Jump to content

[NEW] middle- / high-end pc


nlzephyr

Recommended Posts

Op Azerty hebben ze nog steeds geen 460 FTW dus wijk ik maar uit naar een 6870. Is er nog een verschil tussen de versies van Sapphire/Club3D/XFX/MSi etc? Ze zien er allemaal hetzelfde uit maar er is wel een groot prijsverschil... (Sapphire €209 en MSi €230)

BTW: is met een 6870 het wel mogelijk om IV te maxen (of gewoon high-very high mixed) op 1080p? Wil ik nl. wel graag weten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 106
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • nlzephyr

    37

  • PinganZ

    18

  • Hayte

    17

  • wesley123

    10

Top Posters In This Topic

Als je op dit moment voor een hd 5850 gaat

200 euro

dan heb je een hele mooie

geklokt enzovoort

dus dat moet wel goedkomen denk ik

op het moment zit ik met 6 gig aan ram

een gtx 260 te leen

en een i7 860

en dat gaat nog hardstikke perfect

gta is meer intensief voor de cpu dan eerder grafische kaart

daarom is het ook mogelijk om hem op de xbox best goed te spelen

Op Azerty hebben ze nog steeds geen 460 FTW dus wijk ik maar uit naar een 6870. Is er nog een verschil tussen de versies van Sapphire/Club3D/XFX/MSi etc? Ze zien er allemaal hetzelfde uit maar er is wel een groot prijsverschil... (Sapphire €209 en MSi €230)

BTW: is met een 6870 het wel mogelijk om IV te maxen (of gewoon high-very high mixed) op 1080p? Wil ik nl. wel graag weten.

gozer die 6870 heeft minder power dan de 5850

en die 5850 is goedkoper

ik zal het is uitleggen

die 6870 heeft veel minder stream procesors en is gewoon extreem hoog geklokt

het is eigenlijk en 6850 met minder functie,s

ik heb persoon asl voor de 5850 gekozen

nu jij nog:P

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop. Tevens het verzoek om minder gebruik te maken van de Enter-toets, zoals Hayte hieronder aangeeft.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Het hangt af van het spel welke sneller is. Bij Far Cry 2 is de 6870 bijvoorbeeld beter dan de 5850, terwijl het bij Dirt 2 juist andersom is. GTA IV stond niet bij die tweakers.net benchmark, dus daarbij kan ik het niet zeggen.

Waarom praat je trouwens

in dicht

vorm met van

die gare enters

midden in elke zin?

Link to comment
Delen op andere websites

Het hangt af van het spel welke sneller is. Bij Far Cry 2 is de 6870 bijvoorbeeld beter dan de 5850, terwijl het bij Dirt 2 juist andersom is. GTA IV stond niet bij die tweakers.net benchmark, dus daarbij kan ik het niet zeggen.

Waarom praat je trouwens

in dicht

vorm met van

die gare enters

midden in elke zin?

Een 6870 die trager is dan een 5850, wat voor zever is dat hier nu eigenlijk? De 6850 is iets trager dan de 5850 en de 6870 is iets trager dan de 5870.

In crossfire zijn ze echter wel beter dan de 5xxx reeks.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik praat hier over uitkomsten en conclusies die behaald zijn uit testresultaten en benchmarks. Als je dan nog gaat lopen zeggen dat het totaal niet zo is, en dat ik (en dus ook tweakers.net) het totaal fout hebben, dan kan je beter geen hulp aanbieden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik praat hier over uitkomsten en conclusies die behaald zijn uit testresultaten en benchmarks. Als je dan nog gaat lopen zeggen dat het totaal niet zo is, en dat ik (en dus ook tweakers.net) het totaal fout hebben, dan kan je beter geen hulp aanbieden.

Ga ik doen, smeer de mensen maar oude kaarten aan die overpriced zijn. En als 1 game beter is op de 5850 op 1 resolutie zegt dat nog niks he. Bovendien is de 68xx reeks veel beter in tesslation.

Ik dacht dat ik hier iets gelezen had over dat de 6870 gwn de oude reeks was met minder stream processoren, en beter geklokt. Zo makkelijk is het niet, men heeft de structuur verbeterd, en clocken hoger. Met minder, om de prijs te drukken. Bij processoren ga je toch ook niet zeggen dat er geen verschil zit tussen phenomII dual cores en athlon dual cores.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt nu bijna het zelfde setup gekozen als dat ik nu heb (ik heb alleen 4 GB ram). Ik raad je de GTX 460 van Gygabyte aan. Werkt prima, mooie temperaturen en is een klein beetje overgeclockt naar 715 mhz (standaard). Mijn moederbord is een Asrock Extreme3, die me prima bevalt.

Ik kan met die systeem, die ik in een Antec three hundred heb gezet, GTA Eflc (bijna) op de hoogste instellingen aan. Alleen die schaduw staat op High IPV Ultra High en ik haal hier makkelijk 40-50FPS mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Hopelijk is jullie duits goed genoeg om hieruit iets te kunnen afleiden van bang for the buck...

HD6k-GTA4-1680.png

Ik geef geen advies, ik help alleen de TS zijn beslissing te maken.

EDIT : had niet gezien dat er ook engels bij stond :$

EDIT2 : als je een kaart wil, zoek ook eens reviews op van het geluid en verbruik.

Bewerkt: door xelaim
Link to comment
Delen op andere websites

Mooie discussie hier :puh:

De PC is echter allang besteld (sorry, vergeten te melden) en ik ben gewoon voor de 6870 gegaan. Heb uiteindelijk toch overwogen voor die omdat de GTX 460 iets te traag was, de FTW was er niet en dan blijft die over.

Verder is de 6870 ook nog wat overklokbaar dus dat komt helemaal goed.

Nog even de bestelde setup: http://kr.am/9B (toen ik de pc bestelde was ie €980 -.-)

Bewerkt: door nlzephyr
Link to comment
Delen op andere websites

Jezus, zie nu pas hoe spastisch duur hij is. DVD Speler kon goedkoper, RAM kon makkelijk 4 GB worden, voeding kon ook goedkoper, zo zijn er wel meer dingen waar ik minder had voor betaald.

@Xelaim; je geeft geen advies, maar helpt alleen met het maken van een beslissen? Hoe doe je dat helpen dan? Door hem te commanderen ofzo? Of door je force powers te gebruiken om hem anders te laten denken? Of door hem te... oh wacht, adviseren! BTW, je plaatje werkt niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Jezus, zie nu pas hoe spastisch duur hij is. DVD Speler kon goedkoper, RAM kon makkelijk 4 GB worden...

Ik heb alles overwogen ;)

6 GB RAM is handig voor HD-videobewerking wat ik ook nog wil gaan doen en de DVD-speler kwam op HW.info als beste (en stilste) uit de test. Het Samsung dingetje van €16 was een herrieschopper.

Link to comment
Delen op andere websites

Je had ook voor de Sony Optiarc kunnen gaan.

Maar verder is dit een zeer net systeem hoor, Alleen had ik als ik jou was voor 1600MHz geheugen gegaan tenzij je echt niet gaat overklokken.

En 4GB op een X58 moederbord :N Als je dan zo nodig wilt besparen koop dan een P55 bordje.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi iedereen, mijn pc is nu 'up and running' en GTA draait echt als een zonnetje!

Zelfs met Fraps op opname-stand haal ik nog 30FPS, ik speel op 1080p met een mix van high-very high.

Dus jullie kunnen nu ipv de 460 de 6870 gaan aanbevelen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...