Jump to content

Noord-Korea

SpacyColours

Noord-Korea  

23 leden hebben gestemd

1. 1. Denk je dat er een oorlog gaat komen tussen Noord- en Zuid-Korea?

• Ja, de spanning is om te snijden, ik denk dat de strijd ieder moment kan losbarsten.
      10
    • Het zal er eens van komen, maar voorlopig nog niet.
      5
    • Nee, Noord-Korea lult maar wat.
      7
    • Anders, namelijk:
      1
  2. 2. Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

• NK verovert de wereld.
      0
    • NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven.
      6
    • VS hakt NK-leger in de pan, neemt NK (uiteindelijk) over. Er blijven burgeroorlogjes ontstaan, maar de mensenrechten worden iig verbeterd.
      3
    • NK tegen ZK. VS bemoeit zich er amper mee. NK of ZK wint en neemt Korea over.
      1
    • Er blijven stijgende spanningen maar het wordt nooit een echte oorlog - Cold War style dus.
      5
    • Landen als China bemoeien zich ermee en het wordt een wereldoorlog.
      4
    • Terwijl de VS moe maar voldaan terugkeert van de strijd, neemt Portugal ineens random de wereld over.
      1
    • Anders, namelijk:
      3

Recommended Posts

Geplaatst:

Het is toch zo dat China de Noord-Koreanen steunen en de VS de Zuid-Koreanen?

Dat was vroeger rond de Korea-oorlog zo, het is nu nog maar de vraag welke kant China gaat kiezen nu ze zo internationaal bezig zijn met de westerse wereld, mocht er weer een oorlog uitbreken.

• Reacties 221
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

20

• SpacyColours

19

• Bierbuikje

18

• -MessiaX-

18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik vind dat Noord-Korea zichzelf tegenspreekt.

Ze zeggen dat het buiten Noord-Korea slecht is enz... maar tegelijk doen ze wel mee aan het WK, en dat wordt toch georganiseerd door het landen buiten Noord-Korea? :7

Geplaatst:

Als de overheden daadwerkelijk voor optie 1 uit deze poll kiezen dan word het de tweede keer dat de Amerikanen Korea binnen vallen, het zal wel net als in 2009 weer eens uit de hand lopen. Maar een echte oorlog zal er nooit meer komen in dat soort landen. Zuid Korea is best modern en begint daar liever niet aan, en Noord Korea heeft overal maling aan. Vandaar dat er geen oorlog meer komt is mijn mening.

Geplaatst: (bewerkt)

ik denk dat erg ingewikkeld ligt. Noord-Korea is het enige wat nog over is van de koude oorlog. Alhoewel de USSR (CCCP) en de DPRK bijde communistisch waren, was en is er veel verschil tussen de landen en het volk.

aangezien het volk van de DPRK binnen nauwe grenzen leeft ( weinig mentale & fysieke vrijheden ) , denk ik dat het kapitaliseren een stuk moeilijker gaat worden dan wat we in het verleden hebben gezien bij de USSR.

Qua oorlog, heeft het de zelfde eigenschappen als de USSR tijdens de koude oorlog... men staat op elkaar gericht met een geweer en wacht tot het eerste schot gelost is, maar ze weten tevens dat het eerste schot serieuze consequenties zal hebben.

Bewerkt: door commando
Qua oorlog, heeft het de zelfde eigenschappen als de USSR tijdens de koude oorlog... men staat op elkaar gericht met een geweer en wacht tot het eerste schot gelost is, maar ze weten tevens dat het eerste schot serieuze consequenties zal hebben.

Noord- en Zuid Korea schieten zo af en toe nog wel eens op elkaar hoor. Vinden ze leuk.

Bewerkt: door S-te-Fan
Geplaatst:

Noord- en Zuid Korea schieten zo af en toe nog wel eens op elkaar hoor. Vinden ze leuk.

tja, ga er maar cynisch en laconiek mee om :bonk:

nee, serieus gesteld ligt dat wat ingewikkelder :Y

Geplaatst:

tja, ga er maar cynisch en laconiek mee om :bonk:

nee, serieus gesteld ligt dat wat ingewikkelder :Y

Klopt, integendeel ik had er donderdag een lekker uitgebreid proefwerk over gehad.

Geplaatst:

Noord-Korea is geniaal.

>>> Door NandroDavids: Het is hier Opinie, en daar waarderen we meningen zeer. Maar dan wel graag onderbouwde meningen. Hier kunnen we niets mee. Je zou beter moeten weten<<<

Zoals ik al zei, Noord-Korea is geniaal. Niemand vraagt om argumenten.

I do! Vertel... Ben wel een beetje nieuwsgierig geworden waarom je dat vind.

Geplaatst:

Het mooie is dan ook dat Noord en Zuid-Korea officieel nog steeds oorlog hebben met elkaar. Alleen is er al sinds de jaren 60 al een wapenstilstand tussen beide landen. En het klopt nog steeds hoor, de VS (en ook de VN) steunen Zuid-Korea waar Noord Korea op dit moment alleen staat. Tijdens de Koreaanse oorlog werd het Noorden gesteund door Rusland en China (bv. door T80-tanks te sturen) en de VS steunde het Zuiden. Ik denk dat wat er ook gebeurt en er een nieuwe oorlog komt dat het 'tzelfde gaat zoals met de Koreaanse Oorlog in de 60's, dit omdat er misschien niet erg veel gebeurd is qua innovatie in het Noord-Koreaanse leger maar ze alsnog wel 300 kernkoppen hebben liggen die samen genoeg kracht hebben om de VS van de kaart te vegen, en ik denk dat mocht de VS binnenvallen dat ze onder een te grote druk staan wegens die kernkoppen (slechts een idee he).

Nou, Kim Jong-Il is ook dood.

''I think Kim Jong was feeling pretty ill''

Bewerkt: door MostWantedKid
Geplaatst:

Ik kan er niet om rouwen dat hij dood is, maar ben er ook zeker niet gelukkig mee. Het veranderd niets aan de situatie daar, zijn zoon gaat gewoon op dezelfde manier door...

Oké maar jongens dit is héél eng, enkele dagen geleden zei ik tegen mezelf: Als ik 1 iemand legaal mag vermoorden in de wereld, dan is dat Kim Jong-Il. Blijkbaar heb ik magische krachten zonder dit te beseffen. Ik heb God zeker niet als Hitman ingehuurd maar wellicht mag hij me gewoon.

Dus jongens kom niet op mijn zwarte lijst te staan! ;)

Overigens: Helaas, gaat de corruptie nu nog gewoon door inderdaad.

Bewerkt: door SpacyColours

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...