Jump to content

Breaking Bad


Amfetamientje

Recommended Posts

Pfew, chill dat die spoilers hier staan. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik seizoen 1 t/m 4 heb gezien. Het eerste deel van seizoen 5 heb ik ook gezien en ik heb zojuist besloten dat ik het hele handeltje vanaf seizoen 1 maar eens overnieuw ga bekijken. Kan echter niet wachten om bij deel 2 van seizoen 5 aan te komen :D.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 130
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jimmiefitz

    17

  • .Levi.

    12

  • Wesley

    12

  • Dr.Oppai

    12

Top Posters In This Topic

Overbodig om te zeggen inmiddels, maar: wat een goede aflevering weer. Ben zéér benieuwd of Hank iets uit Jesse gaat krijgen, maar gezien Jesse's gemoedstoestand is dat óf helemaal niets, óf alles onder het mom van "Wat kan mij het allemaal nog schelen?" Dat laatste zou uiteraard levensgevaarlijk zijn voor Walt.

Daarnaast wordt de rol van Skyler ook wel erg belangrijk. Gezien het feit dat ze niet met de kinderen bij Hank en Marie in wil trekken en dat ze Walt helpt in de badkamer, lijkt het erop dat ze voor Walt kiest en niets gaat zeggen. Maar ja, dat kan natuurlijk maar zo de andere kant opgaan, want ze heeft al wel wat andere gekke dingen gedaan.

Buiten dat ben ik ook zeer benieuwd naar Todd en die vrouw van dat bedrijf. Ik zie de link tussen die verhaallijn en het kat- en muisspel van Hank en Walt nog niet echt, maar die gaat er ongetwijfeld wel zijn natuurlijk :D

Kan niet wachten op volgende week...

Link to comment
Delen op andere websites

Je zegt eigenlijk al wat er te zeggen valt, lijkt erop dat Jesse en Hank gaan samenwerken en dat zou inderdaad niet goed uitpakken voor Walt. Ik vond die scènes met Skyler wel tof, eerst doodsbang voor Hank en daarna Marie die haar slaat. :puh:

Vince Gilligan heeft gezegd dat je er snel achterkomt wat Todd ineens met Lydia te maken heeft. Die shootout was ook wel nice, hoe ze die bus waarin ze kookten onder de grond hebben gekregen blijft knap... Het was alleen een beetje ongeloofwaardig dat Walt in zijn eentje en als kankerpatiënt al dat geld kon begraven. Hij viel natuurlijk niet voor niets flauw, maar dat had eigenlijk beter in de woestijn kunnen gebeuren maarja, ik kijk in ieder geval ook uit naar volgende week. :D

Link to comment
Delen op andere websites

(...) lijkt erop dat Jesse en Hank gaan samenwerken en dat zou inderdaad niet goed uitpakken voor Walt.

Die kans zit er nu helemaal dik in. Eerst het huis afbranden, dan waarschijnlijk proberen zelf Walt te pakken te krijgen, en als dat niet lukt naar Hank stappen met z'n verhaal. Waarna Walt dus op de 'vlucht' slaat (waar we al wat fragmentjes van hebben gezien) en dan...ja, dan is 't afwachten.

Wel heel vet die 'confession' van Walt op film. Dat verhaal zou in theorie van alle kanten kunnen kloppen, helemaal met het geld dat voor Hanks behandeling is betaald. Hank zit er nu zelf zo diep in, dat-ie ook echt niet meer naar de DEA kan stappen. Die kans heeft-ie gehad.

Mooiste scène deze aflevering vond ik in het restaurant. Die muziek op de achtergrond, de ober, Hanks vastberadenheid...heerlijk!

Link to comment
Delen op andere websites

Geniale aflevering! Had echt niet zien aankomen wat er zou gebeuren, eerst Jessie die hem dreigt te peren om vervolgens helemaal te flippen om die ricine en daarna Walts huis in de fik te zetten. Ook die confession van Walter! _O_ Geniaal. Vraag me ook af hoe Henk dat recht gaat breien, hij kan hem in ieder geval niet verrot slaan, want dan lijkt het er des te meer op dat het klopt.

Maar Walter heeft die ricine toch in zijn huis verstopt, zoals ook te zien is die flashfoward (is dat een woord?). Of zijn er twee porties? En loopt Saul de boel bij elkaar te liegen om zijn eigen hachje te redden? Want dat kind was uiteindelijk helemaal niet vergiftigd met ricine?

Kan niet wachten op volgende week! Is weer ouderwets spannend!

Bewerkt: door SamShine
Link to comment
Delen op andere websites

Ongetwijfeld één van de beste afleveringen van Breaking Bad ooit, sowieso de beste van 5.2. Die confession. :schater: Hank kan niets, hij wil Walt pakken, het is al een probleem dat het z'n zwager is, maar door deze actie wordt het al helemaal moeilijk. Marie kan er ook niet veel aan doen dat ze dat geld van Walt heeft gekregen/geleend, het was nou eenmaal bedreigend voor zijn benen. Jesse flipt 'm natuurlijk omdat ie weet dat Walt Brock heeft vergiftigd, nu begrijpen we waarom het hele huis van Walt leeg is in de eerste episode van 5.2.

Volgende episode wil Junior weten wat de echte waarheid is en flipt Jesse 'm (natuurlijk) helemaal over Walt. Ik kan ook, zoals waarschijnlijk iedereen, niet meer wachten tot volgende week.!

Link to comment
Delen op andere websites

Toffe aflevering weer. Ik weet dat ik, toen het werd aangekondigd, heb gezegd dat ik het niet erg vind dat dit het laatste seizoen is (immers: het moet niet uitgemolken worden), maar nu de nog te komen afleveringen nog maar op één hand te tellen zijn kom ik daar toch langzaamaan van terug :{

Toen bleek dat Jesse het huis van Walt niet had afgebrand en hij 'spoorloos' was verdwenen, had ik al wel het idee dat Hank hier achter zou zitten. Knap werk van hem, dat-ie Jesse nu toch aan het babbelen heeft gekregen. Maar ja: hoe krijgen ze echt bewijs? Ik vond de manier waarop die ontmoeting tussen Jesse en Walt niet doorging wel een beetje matig...

Nu afwachten of Walt inderdaad een hitman op Jesse afstuurt, waar het wel op lijkt gezien z'n telefoontje aan het eind.

Link to comment
Delen op andere websites

Had precies hetzelfde. Ik hoopte stiekem dat Junior Jesse zou confronteren, maar dat was erg onwaarschijnlijk. :puh: Mooie scène met Marie erbij, de mok met 'DEA' erop. :D Betsy Brandt zit dit seizoen toch ook erg goed in haar rol. Hank heeft door de actie van Jesse weer een probleem erbij, ben erg benieuwd wat het 'betere' plan van Jesse is. Walt lijkt genoeg van Jesse te hebben en er een moordenaar op te sturen.

Walt krijgt dit seizoen erg de schijn tegen, prachtig gedaan. Je begint hem steeds meer te verafschuwen, hoe hij met zijn zoon omgaat, maar ook Skyler die meestal het middelpunt was van de irritatie. De actie van hem in seizoen 4 met Brock kon natuurlijk ook niet, maar daar beschermde hij z'n familie nog. Hank en Jesse willen alleen hem pakken.

Typisch Breaking Bad; de zogenaamde huurmoordenaar die Walt volgens Jesse had meegenomen naar het plein bleek gewoon een vader te zijn die op zijn kind wachtte. :puh: Zag er gevaarlijk uit, maar bleek niets te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Jezus wat een aflevering weer. Gilligan kiest weer het perfecte moment om hem af te snijden. Dit wordt echt de langste week van m'n leven :7

Inderdaad, wat een cliffhanger zeg... niet normaal.

Wel een matig vuurgevecht hoor, voor zover ik er verstand van heb dan. Tientallen kogels over en weer, en enkel de auto's tot nu toe geraakt. Maar goed, er zal volgende week wel wat meer gebeuren dan.

Ik zat die slotscène echt met de handen in de lucht te kijken, van verbazing/spanning/wathetookmaarwas. Beetje wat ik ook bij de Game of Thrones-aflevering had bij die bruiloft :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Jezus wat een aflevering weer. Gilligan kiest weer het perfecte moment om hem af te snijden. Dit wordt echt de langste week van m'n leven emo.gif

Inderdaad, wat een cliffhanger zeg... niet normaal.

Wel een matig vuurgevecht hoor, voor zover ik er verstand van heb dan. Tientallen kogels over en weer, en enkel de auto's tot nu toe geraakt. Maar goed, er zal volgende week wel wat meer gebeuren dan.

Ik zat die slotscène echt met de handen in de lucht te kijken, van verbazing/spanning/wathetookmaarwas. Beetje wat ik ook bij de Game of Thrones-aflevering had bij die bruiloft puh2.gif

Inderdaad, ze hadden wel aardig veel kogels in hun wapens zitten. Dat is dan ook het enige waar ik een beetje raar naar zat te kijken. Ik vraag me nu wel echt af wat er gaat gebeuren zeg. :o

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een einde, dit wordt inderdaad lang wachten. :puh:

Met m'n vingers om m'n neus zitten kijken, als je begrijpt wat ik bedoel. Dit moet nu toch wel echt de reden zijn dat Walt vlucht, het kan echt niet anders met nog maar 3 episodes te gaan. Prachtige scène, Hank helemaal in de wolken en dan komen de neo-nazi's eraan.

Grappig dat je over GoT begint Nandro, ze beginnen net zoals daar iedereen af te knallen, lijkt.

Wat een genie is Gilligan toch, echt respect voor zijn werk.

Link to comment
Delen op andere websites

Pfoee...

Heerlijke aflevering (ep13), ongelooflijk dit! Wat gebeurt er toch allemaal.. De afgelopen paar afleveringen vond ik het acteerwerk van Jesse in sommige scenes echt super sterk. Klasse gewoon. Buiten dat, kan ik me nu behoorlijk aan hem irriteren als personage in de serie. Jesse snapt het gewoon allemaal niet en is vreselijk irritant en eigenwijs. Ik heb het gewoon te doen met Walt nu. Wat een cliffhanger dit keer.. Zoals jullie ook al opvielen, raar dat er niemand werd geraakt. Of één van hun moet nog zeggen, "Ik ben geraakt." Wat ik ook vreemd vond is dat ze gewoon die hele auto doorzeefde, alsof Walt niet meer belangrijk was.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...