GolfG60 Geplaatst: 14 juni 2012 Rapport Geplaatst: 14 juni 2012 En als je ermee akkoord gaat dat de Macbook niet groot genoeg is voor schoolwerk begrijp ik niet dat je de Macbook aanraad voor foto- en/of videobewerking. Mensen met verstand kopen hiervoor een custom build pc en een Eizo scherm, daar kan NIKS tegen op! Mooi hoe je dat er neer zet, alsof ieder bedrijf die Apples gebruiken stom zijn, je wilt niet weten hoeveel bedrijven Apple producten gebruiken. Daarnaast, heb jij zo'n custom pc en Eizo scherm wel eens gebruikt? Dat mensen zeggen dat het goed is betekend niet dat het goed is, en termen als Contrast ratio zegt ook maar een deel van alles. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 14 juni 2012 Rapport Geplaatst: 14 juni 2012 Mijn levensgevaarlijke iPod die elektrische schokken naar je stuurde die echt niet normaal zijn hebben ze NIET vervangen, maar gerepareerd. In mijn geval had ik minstens op een nieuwe iPod gehoopt, En om welke reden had je recht gehad op een nieuwe iPod? Ze dienen een deugdelijk product te leveren, is het product dat niet zullen ze moeten oplossen. In dit geval is een reparatie een prima oplossing. Tevens, volgens NL recht moet je niet bij de fabrikant zijn voor je garantie, maar bij de winkel. De koopovereenkomst, waarvan de garantie een onderdeel is, heb je immers met de winkel. was m'n pa redacteur van een krant en ik dreigde ermee om het in de krant te laten zetten, ik had meteen een iPhone 4S teruggekregen. Dat was zeer profesioneel geweest van uwen vader... Trouwens, mocht ik een Mac hebben en er is een fabrieksfout mee, dan zijn die idioten van Apple VERPLICHT om het te repareren. Je hebt GEEN jaar garantie, MAAR 2 JAAR. Hun garantie is nog steeds vaag op de site. Weeral niet correct, althans volgens de Nederlandse wet. In Nederland kennen wij geen minimale garantie termijn. Volgens onze wetten heb je nogmaals recht op een deugdelijk product. Dit betekent dat je product, afhankelijk van enkele factoren, X aantal jaar mee moeten gaan. Voor een iPod zal dit inderdaad twee á drie jaar zijn. Overigens is dit niet het geval bij ontwerpfouten. Dan heb je zelfs een nog langere garantie, indien het mankement gerelateerd is aan de ontwerpfout. Moet je kijken hoe fake dat scherm is van de Macbook Pro zonder retina! Ik werk er nu op één en kan je verzekeren dat het een prima scherm is. In iedergeval beter dan 95% van alle andere notebook schermen die ik gezien heb. Maar dat mag ook wel voor dat geld. Btw, de 17 inch Macbook Pro is niet meer verkrijgnbaar, erg domme zet van Apple. Inderdaad, die 17' MacBook's waren goed voor een mind-blowing 1% van de totale verkoop binnen de notebook divisie van Apple.... Trouwens, die 13 inch Macbooks zijn echt véél te klein, valt NIET op te werken voor school..Je ergert je kapot aan het te kleine beeldscherm als je erop wilt werken.. Dat heeft niet zozeer met de fysieke afmetingen te maken, maar meer met de resolutie. Maar daar moet ik je helaas gelijk in geven. De resolutie van de 11' en 13' modellen is veel te laag. En dat ook nog eens voor die prijs. De nieuwe MacBook Pro kost meer dan aanvankelijk verwacht werd. Onzin. De vorige top serie van de 15' MacBook Pro's was net zo duur. Hoezo dat scherm fake? Check hoe onhelder Apple de vorige Macbook voorstelt, alsof je de pixels kan tellen op die vorige Macbook.. Helderheid en pixels(resolutie) hebben niks met elkaar te maken. En zo gek is het niet dat je pixels ziet, aangezien je er met een (virtueel) vergrootglas overheen gaat... En als je ermee akkoord gaat dat de Macbook niet groot genoeg is voor schoolwerk begrijp ik niet dat je de Macbook aanraad voor foto- en/of videobewerking. Mensen met verstand kopen hiervoor een custom build pc en een Eizo scherm, daar kan NIKS tegen op! Mac Pro icm. een Eizo scherm is imo nog beter. Maar als nog, die zie ik je niet meeslepen van locatie tot locatie. Welwaar? Reageren
Sublime Geplaatst: 14 juni 2012 Rapport Geplaatst: 14 juni 2012 (bewerkt) Ik heb een Asus laptop, die duidelijk beter presteert dan elke MacBook Pro dan ook. Dit is zowel qua scherm helderheid, harde schijf etc. Je kan natuurlijk zeggen dat je voor die dure prijs het Mac OS kan gebruiken, maar elke Apple gebruiker op mijn opleiding eindigt alsnog met Windows omdat die wel alle functionaliteiten kan bieden. En de nieuwe resolutie vind ik wel een leuke stap, ookal zal je er bij gamen / het web nog geen voordeel van hebben omdat eigenlijk nog niets in zon kwaliteit te verkrijgen is en tevens de GPU het zwaar gaat krijgen met een dubbele resolutie. Natuurlijk is er ook nog de prijs, die wat bij betreft de kosten zwaar overtreft. Zeker als je kijkt hoeveel GB opslag je krijgt, dat is echt te zielig voor woorden. Bewerkt: 14 juni 2012 door Maikle Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 14 juni 2012 Rapport Geplaatst: 14 juni 2012 Ik heb een Asus laptop, die duidelijk beter presteert dan elke MacBook Pro dan ook. Dit is zowel qua scherm helderheid, harde schijf etc. Fijn voor je. Er zijn echter meerdere criteria aan een notebook dan pure prestatie. Bouwkwaliteit, accu etc. Vergeleken met andere profesionele notebooks, Lenovo ThinkPad, Vaio Z etc. is een Macbook nog niet eens zo duur. Je kan natuurlijk zeggen dat je voor die dure prijs het Mac OS kan gebruiken, maar elke Apple gebruiker op mijn opleiding eindigt alsnog met Windows omdat die wel alle functionaliteiten kan bieden. Dat zal dan meer te make hebben met de integratie van het OS binnen jullie opleiding/branche. Heeft dus niks met OS te maken, maar met software van derde partijen. Om een voorbeeld te noemen, op een grafische opleiding zal het tegenovergestelde snel het geval zijn. Natuurlijk is er ook nog de prijs, die wat bij betreft de kosten zwaar overtreft. De prijs is erg aadrig voor een profesionele laptop met deze specs en dit scherm. Zeker als je kijkt hoeveel GB opslag je krijgt, dat is echt te zielig voor woorden. Vergeet niet dat het SSD geheugen is. Daarnaast, cloud. Lijkt me nergens voor nodig dat je je totale bestandenarchief overal mee naartoe sleept. Reageren
Sublime Geplaatst: 16 juni 2012 Rapport Geplaatst: 16 juni 2012 (bewerkt) Ik heb veel professionele laptops gezien op mijn opleiding, op bijna alle fronten scoren ze beter (meestal alleen niet op de accuduur, dat ligt dan tussen de 2-4 uur). Tevens is de stevigheid van die Asus laptop veel beter dan de Mac, ik heb mijn laptop al een keer per ongeluk laten vallen en geen scheurtje te zien. Tevens ook nergens krassen te zien na een jaar intensief gebruik. dat kan je meestal niet zeggen bij een Mac of een iPhone. En geef eens wat software voorbeelden over "grafische programmas" op de mac? De prijs is dus echt extreem voor een professionele laptop. En niet iedereen heeft een 100mbit verbinding. Met mijn internetverbinding + overal in de buurt wil ik geen cloud. Sowieso vind ik het al geen fijn idee dat een bedrijf nu ook nog mijn bestanden vast houdt. Bewerkt: 16 juni 2012 door Maikle Reageren
MegaPilot Geplaatst: 16 juni 2012 Rapport Geplaatst: 16 juni 2012 Mooi hoe je dat er neer zet, alsof ieder bedrijf die Apples gebruiken stom zijn, je wilt niet weten hoeveel bedrijven Apple producten gebruiken. Daarnaast, heb jij zo'n custom pc en Eizo scherm wel eens gebruikt? Dat mensen zeggen dat het goed is betekend niet dat het goed is, en termen als Contrast ratio zegt ook maar een deel van alles. Kan iemand me ff uitleggen WAAROM een Mac beter zou zijn dan een Windows voor grafische doeleinden? Ik heb al vaak gelezen dat Macs niets extra's bieden tov Windows, maargoed. En om welke reden had je recht gehad op een nieuwe iPod? Ze dienen een deugdelijk product te leveren, is het product dat niet zullen ze moeten oplossen. In dit geval is een reparatie een prima oplossing. Tevens, volgens NL recht moet je niet bij de fabrikant zijn voor je garantie, maar bij de winkel. De koopovereenkomst, waarvan de garantie een onderdeel is, heb je immers met de winkel. Wat begrijp jij niet aan een iPod die je verdorie zo hard elektrocuteert dat je er 10 seconden niet goed van bent? Dat was zeer profesioneel geweest van uwen vader... Euh, ja? Ik weet niet hoor, maar iPods zijn niet gemaakt om je hard te elektrocuteren. Net als het feit dat ze niet horen te ontploffen. Weeral niet correct, althans volgens de Nederlandse wet. In Nederland kennen wij geen minimale garantie termijn. Volgens onze wetten heb je nogmaals recht op een deugdelijk product. Dit betekent dat je product, afhankelijk van enkele factoren, X aantal jaar mee moeten gaan. Voor een iPod zal dit inderdaad twee á drie jaar zijn. Overigens is dit niet het geval bij ontwerpfouten. Dan heb je zelfs een nog langere garantie, indien het mankement gerelateerd is aan de ontwerpfout. Ik ben er vast van overtuigd dat het wettelijk verplicht is om op een product als een computer 2 jaar garantie te geven. (Normale winkels geven je er meestal 2 trouwens.) Ik werk er nu op één en kan je verzekeren dat het een prima scherm is. In iedergeval beter dan 95% van alle andere notebook schermen die ik gezien heb. Maar dat mag ook wel voor dat geld. Dat zeg ik toch! Ze stellen de nieuwe Macbook voor als perfect terwijl ze de oude laten lijken op een scherm van 10 jaar geleden, welke het zeker NIET is. Gewoon pure bullshit om meer Macbooks te verkopen.. Inderdaad, die 17' MacBook's waren goed voor een mind-blowing 1% van de totale verkoop binnen de notebook divisie van Apple.... Ik ben van een 15 inch laptop naar een 17 inch laptop gegaan, there is no way back for me. Er is echt wel een markt voor 17 inch Macbooks, de veel te dure prijs voor hun laptops heeft zeker geen bal te maken met de lage verkoopcijfers ervan? Welke gek betaalt er nu ook voor een laptop 2500 euro als je hetzelfde kan hebben voor de helft van de prijs? Ik doelde vooral op het feit dat er mensen zoals mij zijn die veel liever werken met een 17 inch laptop. Dat heeft niet zozeer met de fysieke afmetingen te maken, maar meer met de resolutie. Maar daar moet ik je helaas gelijk in geven. De resolutie van de 11' en 13' modellen is veel te laag. En dat ook nog eens voor die prijs. Dat heeft toch wel te maken met de fysieke afmetingen? Een 1600 x 900 werkt niet op een 13 inch hoor.. Helderheid en pixels(resolutie) hebben niks met elkaar te maken. En zo gek is het niet dat je pixels ziet, aangezien je er met een (virtueel) vergrootglas overheen gaat... Onzuiver bedoelde ik..Kijk dan ook meteen even naar de grootte van het stukje dat ingezoomd wordt, mij maak je niet wijs dat de vorige generatie Macbooks zo onzuiver is. Mac Pro icm. een Eizo scherm is imo nog beter. Maar als nog, die zie ik je niet meeslepen van locatie tot locatie. Welwaar? Dat is dan weer waar. Maar ik zie een designer niet werken op een 15 inch schermpje eerlijk gezegd.. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 16 juni 2012 Rapport Geplaatst: 16 juni 2012 Mooi hoe je dat er neer zet, alsof ieder bedrijf die Apples gebruiken stom zijn, je wilt niet weten hoeveel bedrijven Apple producten gebruiken. Daarnaast, heb jij zo'n custom pc en Eizo scherm wel eens gebruikt? Dat mensen zeggen dat het goed is betekend niet dat het goed is, en termen als Contrast ratio zegt ook maar een deel van alles. Kan iemand me ff uitleggen WAAROM een Mac beter zou zijn dan een Windows voor grafische doeleinden? Ik heb al vaak gelezen dat Macs niets extra's bieden tov Windows, maargoed. Kan iemand mij vertellen WAAR ik zeg dat een Mac beter zou zijn dan een Windows PC? Verdraai de vraag niet als je hem niet kunt beantwoorden, beter reageer je dan gewoon niet. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 16 juni 2012 Rapport Geplaatst: 16 juni 2012 Kan iemand me ff uitleggen WAAROM een Mac beter zou zijn dan een Windows voor grafische doeleinden? Ik heb al vaak gelezen dat Macs niets extra's bieden tov Windows, maargoed. Mac is niet persé beter, maar eerder vastgeroest in de designer wereld. Komt van vroeger, toen ze nog wel superieur waren(sub-pixels, PowerPC etc.). Daardoor zijn veel extensies die grafici gewent zijn om te gebruiken alleen voor Mac versies van desbetreffende programma's. Ook zijn ze alle shortcuts gewend. Wat begrijp jij niet aan een iPod die je verdorie zo hard elektrocuteert dat je er 10 seconden niet goed van bent? Wat begrijp jij niet aan het wood reparatie? Euh, ja? Ik weet niet hoor, maar iPods zijn niet gemaakt om je hard te elektrocuteren. Net als het feit dat ze niet horen te ontploffen. Maar als ze een nieuwe zouden geven houd hij zijn mond? Dat noemt men corruptie. Daarnaast zou een nieuwsbericht over een defect, dat bij één iPod voorkomt, nul komma nul nieuwswaarde hebben. Ik ben er vast van overtuigd dat het wettelijk verplicht is om op een product als een computer 2 jaar garantie te geven. (Normale winkels geven je er meestal 2 trouwens.) Uw recht op een deugdelijk productU hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat u van een product kunt verwachten hangt af van de volgende dingen: wat de verkoper heeft gezegd wat er in reclame is gezegd het merk de prijs of het product nieuw of tweedehands is Hoe lang moet een product meegaan? Hoe lang een product mee moet gaan, hangt natuurlijk af van het soort product. Een wasmachine gaat bijvoorbeeld vaak langer mee dan een mp3-speler. Het is verstandig om van tevoren aan de verkoper te vragen hoe lang het product mee moet gaan. Bron: consuwijzer.nl Wil je de preciese wetten weten zal je Burgelijk Wetboek 7 er "even" op na moeten lezen. Ik ben van een 15 inch laptop naar een 17 inch laptop gegaan, there is no way back for me. Er is echt wel een markt voor 17 inch Macbooks, de veel te dure prijs voor hun laptops heeft zeker geen bal te maken met de lage verkoopcijfers ervan? Welke gek betaalt er nu ook voor een laptop 2500 euro als je hetzelfde kan hebben voor de helft van de prijs? Ik doelde vooral op het feit dat er mensen zoals mij zijn die veel liever werken met een 17 inch laptop. Feit is dat 17' notebooks bij Apple nouwelijk verkocht werden. Ondanks dat ze slechts 200 euro duurder waren, wat op een levensduur van 3-4 jaar niet bijster veel is. Dat heeft toch wel te maken met de fysieke afmetingen? Een 1600 x 900 werkt niet op een 13 inch hoor.. Dan verschillen onze meningen daarin. Dat is dan weer waar. Maar ik zie een designer niet werken op een 15 inch schermpje eerlijk gezegd.. Designer? Niet vaak. Fotografen etc? Zeker wel. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 17 juni 2012 Rapport Geplaatst: 17 juni 2012 (bewerkt) Kan iemand mij vertellen WAAR ik zeg dat een Mac beter zou zijn dan een Windows PC? Verdraai de vraag niet als je hem niet kunt beantwoorden, beter reageer je dan gewoon niet. Mooi hoe je dat er neer zet, alsof ieder bedrijf die Apples gebruiken stom zijn, je wilt niet weten hoeveel bedrijven Apple producten gebruiken. En ik heb al eens getokkeld op een samengestelde pc, is dat goed genoeg voor meneer? Eizo schermen zijn beter dan Apple meuk, dat ik nog niet met Eizo gewerkt heb verandert niks aan dit feit. Mac is niet persé beter, maar eerder vastgeroest in de designer wereld. Komt van vroeger, toen ze nog wel superieur waren(sub-pixels, PowerPC etc.). Daardoor zijn veel extensies die grafici gewent zijn om te gebruiken alleen voor Mac versies van desbetreffende programma's. Ook zijn ze alle shortcuts gewend. Case closed dan, heeft gewoon met gewenning te maken. Wat begrijp jij niet aan het wood reparatie? Wat begrijp jij niet aan het woord gevaarlijk? Stel dat ik een pacemaker had? Maar als ze een nieuwe zouden geven houd hij zijn mond? Dat noemt men corruptie. Daarnaast zou een nieuwsbericht over een defect, dat bij één iPod voorkomt, nul komma nul nieuwswaarde hebben. Ik heb veel gegoogled indertijd, er was nog iemand met hetzelfde probleem. @ Garantie kwestie: Wss landsgebonden, in België: http://economie.fgov...lijke_garantie/ "De wettelijke garantie kan worden ingeroepen indien de non-conformiteit wordt vastgesteld in de 2 jaar vanaf de levering van het goed. De wettelijke garantie begint dus te lopen vanaf de levering van het goed aan de consument." Feit is dat 17' notebooks bij Apple nouwelijk verkocht werden. Ondanks dat ze slechts 200 euro duurder waren, wat op een levensduur van 3-4 jaar niet bijster veel is. Slechts 200 euro duurder, 2500 euro voor een laptop is best veel hoor. Ik zou iig 1 van die personen zijn die een 17 inch zou kopen(mocht ik een Macbook nodig hebben). Veel fijner werken. Designer? Niet vaak. Fotografen etc? Zeker wel. Agreed. Bewerkt: 17 juni 2012 door MegaPilot Reageren
GolfG60 Geplaatst: 17 juni 2012 Rapport Geplaatst: 17 juni 2012 Kan iemand mij vertellen WAAR ik zeg dat een Mac beter zou zijn dan een Windows PC? Verdraai de vraag niet als je hem niet kunt beantwoorden, beter reageer je dan gewoon niet. Mooi hoe je dat er neer zet, alsof ieder bedrijf die Apples gebruiken stom zijn, je wilt niet weten hoeveel bedrijven Apple producten gebruiken. En ik heb al eens getokkeld op een samengestelde pc, is dat goed genoeg voor meneer? Eizo schermen zijn beter dan Apple meuk, dat ik nog niet met Eizo gewerkt heb verandert niks aan dit feit. Oh, luister jochies, mijn mama zei dat appelsap lekker is, ik weet het niet want ik heb het nog nooit gehad, maar appelsap is heul lekker hoor. Reageren
Gtaboy107 Geplaatst: 17 juni 2012 Rapport Geplaatst: 17 juni 2012 Nou, ik heb zelf een test versie van Mountain Lion, maar helaas kan het mij niet trekken, ik vind er maar weinig aan. Reageren
Megadreams Geplaatst: 17 juni 2012 Rapport Geplaatst: 17 juni 2012 >>> Door Megadreams: En nu gaan we weer naar waar dit topic voor bedoeld is, het discussiëren en vragen stellen over iOS en iCloud. Dit topic is niet bedoeld om iOS af te kraken en de eeuwig durende strijd tussen Android en iOS. De eerstvolgende die hier terug van begint af te wijken, zal het mogen voelen.<<< Reageren
End Of The Riot Geplaatst: 17 juni 2012 Rapport Geplaatst: 17 juni 2012 Ik kwam in een paar statusupdates op dit forum klachten tegen over de home-button die niet meer goed werkte, heeft dit soms iets te maken met de iOS 6 beta? Reageren
Sublime Geplaatst: 17 juni 2012 Rapport Geplaatst: 17 juni 2012 Ik kwam in een paar statusupdates op dit forum klachten tegen over de home-button die niet meer goed werkte, heeft dit soms iets te maken met de iOS 6 beta? waar anders aan dan? >>> Door Megadreams: Dergelijke posts (welke je tegenwoordig frequent plaats zijn onnodig en hebben geen toevoeging aan het betreffende topic. PB Gestuurd, en herpak je.<<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.