel. Maarja, daar heb je het weer, eikel of stront is niet stoer genoeg.

Wordt mij nu verweten dat ik met kanker scheld, terwijl ik dat helemaal niet doe? Die opmerking was gewoon een joke, het was meer een reactie op een al even zo flauwe opmerking van daarvoor. De moeder van iemand uit mijn klas is overleden aan kanker, en mijn oma ook, dus ik zie geen reden om met kanker te schelden. Ik heb het idee dat er nu allemaal verwijten naar mijn hoofd worden gegooid, of is dat niet zo?

Link to comment
Delen op andere websites

kanker is het zelfde als je kut zegt

bevoorbeeld : je kunt een missie niet halen dan zeg je meestal wel kut

maar andere zeggen dan kanker maar je hebt dat niet in de gaten als je zoiets zegt

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...