Jump to content

.Timothy

Recommended Posts

ik hoop dat er meer mogelijkheden zijn om wat met je verdiende geld te doen, in GTA IV kon je je eigen volvreten eventueel kleding kopen en naar de hoeren.

GTA SA kon je huizen kopen, naar de kapper, auto's tunen, dat moeten ze echt terug brengen.

wat helemaal tof zou zijn is als je van je verdiende geld auto's kon kopen in de showroom!

Dat zou leuk zijn, maar een beetje omslachtig. Als je bijvoorbeeld ergens een Infernus tegenkom dan steel je 'm meestal gewoon en zet je 'm voor je huis (GTA IV) of in je garage (GTA:SA). R* zou natuurlijk wel gewoon de Infernus enorm zeldzaam kunnen maken (dus ook als je in een Infernus rijdt dat het ineens zwart ziet van de Infernussen: dat dus ook niet).

Delen op andere websites

• Reacties 748
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

97

• thebig

70

• OG-J

57

• $NeoSyp$

29

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 ding waar ik over zit te twijfelen, op nummerborden etc staat San Andreas, maar Rockstar beweert dat het alleen Los santos word, waarom zouden ze dan alsnog San andreas hebben staan?

Zie de onderstaande post van Jacky, waar hij er uitgebreid op in gaat. :)

Nog even een nieuw onderwerp er bij in mikken hier. In het DI forum hebben we het over de kentekenplaten (en dan in relatie met de theorie dat daaraan af te leiden zou zijn dat we heel San Andreas gaan zien, en niet alleen Los Santos) ik wil mijn idee daarover hier ook even delen, kijken wat jullie hierover denken.

[table=header]Kentekenveld|GTA:SA|GTA IV|GTA V

Staat|geen|Liberty City State|San Andreas

Stad|Naam v/d stad|geen|geen

Letters-cijfers|Random letters en cijfers

(gelimiteerd tot op model-niveau, dus per model verschillend, niet per auto)

|Statisch (op iedere auto) het woord: "LIBERTY CITY"|Random letters en cijfers per auto(?)

Voorbeeld|

Vehicle_license_plate_%28GTASA%29_%28Los_Santos%29.jpg

|

Vehicle_license_plate_%28GTA4%29_%28unnumbered%29.jpg

|

licence-plate.jpg

[/table]

Hoe een nummerplaat in de VS er echt uitziet:

License_plate_preamble.jpg

(Zoals je ziet allemaal bestaande uit staat, letter- en cijfercombinatie en eventueel aangevuld met een kreet of oneliner die past bij de staat.)

Dit is mijn theorie over het evolueren van het nummerbord in Grand Theft Auto: In GTA:SA waren er wel random letter en cijfercombinaties wat overeen komt met de werkelijkheid, maar stond er geen naam op van de staat, maar van de plaats. In GTA:IV stond wel de staat erop wat overeen komt met de werkelijkheid, maar stond er geen random letter- en cijfercombinatie op.

Ik denk dat Rockstar het "nu eindelijk" eens precies gebaseerd op realisme wil aanpakken, en daarom de naam van de staat erop heeft gezet, en een random cijfer- en lettercombinatie. Het zegt dus i.m.o. niets over de stad of mogelijk steden in de game. De naam van de staat stond er in IV ook op, en daarin hadden we maar één stad tot onze beschikking als spelwereld. Het zou nog prima mogelijk kunnen zijn dat we alleen een heel groot Los Santos krijgen met een beetje natuur er omheen.

Delen op andere websites

1 ding waar ik over zit te twijfelen, op nummerborden etc staat San Andreas, maar Rockstar beweert dat het alleen Los santos word, waarom zouden ze dan alsnog San andreas hebben staan?

Vrij simpel: het draait om de staat "San Andreas", waar de stad "Los Santos" in ligt. Je moet het zien als "de staat 'San Andreas' waarin de stad 'Los Santos' ligt", denk ik, niet als "de stad 'Los Santos' met nog wat natuur van de staat 'San Andreas' eromheen". De nadruk ligt er in de game vooral op dat het groots is, met veel meer dan alleen een stad, en daarom ook over de staat "San Andreas" gaat. Los Santos is 'slechts' een stad in die hele staat, waar ook maar een gedeelte van de storyline zich zal gaan afspelen.

Desalniettemin hoop ik ook op meer steden :).

Kijk even naar Google maps:

1128vuq.jpg

Zoals je ziet wordt LA omringd door in eerste instantie bos en water, welke we allebei al terugzien. We zien ook woestijn, of iets in die richting in ieder geval. Dat ligt ten noordoosten van LA. Nou lijkt de woestijn geen plek waar je een geweldige storyline zou kunnen neerzetten (niet in deze tijd in ieder geval (RDR)), dus heel ver de woestijn in lijkt me geen optie.

Verder zie je op deze screencap heel duidelijk "(5) Los Puerta Fwy", wat overduidelijk staat voor de bestaande weg "(5) Golden State Fwy" ('Fwy' staat neem ik aan voor "freeway" oftewel "snelweg"). Deze weg loopt op de Google-map (zie link) van LA naar linksboven:

http://maps.google.nl/maps?q=los+angeles+map&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x80c2c75ddc27da13:0xe22fdf6f254608f4,Los+Angeles,+Californi%C3%AB,+Verenigde+Staten&gl=nl&ei=qMyyTr_GLI6UOoyfxIAC&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1&ved=0CCQQ8gEwAA

(de link doet raar, plak 'm zelf even in je adresbalk)

De weg komt vervolgens eerst door "Bakersfield" en loopt vervolgens door een agrarisch gebied met veel weilanden. We hebben straaljagers gezien, dus er is een militaire basis. In welke vorm deze er komt, is natuurlijk de vraag. In San Andreas was dat in de vorm van een vliegdekschip en Area 69, wat in de echte wereld natuurlijk bekend staat als Area 51. Als je LA uit gaat, kom je eerst bossen tegen en vervolgens droog woestijnlandschap: dit laatste hebben we gezien, onder andere in de shots met de windmolens. Even verderop ligt Las Vegas en een stukje ten noordwesten van Las Vegas ligt Area 51.

Wat ik hiermee duidelijk wil maken weet ik zelf ook niet precies, ik wil vooral de relatie tussen Los Santos en het bestaande Los Angeles bekijken en in hoe verre dat zou kunnen kloppen.

Delen op andere websites

- In alle GTA games is 't "spel wereld" afgeschermd met water. Nu kunnen we zien vanuit LS dat er water is bij de pier (zoals ook in het echt in LA). Aan de andere kant van LS zijn er veel bergen en heuvels te zien. Rockstar gaat echt geen GTA maken waar het spel wereld ophoud op een stuk land. Dit zal ook weer afgebakend zijn met water. Dus dat het ophoud met LS lijkt me erg onwaarschijnlijk. Stel dat je mijn theorie een beetje kan/wilt volgen. Kijk dan goed naar dat shot met windmolens. Daar kan je echt ver kijken en zie je veel grote bergen in de verte. Ik denk dat het immens groot word, wellicht ijdele hoop.

Wel, je bent GTA III vergeten. Daar houdt de stad in Shoreside Vale opeens op in een gebergte. Sterker nog: er zijn twee tunnels die naar ergens lopen en niet toegankelijk zijn.

Je hebt helemaal gelijk. In gta 3 was dat echt onzinnig die tunnels. Maar toen kon je ook niet vliegen (iig dat vliegtuigje was onbestuurbaar). zou raar zijn als je in je harrier opeens tegen een onzichtbare muur opvliegt. Lijkt me ook niet dat ze een Harrier enigzins een hoogtebeperking opleggen. Misschien kunnen we helemaal niet vliegen in GTA 5 en is het enkel voor de show.....

Who knows.....

Delen op andere websites

Ik hoorde net in de 'Rewind Theatre' van IGN dat wanneer je van Los Angeles naar San Francisco rijdt, je ook moet passeren aan een windmolenpark. Misschien wel een hint dat er toch meer is dan Los Santos alleen omdat we ook een windmolenpark in de trailer zien?

?

Bewerkt: door MidnightMayhem
Delen op andere websites

Ik hoorde net in de 'Rewind Theatre' van IGN dat wanneer je van Los Angeles naar San Francisco rijdt, je ook moet passeren aan een windmolenpark. Misschien wel een hint dat er toch meer is dan Los Santos alleen omdat we ook een windmolenpark in de trailer zien?

?

Tja, je zou natuurlijk die snelweg en dat windmolenpark na kunnen maken maar ik geloof niet dat er tweede of zelfs een derde stad in het spel zit. Het zou wel geweldig zijn. Die snelweg zou wel bijvoorbeeld de belangrijkste snelweg kunnen zijn van de map in GTA V die helemaal rond de map loopt.

Delen op andere websites

?

Net als de ja-knikkers lijkt het inderdaad te wijzen op meerdere steden, toch betwijfel ik of er daadwerkelijk meer gaat zijn buiten Los Santos.

Delen op andere websites

Je kan het natuurlijk ook zo zien: ze laten in de trailer énkel Los Santos zien dus waarom zouden ze het ineens in een persbericht veraden dat er meer steden zijn? Dan hadden ze hier ook een glimp in de trailer van kunnen laten zien.

En waarom zouden er inderdaad vliegtuigen zijn? Het is niet dat je ergens één vliegtuig ziet, je ziet er echt verschillende wat echt wel er op wijst dat je gaat kunnen vliegen.

Ik denk gewoon dat Las Venturas er zeker in zit (waar loopt anders die snelweg met het brandend voertuig op naartoe?)

Zoals ik al zei, ze laten enkel LS in de trailer zien + in het persbericht staat er niets over énkel één stad, ze hebben het gewoon al over een stad, die je in de trailer ook al ziet.

Delen op andere websites

Ik zie net dat de 5-route in het echt van Los Angeles naar Portland loopt in Canada

Portland... Las Puerto. Lijkt wel wat op elkaar.

Ik zoek het vast weer te ver, maar we hebben maar anderhalve minuut om over te speculeren...

of hij loopt toch nog verder tot Vancouver ;x

Bewerkt: door thebig
Delen op andere websites

Portland is in de VS, Vancouver ligt net in Canada...

Anyway, het is mogelijk dat het ene verwijzing is naar 'Port' (Puerta) - maar het is wel onmogelijk dat de map daadwerkelijk tot daar loopt.

Onderweg kom je nog San Francisco en dergelijke tegen, dus... dat zou belachelijk groot uitvallen o.O

Maar toch goed gevonden hoor ;P

Bewerkt: door Hearv94
Delen op andere websites

En btw, het laatste shot van de trailer, waar een mogelijke Shamal over de Vinewood-letters vliegt. Waar zou dit vliegtuig anders vandaan komen? :D En de Shamal heeft als prive-jet wel wat associatie met de jetset dat naar Las Venturas gaat :D

Delen op andere websites

Anyway, het is mogelijk dat het ene verwijzing is naar 'Port' (Puerta) - maar het is wel onmogelijk dat de map daadwerkelijk tot daar loopt.

Onderweg kom je nog San Francisco en dergelijke tegen, dus... dat zou belachelijk groot uitvallen o.O

Stel je voor dat ze stiekem heel de VS hebben nagebouwd.

Dat zou nogal eens een map zijn...

Of alleen de westkust al

Bewerkt: door thebig
Delen op andere websites

Of alleen de westkust al

Dan heb ik de release datum voor je :D!

April 2023!

Delen op andere websites

Of alleen de westkust al

Wanneer je naar het zuiden rijdt: I'm on the highway to hell!

Het zou prachtig zijn, maar nogal... veeleisend van ons? :3

@OG: die Jet kan overal vandaan komen, het feit dat hij over Vinewood vliegt is gewoon associatie met Vinewood (Hollywood) en geld (de Shamal).

Bewerkt: door Hearv94
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...