Jump to content

[NEW] middle- / high-end pc


nlzephyr

Recommended Posts

  • Reacties 106
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • nlzephyr

    37

  • PinganZ

    18

  • Hayte

    17

  • wesley123

    10

Top Posters In This Topic

Weet ik, maar ik ben 100% zeker dat hier thuis nog ergens een XP licentie ligt, dus dat komt wel goed ;)

En op welke versie van Office doel je? 2010 Starter? Voor zover ik wist is die alleen voor OEM-licenties, en € 17 voor Professional+ vind ik nou ook weer niet zo héél veel...

PS. klein detail vraagje: weten jullie of Azerty ook de doosjes meelevert als hum 'm monteren? Lijkt me wel handig voor de Driver-CD's etc..

Link to comment
Delen op andere websites

EDIT: kuch-kuch

DIT IS EEN UPGRADE!

Slim levert een upgrade' date=' deze controleert of uw computer een (legale) volledige versie van Windows bevat, alleen dan kan deze versie geinstalleerd worden. Windows Vista of Windows XP zijn vereist. Slim raadt altijd aan om de Windows 7 Upgrade Advisor te gebruiken van Microsoft, deze geeft advies of uw computer geschikt is voor Windows 7. Bekijk http://windows.microsoft.com/upgrade voor meer informatie.[/quote']

Bewerkt: door nlzephyr
Link to comment
Delen op andere websites

Voor de duidelijkheid: een Windows XP kan upgraden naar een Windows 7. Volgens Microsoft dan, want dit in feite is het wel gewoon een soort clean install. Alle settings en programma's blijven namelijk niet behouden. Mijn tip is om een volwaardige, op zichzelf staande versie van Windows 7 64-bit aan te schaffen, zodat je een mooie schone installatie hebt. Dan kan je hem later ook makkelijk opnieuw installeren. Maak het jezelf gemakkelijk en doe niet moeilijk. :)

Nota bene: tussen versies met verschillende bitswaarde kan je nooit een echte upgrade doen. Voor 32-bits naar 64-bits of omgekeerd moet je altijd een schone installatie doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat weet ik. Maar de prijs scheelt een beetje...

Windows 7 HP volwaarig = € 99

Oude XP + Win 7 Ultimate (Slim.nl) = € 17

Dat verschil in prijs is voor bij best wel groot, die computer maakt me al blut genoeg :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan wel goedkoper zijn, maar als het niet werkt heb je er niks aan..

Ik heb het idee dat je de term 'upgraden' door elkaar haalt. Om mezelf maar even te quoten uit een topic (http://www.gtaforum.nl/topic/105599-windows-xp-upgraden-naar-windows-7/page__hl__windows) dat ik hier een jaar geleden ook over heb gemaakt:

Verder worden er ook wat dingen door elkaar gehaald denk ik;

- Windows Vista upgraden naar Windows 7: Hierbij hoeven er geen programma's geherinstalleert te worden, alleen het besturingssyteem word veranderd. Microsoft raad het natuurlijk wel aan voor de zekerheid een backup te maken.

- Windows 7 schoon installeren over Windows Vista: Alle geinstalleerde programma's verwijderen en Windows 7 over Vista plaatsen waarna alle oude programma's ook dus opnieuw moeten worden geinstalleerd.

- Windows 7 schoon installeren over Windows XP: Alle geinstalleerde programma's moeten sowieso verwijderd worden, want er is geen mogelijkheid XP onder je programma's weg te trekken en 7 eronder te plakken, wat dus wel bij de eerste mogelijkheid kan.

- Windows 7 Upgrade op een computer zonder Windows te installeren: Dit kan met enig gedoe wel, maar als het besturingssyteem online gaat controleren voor de licentiecode, word deze als niet geldig gezien. Windows 7 werkt uiteindelijk wel, maar word als beta versie gezien en zal dus per 1 maart 2010 elke twee uur opnieuw opstarten en 1 juni 2010 helemaal niet meer werken.

Je kunt dus wel de Upgrade versie gebruiken om van Windows XP Windows 7 te maken (optie 3). Ik heb dit zelf ook gedaan, met een Upgrade versie ook van Slim. Werkt perfect.

Wat níet kan, is van een 32 bits besturingssyteem naar een 64 bits systeem te upgraden met enkel een Upgrade versie van Windows 7, hier heb je een volledige versie van Windows 7 voor nodig.

Dus als jij nu alleen een Windows XP 32 bits hebt liggen, heeft het géén zin de Upgrade versie voor Windows 7 64 bits te kopen. Wat je nu dus kunt doen:

- Aan een Windows XP 64 bits komen zodat je de Upgrade wél kunt gebruiken

- Windows 7 32 bits installeren, maar dan heb je niks aan je 6GB RAM want 32 bits herkent maar maximaal 3,5GB (ongeveer)

- Een volledige Windows 7 64 bits versie kopen, ookal is dit een stuk duurder dan enkel die Upgrade natuurlijk maar je hebt geen andere opties

Link to comment
Delen op andere websites

Weet je het zeker? Voor zover ik weet zit er een 'clean install'-feature in de Upgrade disc die je schijf formatteert en daarna een Windows 7 eroverheen zet.

Windows XP 32 > clean install dmv update disc > Windows 7 64

Ik weet toch zeker dat ik ergens heb gelezen dat dat kan hoor... (dit)

Link to comment
Delen op andere websites

Weet je het zeker? Voor zover ik weet zit er een 'clean install'-feature in de Upgrade disc die je schijf formatteert en daarna een Windows 7 eroverheen zet.

Windows XP 32 > clean install dmv update disc > Windows 7 64

Ik weet toch zeker dat ik ergens heb gelezen dat dat kan hoor... (dit)

Ja, volgens mij heb je toch gelijk. Ik heb hier een tijd geleden ook naar gezocht (was er zelf toen ook mee bezig) en kon me nog herinneren dat het niet mogelijk zou zijn van 32 bits naar 64 bits te upgraden. Onder andere door deze quote van de site van microsoft zelf:

U kunt bijvoorbeeld geen upgrade uitvoeren van een 32-bits versie van Windows naar een 64-bits versie, (...)

Maar volgens mij wordt hier ook het begrip 'upgrade' (net zoals over het hele internet) door elkaar gehaald. Ze bedoelen hier immers puur het upgraden d.m.v. het besturingssysteem eronder vandaan te trekken en een nieuwe eronder te plakken, waarbij alle programma's en bestanden behouden blijven. En dus niet het gebruik van de Upgrade disk voor een complete schone installatie.

Ik snap het ook niet meer :cab: Ik zou het maar gewoon proberen en anders heel boos op ons worden als het niet werkt :D

ps: Als je dit gaat proberen, wil je dan ook laten weten of het werkt? Dan kan dat iig geen onduidelijkheden meer geven _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, zal ik zeker doen ;)

Alleen moet je nog wel even wachten, ik ga namelijk nog een week op vakantie dus de pc is er op zijn vroegst begin november.

Een IT-medewerker bij ons op school zei ook dat het niet kon, maar ik ben lekker eigenwijs en ga het gewoon proberen. Met een clean install dan. Geen verwarringen meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...