Jump to content

Dodenherdenking


PowerPats

Nationale Dodenherdenking  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Herdenk jij ieder jaar de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog ?

    • Ja
      31
    • Nee
      15


Recommended Posts

Het valt me op dat de mensen steeds sneller bang worden. De wereld gaat steeds erger worden met zulke aanslagen, en de mensen worden steeds banger om de kleinere dingen.

Net voordat die man onwel werd hoorde je ook paar gasten wat zeggen ofzo, ik dacht dat het rotjongens waren.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Amfetamientje

    17

  • FireFighter

    13

  • Bierbuikje

    12

  • KillerZero86

    9

Wist niet eens dat het vandaag was. Pas toen ik op geenstijl een topic zag ging er een belletje rinkelen. Ik ben dus ook niet stil geweest en het zal me verder zwaar aan de reet roesten. Heb wel wat beters te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Lol ik zie dit topic nu pas, maar ik ben natuurlijk altijd 2 minuten stil op dodenherdenking.

Ook zit ik dan niet achter/voor/op/in de PC.

Gewoon voor/naast/in/op/onder/achter de TV.

Bewerkt: door j0uk3
Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht eerst dat een stel relschoppers bezig waren en toen al dat gegil en iedereen aan het weglopen. Ik zat echt op het puntje van mijn stoel en dacht meteen aan een aanslag.

Wist niet eens dat het vandaag was. Pas toen ik op geenstijl een topic zag ging er een belletje rinkelen. Ik ben dus ook niet stil geweest en het zal me verder zwaar aan de reet roesten. Heb wel wat beters te doen.

Van jou had ik niet anders verwacht.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is er eigenlijk niks gebeurd. Iemand schreeuwde of zo. Maar uiteindelijk zijn er wel mensen gewond geraakt omdat iedereen wegrende. Ook mooi is dat.

Wat een grote menigte met je kan doen. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht eerst dat een stel relschoppers bezig waren en toen al dat gegil en iedereen aan het weglopen. Ik zat echt op het puntje van mijn stoel en dacht meteen aan een aanslag.

Ik schrok eerlijk gezegd ook. De koningin en aanhang waren wel snel weg... Ze schrokken echt heel erg, je zag dat gewoon aan het gezicht van de koningin nadat ze terug stonden. Uiteraard dachten ze gelijk aan een jaar geleden.

Ik herdenk altijd Dodenherdenking, en vind het belangrijk ook. Voor mij heeft het extra betekenis: mijn opa is 2 jaar geleden precies met dodenherdenking gestorven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben wel altijd stil, maar ik denk er meestal niet bij na ofzo, maar stil ben ik wel.

Heb beetje het idee, respect doen we het voor, maar ik bedoel, met of zonder respect, de oorlog blijft nog steeds in onze geschiedenis, of we nou stil zijn of niet. En aan de andere kant heb ik wel zoiets van dat ik wel gewoon stil ben om alsnog wel mijn respect naar die mensen te tonen.

Ik heb er gemengde gevoelens over, ik ben wel stil om mijn respect te tonen, maar aan de andere kant... Wat heeft de rest eraan dat ik stil ben? Niets toch?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het vrij nutteloos om speciaal daarvoor stil te zijn. Wat hebben de doden eraan als ik ze herdenk? Ze blijven dood hoor.

Als jij dood gaat vind jij het toch ook vanzelfsprekend dat mensen daarbij stil staan? Of zal je familie alleen maar denken 'KillerZero86, wie? Oh die is dood. Ja nou en?'

Mijn familie mag me gerust herdenk als zij zich daar prettig bij voelen (ik ben toch dood, dus het zal meer voor hun zijn dan voor mij) maar een volslagen vreemde kan imo zijn tijd beter besteden. Nee, ik vind het eerder achtelijk als mensen na zestig jaar nog ieder jaar bij mijn graf staan, get on with your life, ga wat doen voor diegenen die nog gered kunnen worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het vrij nutteloos om speciaal daarvoor stil te zijn. Wat hebben de doden eraan als ik ze herdenk? Ze blijven dood hoor.

Door die mensen die nu liggen te rotten onder de grond, leven wij nu in vrijheid.

Door daar aub geen uitspraken over, je weet niet hoe het was gegaan als de Duitsers hadden gewonnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben benieuwd hoe het morgen afloopt. Wat op Koninginnedag vorig jaar gebeurde is niet aan gedacht, en dit ook niet.

Misschien herdenken ze volgend herdenkingsdag de herdenkingsdag van vandaag. :puh:

Maar wel kut dit, Na Karst T actie vorig jaar waren er ook al minder mensen op Herdenkingsdag omdat ze bang waren voor nieuwe aanslagen. En nu de angst weer een beetje minder is geworden gebeurt dit weer. Vorig jaar maar 20.000 bezoekers. dit jaar ongeveer 25.000 zal volgend jaar wel weer minder worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook stil geweest. Moest van me moeder maar, welke idioot flikt het nou weer om tussen die menigte te gaan schreeuwen? Ben je ook niet goed snik. Op Bevrijdingsdag merkt toch niemand het want iedereen aan het schreeuwen enzo bij mij in de stad. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...