Jump to content

Noord-Korea

SpacyColours

Noord-Korea  

23 leden hebben gestemd

1. 1. Denk je dat er een oorlog gaat komen tussen Noord- en Zuid-Korea?

• Ja, de spanning is om te snijden, ik denk dat de strijd ieder moment kan losbarsten.
      10
    • Het zal er eens van komen, maar voorlopig nog niet.
      5
    • Nee, Noord-Korea lult maar wat.
      7
    • Anders, namelijk:
      1
  2. 2. Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

• NK verovert de wereld.
      0
    • NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven.
      6
    • VS hakt NK-leger in de pan, neemt NK (uiteindelijk) over. Er blijven burgeroorlogjes ontstaan, maar de mensenrechten worden iig verbeterd.
      3
    • NK tegen ZK. VS bemoeit zich er amper mee. NK of ZK wint en neemt Korea over.
      1
    • Er blijven stijgende spanningen maar het wordt nooit een echte oorlog - Cold War style dus.
      5
    • Landen als China bemoeien zich ermee en het wordt een wereldoorlog.
      4
    • Terwijl de VS moe maar voldaan terugkeert van de strijd, neemt Portugal ineens random de wereld over.
      1
    • Anders, namelijk:
      3

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

En gelukkig zijn wij hier in het westen anders dan Noord-Korea!

image-2084958.JPG

Een vleeskuikenbedrijf in Brabant

B82385331Z_1_20100_1765488a.jpg

Een Nederlandse Koeienstal

Heeft u ooit van een ontsnapte koe gehoord? Mocht er een koe ontsnappen, dan word ie ( dmv z'n chip ) weer terug gestuurd naar de boer, net zoals de Noord-Koreaan die naar China is gevlucht en op word gepakt door de Chinese politie. Deze kippen en koeien hebben veel minder bewegingsvrijheid, dan de burger van Noord-Korea. Ook is een koe eigendom van een boer en de burger van Noord-Korea niet van Kim Jong Un.Maar goed, het is maar een koe toch?!? En een Noord-Koreaan is maar een Noord-Koreaan...

Zo lang wij maar in Nederland een lekker stukje vlees hebben met een glaasje melk; Kim Jong Un daar de baas is over zijn koeien mensen en hij lekker kan leven, dan hoor ik geen probleem.

Of zit het toch iets anders in elkaar?

Ik vind het zeer kwalijk dat jij dieren en mensen als gelijke stelt. Er zit nog altijd een groot verschil tussen deze. Dieren zijn er voor onze voedselvoorziening (koeien, varkens, kippen, paarden(?)), ons vermaak (katten, honden, hamsters, dierentuin) en om de natuur in stand te houden (amazone, regenwoud, oceaan). Die hoef je niet gelijk te behandelen, want ze zijn niet gelijk. Een dier wat dient voor voedselproductie hoeft niet andere voorrechten te krijgen. Je hoeft een dier niet te verminken, maar je hoeft ze ook geen hotel aan te bieden.

Overigens is hier ook al een topic over: Liever kip of plofkip?

Bewerkt: door Bierbuikje
  • Reacties 221
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

20

• SpacyColours

19

• Bierbuikje

18

• -MessiaX-

18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Natuurlijk leven we als mens samen met de dieren op onze planeet en hebben zij hier net zoveel recht om te leven. Omdat wij intellectueel op een veel hoger niveau zitten, hebben wij ergens een verantwoordelijkheid om ze in stand te houden.

Een foto van een bedreigde diersoort had dus veel meer indruk gemaakt op mij dan een koe of een kip. Wij moeten ons voeden als mens en omdat we omnivoor zijn, kunnen we al eens vlees eten. Het verschil met die bedreigde diersoorten is dat we die niet opeten en proberen een normale populatie te laten teruggroeien. Koeien en kippen kweken we massaal om op te eten en zijn verre van een bedreigde diersoort.

Dus ik denk dat een mensenleven wel iets meer weegt tegen het leven van één van de miljarden kippen of koeien, die massaal gefokt worden.

...

Ik vind het zeer kwalijk dat jij dieren en mensen als gelijke stelt. Er zit nog altijd een groot verschil tussen deze. Dieren zijn er voor onze voedselvoorziening (koeien, varkens, kippen, paarden(?)), ons vermaak (katten, honden, hamsters, dierentuin) en om de natuur in stand te houden (amazone, regenwoud, oceaan). Die hoef je niet gelijk te behandelen, want ze zijn niet gelijk. Een dier wat dient voor voedselproductie hoeft niet andere voorrechten te krijgen. Je hoeft een dier niet te verminken, maar je hoeft ze ook geen hotel aan te bieden.

Overigens is hier ook al een topic over: Liever kip of plofkip?

Ik heb het niet over de kip of plofkip hoor, ik laat je alleen maar zien dat de verschillen niet zo heel groot zijn als jij denkt; Immers gebruikt Kim Jong Un, zijn dieren ( of wat schappelijker : burgers ) ook als voedselvoorziening, en vermaak

Verhaal DPRK:

Apr_24--NK.jpg

61126188.jpg

Dieren geven topamusement, aan hun grote geliefde leider ( hierna: Kim Jong Un, Kim of Kimmy genoemd ) .

jong-korea-food_2098149i.jpg

Ook de voedselvoorziening van Kim, is goed geregeld door de dieren ( ik mis alleen een broodje burger )...

North-Korea-jong-f_2113712b.jpg

... die na een grondige inspectie kan worden goedgekeurd

North-Korea-Prison.jpg

whoops, verkeerd plaatje...

-----

Het westerse verhaal:

img5904p203.jpg

Wij in het westen doen dat gelukkig wat beter; gelukkig hoef ik zelf mijn eten niet te controleren, dat word van ter voren voor me gedaan:

127544382.jpg

En ook voor ons is de voedselvoorziening goed geregeld

circus+elephants.jpg

nou, als je dat geen topamusement noemt... dan weet ik het niet meer hoor: POLONAISE!!!

caged-lion-circus-lebanon.jpg

Whoops, weer een verkeerd plaatje...

Ps. Ik stop het in spoilers, omdat het anders meer een prentenboekje word dan een forumbericht :D

Waar het mij ( serieus gesteld ) in de rode draad om gaat, is dat je niet klakkeloos alles moet overnemen dat gesteld word door de media...Maar ook zelf wat initiatief tot nadenken bied.

Voor mij is Noord-Korea lastig te peilen: Aan de ene kant hoor je van de enkeling die ontsnapt helse woorden over Noord-Korea ( maar dat heeft ieder ontsnappende over hetgeen waaruit ie ontsnapt is ), maar aan de andere kant hoor je lovende woorden van mensen uit Korea zelf.

Het enige waar ik het volk mee kan vergelijken, is met de relatie die wij (Kimmy) met dieren ( de burgers ) hebben. Natuurlijk heb ik hier even ( overdreven ) laconiek op gereageerd, dat was hier mijn stijl van betogen. Want oh wat zou het toch mooi zijn als zo'n groot probleem zo opgelost kon worden...

Bewerkt: door -MessiaX-

Probeer je nu Kim Jung's diplomatiek te rechtvaardigen door te stellen dat zijn inwoners eigenlijk dieren zijn? Of probeer je nu de omgang van mensen met dieren te veroordelen door te zeggen dat wat wij doen met dieren is wat Kim Jung doet met mensen?

Bewerkt: door Bierbuikje

Ik snap het punt dat je wilt maken niet. Naar mijn weten probeert Kim Jong Un gewoon een leider te zijn in de tred van zijn vader en grootvader, en is hij niet een soort circusdirecteur, noch een kanibaal.

Misschien duid je op die jaarlijkse defilés waar de pleinen zowat zwart van het volk ziet en er grote dansspektakels worden opgevoerd. Het enige wat je daarvan kan zeggen is dat er een grote discipline wordt gekweekt en dat er toch weinig optredens zijn, om niet te zeggen geen, die het evenaren.

Ik had de plaatjes niet gezien, je doelde dus inderdaad deels op die massa-evenementen. Ik zie niet in hoe je een optocht kan organiseren zonder dat het een bron van vermaak wordt. Zo hebben wij toch ook elk jaar carnaval en zo, ik zie er geen verschil in.

En omdat Kim Jong Un langs een tafel met vlees wandelt zou hij persoonlijk de hele voedselindustrie in zijn land controleren? Wel, ik ga niet ontkennen dat de top van Noord-Korea de hele voedselindustrie controleert, maar dat is nu eenmaal essentieel als je over een staadsgeleide economie wil spreken. Wij hebben toch ook controleurs van de overheid die het voedsel inspecteren?

Bewerkt: door thebig

Probeer je nu Kim Jung's diplomatiek te rechtvaardigen door te stellen dat zijn inwoners eigenlijk dieren zijn? Of probeer je nu de omgang van mensen met dieren te veroordelen door te zeggen dat wat wij doen met dieren is wat Kim Jung doet met mensen?

Geen van beide. Als je wilt weten wat ik probeerde: lees het onderste deel van mijn (vorige) post, meer dan dat probeerde ik niet :puh:

Ik snap het punt dat je wilt maken niet. Naar mijn weten probeert Kim Jong Un gewoon een leider te zijn in de tred van zijn vader en grootvader, en is hij niet een soort circusdirecteur, noch een kanibaal.

Misschien duid je op die jaarlijkse defilés waar de pleinen zowat zwart van het volk ziet en er grote dansspektakels worden opgevoerd. Het enige wat je daarvan kan zeggen is dat er een grote discipline wordt gekweekt en dat er toch weinig optredens zijn, om niet te zeggen geen, die het evenaren.

Ik had de plaatjes niet gezien, je doelde dus inderdaad deels op die massa-evenementen. Ik zie niet in hoe je een optocht kan organiseren zonder dat het een bron van vermaak wordt. Zo hebben wij toch ook elk jaar carnaval en zo, ik zie er geen verschil in.

En omdat Kim Jong Un langs een tafel met vlees wandelt zou hij persoonlijk de hele voedselindustrie in zijn land controleren? Wel, ik ga niet ontkennen dat de top van Noord-Korea de hele voedselindustrie controleert, maar dat is nu eenmaal essentieel als je over een staadsgeleide economie wil spreken. Wij hebben toch ook controleurs van de overheid die het voedsel inspecteren?

Waar ik op duid, is dat het verschil met hoe hij met dieren om gaat en hoe wij met dieren omgaan eigenlijk nog niet zo groot is.

Of je nou een koe slacht of een mens, het maakt voor mij weinig uit ( behalve dat andere mensen er anders over denken, wat tot een ander gevolg leid en dat maakt mij wel uit :puh: )

Bij mij gaat het erom: Geef het dier de ruimte en de keuze zijn eigen weg in het leven te kiezen. Nou ja, Kim doet dat net zo goed met zijn dieren, als wij met die van ons.

Bewerkt: door -MessiaX-
Geplaatst:

Voor de 'messias' vind ik dat je er maar rare benamingen op na houdt.

Maar jij gelooft dus een inwoner van Noord-Korea die lovend spreekt over zijn land? Denk je niet dat hij gedwongen is om dat te zeggen omdat hij anders in een strafkamp belandt? Als je kijkt naar televisiebeelden van het land waarbij ze de burgers in beeld brengen dan heb ik altijd het idee dat ik naar grootste toneelacademie zit te kijken van de wereld. Het huilen bij de dood van Kim Jung Il was duidelijk gespeeld. Het juichen bij het lanceren van de kernbom was duidelijk gespeeld. Vergeleken met dat wordt GTST een goede soap.

Geplaatst:

Maar jij gelooft dus een inwoner van Noord-Korea die lovend spreekt over zijn land? Denk je niet dat hij gedwongen is om dat te zeggen omdat hij anders in een strafkamp belandt? Als je kijkt naar televisiebeelden van het land waarbij ze de burgers in beeld brengen dan heb ik altijd het idee dat ik naar grootste toneelacademie zit te kijken van de wereld. Het huilen bij de dood van Kim Jung Il was duidelijk gespeeld. Het juichen bij het lanceren van de kernbom was duidelijk gespeeld. Vergeleken met dat wordt GTST een goede soap.

Op wat baseer je dat?

Laat ik duidelijk zijn, dat als ik zeg het is "niet nee" , dat het niet per definitie " ja " is. :puh:

Overigens zal ik proberen, om wat duidelijker te tonen wat mijn achterliggende beredenering tot die bovenstaande posts zijn.

Ik doe dat wel na aanleiding van jouw voorbeeld " het huilen bij de dood van Kim Jong-il door de burgers van de DPRK "

Zullen Nederlandse burgers gaan huilen als Mark Rutte dood gaat? Ik denk dat er minder mensen zullen gaan huilen dan in de DPRK. Nu kan het zijn, dat ze alleen het deel pakken die grote banden heeft met hun leider. Maar ik denk dat het anders zit in de DPRK dan in NL;

ik denk dat :

1. Omdat ze de waarde van Kim Jong-il veel hoger inzien ( als een soort " god " ), dan dat wij onze MP inzien en een hechtere en persoonlijkere band hebben met hem, zullen relatief veel mensen hebben gehuild.

2. Men uit een samenhang van omstandigheden ging huilen. bijv. 1 persoon huilt, dan huilt de ander ( domino effect ) en als je niet huilt dan straft de " god " je ( of anders gezegt, dan straffen de leiders van de DPRK je :puh: ( maar dat zien hun denk ik niet zo )

En je hebt de mensen die helemaal niet volgens de Junge manier denken. Deze mensen zijn of in gevangenissen opgesloten, zijn gedood, zijn ontsnapt of zijn ziel en stilzwijgend aan gesloten bij de rest van het volk.

Om te kijken wat we nou met Noord-Korea aanmoeten, probeer ik eerst via allerlei manieren te kijken of er wat mogelijk is. En of dat het wel waard is. Ik denk namelijk, dat een inval in het land veel doden oplevert en weinig resultaat. En dat de rest van de wereld te weinig profijt erin ziet om dat land in te vallen. En tja, als je volgens die manier denkt die ik hierboven toonde, is dat zo gek nog niet. Als je dieren alle vrijheid geeft, krijg je er zelf niet altijd het profijt van terug en dat risico moet je maar willen nemen ( tot nu toe dus nog geen een land ) .

In Libië. Syrië en Iran was er ook zo'n probleem, maar daar hebben ze nu (denk ik) een plan voor verzonnen, door vijanden in te zetten tegen je vijand ( an enemy of my enemy is my friend strategie ), door ze wapens te leveren. Dit is nog steeds eigenlijk even cru, maar er is iig meer zicht op een " positieve " uitkomst voor het westen, dan dat je dat land was binnen gevallen ( Irak werd eerst geholpen door de VS, dus Iran zou nooit Irak verdedigen, maar Iran verdedigt wel Syrië ( Rusland en China nog buiten beschouwing gelaten :puh: ).

In het geval van Noord-Korea is dit een stuk lastiger, aangezien het een afgesloten land is, met aan de bovenkant een land dat voor hun regering is en waar de rest van de wereld deals mee heeft ( China ) en aan de onderkant, wat een schiereiland is,de grens uitermate goed beveiligd is en de spanning hoog ligt.

Daarbij, verandert het volk ook, aangezien de oudere generatie die oud Korea nog hebben meegemaakt stervende is. En tja, nogmaals als je zo ( voor sommige misschien laconiek te noemen, of voor dierenvrienden misschien wat beter te begrijpen ) denkt, zoals de positie die ik in de vorige posts probeerde aan te nemen, dan is het soms zo gek nog niet.

Daarbuiten, heeft mijn accountnaam niets met mijn opinie posts te maken. Net zoals ik hier ook niet verwacht, dat jij de DPRK hier aan bier of bierbuikjes gaat relativeren :bier:

• 2 weken later...
Geplaatst:

Wist ik het maar. Ik hoop natuurlijk van niet. Maar is Noord-Koreaans eten lekker? Want dan kunnen we in ieder geval binnenkort de vluchtelingen welkom heten.

Geplaatst:

De VS heeft hun racket afweergeschut al geinstaleerd in Guam, Hawai en Alaska. Dit word weer een kinderruzie dat voor de zoveelste keer op niets zal uitdraaien!

Geplaatst:

Wist ik het maar. Ik hoop natuurlijk van niet. Maar is Noord-Koreaans eten lekker? Want dan kunnen we in ieder geval binnenkort de vluchtelingen welkom heten.

Als ik de vele artikels moet geloven zal het gene vette zijn.

De bovengenoemde oorlogsverklaring lijkt mij trouwens puur een spierballenvertoon, zal weer op niks uitlopen.

Binnenvallen voor het te laat is, ook al zullen ze niet het beste leger hebben en zullen de meeste Amerikanen dit oorlogs gedoe wel beu zijn, word het tijd dat die mensen daar ook eens kennis leren maken met vrijheid. Zo denk ik er dan over. Als zij zo graag oorlog willen, kunnen ze het krijgen!

Bewerkt: door Davedavy
Geplaatst:

Ik denk dat het bij verbale aanvallen blijft. Kim Jong-Un is een losgeslagen puber die heel graag de aandacht van de hele wereld wil. Overigens, mocht het toch tot een oorlog komen, denken jullie dan dat het voor ons tot een ver-van-mijn-bed-show beperkt blijft?

Geplaatst:

Want met binnenvallen creeër je geen oorlog wil je zeggen? Als de Amerikanen nu binnevallen breekt de hel overal los man.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...