Jump to content

[SP] Sportkenners 2011 - Hoofdtopic


NandroDavids

Recommended Posts

Eindstand

[table=header]#|Naam|Punten

1|Guardian1980|275

2|Thundercover|272

3|TomHagen|262

4|GTA-Sheep|247

5|Cabyon|150

6|Visser23|138

7|Kloep|126

8|BoerTijger|58

9|jimmiefitz|34

10|Svenie|29

|MostWantedKid|29

12|Die Hard|17

13|GTA-fan2|15

14|TekaLoca|10

15|remcconen|7[/table]

Sportkenners 2011



Jawel, na enkele jaren afwezigheid is de ultieme uitdaging voor de sportfanaten van het forum er weer. In 2006, 2007 en 2008 werd er het hele jaar door gestreden om de titel van Sportkenner en dat is ook dit jaar weer de bedoeling. Hopelijk hebben we weer net zo veel, of zelfs meer, deelnemers als in het verleden. De spelregels zijn ietwat gewijzigd in vergelijking met voorgaande edities, dus lees de uitleg hieronder goed.

Voorspellen

Voorspellen is het belangrijkste onderdeel van Sportkenners Regelmatig zal ik in dit topic posten waarop er voorspelt kan worden. Dit kan een bepaalde wedstrijd zijn of een compleet toernooi, het heeft in ieder geval met sport te maken. In die post zal ik noemen wat je exact moet voorspellen, bijvoorbeeld een uitslag van een bepaalde wedstrijd of een winnaar/winnares van een toernooi. Om mee te doen stuur je mij een PM met de juiste titel, die ik aan zal geven in de post. Let goed op de titel van je PM, want als ik je PM niet terug kan vinden in mijn inbox vanwege een incorrecte titel krijg je helaas ook geen punten.

Puntensysteem

Het puntensysteem is ten opzichte van de vorige jaren gewijzigd. Ik had toen een vrij ingewikkeld systeem bedacht en dat doen we nu veel simpeler. Per evenement of wedstrijd geef ik aan hoeveel punten een juiste voorspelling oplevert. Dit zal uiteraard per evenement/wedstrijd wel vergelijkbaar zijn. Krijg je de ene keer 3 punten voor een juiste uitslag, zal dat bij een volgende keer hetzelfde zijn. Op basis van het aantal punten dat men haalt is er een ranglijst, die te allen tijde in de hoofdpost van dit topic én het reactietopic te vinden is. Aan het eind van Sportkenners 2011 is de persoon die de meeste punten heeft weten te behalen de winnaar.

Programma

Er staat erg veel op het programma van Sportkenners 2011. Alle sporten die langs zullen komen dit jaar staan hieronder op een rijtje, met daarachter de exacte wedstrijden en toernooien waarop voorspelt zal gaan worden.
  • Schaatsen >> De WK sprint vormt dit jaar de aftrap voor Sportkenners, zoals je kunt lezen in de post hieronder. Daarnaast zullen ook nog het WK allround en verschillende World Cup-wedstrijden in dit topic voorbij komen.
  • Tennis >> De Australian Open is al begonnen, dus deze moeten we helaas overslaan. Maar de overige 3 Grand Slams van het tennis zullen zeker op het programma staan.
  • Voetbal >> Voetbal zal net als voorgaande jaren centraal staan bij Sportkenners. Allereerst zal er aandacht uitgaan naar de Champions League en de Europa League. Daarnaast zullen ook de nationale competities langskomen, met name de Nederlandse Eredivisie en de Belgische Jupiler League. Tot slot zal er ook aandacht worden geschonken aan interlands, waarbij vooral EK-kwalificatiewedstrijden tot het programma behoren.
  • Wielrennen >> Uiteraard mag de Tour de France niet ontbreken bij Sportkenners. Daarnaast zal ook het WK Wielrennen langskomen, evenals enkele klassiekers. De Giro d'Italia en Vuelta d'España staan nog niet definitief op de Sportkenners-agenda. Dit is onder meer afhankelijk van het aantal geïnteresseerden in wielrennen.
  • Formule 1 >> Deze behoeft waarschijnlijk weinig uitleg, want jullie gaan de uitslagen van verschillende Grand Prix voorspellen, én de uiteindelijke wereldkampioen. Niet alle GP's zullen voorspeld hoeven worden, maar regelmatig zal er één worden behandeld.
  • Moto GP >> Ook deze raceklasse zal niet ontbreken en ook hier geldt dat er verschillende Grand Prix op de agenda staan van Sportkenners 2011. Niet allemaal uiteraard, maar er zullen waarschijnlijk wel een paar worden gevolgd.
  • Overig >> Bovenstaande sporten zullen de boventoon voeren in het komende Sportkenners-jaar, maar er zijn natuurlijk nog meer sporten die een enkele keer langs zullen komen. Het zal hierbij dan vooral gaan om wereldkampioenschappen, waarbij judo, zwemmen en atletiek enkele voorbeelden van eventuele overige sporten zijn.

Mocht je iets missen in bovenstaand programma of een suggestie hebben, meldt het dan even in het reactietopic.

Overige informatie

Tot slot kan ik jullie mededelen dat Sportkenners 2011 vanmiddag al van start zal gaan met de eerste voorspellingsgelegenheid. Houdt dit topic dus goed in de gaten zodat je niks mist van dit Sportkenners-jaar.

Mocht je nog vragen hebben: ook deze kunnen in het reactietopic.

Veel succes en plezier met Sportkenners 2011!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    51

Zo, en we gaan los! Komend weekeinde wordt in Thialf, Heerenveen, het WK Sprint op de schaats verreden. Een schitterende gelegenheid om te starten met Sportkenners. Om jullie bij deze eerste voorspelling even op weg te helpen, geef ik eenmalig een link met wat meer informatie: *KLIK*. Dan zijn er niet direct deelnemers teleurgesteld én weet men dat een beetje research altijd handig is.

Goed, het WK Sprint dus. Dat houdt in dat zowel de mannen als de vrouwen 2 x de 500 meter en 2 x de 1000 meter rijden. Bij elkaar geeft dat een algemeen klassement en de schaatser die overall het snelst is wint uiteraard.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: WK Sprint. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

[b]Mannen[/b]

1.
2.
3.

[b]Vrouwen[/b]

1.
2.
3.

Achter de cijfers zet je uiteraard de naam van de persoon die volgens jou die positie gaat behalen. De wereldkampioen zet je op 1, de winnaar van het zilver op 2 en de persoon op de laagste trede van 't podium op 3. Lijkt me duidelijk genoeg. Over de puntentelling: voor iedere persoon op de juiste plaats krijg je 3 punten en voor het voorspellen van iemand in de top-3 die op een andere podiumplaats eindigt krijg je 1 punt.

Insturen kan tot zaterdag 22 januari, 13.15 uur.

De uitslag van deze Sportkenners-ronde dient u niet direct na afloop te verwachten. Zondag zit ik namelijk zelf in 't stadion om dit evenement eens live mee te maken. Later die avond hoop ik de punten te hebben geteld.

Link to comment
Delen op andere websites

Het WK Sprint zit erop, tijd voor de eerste Sportkenners-punten dit jaar! Vanmiddag in Thialf was het verschrikkelijk spannend om het eremetaal, met uiteindelijk voor Nederland een redelijk resultaat. Achter de ongenaakbare Christine Nesbitt pakten Gerritsen en Boer respectievelijk zilver en brons. Bij de mannen leek Stefan Groothuis na gisteren kans te maken op de wereldtitel, maar hij maakte de verwachtingen uiteindelijk niet waar. Sterker nog, hij kwam niet eens op het podium: een ondankbare vierde plaats werd hem toebedeeld.

Dat maakt het lijstje dat de Sportkenners eigenlijk ingestuurd moesten hebben als volgt:

Mannen

1. Kyou-Hyuk Lee

2. Tae-Bum Mo

3. Shani Davis

Vrouwen

1. Christine Nesbitt

2. Annette Gerritsen

3. Margot Boer

Thundercover wist het hele vrouwenpodium correct in te vullen, en gaat na de eerste Sportkenners-ronde dan ook aan de leiding. Maar de andere inzenders hebben ook punten gepakt, met de volgende stand als gevolg:

[table=header]#|Naam|Punten

1|Thundercover|13

2|GTA-Sheep|8

3|TomHagen|6

4|guardian1980|4[/table]

Hopelijk de volgende keer wat meer inzenders, maar voor een eerste keer helemaal niet verkeerd. Reacties kunnen in 't daarvoor bedoelde topic! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Na met schaatsen een typisch Nederlandse sport te hebben gehad, is het nu de beurt aan de Belgen. Komend weekeinde wordt in Sankt Wendel het WK Veldrijden verreden. Zondag starten zowel de mannen als de vrouwen aan hun WK, met in beide categorieën een paar uitgesproken favorieten. Aan jullie natuurlijk de taak om die uit te zoeken en in de juiste volgorde te plaatsen.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: WK Veldrijden. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

[b]Mannen[/b]

1.
2.
3.

[b]Vrouwen[/b]

1.
2.
3.

Achter de cijfers zet je uiteraard de naam van de persoon die volgens jou die positie gaat behalen. De wereldkampioen zet je op 1, de winnaar van het zilver op 2 en de persoon op de laagste trede van 't podium op 3. Lijkt me duidelijk genoeg. Over de puntentelling: voor iedere persoon op de juiste plaats krijg je 3 punten en voor het voorspellen van iemand in de top-3 die op een andere podiumplaats eindigt krijg je 1 punt.

Insturen kan tot zondag 30 januari, 11.00 uur.

De uitslag van deze Sportkenners-ronde komt waarschijnlijk direct na afloop van het WK online.

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist heeft de Tsjech Zdenek Stybar met succes zijn wereldtitel bij de mannen verdedigd. Bij de vrouwen deed onze eigen Marianne Vos vanochtend hetzelfde. In 'hun' sport hebben de Vlamingen beslag gelegd op het zilver en brons bij de mannen. Dat maakt het perfecte lijstje dat je ingestuurd kon hebben als volgt:

Mannen

1. Zdenek Stybar

2. Sven Nys

3. Kevin Pauwels

Vrouwen

1. Marianne Vos

2. Katherine Compton

3. Katerina Nash

Cabyon heeft deze ronde weten te winnen door beide wereldkampioenen goed te voorspellen en ook Sven Nys had hij op de juiste positie gezet. De concurrentie volgt er echter vlak achter en grote verschillen heeft deze ronde dan ook niet gebracht. Ook in het algemeen klassement is het spannend, mede door het ontbreken van een inzending van koploper Thundercover deze ronde. De punten van vandaag:

[table=header]#|Naam|Punten

1|Cabyon|9

2|GTA-Sheep|8

3|Kloep|7

4|TomHagen|4[/table]

GTA-Sheep neemt hiermee de koppositie over van Thundercover, ondanks zijn matige research: net als een andere deelnemer had hij niet meegekregen dat Daphny 'Vlechtjes' van den Brand dit jaar niet meedeed. De up to date stand is weer te vinden in de hoofdpost van dit topic.

Link to comment
Delen op andere websites

Tijd voor de populairste sport ter wereld: voetbal! Komend weekend staan er een paar interessante wedstrijden op het programma in de verschillende Europese competities. Wedstrijden in de strijd tegen degradatie, om belangrijke punten voor het kampioenschap of gewoon mooie affiches. En uiteraard gaan jullie ze voorspellen.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: Voetbal. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

Vitesse - Feyenoord
FC Utrecht - FC Twente
RC Genk - Club Brugge
Chelsea - Liverpool
Stade Rennes - Paris Saint-Germain
Olympique Lyon - Girondins Bordeaux
Internazionale - AS Roma

Achter elke wedstrijd zet jij de uitslag die jij verwacht. Voor de exact juiste uitslag van een wedstrijd krijg je 3 punten, voor het voorspellen van de juiste uitkomst 1 punt. Met uitkomst bedoel ik dat je bijvoorbeeld 1-1 (gelijkspel dus) hebt voorspeld, maar dat het 0-0 of 2-2 is geworden. Dan heb je de uitslag niet goed, maar de uitkomst wel.

Insturen kan tot zaterdag 5 februari, 13.00 uur.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Ietsje later dan mijn oorspronkelijke bedoeling was, maar hier is dan toch de uitslag van de Sportkenners-ronde van afgelopen weekend. Het lijkt wel alsof ik de minst doelpuntrijke wedstrijden uit heb gekozen, met enkel Internazionale - AS Roma als uitzondering. De uitslagen waren namelijk als volgt:

[table=header]Wedstrijd|Uitslag

Vitesse - Feyenoord|1 - 1

FC Utrecht - FC Twente|1 - 1

RC Genk - Club Brugge|1 - 0

Chelsea - Liverpool|0 - 1

Stade Rennes - Paris Saint-Germain|1 - 0

Olympique Lyon - Girondins Bordeaux|0 - 0

Internazionale - AS Roma|5 - 3[/table]

Zoals jullie zien waren het allemaal spannende wedstrijden en dat ik heb ook kunnen merken aan jullie voorspellingen. De maximumscore die je in deze ronde kon halen, was 21 punten. Met z'n achten hebben jullie het weten te presteren om 23 punten te behalen. Gemiddeld nog geen 4 punten per persoon. De uitslag van deze ronde ziet er als volgt uit:

[table=header]#|Naam|Punten

1|Kloep|5

|TomHagen|5

3|GTA-Sheep|4

|jimmiefitz|4

5|Remcconen|2

|Thundercover|2

7|Cabyon|1

8|Visser23|0[/table]

Hiermee loopt TomHagen één punt in op koploper GTA-Sheep en maakt Kloep een sprongetje richting de top. Cabyon zakt met slechts één behaalde punt deze ronde een beetje weg. Eervolle vermelding is er voor Visser23, die debuteert zonder punten te halen. Volgens mij een unicum, maar het levert hem wel een plekje in de ranking op. De laatste plek, uiteraard.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Omdat jullie de vorige keer zo belachelijk slecht scoorden, bij deze nog weer een kans om de uitslagen van wat voetbalwedstrijden in Europa te voorspellen. Ik heb weer een paar leuke affiches uitgezocht en aan jullie om de uitslagen te voorspellen.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: Voetbal. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

RC Genk - KV Mechelen
AA Gent - Standard Luik
FC Groningen - Roda JC
SC Heerenveen - AZ
FSV Mainz 05 - Bayern München
Olympique Marseille - Saint Etienne
Celtic - Glasgow Rangers

Achter elke wedstrijd zet jij de uitslag die jij verwacht. Voor de exact juiste uitslag van een wedstrijd krijg je 3 punten, voor het voorspellen van de juiste uitkomst 1 punt. Met uitkomst bedoel ik dat je bijvoorbeeld 1-1 (gelijkspel dus) hebt voorspeld, maar dat het 0-0 of 2-2 is geworden. Dan heb je de uitslag niet goed, maar de uitkomst wel.

Insturen kan tot zaterdag 19 februari, 13.00 uur.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Het voetbalweekend zit er alweer op, dus tijd voor de uitslag van deze Sportkenners-ronde. De uitslagen van de te voorspellen wedstrijden waren als volgt:

[table=header]Wedstrijd|Uitslag

RC Genk - KV Mechelen|1 - 0

AA Gent - Standard Luik|4 - 1

FC Groningen - Roda JC|1 - 4

SC Heerenveen - AZ|0 - 2

FSV Mainz 05 - Bayern München|1 - 3

Olympique Marseille - Saint Etienne|2 - 1

Celtic - Glasgow Rangers|3 - 0[/table]

Er zaten toch wat verrassende uitslagen bij, want bijvoorbeeld een overwinning van Roda JC op bezoek bij FC Groningen had niemand voorspeld. Ondanks die lastige wedstrijd is er stukken beter gescoord dan de vorige keer. De punten:

[table=header]#|Naam|Punten

1|TomHagen|9

2|jimmiefitz|7

3|guardian1980|6

|Kloep|6

5|Remcconen|5

|Thundercover|5

|Visser23|5[/table]

TomHagen doet hele goede zaken met deze ruime overwinning: door de matige score van Thundercover en het ontbreken van een inzending van GTA-Sheep is hij de nieuwe koploper. Visser23 is van de hatelijke 0 af en kan nu wellicht de weg naar boven inzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Goed, om het af te leren nóg een keer een voetbalweekend. Omdat er in de andere sporten nog weinig op het programma staat en er komend weekend echte topwedstrijden op het programma staan, zijn hier weer zeven wedstrijden om te voorspellen.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: Voetbal. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

PSV - Ajax
AZ - FC Twente
Bayern München - Borussia Dortmund
Lille - Olympique Lyon
Tottenham Hotspur - Arsenal
Chelsea - Manchester United
AC Milan - Napoli

Achter elke wedstrijd zet jij de uitslag die jij verwacht. Voor de exact juiste uitslag van een wedstrijd krijg je 3 punten, voor het voorspellen van de juiste uitkomst 1 punt. Met uitkomst bedoel ik dat je bijvoorbeeld 1-1 (gelijkspel dus) hebt voorspeld, maar dat het 0-0 of 2-2 is geworden. Dan heb je de uitslag niet goed, maar de uitkomst wel.

Aangezien Chelsea - Manchester United voor komende dinsdag pas gepland staat, komt de uitslag van deze ronde iets later dan de vorige keren.

Insturen kan tot zaterdag 26 februari, 13.00 uur.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist wilde ik even de punten verwerken van deze Sportkenners-ronde en de meeste uitslagen wist ik wel uit m'n hoofd. Twee wedstrijden moest ik opzoeken: allereerst Lille - Olympique Lyon, want de Franse competitie volg ik niet zo extreem. Tot mijn verbazing wist ik echter ook de uitslag van Tottenham Hotspur - Arsenal niet. Gelukkig lag dat niet aan mij: die wedstrijd is in verband met de bekerfinale van Arsenal, afgelopen zondag, verplaatst naar eind april. De voorspellingen voor die wedstrijd zijn bij deze dan ook ongeldig verklaard. Wellicht dat we eind april alsnog deze wedstrijd erbij pakken, maar dan dienen jullie opnieuw in te sturen.

De uitslagen van de wedstrijden die wél doorgingen:

[table=header]Wedstrijd|Uitslag

PSV - Ajax|0 - 0

AZ - FC Twente|2 - 1

Bayern München - Borussia Dortmund|1 - 3

Lille - Olympique Lyon|1 - 1

Chelsea - Manchester United|2 - 1

AC Milan - Napoli|3 - 0[/table]

De topper van het weekend had natuurlijk PSV - Ajax moeten zijn, maar gezien het voetbal, het spektakel en de spanning verdient AZ - FC Twente die titel meer. De uitslag in Duitsland tussen Bayern en Dortmund is verrassend gebleken: daar heeft niemand punten gescoord. Bij PSV - Ajax is echt he-le-maal niet gescoord: niet door de voetballers, en niet door de sportkenners van dit forum.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|Cabyon|6

2|jimmiefitz|5

3|Kloep|3

4|GTA-Sheep|1

|Thundercover|1

|TomHagen|1

|Visser23|1[/table]

De top van het klassement scoort dus ronduit slecht, waardoor Kloep langzaam dichterbij kruipt. Cabyon en jimmiefitz doen goede zaken en lijken de aansluiting ook te vinden. Mooi voor de competitie natuurlijk, want dat maakt het mooi spannend.

Link to comment
Delen op andere websites

Nog altijd is er niet echt een gevarieerd sportaanbod, dus we doen gewoon nog 's voetbal. Maar ik beloof jullie: hierna gaan we nog één keer schaatsen en dan kunnen we ons eindelijk richten op onder andere wielrennen en de Formule 1. Ditmaal dus nog even voetbal, maar geen nationale competities: tijd voor de Champions League! Komende week staan de eerste paar returns in de achtste finales op het programma, maar jullie gaan het hele verdere verloop van de Champions League al voorspellen.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: Champions League. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

Kwartfinalisten:

Halve Finalisten:

Finalisten:

Champions League-winnaar:

Topscorer:

Achter Kwartfinalisten zet je de 8 ploegen die volgens jou een ronde verder gaan komen. Per juiste club krijg je 1 punt. Vervolgens de Halve Finalisten, waar je de 4 clubs zet die de kwartfinales gaan overleven. Per juiste club hier zijn er 3 punten te verdienen. Voor de twee Finalisten is per stuk 5 punten te krijgen, evenals voor de uiteindelijke Champions League-winnaar en de Topscorer. Bij Topscorer moet je overigens de topscorer van het hele toernooi voorspellen, niet pas vanaf dit moment. Gezien de vele punten een hele belangrijke ronde dus!

De behaalde punten zal ik na elke ronde bekendmaken. Komende week, als er al 4 kwartfinalisten bekend zijn, dus nog niet. Een week later worden dan meteen alle punten voor de kwartfinalisten uitgedeeld.

Insturen kan tot dinsdag 8 maart, 20.45 uur.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Tijd om 's twee rondes door elkaar te laten lopen. Vanaf komende donderdag vindt in Inzell namelijk het WK Afstanden plaats; schaatsen dus. Een mooie gelegenheid om een paar afstanden eruit te pikken en jullie die te laten voorspellen. Ik heb onderstaande afstanden gekozen, omdat die naar mijn idee het mooist zijn om te kijken én die het minst makkelijk zijn te voorspellen.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: WK Afstanden. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

[b]Mannen[/b]

500 meter:[list]1.
2.
3.[/list]
1000 meter:[list]1.
2.
3.[/list]
1500 meter:[list]1.
2.
3.[/list]

[b]Vrouwen[/b]

500 meter:[list]1.
2.
3.[/list]
1000 meter:[list]1.
2.
3.[/list]
1500 meter:[list]1.
2.
3.[/list]

Bij elke categorie en positie zet je natuurlijk de schaatsers en schaatssters waarvan jij denkt dat ze op die positie gaan eindigen. Per juiste naam op de goede plek krijg je 3 punten, voor een juiste naam in de top-3 maar op een verkeerde positie krijg je 1 punt. Zondag, na de 500 meters, zal ik de uitslag van deze ronde bekendmaken.

Insturen kan tot donderdag 10 maart, 15.30 uur.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

We hebben een paar fantastische schaatsdagen achter de rug en het WK Afstanden zit er inmiddels helemaal op. Tijd dus voor de puntjes die gescoord zijn. De perfecte score is niet behaald, maar dat was ook niet te verwachten. Onderstaande lijst had je in moeten sturen voor de maximumscore:

Mannen, 500 meter

[table=header]#|Naam

1|Kyou-Hyuk Lee

2|Joji Kato

3|Jan Smeekens[/table]

Mannen, 1000 meter

[table=header]#|Naam

1|Shani Davis

2|Kjeld Nuis

3|Stefan Groothuis[/table]

Mannen, 1500 meter

[table=header]#|Naam

1|Havard Bokko

2|Shani Davis

3|Lucas Makowsky[/table]

Vrouwen, 500 meter

[table=header]#|Naam

1|Jenny Wolf

2|Sang-Hwa Lee

3|Beixing Wang[/table]

Vrouwen, 1000 meter

[table=header]#|Naam

1|Christine Nesbitt

2|Ireen Wüst

3|Heather Richardson[/table]

Vrouwen, 1500 meter

[table=header]#|Naam

1|Ireen Wüst

2|Diane Valkenburg

3|Jorien Voorhuis[/table]

Er is erg goed voorspeld moet ik zeggen, want van alle namen hierboven zijn alleen Kjeld Nuis, Lucas Makowsky en Jorien Voorhuis niet genoemd in de voorspellingen. Extra complimenten aan Visser23 voor het vertrouwen in Beixing Wang en aan GTA-Sheep voor het kennen van Diane Valkenburgs kunnen. Erg knap!

Helaas heb ik maar vijf inzendingen ontvangen voor deze ronde en daarmee zijn er nu echt gaten in het klassement ontstaan. Er waren veel punten te verdienen en vier van de vijf deelnemers hebben dat ook gedaan. Enkel Guardian1980 scoort matig, maar pakt op de rest van het klassement natuurlijk wel punten terug.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|TomHagen|20

2|Visser23|19

3|GTA-Sheep|18

4|Thundercover|17

5|Guardian1980|10[/table]

Daarmee loopt TomHagen héél lichtjes uit op zijn naaste achtervolgers GTA-Sheep en Thundercover. Visser23 heeft voor zijn doen een uitstekende ronde achter de rug. Als hij dit niveau vasthoudt kan hij zeker nog in de buurt van de top komen. Kloep heeft het laten afweten deze ronde en weet Guardian1980 nu naast zich. Als deze deelnemers nog een rol van betekenis willen gaan spelen, zullen ze de komende tijd toch echt moeten gaan scoren.

Link to comment
Delen op andere websites

De kwartfinalisten van de Champions League zijn bekend en dat zijn de volgende 8 clubs:

  • FC Barcelona
  • Shaktar Donetsk
  • Tottenham Hotspur
  • Schalke 04
  • Internazionale
  • Manchester United
  • Chelsea
  • Real Madrid

Geen van onze sportkenners had alle 8 de clubs goed voorspeld, maar Guardian1980 heeft het beste gescoord met 7 goede antwoorden. De enige ploeg die hij fout had was Internazionale. Als Bayern dus gewoon de kansen af had gemaakt had Guardian1980 nu de volle mep gehad. Maar in München zullen ze zich wel om andere dingen druk maken waarschijnlijk.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|Guardian1980|7

2|BoerTijger|6

|Cabyon|6

|TomHagen|6

|Visser23|6

6|GTA-Sheep|5

|jimmiefitz|5

|Kloep|5

|Thundercover|5[/table]

TomHagen scoort weer een puntje meer dan GTA-Sheep en Thundercover en loopt dus heel langzaam weg van de directe concurrentie. BoerTijger heeft zich ook bij de deelnemers gevoegd, maar staat nu logischerwijs op de laatste plaats. Eén voordeel: hij kan nu gewoon omhoog kijken en heeft niets te verliezen de verdere competitie.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...