Jump to content

[NEW] middle- / high-end pc


nlzephyr

Recommended Posts

Hoi iedereen,

zoals jullie waarschijnlijk nog weten ben ik hier een tijd geleden ook geweest voor een nieuwe pc die ik na de zomer zou kopen (zie hier). Nu heb ik inmiddels mijn budget kunnen verhogen naar 900 - 1000 euro. Dus ik dat te denken aan iets beters,

Ik gooi die hele AMD-setup dus even om, en denk aan zoiets:

- i7 930 (als het goed is komt er een prijsverlaging)

- GTX 460 1GB ('t liefst een snelle met 2* DVI-I. Iets van Gigabyte of EVGA)

- 6GB RAM (1333, of 1600 als dat voor de prijs toch niks uitmaakt)

- 1TB hdd (7200rpm)

- een moederbordje met socket 1366 (obvious)

- verder iets van een DVD brander

- kastje met goede airflow

De eisen zijn noch steeds GTA IV op high met minimaal 40 fps kunnen spelen en evt. ook nog 720p-videobewerking.

Kunnen jullie hier een systeempje omheen maken?

------------

Verder heb ik nog wat geld voor een nieuwe monitor, ik zat te denken aan dit (LG W2453V-PF ; 24" 1080p) lijkt dat wat?

Bewerkt: door nlzephyr
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 106
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • nlzephyr

    37

  • PinganZ

    18

  • Hayte

    17

  • wesley123

    10

Top Posters In This Topic

een 64 bit os zoals windows 7 raad ik aan voor die 6 gig.

...

...

dat is redelijk logisch.

Verder vroeg ik me af of een Coolermaster Elite 334 een goede kast is. Iemand had 'm aangeraden en ik wil even weten wat jullie erover denken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik maak wel iets, maar dan negeer ik wat jij dacht, omdat 6GB gewoon totaal onnodig is voor wat jij wilt doen, en ik gooi er de kast bij die ik altijd doe, gewoon omdat ik er ervaring mee heb, en omdat het een goede goedkope kast is met een fatsoenlijke airflow. Bekijk de edit voor de samenstelling.

In de tussentijd adviseer ik je om zelf op zoek te gaan naar een leuke kast, met google en tweakers.net kom je er wel uit of het een goede is, en adviseer ik je om op zoek te gaan naar een 1920*1200 scherm, zodat je die extra pixels hebt, wat wel leuk is bij gamen.

=1&product[204560]=1&product[234412]=1&product[225309]=1&product[288021]=1&product[273958]=1&product[72617]=1&product[235982]=1&product[227078]=1"]Klik i7 930 met een GTX 460 en 4GB aan Ram.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Ook kun je gaan voor een LGA1156 systeem die moederborden zijn doorgaans wat goedkoper en je kunt een goedkoper dual channel setje geheugen kopen (kan ook voor LGA1366).

En kwa prestaties schijnt een I7 860 in wat tests beter te presteren dan een I7 930 i.v.m. de verbeterde Turbo functie.

Bewerkt: door PinganZ
Link to comment
Delen op andere websites

klopt LGA1156 word opgevolgd door LGA1155.

Maar de geruchten gaan dan LGA1366 ook wordt opgevolgd.

en wil je een meer toekomst gericht pc kopen moet een een AM3 systeem kopen.

maar goed persoonlijk zou ik voor een budget van 1000 euro eerder voor een LGA1156 systeem kiezen dan een LGA1366.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil graag van de triple channel gebruik maken dus kies ik voor 3* 2GB omdat het zonde zou zijn dat niet te doen. 6GB komt wel van pas bij (HD-)videobewerking trouwens.

24" breedbeeldschermen (16:9) komen bij mij goed uit want dan is het beeldvlak net zo hoog (2mm verschil) als bij mijn huidige 1280*1024 scherm van 19". Die 56 pixels hoogte verschil maken me even niks uit. Ik wil graag een dual monitor setup, dus ik heb daarom dat scherm gekozen.

(ik ga het btw niet bij het gamen gebruiken, kan de videokaart denk ik niet aan, maar voor school- en internetwerk wil ik het wel graag hebben)

En 1366 wordt ook opgevolgd, eind volgend jaar door Socket 2011. Maar dat zien we dan wel ;)

Denken jullie dat die GB GTX460 + i7 930 combinatie GTA IV op high kan draaien, op 1080p?

Bewerkt: door nlzephyr
Link to comment
Delen op andere websites

dan heb je denk ik nog wel een betere grafische kaart nodig, eentje met meer dan 1GB, 1GB is niet genoeg voor full HD en alles op high. In dat geval zou ik dan in verband met je budget voor een AMD systeem gaan, dan kun je een PII x6 nemen met 6GB en een HD5850/5870 die dat wel kan, dan komt die 6 core ook weer voor pas met videobewerking.

Link to comment
Delen op andere websites

dan heb je denk ik nog wel een betere grafische kaart nodig, eentje met meer dan 1GB, 1GB is niet genoeg voor full HD en alles op high. In dat geval zou ik dan in verband met je budget voor een AMD systeem gaan, dan kun je een PII x6 nemen met 6GB en een HD5850/5870 die dat wel kan, dan komt die 6 core ook weer voor pas met videobewerking.

Ja alleen het probleem is dat AMD qua efficientie nog mijlenver van Intel af ligt. De i7's hebben Hyperthreading waardoor elke core op 2 threads kan worden aangesproken. Dan heb je dus AMD met 6 threads vs. Intel met 8 threads. Dan is de keuze voor een multi-threaded programma niet zo moeilijk. Verder heeft Intel Turbo Boost wat de processor automatisch overklokt in het geval dat het nodig is.

Daarom kun je de vergelijking maken dat een i7 ongeveer hetzelfde presteert als een X6. Dan heb ik liever Intel met een i7.

Daarnaast gebruikt GTA IV maar 4 cores dus is een 6 core overbodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk zelf dat een 460 IV wel op High aankan, maar als je het zeker wilt weten, dan zal ik er even naar kijken. En ik blijf 6GB een stupide idee vinden, maar als jij dat wilt, het is jouw geld. Ik zal een i7 8** pakken icm een 58**. Zie edit.

Edit@Wesley; Een 1GB 5870 kan IV makkelijk aan op High, een 460 denk ik ook wel, maar weet ik niet 100% zeker.

Edit2; 30 eurootjes boven het budget vanwege die extra reep RAM. i7 860 icm 5850 en 6GB RAM. =1&product[252929]=1&product[102031]=1&product[239195]=1&product[227078]=1&product[235982]=1&product[72617]=1&product[273958]=1&product[225309]=1"]Klik

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

het moet wel kunnen, houd er rekening mee dan en op high en op 1080p wel heel veel gevraagd is en je waarschijnlijk een aantal dingen op medium moet zetten.

Welsey zegt dat je een videokaart nodig bent met meer dan 1GB geheugen, en daarbij om te gamen is een Phenom X4 in de meeste games sneller dan een Phenom X6.

alleen de 2 voorbeelden die hij noemt hebben ook slechts 1GB geheugen.

met uitzondering van de 5870 die ook als 2Gb variant is, alleen is deze weinig sneller.

Wat je kunt doen is een goed moederbord kopen die SLI ondersteund als je GTX460 dan te krap wordt kun je er altijd nog een tweede bijsteken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...