Jump to content

[SP] Sportkenners 2011 - Hoofdtopic


NandroDavids

Recommended Posts

Voor de laatste keer dit jaar gaan we met Sportkenners de Formule 1 volgen en wel de Grand Prix van Brazilië, die komend weekend op het programma staat.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: GP Brazilië. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

1.
2.
3.
4.
5.

Achter elk cijfer zet je de coureur die volgens jou op die positie gaat eindigen in de Grand Prix van Brazilië. Voor elke coureur op de juiste positie ontvang je 3 punten, voor een juiste naam in de top-5 maar op een verkeerde positie krijg je 1 punt.

Insturen kan tot zaterdag 26 november, 17.00 uur.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    51

De top-5 van de Grand Prix van Brazilië van vandaag:

[table=header]#|Coureur

1|Mark Webber

2|Sebastian Vettel

3|Jenson Button

4|Fernando Alonso

5|Felipe Massa[/table]

Een beetje de te verwachten namen, want maar alle sportkenners hadden de eerste vier coureurs in de top-5 gezet. De vreemde eend in de bijt is wat dat betreft Felipe Massa, maar wellicht heeft hij zijn plek bij de eerste 5 wel te danken aan het uitvallen van Lewis Hamilton. Alle sportkenners hadden Hamilton namelijk ook op hun lijstje geplaatst.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|TomHagen|8

|Thundercover|8

3|Die Hard|6

|GTA-Sheep|6

5|Guardian1980|4

|MostWantedKid|4[/table]

TomHagen en Thundercover winnen deze ronde dus, met name dankzij de positie van Button en Alonso: beide coureurs hadden zij op de juiste plek voorspeld. Daarmee kruipt TomHagen weer wat dichter bij de huidige nummer 2 Guardian1980. Laatstgenoemde laat deze ronde echter wel wat puntjes liggen. Thundercover verdedigt zijn koppositie nog altijd met verve Het is nog steeds spannend, zoals je kunt zien aan de tussenstand. Deze vind je in de eerste post van dit topic.

Link to comment
Delen op andere websites

In deze post moet ik allereerst even door het stof gaan, want ik heb gister een fout gemaakt: Thundercover had exact dezelfde voorspellingen ingestuurd als TomHagen, en dan is 't natuurlijk vreemd als hij minder punten krijgt dan verdiend. Dus bij deze: Thundercover heeft gister 8 punten gescoord in plaats van 6, en bovenstaande post én de stand zijn ook aangepast. Mijn excuses voor de fout.

Goed, over naar de volgende uitslag dan, die na drie extra checks zeker weten klopt. Roger Federer heeft wéér de ATP Tour Finals gewonnen, en hij deed dat door Jo-Wilfried Tsonga in de finale te verslaan. Verrassend aan het toernooi waren de vroege uitschakelingen van Nadal en Djokovic en het opgeven van Murray. Daardoor hebben de sportkenners niet bijster goed gescoord.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|GTA-Sheep|9

2|Guardian1980|3

|Kloep|3

|MostWantedKid|3

|TomHagen|3

|Thundercover|3[/table]

GTA-Sheep ging deze ronde vol voor de verrassingen, in de hoop daarmee nog wat te forceren met het oog op de podiumplaatsen. Met Berdych en Ferrer heeft hij deze ronde ook wat verschil weten te maken, maar helaas voor hem wisten beide heren de finale niet te bereiken. De rest vertrouwde eigenlijk allemaal op Nadal, Djokovic en Murray, maar die leverden dus geen punten op.

Met deze uitslag komt GTA-Sheep wel wat meer in de buurt van het podium, maar het lijkt er toch op dat het te laat is. Thundercover bereikt de mooie grens van 250 punten en blijft daarmee nog altijd koploper. Guardian1980 en TomHagen mogen nog steeds hopen op de overwinning, maar moeten in de laatste ronde (en de CL-punten die nog komen) echt goed gaan scoren.

Link to comment
Delen op andere websites

Jawel, het is zover: de allerlaatste mogelijkheid om nog punten te scoren voor Sportkenners 2011! Natuurlijk loopt de voorspelling voor de Champions League nog, maar daarin zullen slechts heel kleine verschillen worden gemaakt. Met andere woorden: wil je nog een plek stijgen, of zelfs nog meedoen om de podiumplaatsen? Dan móet je deze ronde meedoen.

En die laatste ronde, dat betreft de Champions Trophy voor mannen, oftewel de hockeysport. Die sport hebben we dit jaar nog niet gehad, dus een mooie gelegenheid om te zien wie hier de echte sportkenners zijn.

Om mee te doen aan deze ronde stuur je mij een PM met de titel SK: Hockey. Zorg ervoor dat je echt deze titel gebruikt, want anders vind ik 'm wellicht niet terug in mijn inbox en krijg je sowieso geen punten. Eigen verantwoordelijkheid dus. In de PM zet je het volgende:

[b]Poule A[/b]

1.
2.
3.
4.

[b]Poule B[/b]

1.
2.
3.
4.

Verliezend finalist:

Winnaar:

Achter elk cijfer zet je het land dat volgens jou op die positie gaat eindigen in de poule. Voor elk land op de juiste positie ontvang je 3 punten. Daarnaast dien je de verliezend finalist en de winnaar te voorspellen, waar per stuk 5 punten voor te verdienen is.

Hieronder vind je de poule-indeling, op alfabetische volgorde.

[table=header]Poule A

Australië

Groot-Brittanië

Pakistan

Spanje[/table]

[table=header]Poule B

Duitsland

Nieuw-Zeeland

Nederland

Zuid-Korea[/table]

Insturen kan tot vrijdag 2 december, 23.00 uur.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

De eerste ronde van de Champions League zit erop, met een paar bizarre ontknopingen. Maar daar heb ik het liever niet over.

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|Guardian1980|14

|Kloep|14

3|BoerTijger|13

|GTA-Sheep|13

|MostWantedKid|13

|Thundercover|13

|TomHagen|13

8|TekaLoca|10[/table]

Guardian1980 en Kloep winnen deze ronde dus, door slechts twee foutjes te maken. Guardian1980 had beide clubs uit Manchester onterecht bij de laatste 16 gezet, en Kloep ging de mist in met Manchester United en FC Porto. De verschillen deze ronde zijn klein, en voor de top van de stand betekent dat dan ook geen grote wijzigingen.

Het hockey gaat daarmee de beslissing brengen...

Link to comment
Delen op andere websites

Het hockey gaat daarmee de beslissing brengen...

Vanochtend vroeg won Australië in de finale van de Champions Trophy met 1-0 van Spanje en daarmee is de beslissing in Sportkenners 2011 gevallen. We hebben een winnaar!

De uitslag van deze ronde:

[table=header]#|Naam|Punten

1|Kloep|21

2|Guardian1980|18

3|GTA-fan2|15

4|MostWantedKid|9

|TomHagen|9

|Thundercover|9

7|GTA-Sheep|3[/table]

Kloep wint de laatste ronde van Sportkenners 2011, maar belangrijker zijn de scores van Guardian1980 en Thundercover. Laatstgenoemde moest een voorsprong van 6 punten verdedigen, maar zoals te zien is heeft Guardian1980 9 punten meer gescoord dan Thundercover. Daarmee piekt Guardian1980 op het juiste moment: het hele jaar heeft hij niet bovenaan gestaan, maar op het moment dat het erom gaat, pakt hij de koppositie. Gefeliciteerd Guardian1980, dé Sportkenner van 2011!

Het podium van Sportkenners 2011 ziet er daarmee als volgt uit:

[table=header]#|Naam|Punten|Badge

1|Guardian1980|275|zunsas.png

2|Thundercover|272|qnwvo5.png

3|TomHagen|262|fkpk6e.png[/table]

Draag de schitterende badge, ontworpen door -Matthijs-, met trots, want jullie hebben hem verdiend!

De volledige eindstand is te vinden in de hoofdpost van dit topic, en in die van het reactietopic. In dat laatste topic kunnen jullie ook terecht voor reacties en felicitaties aan onze top-3.

Alle deelnemers: dank voor jullie deelname, en tot volgend jaar!

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...