Jump to content

[SP] Sportkenners 2011 - Hoofdtopic


NandroDavids

Recommended Posts

Na het uitstellen van de Grand Prix van Bahrein gaat komend weekeinde dan eindelijk het Formule 1-seizoen van start. Op het circuit Albert Park in Melbourne, Australië, gaat de strijd om de wereldtitel losbarsten. De strijd tussen de sportkenners van 't forum gaat daarmee ook verder, want jullie mogen de uitslag gaan voorspellen.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: GP Australië. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

1.
2.
3.
4.
5.

Wereldkampioen 2011:

Achter elk cijfer zet je de coureur die volgens jou op die positie gaat eindigen in de Grand Prix van Australië. Voor elke coureur op de juiste positie ontvang je 3 punten, voor een juiste naam in de top-5 maar op een verkeerde positie krijg je 1 punt. Als bonus dienen jullie de wereldkampioen van dit seizoen te voorspellen. Het invullen van de juiste naam daar levert aan het eind van het seizoen maar liefst 10 punten op.

Insturen kan tot zaterdag 26 maart, 6.00 uur.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    51

Zo, de eerste Grand Prix van dit seizoen is verreden en naar mijn mening was 't niet bijster spectaculair. Daarover trouwens meer in de MAF morgen!

De top-5 van de Grand Prix van Melbourne van vanochtend:

[table=header]#|Coureur

1|Sebastian Vettel

2|Lewis Hamilton

3|Vitaly Petrov

4|Fernando Alonso

5|Mark Webber[/table]

Vooral de positie van Vitaly Petrov was verrassend: geen van onze sportkenners had hem een plaatsje bij de beste vijf toegedicht. Daarnaast valt op dat het lastig bleek voor jullie om de coureurs op de juiste positie te zetten. Met z'n zevenen werd er slechts zes keer iemand op de juiste plek voorspeld, waarvan drie keer de overwinning van Vettel. Drie van die zes driepunters werden ook nog eens door één deelnemer gescoord.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|Cabyon|10

2|Guardian1980|6

|Thundercover|6

4|GTA-Sheep|4

|Visser23|4

6|Kloep|3

7|TomHagen|2[/table]

Cabyon is dus duidelijk de winnaar van deze ronde en kan maar zo mee gaan doen om de titel als hij deze lijn door weet te trekken. Koploper TomHagen ziet met deze hele magere score de concurrentie weer een stuk dichter bij komen. Forumcoureur Thundercover weet deze ronde dus niet te winnen, maar klimt wel één plekje ten koste van GTA-Sheep. Maar, de verschillen zijn nog altijd héél klein.

Overigens nog een kleine statistiek met betrekking tot het voorspellen van de wereldkampioen: drie deelnemers hebben daar Vettel ingevuld, drie deelnemers zijn voor Alonso gegaan en één deelnemer heeft alle vertrouwen in Button.

Link to comment
Delen op andere websites

Het wielerseizoen is al enige tijd bezig, maar rond deze periode begint het pas echt met de schitterende voorjaarsklassiekers. We hebben inmiddels al een paar kleinere koersen gezien en zondag staat misschien wel de allermooiste klassieker op het programma: de Ronde van Vlaanderen! Deze koers mag ab-so-luut niet ontbreken bij Sportkenners 2011, dus aan jullie de lastige taak om de uitkomst te voorspellen.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: Ronde van Vlaanderen. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

1.
2.
3.
4.
5.

Achter elk cijfer zet je de renner die volgens jou op die positie gaat eindigen in de Ronde van Vlaanderen. Voor elke coureur op de juiste positie ontvang je 3 punten, voor een juiste naam in de top-5 maar op een verkeerde positie krijg je 1 punt.

Insturen kan tot zondag 3 april, 8.00 uur.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Vanmiddag heb ik een schitterende editie van de Ronde van Vlaanderen gezien, en wellicht hebben jullie dat ook wel. De koers leek vroeg beslist toen Cancellara er op machtige wijze vandoor ging, maar op 15 km van de meet stortte hij nogal in, waardoor een hele groep achtervolgers weer kon aansluiten. Cancellara deed uiteindelijk nog wel mee in de eindsprint, maar verder dan een derde plaats kwam hij niet.

De top-5 van de Ronde van Vlaanderen 2011:

[table=header]#|Renner

1|Nick Nuyens

2|Sylvain Chavanel

3|Fabian Cancellara

4|Tom Boonen

5|Sebastian Langeveld[/table]

Toen ik jullie voorspellingen binnen zag druppelen in mijn inbox dacht ik bij elk lijstje dat het wel een redelijk goede voorspelling zou zijn. Echter, goed gescoord is er niet. Zo had iedereen Cancellara als winnaar getipt en had niemand Nuyens of Chavanel in de top-5 genoemd. Met uitzondering van GTA-Sheep had iedereen Boonen in de top-5 gezet, maar niemand had hem op de juiste positie geposteerd. Cabyon zijn vertrouwen in Sebastian Langeveld levert hem 1 punt en daarmee opnieuw een ronde-winst op.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|Cabyon|3

2|Guardian1980|2

|Kloep|2

|Thundercover|2

|TomHagen|2

|Visser23|2

7|GTA-Sheep|1[/table]

Weinig onderlinge verschillen, dus ook weinig wijzigingen in het klassement. GTA-Sheep moet een puntje toegeven op de koplopers en Cabyon klimt langzaam maar zeker omhoog.

Volgende week weer meer kansen om te scoren, want Parijs-Roubaix kan ik na de schitterende wedstrijd van vanmiddag ook niet overslaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een deel van het wielerpeloton rijdt op dit moment de Scheldeprijs en dat lijkt te gaan eindigen in een massasprint. Komende zondag zal dat hoogstwaarschijnlijk heel anders zijn, want dan staat er weer een ware klassieker op het programma: Parijs-Roubaix. Jullie mogen gaan voorspellen in welke volgorde de renners over de finish komen, op die legendarische wielerbaan in Roubaix.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: Parijs-Roubaix. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

1.
2.
3.
4.
5.

Achter elk cijfer zet je de renner die volgens jou op die positie gaat eindigen in Parijs-Roubaix. Voor elke coureur op de juiste positie ontvang je 3 punten, voor een juiste naam in de top-5 maar op een verkeerde positie krijg je 1 punt.

Insturen kan tot zondag 10 april, 10.00 uur.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Gistermiddag heeft de Belg Johan Vansummeren verrassend Parijs-Roubaix op zijn naam geschreven. Topfavoriet Fabian Cancellara leek het gat met de koploper op een gegeven moment dicht te rijden, maar hij weigerde vol door te trekken met concurrenten Hushovd en Ballan in zijn wiel. In de slotfase wist Cancellara toch nog weg te springen uit het favorietengroepje, maar de afstand tot Vansummeren was te groot geworden. De Belg kwam solo aan op de wielerbaan van Roubaix en pakte daarmee de grootste overwinning in zijn carrière.

De top-5 van Parijs-Roubaix 2011:

[table=header]#|Renner

1|Johan Vansummeren

2|Fabian Cancellara

3|Maarten Tjallingii

4|Gregory Rast

5|Lars Bak[/table]

Veel verrassende namen in de top-5, en dus zijn er ook niet bijster veel punten gescoord. De enige punten die zijn behaald, kwam door het invullen van Cancellara op het lijstje. Vier van de vijf inzenders had de Zwitser getipt als winnaar, met uitzondering van Visser23, die hem correct op de tweede plaats posteerde.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|Visser23|3

2|Cabyon|1

|GTA-Sheep|1

|Guardian1980|1

|Thundercover|1[/table]

Opnieuw geen spectaculaire uitslag en ook opnieuw weinig wijzigingen in het klassement. Visser23 komt iets dichter bij de top en door het ontbreken van een inzending van koploper TomHagen neemt de spanning bovenin nog meer toe.

Link to comment
Delen op andere websites

Excuus dat het wat langer heeft geduurd, maar hier zijn dan eindelijk de volgende punten voor de Champions League-voorspellingen. De halve finalisten zijn namelijk bekend en dat betekent dat er maximaal 12 punten bijgeschreven kunnen worden. Er waren weinig verrassingen in de returnwedstrijden: Real Madrid, FC Barcelona en Schalke 04 gaven de grote voorsprong uit de heenwedstrijd niet meer uit handen en Manchester United verdedigde de minimieme voorsprong, behaald op Stamford Bridge, met succes.

De halve finalisten van de Champions League dit jaar:

[table=header]Halve finalisten

FC Barcelona

Real Madrid

Schalke 04

Manchester United[/table]

Met uitzondering van Cabyon had iedereen FC Barcelona in deze fase van het toernooi nog wel verwacht. GTA-Sheep is de enige die het vertrouwen had in Schalke 04 en pakt daarmee dus knap punten. Overigens heeft niemand alle vier de ploegen goed voorspeld.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|TomHagen|9

|Thundercover|9

3|BoerTijger|6

|GTA-Sheep|6

|Guardian1980|6

|Kloep|6

|Visser23|6

8|jimmiefitz|3

9|Cabyon|0[/table]

TomHagen en Thundercover doen hiermee uitstekende zaken en lopen weg van de achtervolging. Cabyon, die bezig was aan een hele sterke reeks, maakt een slechte beurt en moet nu alle zeilen bijzetten om nog mee te doen. Vervelend voor hem is dat hij in het restant van het Champions League-toernooi geen enkel punt meer kan pakken. Dat terwijl er maar liefst 20 punten nog te behalen zijn. Voor dat maximum van 20 punten zijn echter nog maar 3 deelnemers in de race: BoerTijger, Guardian1980 en Thundercover.

Link to comment
Delen op andere websites

AC Milan, FC Barcelona, Borussia Dortmund en Manchester United lijken verzekerd van het kampioenschap in eigen land. Verschillende andere Europese competities stevenen echter af op een bloedstollende ontknoping. Een mooie gelegenheid om jullie de kampioenen van die landen even te laten voorspellen.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: Voetbal. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

Nederlandse Eredivisie:
Belgische Jupiler Pro League:
Franse Ligue 1:
Schotse Premier League:
Turkse Süper Lig:

Achter elke competitie zet je de club die volgens jou kampioen gaat worden. Voor elke juist voorspelde kampioen ontvang je 3 punten.

Insturen kan tot vrijdag 22 april, 20.45 uur.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Na een korte radiostilte, is hier dan eindelijk weer een nieuwe Sportkenners-ronde. Komende zaterdag gaat de Giro d'Italia van start, wat natuurlijk een schitterende gelegenheid is om jullie wielerkennis nog weer eens te testen.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: Giro. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

Top-10 eindklassement

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Winnaar ploegenklassement:
Beste Nederlander:

Achter elk cijfer zet je de naam van de renner die volgens jou op die positie gaat eindigen. Per naam op de juiste plaats verdien je 5 punten, per juiste naam in de top-10 maar op de verkeerde positie, ontvang je 3 punten. Voor het correct voorspellen van de winnaar van het ploegenklassement en de beste Nederlander krijg je 5 punten per stuk. Absoluut de moeite van het meedoen waard dus! Om jullie een beetje op weg te helpen vind je hier de (voorlopige!) deelnemerslijst: *KLIK*.

Insturen kan tot zaterdag 7 mei, 10.00 uur.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

De finalisten van de Champions League zijn al een tijdje bekend, dus hoog tijd om die punten 's uit te delen.

De finalisten van de Champions League dit jaar:

[table=header]Finalisten

FC Barcelona

Manchester United[/table]

Zes van de negen deelnemers aan deze ronde hebben FC Barcelona terecht in de finale neergezet. In Manchester United hadden iets minder mensen vertrouwen: viermaal werd de finaleplaats van de Mancunians correct voorspeld.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|BoerTijger|10

|Guardian1980|10

|Thundercover|10

4|GTA-Sheep|5

|jimmiefitz|5

|Kloep|5

|TomHagen|5

|Visser23|5

9|Cabyon|0[/table]

Daarmee neemt Thundercover de leiding over van TomHagen en springt Guardian1980 over Visser23 heen. Opnieuw 0 punten voor Cabyon, die de aansluiting lijkt te gaan verliezen. Want, zoals eerder gezegd, zal hij ook na de finale geen punten kunnen bijschrijven: zijn voorspellingen kunnen allemaal de prullenbak in. Naast Cabyon is ook Kloep uitgespeeld in de Champions League. De overige deelnemers kunnen nog hopen op 5 of 10 punten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Vandaag werd de titelstrijd in de Turkse competitie beslist, en daarmee zijn de kampioenen in de vijf competities, die jullie moesten voorspellen, bekend.

De kampioenen:

[table=header]Land|Kampioen

Nederland|Ajax

België|RC Genk

Frankrijk|Lille

Schotland|Glasgow Rangers

Turkije|Fenerbahçe[/table]

RC Genk bleek de grootste verrassing, want geen van de sportkenners had die club als kampioen voorspeld. Lille daarentegen bleek een makkie: die had, op één persoon na, iedereen goed. TomHagen was de enige die daar een andere ploeg in had gevuld, en heeft het ook weten te presteren de andere kampioenen stuk voor stuk fout te voorspellen.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|Kloep|9

|Thundercover|9

3|BoerTijger|6

|Cabyon|6

|GTA-Sheep|6

|Guardian1980|6

|Visser23|6

8|TomHagen|0[/table]

Thundercover doet dus hele goede zaken en verstevigt zijn koppositie. TomHagen ziet door zijn slechte beurt de achtervolgers dichterbij komen, maar behoudt de tweede stek in het klassement. Voor de rest zijn er geen noemenswaardige veranderingen in het klassement.

Link to comment
Delen op andere websites

Aan het begin van het jaar hebben we de Australian Open helaas moeten missen, maar Roland Garros gaan we zeker niet overslaan. Aan jullie de taak om te voorspellen wie er goed gaan presteren op het prachtige gravel in Parijs.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: Roland Garros. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

[b]Mannen:[/b]

Kwartfinalisten:

Winnaar:
Runner-up:

[b]Vrouwen:[/b]

Kwartfinalisten:

Winnaar:
Runner-up:

Achter Kwartfinalisten zet je de namen van de 8 tennissers en tennissters die volgens jou die fase van het toernooi gaan bereiken. Per juiste kwartfinalist scoor je 3 punten. Daarnaast dien je zowel bij de mannen als de vrouwen de winnaar van het toernooi en de runner-up te voorspellen. Per juiste naam zijn hier 5 punten te verdienen.

Insturen kan tot woensdag 25 mei, 23.00 uur

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Wegens een druk weekend heeft het even geduurd, maar hier zijn dan toch de laatste punten van het afgelopen Champions League-seizoen. FC Barcelona heeft Manchester United weggespeeld en volkomen verdiend met 3-1 geownnen. Lionel Messi wist er ook eentje te maken en werd daarmee met ruime voorsprong opnieuw topscorer van de Champions League.

De laatste uitkomsten:

[table=header]Winnaar

FC Barcelona[/table]

[table=header]Topscorer

Lionel Messi[/table]

Maar liefst 6 sportkenners wisten dat Messi topscorer zou worden, maar zo vreemd is dat ook niet. De afgelopen 2 seizoenen werd hij al topscorer en ook dit jaar was hij vanaf het begin goed op weg. De derde CL-titel voor FC Barelona in het afgelopen decennium was voor jullie ook geen grote verrassing: bijna de helft van de inzenders had dit voorzien.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|Guardian1980|10

|Thundercover|10

|Visser23|10

4|BoerTijger|5

|GTA-Sheep|5

|jimmiefitz|5

|TomHagen|5

8|Cabyon|0

|Kloep|0[/table]

Thundercover blijft goed scoren en zet de concurrentie nu op serieuze achterstand. Zoals we al wisten na de vorige CL-rondes zakt Cabyon ver weg. Guardian1980 mag zich de grootste CL-kenner noemen, want hij wist de meeste zaken goed te voorspellen. Van de 16 voorspellingen had hij er slechts 3 fout. Hulde daarvoor!

Link to comment
Delen op andere websites

Afgelopen zondag is er met een afsluitende tijdrit een einde gekomen aan de Giro d'Italia 2011. Alberto Contador was ongenaakbaar deze ronde, en reed de concurrentie in elke bergetappe verder op achterstand. Steven Kruiswijk liet zich van zijn sterkste kant zien met een hele knappe 9e plaats in de eindstand.

Voor het maximale aantal punten zouden jullie dit moeten hebben voorspeld:

[table=header]#|Renner

1|Alberto Contador

2|Michele Scarponi

3|Vincenzo Nibali

4|John Gadret

5|Joaquin Rodriguez

6|Roman Kreuziger

7|José Rujano

8|Denis Menchov

9|Steven Kruiswijk

10|Konstantin Sivtsov[/table]

[table=header]Winnaar ploegenklassement

Astana[/table]

[table=header]Beste Nederlander

Steven Kruiswijk[/table]

Gadret, Kruiswijk en Sivtsov waren de grootste verrassingen, want niemand had van hen een positie in de top-10 verwacht. Echter, drie van de zeven inzenders wisten wel dat Kruiswijk als beste Nederlander zou gaan eindigen. De renner die het meest in de top-10 is geposteerd, maar dat niet waar wist te maken, is Igor Anton van Euskaltel. Maar liefst zes van jullie hadden meer van hem verwacht. De renner die het vaakst juist werd voorspeld, en ook nog eens op de juiste positie, is natuurlijk Alberto Contador.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|TomHagen|33

2|Cabyon|30

3|Guardian1980|27

|Visser23|27

5|Thundercover|25

6|GTA-Sheep|17

7|BoerTijger|3[/table]

Over het algemeen vind ik dat er heel aardig voorspeld is. Sommigen van jullie hadden maar liefst 7 renners correct in de top-10, maar het bleek moeilijk ze ook nog eens op de juiste positie neer te zetten. TomHagen loopt met zijn uitstekende score in op koploper Thundercover, maar GTA-Sheep laat het deze ronde flink afweten. Ondanks een grote mond vóór de Giro. Guardian1980 en Visser23 springen daardoor in het algemeen klassement over hem heen.

Op naar de Tour de France! :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Excuses dat het wat laat is, maar hier zijn dan toch de punten van Roland Garros. Vorige week pakte Rafael Nadal zijn 6e titel in Parijs, en zorgde Na Li bij de vrouwen voor een unicum door als eerste Chinese een Grand Slam te winnen.

Voor het maximale aantal punten zouden jullie dit moeten hebben voorspeld:

[table=header]Mannen[/table][table=header]Kwartfinalisten

Rafael Nadal

Robin Söderling

Andy Murray

Juan Ignacio Chela

Roger Federer

Gaël Monfils

Novak Djokovic

Fabio Fognini[/table][table=header]Winnaar

Rafael Nadal[/table][table=header]Runner-up

Roger Federer[/table]

Iedereen had Nadal, Söderling, Murray en Djokovic terecht in de kwartfinale gezet. Op één sportkenner na had ook iedereen Federer daar verwacht. Maar de uitzondering, Cabyon, wist als enige Monfils correct te voorspellen. Dat was alles wat er bij de mannen in de kwartfinales goed werd voorspeld, en daar heeft iedereen dus evenveel punten gepakt. Ferrer werd het vaakst onterecht voorspeld bij de kwartfinalisten. Verder had vrijwel iedereen Djokovic in de finale verwacht, wat jullie dus punten heeft gekost. Op één sportkenner na wist iedereen echter wel Nadal als kampioen te voorspellen. GTA-Sheep had hem als runner-up geposteerd, dus pakt hier geen punten. Niemand wist dat Federer de finale wist te bereiken.

[table=header]Vrouwen[/table][table=header]Kwartfinalisten

Marion Bartoli

Svetlana Kuznetsova

Francesca Schiavone

Anastasia Pavljoetsjenkova

Na Li

Viktoria Azarenka

Maria Sjarapova

Andrea Petkovic[/table][table=header]Winnaar

Na Li[/table][table=header]Runner-up

Francesca Schiavone[/table]

Hier waren wat meer verrassingen te zien, maar tot grote verschillen heeft dat niet geleid. Iedereen had Wozniacki, Clijsters en Zvonareva onterecht bij de laatste acht gezet, terwijl slechts één tennisster door iedereen correct werd verwacht in de kwartfinales: Viktoria Azarenka. In de finale heeft niemand punten weten te pakken, mede door de vele verrassingen bij de vrouwen.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|Kloep|29

|TomHagen|29

3|Cabyon|27

|Guardian1980|27

|Thundercover|27

6|GTA-Sheep|24[/table]

Weinig verschillen dus, maar het levert wel veranderingen op in het klassement. Visser23 vergat voor deze ronde in te zenden, en dat kost hem maar liefst 2 plaatsen. GTA-Sheep en Cabyon gaan hem voorbij en zijn weer een stapje dichter bij het podium. TomHagen loopt een paar puntjes in op koploper Thundercover, waardoor het nog altijd spannend is.

Uiteraard krijgen jullie binnenkort de kans om de kwartfinalisten en finalisten van Wimbledon te voorspellen...

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...