Jump to content

Kwalificatie WK 2014


BoerTijger

Recommended Posts

België Stijgt daar een historische plaats op plaats 15! :klap: (Na winst tegen de VS is er bij de volgende Ranking plaats 12)

Nederland Blijft staan op plaats 9!

Zowel Nederland als België winnen weer een aantal plaatsen. Nederland maar liefst 4, en komt op plaats 5. België stijgt eveneens, 3 plekken naar plaats 12. :) Gaat goed zo.

Maar ja, wat zegt deze lijst nu eigenlijk. :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 363
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BelgiumRedDevils

    73

  • Phoenyxar

    49

  • NandroDavids

    40

  • Dutchy3010

    31

Slecht gedekt bij Servië zeg...of beter: helemaal niet gedekt :7

Ziet er goed uit voor België zo. Kroatië achter, zelf voor, vasthouden dit en kwalificatie is weer een stuk dichter bij :)

Maar ja, wat zegt deze lijst nu eigenlijk. :7

Die lijst zegt weinig, maar is wel vrij belangrijk. De eerste 7 op de lijst die zich kwalificeren zitten bij de WK-loting namelijk in pot 1, en dat zou toch wel lekker zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Voorlopig lukt het België wel aardig. In het. begin wat slordig vond ik maar later wat beter. Spijtig dat Benteke het niet kon afmaken.

Kroatië nog op achterstand beter kan het niet

Link to comment
Delen op andere websites

Poeh, dat werd toch nog even spannend. 2-1, corner in de laatste seconde...gelukkig de overwinning toch binnengesleept :)

België nu zeker van minimaal de tweede plek die recht geeft op een play-off, maar belangrijker: 3 punten voor op Kroatië, met nog 3 wedstrijden te gaan. Dat moet gewoon rechtstreekse plaatsing worden dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Winnen tegen Kroatië is dus de boodschap en als dat niet lukt, winnen tegen de andere twee. Alleen zou het wel beter zijn als we ook gewoon winnen tegen Kroatië.

Ik begrijp trouwens steeds minder en minder waarom Benteke elke match wordt opgezet. Een foutje kan je wel maken, maar hij heeft toch een paar blunders begaan deze match en voorgaande matchen. Zolang hij niet even goed presteert voor de Duivels als voor zijn eigen team, moet hij niet op staan.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Nou ja, het is dan ook omdat het onze enige echte diepe spits is. Okej, de match was niet speciaal goed. Soms de Serviërs gewoon kapotgespeeld en ook wat moeten uitkijken. Dus die aansluitingstreffer was nog niet zo onverdiend, maar wel gewoon gewonnen zoals moest. Wel mooi dat Kroatië verliest. Nu zitten we in een zetel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik begrijp trouwens steeds minder en minder waarom Benteke elke match wordt opgezet. Een foutje kan je wel maken, maar hij heeft toch een paar blunders begaan deze match en voorgaande matchen. Zolang hij niet even goed presteert voor de Duivels als voor zijn eigen team, moet hij niet op staan.

Tja, maar wat zijn de alternatieven? Benteke heeft gewoonweg een uitstekend seizoen achter de rug in de Premier League en is wat mij betreft dan ook de logische eerste keus. Dan kan het zo zijn dat hij in het nationale elftal niet hetzelfde brengt, maar dat geldt voor heel veel spelers bij allerlei landen. Maar goed, ik zie ook geen echt alternatief. België heeft veel goede aanvallers, maar echte spitsen die beter zijn dan Benteke zie ik niet zo snel. Lukaku, Ogunjimi, Vossen, allemaal prima spitsen hoor, maar toch ook nog geen spelers die overtuigen.

Link to comment
Delen op andere websites

Juist terug van het stadium en nu al horen we Brazilië al afkomen! Maar blijf nuchter, Split (Kroatië) zal nog een moeilijke stop zijn.

Verder vond ik persoonlijk dat Benteke ronduit slecht was, zijn afwerking en kansen waren niet denderend....

Kroatië heeft pandoerie gekregen, wat een vreugde was bij ons wanneer de scorens op het scorebord werden getoond!

Link to comment
Delen op andere websites

Die lijst zegt weinig, maar is wel vrij belangrijk. De eerste 7 op de lijst die zich kwalificeren zitten bij de WK-loting namelijk in pot 1, en dat zou toch wel lekker zijn.

Ik dacht even aan de eerste 8, aangezien Brazilië als organiserend land ook in die pot zit. Toen ging ik kijken, en zag ik dat Brazilië zelfs naar plaats 22 is afgezakt. Of een plek in de eerste pot zoveel voordeel heeft weet ik trouwens niet, als je ziet dat bijvoorbeeld ook Kroatië en Colombia momenteel in de top-7 staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Lukaku heeft anders ook een open kans gewoon vlak gemist hoor. Afwerking was allesbehalve naar behoren vandaag. Maar de droom groeit nu wel.

Naar wat ik weet heeft Lukaku geen echte kans gehad, misschien eentje van op een moeilijke positie. Maar die bal die Benteke kreeg van De Bruyne moest hij doodsimpel keihard naast de keeper binnentrappen.

Zoals ik al zei speelt hij inderdaad goed in de Premier League, maar je moet die lijn kunnen doortrekken. Lukaku is nog nooit alleen opgezet bij de kwalificaties en dus kunnen we niet weten hoe goed hij is binnen het team. Hij heeft trouwens ook een uitstekend seizoen achter de rug, als tweede Belg ooit een hatrick in de Premier League scoren en dat tegen Manchester United met een van de mindere ploegen uit de Engelse competitie, dat wil ook wel wat zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Tijd voor China-Nederland :)

De opstelling:

Vorm



Tiendalli - Heitinga - Vlaar - Nelom

Toornstra - Siem de Jong - De Guzman

Lens - Van Persie - Robben

Geen heel verrassende opstelling, alleen de basisplaats van De Jong is opvallend, en dan vooral omdat Sneijder dus op de bank begint. Die lijkt echt snel te zakken in de pikorde, en zal een goed seizoen moeten draaien om volgend jaar op het WK een (grote) rol te spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...