Jump to content

Bier

Jesperkaj

Recommended Posts

• Reacties 372
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Dotz

35

• Cheers.

21

• commando

19

• flippie13

13

Je zult wel moeten, anders hoor je er niet bij.

:7

Ik drink nooit alcohol, en dat gaat me zeer goed af. Zolang je goede vrienden hebt die je principes respecteren, heb je geen problemen. Wil je geen bier drinken maar moet je wel omdat je anders er "niet bij hoort"? Ga geen andere drank zoeken, maar andere vrienden.

Snap niet waarom dat geaccepteerd/ gerespecteerd moet worden.. Je drink het gewoon wel of niet, klaar! Zou echt schandalig zijn als je vrienden hebt die niks meer van je willen weten omdat je geen alcohol drinkt.

Vat sowieso nooit waarom mensen zo vaag er over doen, je drinkt gewoon of je drinkt niet, zelfde verhaal met roken en alle andere dingen in het leven.

Delen op andere websites

Inderdaad! Alsof vriendschap om alcohol draait?! Misschien moeten die mensen inderdaad hun `vriendschappen´ flink onder de loep nemen.

Ik drink nooit alcohol, en dat gaat me zeer goed af. Zolang je goede vrienden hebt die je principes respecteren, heb je geen problemen. Wil je geen bier drinken maar moet je wel omdat je anders er "niet bij hoort"? Ga geen andere drank zoeken, maar andere vrienden.

Snap niet waarom dat geaccepteerd/ gerespecteerd moet worden.. Je drink het gewoon wel of niet, klaar! Zou echt schandalig zijn als je vrienden hebt die niks meer van je willen weten omdat je geen alcohol drinkt.

Vat sowieso nooit waarom mensen zo vaag er over doen, je drinkt gewoon of je drinkt niet, zelfde verhaal met roken en alle andere dingen in het leven.

Bewerkt: door jasper86
Delen op andere websites

Ik vind die discussie over "met alcohol drinken hoor je erbij / je moet geen alcohol drinken omdat je vrienden het doen" etc. zo kansloos

Nou precies, ik heb wel een aantal keer alleen maar cola gedronken tijdens het stappen, dan had ik gewoon geen zin in bier of wat dan ook en niemand van mijn vrienden/vriendinnen die dat erg vinden. Nou komt het wel weinig voor dat ik alleen maar cola drink tijdens het stappen, maar het kan best wel eens voorkomen. Ik drink gewoon wat ik wil drinken, of dat nou whisky is of cola of bier, ik ben degene die dat bepaald :)

Delen op andere websites

Ik snap zijn punt eigenlijk best wel goed, hij heeft een of meerdere redenen om het niet te drinken, dat kan.

Maar als je iemand er tussen hebt die daar geen respect of begrip voor toont, heb je kans dat ie je toch probeert aan te sporen om het te drinken, want je reden dat je niet drinkt vindt diegene dan waarschijnlijk onzin.

Wat ik in ieder geval ermee wil zeggen, als iemand begrip toont dat je niet drinkt, dan heb je geen problemen ermee.

Vindt iemand het onzin, dan zit er een kans in dat diegene toch doordrammen of dat ze met dingen aankomen zoals 'het kan geen kwaad' of 'probeer het toch'.

En dan heb je van die zeikers die je liever kwijt dan rijk wilt, want ze verpesten eerder de sfeer dan dat ze goed doen.

Delen op andere websites

Inderdaad! Van die opdringerige mensen, die blijkbaar alcohol nodig hebben om een leuke avond te hebben, echt triest.

En dan heb je van die zeikers die je liever kwijt dan rijk wilt, want ze verpesten eerder de sfeer dan dat ze goed doen.

Delen op andere websites

Ik snap zijn punt eigenlijk best wel goed, hij heeft een of meerdere redenen om het niet te drinken, dat kan.

Maar als je iemand er tussen hebt die daar geen respect of begrip voor toont, heb je kans dat ie je toch probeert aan te sporen om het te drinken, want je reden dat je niet drinkt vindt diegene dan waarschijnlijk onzin.

Wat ik in ieder geval ermee wil zeggen, als iemand begrip toont dat je niet drinkt, dan heb je geen problemen ermee.

Vindt iemand het onzin, dan zit er een kans in dat diegene toch doordrammen of dat ze met dingen aankomen zoals 'het kan geen kwaad' of 'probeer het toch'.

Ik begrijp je punt dat er zulke mensen zijn inderdaad, maargoed dat zijn gewoon puur fake-vrienden. Als je zulke mensen in je vriendenclub hebt, neem er dan gewoon direct afstand van. Als diegene je toch aanspoort; nee = nee. Als je daarom een ruzie zou krijgen dan moet je toch echt nodig zorgen maken of dat wel goede vrienden zijn. Vrienden horen je principes te respecteren en echte vrienden zullen dat ook altijd doen.

Inderdaad! Van die opdringerige mensen, die blijkbaar alcohol nodig hebben om een leuke avond te hebben, echt triest.

Als ik alcohol drink dan geraak ik losser, ik maak sneller humor, ik dans veel sneller etc. Als ik niet zou drinken, zou ik best wel wat humor kunnen kweken, dansen zul je mij dan niet zien doen. Ik ben gewoon wat losser MET alcohol, dan zonder. Dus MET alcohol zou ik alles ook plezieriger vinden en dat hoeft helemaal niet triest te zijn.

Delen op andere websites

Nee, ik heb het over mensen die in groepen alcohol opdringen aan anderen of stimuleren om meer te gaan drinken om ladderzat te worden. En wanneer ze dat niet doen, de ander bijvoorbeeld helemaal gaan afzeiken. Dat is triest. Die mensen hebben blijkbaar alcohol nodig om het leuk te hebben. Ik bedoel jou niet, of ben jij er ook zo 1 :puh:?

Delen op andere websites

Leeftijdsgrens is wel goed zo, maar als ze er niet op controleren levert het niks op. In disco's of cafe's zie je peuters van 13 jaar die aan de Vodka Redbull zitten. In Appie zie je vaak genoeg gasten van 15 die een pakje L&M mee krijgen. Ze kunnen wel overal 16 jaar van maken maar veel helpen doet het niet. Krijgt iemand van 13 geen bier aan de bar? Dan roept hij vrolijk zijn grote broer die een blaadje voor hem haalt. Krijgt iemand van 15 geen sigaretten? Wacht hij gewoon even buiten voor de winkel tot er een vriend langskomt, geeft 'm 5 euro en heeft 5 minuten later een pakje.

Mijn eerste biertje was op m'n 12e verjaardag denk ik, en toen ik op m'n 13e bezopen thuiskwam van het cafe waren dat bijna mijn laatste biertjes. Maar zo moeilijk zijn ze hier thuis niet, af en toe een Leffe met m'n vader maar met mijn vrienden altijd groene doppies; Heineken!

Delen op andere websites

Ik ben van mening dat de leeftijdsgrens verhogen naar 18 wel degelijk zin heeft. Jongeren die al drinken, zullen er niet minder om drinken. Maar het gemak waarmee er op je 16e al gedronken "moet" worden, zal toch kleiner worden. De groepsdruk licht volgens mij echt lager als je 18 bent, en als je nog 16 bent, ben je wel veel gevoeliger voor dat soort dingen.

Delen op andere websites

Ik ben het er ook mee eens dat het verhogen van de leeftijd een goede zaak is. Hoe groot zijn je inschattingsvermogen op je 16e? Natuurlijk zul je niet iedereen kunnen tegehouden maar het bemoeilijken is een goede zaak en moet zeker niet gezien worden als pesterij maar meer als een stukje bewustwording.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...