Jump to content

Dodenherdenking


PowerPats

Nationale Dodenherdenking  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Herdenk jij ieder jaar de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog ?

    • Ja
      31
    • Nee
      15


Recommended Posts

Helaas zijn er van die onfatsoenlijke mensen.

En wat doen wij daaraan? Wij gaan twee minuten stil zijn.. :7

Nog leuker, dan was de joden vervolging ook door gegaan. Had een hoop levens gekost.

Dat valt niet meer te bewijzen. Overigens was de ergste vervolging ten tijde van de hongerwinter al voorbij.

?

Wat mij betreft vind jij dat ik de rest van mijn leven in ene luchtbel op de bodem van de zee door moet brengen. Dont give a shit.

Ja, misschien was het wel beter geweest om de joden voor te vervolgen, politieke tegenstanders te martelen en geen vrijheid van meningsuiting hebben. Toch ben ik blij dat dat niet gebeurd is en we hier niet in een dictatuur leven.

Lees jij überhaupt wel wat er staat? Dat kon je dus niet weten, omdat het nooit gebeurt is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Amfetamientje

    17

  • FireFighter

    13

  • Bierbuikje

    12

  • KillerZero86

    9

Helaas zijn er van die onfatsoenlijke mensen.

En wat doen wij daaraan? Wij gaan twee minuten stil zijn.. :7

Ik weet niet of je je bril op had, maar ik zag een grote menigte weg rennen en de politie er bovenop storten.

?

Wat mij betreft vind jij dat ik de rest van mijn leven in ene luchtbel op de bodem van de zee door moet brengen. Dont give a shit.

Doe dat, geen idee waar je het over hebt.

Nog leuker, dan was de joden vervolging ook door gegaan. Had een hoop levens gekost.

Dat valt niet meer te bewijzen. Overigens was de ergste vervolging ten tijde van de hongerwinter al voorbij.

Ja, misschien was het wel beter geweest om de joden voor te vervolgen, politieke tegenstanders te martelen en geen vrijheid van meningsuiting hebben. Toch ben ik blij dat dat niet gebeurd is en we hier niet in een dictatuur leven.

Lees jij überhaupt wel wat er staat? Dat kon je dus niet weten, omdat het nooit gebeurt is.

Je gaat er toch zeker niet vanuit dat na 5 mei, mochten de duitsers hier nog zijn, de jodenvervolging gewoon was gestopt of überhaupt die kans openhouden? Dat Joden zo over straat konden lopen zonder enig gevaar? Dat we hier met zijn allen theekransjes hielden en in harmonie met elkaar samenleefden?

Al dat gefilosofeer hier, ik wordt er niet goed van.

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas zijn er van die onfatsoenlijke mensen.

En wat doen wij daaraan? Wij gaan twee minuten stil zijn.. :7

Ik weet niet of je je bril op had, maar ik zag een grote menigte weg rennen en de politie er bovenop storten.

?

Wat mij betreft vind jij dat ik de rest van mijn leven in ene luchtbel op de bodem van de zee door moet brengen. Dont give a shit.

Doe dat, geen idee waar je het over hebt.

Nog leuker, dan was de joden vervolging ook door gegaan. Had een hoop levens gekost.

Dat valt niet meer te bewijzen. Overigens was de ergste vervolging ten tijde van de hongerwinter al voorbij.

Ja, misschien was het wel beter geweest om de joden voor te vervolgen, politieke tegenstanders te martelen en geen vrijheid van meningsuiting hebben. Toch ben ik blij dat dat niet gebeurd is en we hier niet in een dictatuur leven.

Lees jij überhaupt wel wat er staat? Dat kon je dus niet weten, omdat het nooit gebeurt is.

Je gaat er toch zeker niet vanuit dat na 5 mei, mochten de duitsers hier nog zijn, de jodenvervolging gewoon was gestopt of überhaupt die kans openhouden? Dat Joden zo over straat konden lopen zonder enig gevaar? Dat we hier met zijn allen theekransjes hielden en in harmonie met elkaar samenleefden?

Al dat gefilosofeer hier, ik wordt er niet goed van.

Dan zit je in het verkeerde onderdeel van het forum.

ik bedoelde die gek niet en dat zullen we nooit weten. Zeau, in hoog tempo je post afgewerkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan zit je in het verkeerde onderdeel van het forum.

ik bedoelde die gek niet en dat zullen we nooit weten. Zeau, in hoog tempo je post afgewerkt.

Bedankt voor je spoedpost.

Nee, maar ik heb wel het idee dat ik in filosofie ben beland.

Wie weet hadden de duitsers alle joden wel vrij gelaten na 5 mei en ze een bloemetje + excuusbrief meegegeven voor de overlast, ze daarna persoonlijk thuis gebracht en een auto kado gegeven. Alles kan! :{

Graag nog nadere uitleg bij dit killer.

Overigens is het de vraag of twee minuten stilte de enige manier is om respect te uiten, als ik dat nou op een totaal andere manier wil doen, wat kan jou dat dan schelen?

Niets, maar ik vind wel dat je er bij stil moet staan.

Waarvan akte.

?

Wat mij betreft vind jij dat ik de rest van mijn leven in ene luchtbel op de bodem van de zee door moet brengen. Dont give a shit.

Doe dat, geen idee waar je het over hebt.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Al dat gefilosofeer hier, ik wordt er niet goed van.

filosoferen: denken, peinzen

Jij 'filosofeert' meer dan ik; ik leg me erbij neer dat je niet kan weten hoe het zou zijn gegaan, jij probeert iets te voorspellen aan de hand van 'logische' gebeurtenissen.

Wie weet hadden de duitsers alle joden wel vrij gelaten na 5 mei en ze een bloemetje + excuusbrief meegegeven voor de overlast, ze daarna persoonlijk thuis gebracht en een auto kado gegeven. Alles kan! :{

Eindelijk begrijp je het!

Bewerkt: door Amfetamientje
Link to comment
Delen op andere websites

Al dat gefilosofeer hier, ik wordt er niet goed van.

filosoferen: denken, peinzen

Jij 'filosofeert' meer dan ik; ik leg me erbij neer dat je niet kan weten hoe het zou zijn gegaan, jij probeert iets te voorspellen aan de hand van 'logische' gebeurtenissen.

Ik ontken ook niet dat ik filosofeer, ik zeg alleen dat ik er niet goed van word.

Wie weet hadden de duitsers alle joden wel vrij gelaten na 5 mei en ze een bloemetje + excuusbrief meegegeven voor de overlast, ze daarna persoonlijk thuis gebracht en een auto kado gegeven. Alles kan! :{

Eindelijk begrijp je het!

Jullie draven door.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ontken ook niet dat ik filosofeer, ik zeg alleen dat ik er niet goed van word.

Dan moet je dus niet bij mij wezen, maar bij jezelf.

Jullie draven door.

Nee, er zijn 1000e dingen in de geschiedenis gebeurt die eerder niet als logisch geacht werden, toch gebeurde ze.

Je kunt gewoon geen uitspraken over dit soort dingen doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je spoedpost.

Dan zit je in het verkeerde onderdeel van het forum.

ik bedoelde die gek niet en dat zullen we nooit weten. Zeau, in hoog tempo je post afgewerkt.

Nee, maar ik heb wel het idee dat ik in filosofie ben beland.

Wie weet hadden de duitsers alle joden wel vrij gelaten na 5 mei en ze een bloemetje + excuusbrief meegegeven voor de overlast, ze daarna persoonlijk thuis gebracht en een auto kado gegeven. Alles kan! :{

Eindelijk ga je een beetje vrijzinnig denken! Deze kans is vrij klein maar het Duitse rijk was praktisch failliet en het verzet bleef groot van binnenuit het derde rijk, dus binnen enkele jaren zou het waarschijnlijk toch wel uit elkaar zijn gevallen. De vraag is of de Duitsers dan nog genoeg tijd hadden om net zoveel lijken te produceren als dat de geallieerden in Caen deden.

Maar jou verhaal had ook prima kunnen gebeuren, we zullen het nooit weten want het ging zoals het ging.

Graag nog nadere uitleg bij dit killer.

?

Jij zei zoveel als: ik vind dat jij stil moet zijn op 4 mei. Het is mijn vrijheid om jou mening naast mij neer te leggen.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ontken ook niet dat ik filosofeer, ik zeg alleen dat ik er niet goed van word.

Dan moet je dus niet bij mij wezen, maar bij jezelf.

Gelukkig kwam ik ook niet naar jou toe.

Jullie draven door.

Nee, er zijn 1000e dingen in de geschiedenis gebeurt die eerder niet als logisch geacht werden, toch gebeurde ze.

Je kunt gewoon geen uitspraken over dit soort dingen doen.

Als jij graag denkt dat het hele tij gekeerd zou kunnen worden, ga je gang.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Gelukkig kwam ik ook niet naar jou toe.

Voelde me toch wel een beetje aangesproken:

Het lijkt me stug, maar ik weet dat jij graag de filosoof uithangt.

Als jij graag denkt dat het hele tij gekeerd zou worden, ga je gang.

Nee, ik probeer juist helemaal niet te denken over "hoe het zou zijn geweest".

Bewerkt: door Amfetamientje
Link to comment
Delen op andere websites

Gelukkig kwam ik ook niet naar jou toe.

Voelde me toch wel een beetje aangesproken:

Het lijkt me stug, maar ik weet dat jij graag de filosoof uithangt.

Dat maakt je nog niet tot mijn contactpersoon.

Als jij graag denkt dat het hele tij gekeerd zou worden, ga je gang.

Nee, ik probeer juist helemaal niet te denken over "hoe het zou zijn geweest".

Eindelijk, ik zie het licht. Wie weet waren we veel beter af geweest onder Hitlers familie hun leiding. Wie weet hadden de italianen het heft in handen genomen of waren we verovert door de japanners die er ook wat van konden.

Danku voor deze onwaarschijnlijke les. Ik ga weer bier drinken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...