Dr.Oppai Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Ik snap er ook niks van. Kanker is een hele erge ziekte, er gaan mensen aan dood, daar maak je toch geen grappen over? Idem dito voor de griep. Daar gaan ook mensen aan dood, maar als iemand een scheldwoord met griep verzint kijkt niemand op of om. Als iemand kanker zegt dan gaan alle alarmbellen rinkelen. Het woord is verheven tot een soort onaantastbaar woord waar niemand aan mag komen. Nogal hypocriet als je het mij vraagt. Als iemand pesthumeur mag zeggen, dan ook kankerhumeur. tja, waarom zeggen Nederlanders geen "neuk jou!" ofzo net zoals de engelsen wel doen. Het is gewoon zo dat ieder land wel zijn eigen scheldwoorden heeft. Ovrigens vind ik wel kunnen dat je met kanker mag schelden, maar wel met controle en dus niet in bussen met kanker dit en kannker dat lopen praten of in een drukke straat hardop kanker lopen te zeggen. Ik ben het ook met mania eens, het is een taboe geworden.Ik begrijp jimmi ookwel, ik weet toevallig dat iemand in zijn familie het heeft maar ja zoals mania al zei:over tyfus word niet moeilijk gedaan of over griep. Dus dat is denk ik waarom nederlanders wel met kanker of andere ziektes schelden en buitenlanders meestal niet. Edit@De mensen die zeggen dat je pas iemand moet verliezen om te beseffen dat je er niet mee moet schelden:Mijn omda is aan kanker overleden en mijn opa heeft het op dit moment, maar ik blijf ermee schelden omdat ik kanker(ziekte) en kanker(scheldwoord) van elkaar schijd, ik zie het niet als hetzelfde want ik bedoel niet de ziekte als ik zeg "kankerlul" als ik in COD gedood word. Met tyfus wordt wel degelijk moeilijk gedaan! Maar je hebt ook gelijk dat je het ook van elkaar kan scheiden. Het beste is gewoon om het niet te doen. Maar wie is het met me eens dat je beter met woorden/zinnen als "Fuck You" kan schelden, dan met ziektes. Aan neukenvrijen ga je niet dood. (Of moet je geopereerd worden enz.) Ook al kan je wel ziektes krijgen zoals HIV door seks. Ja er word wel moeilijk over gedaan, maardan omdat het niet aardig is, niet omdat er zo veel mensen aan dood zijn gegaan. Overigens ben ik het niet mee eens dat je beter met fuck you kan schelden dan met kanker want als je gewoon op je eigen kamer kanker zooi zegt als je dood gaat en niemand hoord het dan maakt het geen verschil dus dan is het ook niet beter of slechter. Reageren
Ferre Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Ga nou niet zeuren over schelden met ziektes in het algemeen. Over mensen die tyfus, kolere of pest zeggen hoor je niemand klagen. Kanker is voor sommigen wel een punt. Maar het gebruik van kanker is vaak ook te koppelen aan het niveau van die persoon. Maak er geen punt van, dat soort weet niet beter. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 19 april 2010 kanker is het zelfde als je kut zegt bevoorbeeld : je kunt een missie niet halen dan zeg je meestal wel kut maar andere zeggen dan kanker maar je hebt dat niet in de gaten als je zoiets zegt Er zit wel degelijk verschil tussen kanker en kut, hoor. Aan kanker gaan dagelijk mensen dood, aan "kut" gaat niemand dood voor zover ik weet. Als iemand kanker heeft overwonnen of die persoon heeft iemand verloren door kanker en dan word je uitgeschelden voor kankerkop oid dan vind je dat wel wat erger dan kutkop. Reageren
Jimmiefitz Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Ik snap er ook niks van. Kanker is een hele erge ziekte, er gaan mensen aan dood, daar maak je toch geen grappen over? Idem dito voor de griep. Daar gaan ook mensen aan dood, maar als iemand een scheldwoord met griep verzint kijkt niemand op of om. Als iemand kanker zegt dan gaan alle alarmbellen rinkelen. Het woord is verheven tot een soort onaantastbaar woord waar niemand aan mag komen. Nogal hypocriet als je het mij vraagt. Als iemand pesthumeur mag zeggen, dan ook kankerhumeur. tja, waarom zeggen Nederlanders geen "neuk jou!" ofzo net zoals de engelsen wel doen. Het is gewoon zo dat ieder land wel zijn eigen scheldwoorden heeft. Ovrigens vind ik wel kunnen dat je met kanker mag schelden, maar wel met controle en dus niet in bussen met kanker dit en kannker dat lopen praten of in een drukke straat hardop kanker lopen te zeggen. Ik ben het ook met mania eens, het is een taboe geworden.Ik begrijp jimmi ookwel, ik weet toevallig dat iemand in zijn familie het heeft maar ja zoals mania al zei:over tyfus word niet moeilijk gedaan of over griep. Dus dat is denk ik waarom nederlanders wel met kanker of andere ziektes schelden en buitenlanders meestal niet. Edit@De mensen die zeggen dat je pas iemand moet verliezen om te beseffen dat je er niet mee moet schelden:Mijn omda is aan kanker overleden en mijn opa heeft het op dit moment, maar ik blijf ermee schelden omdat ik kanker(ziekte) en kanker(scheldwoord) van elkaar schijd, ik zie het niet als hetzelfde want ik bedoel niet de ziekte als ik zeg "kankerlul" als ik in COD gedood word. Met tyfus wordt wel degelijk moeilijk gedaan! Maar je hebt ook gelijk dat je het ook van elkaar kan scheiden. Het beste is gewoon om het niet te doen. Maar wie is het met me eens dat je beter met woorden/zinnen als "Fuck You" kan schelden, dan met ziektes. Aan neukenvrijen ga je niet dood. (Of moet je geopereerd worden enz.) Ook al kan je wel ziektes krijgen zoals HIV door seks. Ja er word wel moeilijk over gedaan, maardan omdat het niet aardig is, niet omdat er zo veel mensen aan dood zijn gegaan. Overigens ben ik het niet mee eens dat je beter met fuck you kan schelden dan met kanker want als je gewoon op je eigen kamer kanker zooi zegt als je dood gaat en niemand hoord het dan maakt het geen verschil dus dan is het ook niet beter of slechter. Nee, maar je gaat niet tegen iemand "KankerJood" zeggen. Fuck you, vind ik veel minder erg. Reageren
NickOwnage Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Mijn moeder heeft ook Kanker gehad. En die heeft het overleefd met Chemo. Door die ziekte is haar leven veranderd in voor en nadelen. Ik scheld er zelf ook mee. Maar me ouders ook. En me omgeving ook. Het gaat ook om met welke mensen je omgaat. Reageren
TZG Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 kanker is het zelfde als je kut zegt bevoorbeeld : je kunt een missie niet halen dan zeg je meestal wel kut maar andere zeggen dan kanker maar je hebt dat niet in de gaten als je zoiets zegt kanker wordt net als kut een bijvoegelijk naamwoord Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Nee, maar je gaat niet tegen iemand "KankerJood" zeggen. Fuck you, vind ik veel minder erg. Je hoort zowieso niet tegen iemand dat soort dingen te zeggen, overigens kan fuck you voor sommige mensen meer kwetsend overkomen dan kankerjood dus dat verschilt welke erger is. Reageren
NickOwnage Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 kanker is het zelfde als je kut zegt bevoorbeeld : je kunt een missie niet halen dan zeg je meestal wel kut maar andere zeggen dan kanker maar je hebt dat niet in de gaten als je zoiets zegt kanker wordt net als kut een bijvoegelijk naamwoord Tis wel een verschil. :S Wat vinden mensen nou erg aan als je kut zegt? Reageren
ikt Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Iedereen, overal op de wereld scheldt. Schelden heeft als doel iemand beledigen voor wat voor reden dan ook, en iedereen doet het als die boos het. godver ik discusieer hier niet meer, teveel kleine kutkindjes die geen argumenten kunnen geven Reageren
TZG Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Nee, maar je gaat niet tegen iemand "KankerJood" zeggen. Fuck you, vind ik veel minder erg. Je hoort zowieso niet tegen iemand dat soort dingen te zeggen, overigens kan fuck you voor sommige mensen meer kwetsend overkomen dan kankerjood dus dat verschilt welke erger is. Kankerjood zou ik persoonlijk wel veel erger vinden (hoewel ik geen jood ben ). Ik bedoel, ik zeg de hele dag fuck you tegen mn vrieden, en zij ook tegen mij Reageren
Jimmiefitz Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Nee, maar je gaat niet tegen iemand "KankerJood" zeggen. Fuck you, vind ik veel minder erg. Je hoort zowieso niet tegen iemand dat soort dingen te zeggen, overigens kan fuck you voor sommige mensen meer kwetsend overkomen dan kankerjood dus dat verschilt welke erger is. Als bij mij op school Fuck You wordt gezegd, dan reageren ze een beetje flauwtjes met "Hou je Bek", maar als ze KankerJood tegen je zeggen worden ze echt boos. En dan heb ik het echt over iedereen. Maar het kan verschillend zijn, ik ben van Joodse afkomst(Ik geloof niet), maar naar mijn mening is KankerJood een erger scheldwoord dan Fuck You. Reageren
flippie13 Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 (bewerkt) Wat een heisa om één woordje. Oké, het is wel een woordje met een dodelijke ziekte erachter, maar niemand hier is er opgekomen dat het wel eens synoniemen kunnen zijn? Dat één woordje dus twee betekenissen kan hebben? Als dat uiteindelijk wel zo blijkt te zien, zullen al de mensen het dan nog steeds erg vinden? 'Wat gij niet wilt dat u geschiet, doe dat dan ook een ander niet', das wel een mooie voor dit topic. Met het woordje 'kut' schelden mag wel, maar 'kanker' is uit den boze? Dus Kutjood mag wel, maar kankerjood wordt weer te erg? Dat vind ik namelijk al helemaal een rare, want 'jood' kan apart ook worden gebruikt als scheldwoord, en daar zijn ook vele duizenden (of miljoenen?) mensen aan dood gegaan. Niet als scheldwoord, maar omdat ze simpel een Jood waren...? Ik vind het allemaal een beetje té hypocriet ... En ja, ik scheld met kanker, ja dat geef ik toe. Ik schaam me er niet voor en ga er toch mee door, ongeacht of ik mensen ken met kanker (en die ken ik, vele). Natuurlijk let ik erop in welke situatie ik het zeg, als ik midde op de chemo afdeling sta ga ik het natuurlijk niet zeggen, maar dat is hetzelfde als homo, dat wordt ook als scheldwoord gebruik (Wat evenals gewoon geaccepteerd wordt door iedereen!!!), maar homo zeg je ook niet voor een homo club (als scheldwoord. Bewerkt: 19 april 2010 door flippie13 Reageren
Jimmiefitz Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Dus Kutjood mag wel, maar kankerjood wordt weer te erg? Ik vind KutJood ook niet kunnen. Reageren
Sprunk Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Ik heb het idee dat er nu allemaal verwijten naar mijn hoofd worden gegooid, of is dat niet zo? De eerste zin was aan jou gericht, de rest was gewoon algemeen en niet specifiek aan jou gericht. Sorry voor de onduidelijkheid. Reageren
BoerBanaan Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 (bewerkt) Eigenlijk heb ik zo veel mensen met kanker horen schelden dat het eigenlijk normaal is geworden en ik heb er eerder ook best veel mee gescholden.. Maar nu besef ik dat je mensen er mee kak kwetsen en scheld ik alleen als ik boos ben o.i.d. Maar wat eigenlijk ook raar is, is dat "godverdomme" helemaal niet als erg wordt gezien terwijl het wel degelijk erg ís. Bewerkt: 19 april 2010 door BanaanDaan Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.