Jump to content

Dodenherdenking


PowerPats

Nationale Dodenherdenking  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Herdenk jij ieder jaar de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog ?

    • Ja
      31
    • Nee
      15


Recommended Posts

Vandaag is het alweer bijna zover. Om 20:00 herdenken wij de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. nu ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die daadwerkelijk belang hechten aan deze plechtigheid. Ikzelf vind het zeer belangrijk en ben om 20:00 gewoon 2 minuten stil.

En hoe zit dat met jullie ?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Amfetamientje

    17

  • FireFighter

    13

  • Bierbuikje

    12

  • KillerZero86

    9

Geen flauw idee wat er dit jaar gaat gebeuren, vorig jaar stond ik op het podium en ben ik gewoon doorgegaan en het totaal vergeten. Dit jaar niet, ik zal vanavond wel op Xbox zitten met een headsetje op en het waarschijnlijk toch weer vergeten. Maar als ik er aan denk, en het ligt gelegen. Dan doe ik het wel..

Zit trouwens onder dit te typen te twijfelen, wat ik wel zeker weet is dat ik met muziek bezig was en niet ben gestopt weet alleen niet meer of dat on stage was of thuis. Vergeten ben ik het wel, dat zeker :puh: .

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Dat doe ik ieder jaar. En zelfs voor de laatste 5 jaar op 4 mei speel ik niks anders dan woII games. En ja als ik om 20:00 uur nog aan het gamen ben leg ik de controller even neer.

Ik herdenk de mannen en vrouwen die in de tweede wereldoorlog zijn gestorven om voor een vrije wereld.

@KillerZero86: Het is denk ik uit respect. Ze zijn gestorven in een oorlog, meeste daarvan zijn onschuldige slachtoffers. Ik vind dat je op 4 mei zelfs wel even stil kan zijn uit respect voor al de mensen die in de jaren zijn gestorven aan oorlog. Het hoeft niet perse te zijn voor de Tweede wereldoorlog.

Link to comment
Delen op andere websites

Elk jaar hetzelfde antwoord: Ja, ik ga 2 minuten stil zijn en de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdenken. Dat is gewoon een Nederlandse traditie, en als Nederlander volg ik die graag op. :)

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het vrij nutteloos om speciaal daarvoor stil te zijn. Wat hebben de doden eraan als ik ze herdenk? Ze blijven dood hoor.

Als jij dood gaat vind jij het toch ook vanzelfsprekend dat mensen daarbij stil staan? Of zal je familie alleen maar denken 'KillerZero86, wie? Oh die is dood. Ja nou en?'

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het vrij nutteloos om speciaal daarvoor stil te zijn. Wat hebben de doden eraan als ik ze herdenk? Ze blijven dood hoor.

Ze blijven inderdaad dood, maar daar gaat het niet om. Je doet het uit respect. Door die mensen die nu liggen te rotten onder de grond, leven wij nu in vrijheid. En dan vind ik het respectloos als je daarvoor niet eens één keer per jaar twee minuten aan besteed.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...