Jump to content

Bier


Jesperkaj

Recommended Posts

Volgens mij klopt dat niet van wat je vertelt over Duitsland want mijn Maat is 16 en mocht geen bier kopen in de kroeg, maar wel Bier in de supermarkt tijdens ons schoolreisje naar Berlijn

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 372
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dotz

    35

  • Cheers.

    21

  • commando

    19

  • flippie13

    13

Sterker nog, je mag met 14 al bier en wijn drinken, wanneer je door je ouders wordt begeleid. 16 als je niet wordt begeleid. Zware alcoholische dranken vanaf 18. http://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_laws_in_Germany

Ook alle andere sites geven 16-18 aan als leeftijd voor je alcohol mag kopen.

(Maar ik denk dat je dit zelf ook wel had kunnen googlen? :bier: )

Link to comment
Delen op andere websites

Sterker nog, je mag met 14 al bier en wijn drinken, wanneer je door je ouders wordt begeleid. 16 als je niet wordt begeleid. Zware alcoholische dranken vanaf 18. http://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_laws_in_Germany

Ook alle andere sites geven 16-18 aan als leeftijd voor je alcohol mag kopen.

(Maar ik denk dat je dit zelf ook wel had kunnen googlen? :bier: )

Ik heb inderdaad zelf wel even gekeken, maar kwam op allemaal onzin sites. Dus dan maar even op dit mooie forum vragen toch? (A)

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden! Maar eens even kijken in Duitsland dan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

ik ben inmiddels 16 en geniet er met volle teug van lees drugtopic maar die regel van onder 16 is eigenlijk best nutteloos want ik zie veel kinderen onder 16 gewoon bier halen en als ze het niet mee krijgen laten ze het doencrazy.gifbiertje.gifheb ik nooir gedaan hoorhypocrite.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet waarom maar ik vind het meeste bier echt niet te zuipen xD

Ach mij boeit die alcohol allemaal niet, ik drink breezer of russia red omdat het lekker is niet vanwege die alcohol, om jezelf te bezatten ofzo :7

En iedereen kan wel zzeggen 't is voor wijven, mja ik vind het lekker :puh:

Bewerkt: door GreyFox-Smurf
Link to comment
Delen op andere websites

ik ben inmiddels 16 en geniet er met volle teug van lees drugtopic maar die regel van onder 16 is eigenlijk best nutteloos want ik zie veel kinderen onder 16 gewoon bier halen en als ze het niet mee krijgen laten ze het doencrazy.gifbiertje.gifheb ik nooir gedaan hoorhypocrite.gif

Stoer!

Die wet is er gegarandeerd met een reden, wanneer die er niet was gingen al die breezâhs uit de 2e van het vmbo bbl zich op hun 13 een coma inzuipen. Op het 16 doen ze het nogsteeds, maar dan zijn ze er iig bewust van welk risico ze nemen. Althans, dat mogen we hopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Bier is viees! ;p doe maar lekker wijntje of bessen puur :) alles best als het maar geen bier is haha

Ik heb me gister helemaal los laten gaan op prosecco, Jillz, een zoete witte wijn, oftewel alles wat de dames drinken. Mijn god hebben jullie geen smaak ofzo? :clown: Vanochtend trouwens een beste kater gekregen daardoor, eentje waar je u tegen zegt..

Link to comment
Delen op andere websites

Bier is viees! ;p doe maar lekker wijntje of bessen puur :) alles best als het maar geen bier is haha

Ik heb me gister helemaal los laten gaan op prosecco, Jillz, een zoete witte wijn, oftewel alles wat de dames drinken. Mijn god hebben jullie geen smaak ofzo? :clown: Vanochtend trouwens een beste kater gekregen daardoor, eentje waar je u tegen zegt..

Dat is tenminste lekker! jullie hebben pas geen smaak ;d Vieze bier

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

ik ben inmiddels 16 en geniet er met volle teug van lees drugtopic maar die regel van onder 16 is eigenlijk best nutteloos want ik zie veel kinderen onder 16 gewoon bier halen en als ze het niet mee krijgen laten ze het doencrazy.gifbiertje.gifheb ik nooir gedaan hoorhypocrite.gif

Stoer!

Die wet is er gegarandeerd met een reden, wanneer die er niet was gingen al die breezâhs uit de 2e van het vmbo bbl zich op hun 13 een coma inzuipen. Op het 16 doen ze het nogsteeds, maar dan zijn ze er iig bewust van welk risico ze nemen. Althans, dat mogen we hopen.

Jep, ik ken er genoeg die dronken willen worden. Omdat ze dat stoer vinden. Wat ik zelf maar stom vind, op m'n pa z'n verjaardag had ik de hele avond aan de berenburg gezeten. Het was niet bewust bedoeld maar ik ging Knock-out. Ik kon er de volgende dag wel om lachen maar m'n ouders niet. Maar ik denk dat ik voortaan maar wat meer moet opletten. Maar het is soms zo lekker. Hebben jullie dat zeker ook wel?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik heb laatst een glas bier gedronken, ik vond het eigenlijk helemaal niet lekker.

Het smaakte gewoon niet lekker, dus ik denk niet dat ik het voor m'n lol ga drinken later :puh:

Ik hou het maar bij cola ;)

En ter informatie, ik ben 15 jaar. En ja, het mocht van m'n ouders :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...