Jump to content

Apple - iOS 11

Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

• Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Grand Theft Auto TOM

297

• MegaPilot

118

• Davedavy

88

• GolfG60

74

Geplaatst: (bewerkt)

Ik had er een en vond ze chil, maar toen waren ze opeens weg :7

Bewerkt: door KoningJesper
Geplaatst:

Vandaag de iPad Pro gebruikt. Wat een geniaal ding emo.gif Gewoon een vervanging eigenlijk voor je MacBook.

Een oversized iPad met iOS kan een MacBook nooit helemaal vervangen.

Het was een ander verhaal geweest als de Pro OSX draaide.

Geplaatst:

Vandaag de iPad Pro gebruikt. Wat een geniaal ding emo.gif Gewoon een vervanging eigenlijk voor je MacBook.

OS X op een iPad? Nee.

Tim Cook zei het al eens:

"You can merge a toaster and a refrigerator, but that’s probably not going to be pleasing"

Simpel gezegd, een desktopbesturingssysteem op een mobiel apparaat werkt gewoon niet. Windows 8 is daar een uitzondering op, omdat deze min of meer ontworpen was voor tablets. Maar zodra je in Windows 8/10 op een tablet overschakelt op de desktopinterface, is het al verpest. Bij OS X is dat erger, deze is sowieso ook alleen maar gemaakt als desktopbesturingssysteem. Nee, OS X op een iPad moeten we niet willen wat mij betreft. :puh:

Geplaatst:
OS X op een iPad? Nee.

Tim Cook zei het al eens:

"You can merge a toaster and a refrigerator, but that’s probably not going to be pleasing"

Simpel gezegd, een desktopbesturingssysteem op een mobiel apparaat werkt gewoon niet. Windows 8 is daar een uitzondering op, omdat deze min of meer ontworpen was voor tablets. Maar zodra je in Windows 8/10 op een tablet overschakelt op de desktopinterface, is het al verpest. Bij OS X is dat erger, deze is sowieso ook alleen maar gemaakt als desktopbesturingssysteem. Nee, OS X op een iPad moeten we niet willen wat mij betreft. puh2.gif

Het enige wat Windows 8/10 onderscheidt van Windows 7(bijvoorbeeld) is een metro-(G)UItje, voor de rest is het gewoon een desktopbesturingssysteem zoals 7. Dat kan je even goed met OSX doen en zo had ik me de iPad Pro voorgesteld. De Surface Pro verkoopt relatief goed, dus dat het niet werkt vind ik wel heel erg kort door de bocht. Sowieso is het niet echt een tablet, maar meer een ultrabook met tabletmogelijkheden.

Intel Processor stoppen in de iPad Pro die je in de MacBook gebruikt(dus geen problemen met compatibiliteit, je OS werkt er toch al op) et voilà. :)

Geplaatst:

Uiteraard kan een iPad geen Macbook vervangen, maar dat willen ze bij Apple ook helemaal niet.

Je kan beter 10 Macbook's van pakweg 1500 euro verkopen dan 10 iPad Pro's van 919 euro.

Maar zodra je in Windows 8/10 op een tablet overschakelt op de desktopinterface, is het al verpest.

Ligt er maar net aan je setup, als je een muis en toetsenbord kunt gebruiken kan een desktop variant prima werken, zonder muis is het al lastiger.

Geplaatst:

Uiteraard kan een iPad geen Macbook vervangen, maar dat willen ze bij Apple ook helemaal niet.

Je kan beter 10 Macbook's van pakweg 1500 euro verkopen dan 10 iPad Pro's van 919 euro.

Maar zodra je in Windows 8/10 op een tablet overschakelt op de desktopinterface, is het al verpest.

Ligt er maar net aan je setup, als je een muis en toetsenbord kunt gebruiken kan een desktop variant prima werken, zonder muis is het al lastiger.

Of beter nog, allebei. Want dat is volgens mij ook een reden dat Apple nooit OS X op de iPad zal gaan aanbieden. Nu kunnen ze de consument een Macbook, iPad en iPhone verkopen. Dan zit je ook volledig in dat ecosysteem waar alles met elkaar samenwerkt. Gevolg van OS X op de iPad zou kunnen zijn dat deze de verkoop van de MacBook Retina kannibaliseert. Dus het is marketingtechnisch gezien gewoon slimmer alle producten hun eigen OS te laten houden. En dat is precies wat Apple nu doet;

• iOS voor iPhone en iPad
  • watchOS voor Apple Watch
  • tvOS voor Apple TV
  • OS X voor Mac

emo.gif Waarom moet je nu weer zo onnozel gaan bashen? Alles wat ik met mijn MacBook doe kan ik ook met die tablet... Het voelt gewoon als zo'n hybride laptop die zowel touschscreen als een toetsenbord heeft. Maar dan met iOS. Ik zeg ook niet dat ik het ipv een MacBook zou willen, maar het zou zeker werken.

Bewerkt: door Davedavy
Geplaatst:
emo.gif Waarom moet je nu weer zo onnozel gaan bashen? Alles wat ik met mijn MacBook doe kan ik ook met die tablet... Het voelt gewoon als zo'n hybride laptop die zowel touschscreen als een toetsenbord heeft. Maar dan met iOS. Ik zeg ook niet dat ik het ipv een MacBook zou willen, maar het zou zeker werken.

Onnozel bashen?

Virtuele machines en programmeeromgevingen. Neen, het zou niet werken. Dat is niet bashen, dat is gewoon realistisch. :7

Geplaatst:

Onnozel bashen?

Ja onnozel bashen, je begint al met het 'oversized' te noemen. Wat nergens op slaat, want wat voor jou oversized is, is het misschien niet voor mij.

Geplaatst:
Ja onnozel bashen, je begint al met het 'oversized' te noemen. Wat nergens op slaat, want wat voor jou oversized is, is het misschien niet voor mij.

iPad = 10,1 inch

oversized =

1) Zeer ruim van afmeting

iPad Pro = 12,9 inch

Is de iPad Pro een iPad die ruim van afmeting is? Technisch gezien wel. En mijn ander argument haal je niet aan omdat het gewoon klopt, sterk. :tu:

oversized =

Oversized=

Opzettelijk groter dan nodig

En het is niet opzettelijk groter dan nodig. En je andere argument haal ik niet aan omdat dat helemaal niets te maken had met mijn opvatting. Ik heb helemaal geen vergelijking getrokken tussen iOS en OSX. Sterk thumbsup2.gif

Bewerkt: door Davedavy
Geplaatst:

iPad = 10,1 inch

oversized =

Men kan zich meer vinden in de eerste definitie: opzettelijk groter dan nodig.

Maar aangezien het een Engels woord betreft, lijkt mij een Engelse definitie ook toepasselijker: of excessive size; unusually large.

In dat geval is de Pro niet oversized, maar juist van perfecte grootte wil je de features die het biedt optimaal benutten en daar zal een groottevergelijking met zijn voorganger niks aan veranderen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...