Jump to content

Bier


Jesperkaj

Recommended Posts

  • Reacties 372
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dotz

    35

  • Cheers.

    21

  • commando

    19

  • flippie13

    13

Hertog jan vind ik lekker ja, heb het laatst geprobeerd en heb daarvoor alleen maar Heineken of Grolsch gedronken, wat lekker is aan hertog jan is dat het een soort hop smaakje op het eind heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Bier is overrated.

Geweldig onderbouwd! :klap:

Dergelijke uitspraken behoeven geen onderbouwing.

Dergelijke uitspraken hebben juist wel een onderbouwing nodig, maar dan blijven ze onzinnig, net zoals die van jou nu is. :tu:

Ik drink geen bier.

De leeftijd zeker... Jullie leren het nog wel. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik heb wel alcohol gedronken met vrienden maar dat was iets heeel anders dan Bier

Dat waren Breezers,Wijn,Wiskey maar dat doet er niet toe

Breezers... :bah: Kan je net zo goed Wicky drinken. :{

Maar bel, je vrienden op, en regel bier, heel veel, want:

Daling Nederlandse bierconsumptie stagneert

In België daalde de bierconsumptie in 2010 met 2,8%, in Nederland is dat slechts 1%. Wij konden blijkbaar beter omgaan met de sneeuw in december 2010. Toch een mooie een veelgebruikte reden! We dronken vorig jaar 72 liter per hoofd van de bevolking in 2010 tegen 72,8 in 2009. Er werd door de Nederlandse brouwerijen 24 miljoen liter bier gebrouwen. De totale binnenlandse afzet bedroeg 10 miljoen liter. De afzet van speciaal bier steeg met 10% naar 284.438 liter.

Door de toename van de Nederlandse bevolking en slechts een marginaal lagere afzet van bier lijkt de daling, die in 2009 maar liefst 7,3% was ten opzichte van 2008, beperkt te blijven. De export van bier daalde in 2010 met 8,3 procent naar 14.104.725 liter. In 2009 wat de daling 7,7 procent.

Alcoholvrij bier

Een mooie ontwikkeling in het biersegment wat zeker ook bijdraagt aan de stabilisatie van de bierconsumptie is de groei van alcoholvrij bier. Het is fantastisch om te zien hoe Bavaria dit segment weer nieuw leven heeft gegeven. Het groeide in 2010 met 18% naar 125.131 liter. Uit onderzoek van Nederlandse Brouwers blijkt dat 56% van de bierdrinkers let op het alcoholpercentage. Maar liefst 30% van de bierdrinkers drinkt weleens alcoholvrij. 16% overweegt en wil het toch ook eens gaan proberen.

Het was mooi om te zien dat gisteren tijdens de presentatie van de cijfers het alcoholvrije bier gretig aftrek vond, terwijl vorig jaar iedereen elkaar nog een beetje voorzichtig aankeek bij het drinken van alcoholvrij bier. Overigens blijf ik erbij dat ook op dit product nog wel wat te winnen is. Er zit veel smaakverschil tussen de verschillende alcoholvrije biermerken. Na een smaaktest onder de verschillende merken was het verschil goed te proeven. Om de consument te (blijven) overtuigen van dit segment is, net als met alcoholhoudend bier, de kwaliteit een aandachtspunt. Overtuigend kan ik zeggen dat Bavaria echt het meest smaakvolle en frisse alcoholvrij bier maakt in vergelijkbaar met andere gangbaar verkrijgbare merken.

Het beste moment voor de bierliefhebber om alcoholvrij bier te drinken is uiteraard wanneer je de BOB bent. Bij vrouwen is dit als ze zwanger zijn. De brouwers steken in dit hernieuwde segment gezamenlijk 8 miljoen euro aan marketing. Dat is een stijging van 40% ten opzichte van 2009.

Volgens Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers, is het aandeel van alcoholvrij bier nog steeds beperkt als gekeken wordt naar het totale biersegment, maar wel groeiende.

Daar moeten we zeker wat aan doen! We moeten niet van alcoholvrijbier de toekomst maken!

Link to comment
Delen op andere websites

Shit...

Het is toch vakantie ik ga meteen de Albert Hein leeg halen al het Bier !! :)

Zuipen tot we Kruipen !!!:bier:

Ja het was inderdaad raar die Breezer ik bedoel ik had gewoon Cassis kunnen drinken:puh:

Bewerkt: door iPodtouch
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zuip me liever de gezelligheid in, om daarna over te gaan op een combinatie van alcohol en suikerhoudende dranken om door te kunnen blijven gaan. Mij zul je niet snel zat zien op een evenement. Tenzij het geen muziek is om op los te gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Vraag:

Hoe zit het met het beleid en de wetten in Duitsland qua alcoholgebruik?

Antwoord:

De wet in Duitsland is dezelfde als in Nederland: jongeren mogen vanaf 16 jaar zwakalcoholische dranken kopen en vanaf 18 jaar ook sterke drank. Daarnaast is er in Duitsland een minimum leeftijd van 16 jaar voor cafébezoek zonder begeleiding. Tussen de 16 en 18 jaar mag je tot 24.00 uur in cafe's aanwezig zijn. Uitzonderingen hierop zijn georganiseerde feesten voor jongeren.

Bron: http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=qena.antwoord&vraag=3049

Link to comment
Delen op andere websites

Vraag:

Hoe zit het met het beleid en de wetten in Duitsland qua alcoholgebruik?

Antwoord:

De wet in Duitsland is dezelfde als in Nederland: jongeren mogen vanaf 16 jaar zwakalcoholische dranken kopen en vanaf 18 jaar ook sterke drank. Daarnaast is er in Duitsland een minimum leeftijd van 16 jaar voor cafébezoek zonder begeleiding. Tussen de 16 en 18 jaar mag je tot 24.00 uur in cafe's aanwezig zijn. Uitzonderingen hierop zijn georganiseerde feesten voor jongeren.

Bron: http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=qena.antwoord&vraag=3049

Dankje schat.

Link to comment
Delen op andere websites

Vraag:

Hoe zit het met het beleid en de wetten in Duitsland qua alcoholgebruik?

Antwoord:

De wet in Duitsland is dezelfde als in Nederland: jongeren mogen vanaf 16 jaar zwakalcoholische dranken kopen en vanaf 18 jaar ook sterke drank. Daarnaast is er in Duitsland een minimum leeftijd van 16 jaar voor cafébezoek zonder begeleiding. Tussen de 16 en 18 jaar mag je tot 24.00 uur in cafe's aanwezig zijn. Uitzonderingen hierop zijn georganiseerde feesten voor jongeren.

Bron: http://www.alcoholin...oord&vraag=3049

Dankje schat.

Graag gedaan schat :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...