Jump to content

[NEW] middle- / high-end pc


nlzephyr

Recommended Posts

Ik heb trouwens ontdekt dat EVGA van de GTX 460 ook een FTW-versie heeft. Helaas hebben ze die kaart niet bij Azerty en zullen ze hem binnen 3-4 dagen ook nog niet hebben.

Daarom vroeg ik mij af hoe moeilijk (of makkelijk) het is om de GTX 460 Superclocked naar FTW-snelheden te hijsen. En of het mogelijk is natuurlijk...

Weten jullie dat misschien?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 106
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • nlzephyr

    37

  • PinganZ

    18

  • Hayte

    17

  • wesley123

    10

Top Posters In This Topic

Het kan mogelijk zijn.

EVGA selecteerd de chips voor de FTW kaarten als ze de kloksnelheid gegarandeerd aankunnen.

En in zowel elke computer (dus met slecht koeling)

Nou kan het gewoon zo zijn dat een SuperClocked prima op die snelheden kan draaien, mischien zelfs nog wel hoger.

Maar die garantie heb je niet.

Maar ik zou gewoon de SuperClocked nemen en die overklokken (het lukt waarschijnlijk toch wel), tenzij de FTW dezelfde prijs of goedkoper is.

En bij EVGA gehoud je je garantie ook nog als je de kaart overklokt.

Link to comment
Delen op andere websites

Door de clock te hoog te zetten kan er niks gebeuren.

Maar dan wordt de kaart onstabiel, het is dus aan jou om uit te zoeken tot hoever je kunt.

Hij kan stuk gaan als je het voltage te hoog zet.

En bij kaarten als de GTX460, 470 en 480 maakt die paar MHz een wereld van verschil.

In 3D mark vantage haal ik met mijn 470 ongeveer 2000 punten meer met een OC van 100MHz (van 16500 naar 18500).

En als je een EVGA kaart koopt heb je zelfs als je de kaart sloopt doo te OC'en nog garantie.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is dus volkomen veilig om de GPU van 763 MHz naar 850 MHz te klokken zonder nadelige gevolgen? Ik word een beetje nieuwsgierig...

Verder wat ik heb gezien van die EVGA Precision software is dat je gewoon een schuifje op het scherm kan verplaatsen. Is het echt zo makkelijk? Gewoon het balkje wat verder schuiven? Moet je dan alsnog opletten of geeft die software een veilig maximum aan?

EDIT: Dat is dus:

GPU: 763 > 850

Shader: 1526 > 1700

Memory: 3800 > 4000

Zou dat ook met de Superclocked veilig te halen zijn?

Bewerkt: door nlzephyr
Link to comment
Delen op andere websites

Ok dat is dus geen probleem. Wat houdt het testen eigenlijk in? Dat de software kijkt dat de kaart niet te heet wordt?

Verder heb ik nu ook de keuze uit een HD6870. Aarg ik twijfel te veel.

Wat is beter voor GTA? Een GTX 460 of een HD6870?

Link to comment
Delen op andere websites

Een HD 6870 is qua specs beter dan een 460, maar aangezien de prijzen nog niet bekend zijn (of iig, de Europese) kunnen we vrij weinig zeggen over de bang-for-buck factor.

Well...http://azerty.nl/8-970-338877/club-3d-hd-6870-grafische-adap.html

Link to comment
Delen op andere websites

de 6850 is meer gericht om tegen de GTX460 op te kunnen, deze hebben in vele gevallen ook andere koelers dan het standaard model, waarbij de 6870 in alle gevallen hetzelfde is. afaik is de 6850 gewoon een teruggeklokte 6870 dus is het misschien mogelijk om met de 6850 de snelheden van de 6870 te halen, maar daar durf ik niet veel over te zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

de 6850 is meer gericht om tegen de GTX460 op te kunnen, deze hebben in vele gevallen ook andere koelers dan het standaard model, waarbij de 6870 in alle gevallen hetzelfde is. afaik is de 6850 gewoon een teruggeklokte 6870 dus is het misschien mogelijk om met de 6850 de snelheden van de 6870 te halen, maar daar durf ik niet veel over te zeggen.

Hierin zit je weldegelijk fout. Een 6850 is een afgeslankte versie van een 6870 : van alles iets minder (bv. minder stream processoren). De 6870 is echt een goddelijke kaart, presteert ongeveer 25% meer dan een 460 1gb, en heeft een crossfire scaling van bijna 100%.

De goedkoopste 6850 op alternate kost €150 en de goedkoopste 6870 €200.

Link to comment
Delen op andere websites

Waar haal je vandaan dat de crossfire schaling 100% is?

ik geloof dat namelijk niet, maar even wachten tot HWI een betrouwbare CF test heeft gedaan.

Oh en de GTX 460 zakt straks ook erg in de prijs dus als je gebruik wilt maken van CUDA of van PhysX zou ik wel voor de Nvidia gaan

Link to comment
Delen op andere websites

Waar haal je vandaan dat de crossfire schaling 100% is?

ik geloof dat namelijk niet, maar even wachten tot HWI een betrouwbare CF test heeft gedaan.

Oh en de GTX 460 zakt straks ook erg in de prijs dus als je gebruik wilt maken van CUDA of van PhysX zou ik wel voor de Nvidia gaan

Leer lezen : ik zei bijna 100%.

Een crossfire review : clicky

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...