Jump to content

[NEW] middle- / high-end pc

Recommended Posts

Geplaatst:

kun je doen alleen een 5850 is niet zo extreem veel sneller dan een GTX460.

en de GTX460 1GB is er al vanaf 200 euro (mischien zelfs minder) hier zou ik persoonlijk dan voor gaan.

voor jouw budget is de I7 860 een veel verstandigere keuze dan een I7 930.

• Reacties 106
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• nlzephyr

37

• PinganZ

18

• Hayte

17

• wesley123

10

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Volgens deze benchmark kan de GTX 460 Metro 2033 aan op 1920*1200 met AAA (geen idee wat dat is, neem aan 2x AA) en andere rotzooi, met een flut fps van 17. Dat is dus een van de zwaarste spellen ooit, op een grotere resolutie en AA (?) en DirectX 11. Als je het mij vraagt kan hij GTA IV dan wel aan op High op Full HD.

Geplaatst:

Ik wil wel graag bij de i7 9xx-serie blijven en ook graag de GTX 460. Ik heb via 'mijn' pc-winkel gehoord dat Intel in september wat prijsverlagingen gaat doorvoeren (zo gaat eentje van $500 naar $270) en daar wacht ik dan ook op.

Verder heb ik nog een benchmark gevonden van ELFC op de Palit en Zotac versies van 1GB

http://www.hardwareheaven.com/reviews/998/pg12/nvidia-geforce-gtx-460-graphics-card-launch-review-grand-theft-auto-iv.html

Ze testen wel met de 980X (die hexacore) maar volgens mij vormt dat lang en breed een bottleneck dus ik weet niet hoe de prestaties bij mij liggen...

Is het niet zo dat GTA maar 4 cores gebruikt? Dus dan draait die op de 980X met 4* 3,3GHz... wat volgens mij wel te halen is als je een i7 9xx lichtelijk overklokt. Of niet?

Geplaatst:

GT IV is gewoon prima speelbaar op een GTX460.

Ik zelf speel op dit moment op een GTS250 + een AMD 945 @ 3.42GHz en ik haal goede fps op medium/high.

Met een GTX460 1GB die een stuk sneller is en een I7 die al een stuk sneller is moet het prima werken.

En wat betreft de 980X de prestaties van die processor zijn niet te behalen met een lichte overklok op de 930.

Geplaatst:

GT IV is gewoon prima speelbaar op een GTX460.

Ik zelf speel op dit moment op een GTS250 + een AMD 945 @ 3.42GHz en ik haal goede fps op medium/high.

Met een GTX460 1GB die een stuk sneller is en een I7 die al een stuk sneller is moet het prima werken.

En wat betreft de 980X de prestaties van die processor zijn niet te behalen met een lichte overklok op de 930.

Wat ik heb gelezen draait GTA op 4 cores, dus dan maak je een zware overklok naar 3,3GHz en dan werkt het hetzelfde? Moet ik ook nog een Mugen2 gaan kopen... of GTA op een lager pitje draaien tot ik een tweede GTX 460 kan betalen.

Geplaatst:

@PinganZ; en op welke resolutie speel je dan? Schat zo niet hoger dan 1280x1024, de TSer wil op 1920x1080 spelen.

1280x1024=1310720

1920x1080=2073600

Kortom dat zijn ruim 58% meer pixels, dan heb ik het nog neit eens gehad over het extra nodige geheugen...

Geplaatst:

daar heb je helemaal gelijk in, ik speel trouwens op 1440x900.

Maar als je het zo bekijkt heb je dan ook niet voldoende aan een enkele 5870.

een GTX460 is voor dat budget een prima kaart.

Als het moet is hij nog een behoorlijk stuk te overklokken.

en er komt een 2GB variant van.

Geplaatst:

Ik ben evt wel bereid om op iets als 1600*900 ofzo te spelen maar dat is dan wel zonde van het beeldscherm dan.

Ik zoek gewoon een oplossing waar ik op 1080 kan spelen met een redelijke fps en redelijk hoge instellingen.

Geplaatst:

Ik speel GTA IV op 1920x1080 op een AMD Phenom II X4 940 en een HD4850, dus met een I7 en een GTX460 moet dat prima lukken!

Geplaatst:

Ik speel GTA IV op 1920x1080 op een AMD Phenom II X4 940 en een HD4850, dus met een I7 en een GTX460 moet dat prima lukken!

hij wil dat graag op high doen, niet op low

Alsjeblieft, is het nou zo moeilijk om te lezen?

Geplaatst:

Ehm, ik speel ook op high ja.

Volgende keer mag je zoiets ook wel gewoon zeggen hoor, er is niks mis met mijn ogen dus als je het gewoon in normale grote zet kan ik het ook wel lezen :cya:

Geplaatst:

nou daar blijkt dan weinig van. En daarmee kan je trouwens GTA4 ook niet fatsoenlijk op high spelen hoor, want je mist daarmee videogeheugen en ook is de kaart gewoon niet snel genoeg, dus dat is dikke onzin.

Geplaatst:

lol. ik wil GTA fatsoenlijk spelen en jullie gaan flamen over een processor-videokaart combinatie.

@RS: misschien kun je even een benchmark posten, dan kan ik eens kijken. Dan weet ik precies hoe en wat.

Verder kan ik anders GTA wel op medium-high spelen tot ik een tweede GTX 460 kan betalen, dan moet het denk ik wel kunnen, toch?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...