Jump to content

Noord-Korea

SpacyColours

Noord-Korea  

23 leden hebben gestemd

1. 1. Denk je dat er een oorlog gaat komen tussen Noord- en Zuid-Korea?

• Ja, de spanning is om te snijden, ik denk dat de strijd ieder moment kan losbarsten.
      10
    • Het zal er eens van komen, maar voorlopig nog niet.
      5
    • Nee, Noord-Korea lult maar wat.
      7
    • Anders, namelijk:
      1
  2. 2. Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

• NK verovert de wereld.
      0
    • NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven.
      6
    • VS hakt NK-leger in de pan, neemt NK (uiteindelijk) over. Er blijven burgeroorlogjes ontstaan, maar de mensenrechten worden iig verbeterd.
      3
    • NK tegen ZK. VS bemoeit zich er amper mee. NK of ZK wint en neemt Korea over.
      1
    • Er blijven stijgende spanningen maar het wordt nooit een echte oorlog - Cold War style dus.
      5
    • Landen als China bemoeien zich ermee en het wordt een wereldoorlog.
      4
    • Terwijl de VS moe maar voldaan terugkeert van de strijd, neemt Portugal ineens random de wereld over.
      1
    • Anders, namelijk:
      3

Recommended Posts

Geplaatst:

Zo'n Kim Jong Il was natuurlijk geen fijne vent, maar je weet wel waar je aan toe bent. Nu hij een opvolger heeft, is het maar afwachten hoe het zal gaan. Zal hij verdergaan in de lijn van zijn vader, wordt het beter of juist erger? We zullen moeten afwachten.

De mededeling op nationale tv dat Kim Jong Il is overleden. Voor hen die geen Koreaans spreken is er een doventolk toegevoegd. Gaf zij nou een "thumbs up"?

• Reacties 221
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

20

• SpacyColours

19

• Bierbuikje

18

• -MessiaX-

18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Hmm de opvolger van Kim Jong-Il, mocht dat dus Kim Jong-un (zeer originele naam) zijn... geweldige toekomst voor dat land.

Zijn huidige functie is Vice-President van de Centrale Militaire Commissie, weer een legertop...

Geplaatst:

Ik denk dat het misschien nu nog wel erger word in Noord Korea... Die zoon van 'm is dus waarschijnlijk 27 of 28 maar nu al 4 sterren generaal? En verantwoordelijk voor 50 doden in Zuid-Korea eerder dit jaar (of er was iets?)? Als ik het zo al zie lijkt het me erger te worden....

Geplaatst:

Ahh.. gezellig dat soort mensen

ik zou het niet weten of het nou juist beter of slechter word, als ik er maar geen last van heb ;)

Geplaatst:

Waar ik altijd bang voor ben bij dit soort dingen is het volgende...

Jongetje wordt geboren in een heerlijk milieu, zijn vader is de baas van heel het land. Hij is zijn favoriete zoon, zijn toekomstig opvolger, dat stond waarschijnlijk bij zijn geboorte al vast. Gevolg: hij is spoiled to death, en hij vind zijn leven prima. Zijn vader doet de meest gruwelijke dingen, maar jongetje ziet dat niet. Voor hem is dat "normaal". Dus zijn basis voor "normaal", ligt heel anders dan onze basis voor "normaal". Als het leiderschap hem naar zijn bol stijgt, gaat hij abnormaal reageren. Met andere woorden: het wordt nog veel erger...

Ik hoop dat het niet erger wordt dan in de huidige situatie, maar het zal me niets verbazen.

Geplaatst: (bewerkt)

Het zou natuurlijk ook kunnen dat Kim Jong-Un bij zichzelf denkt van "Nou jongens weten jullie wat? Ik schaf al het censuur af en laten we weer een gezellig vrij land worden. Het is eigenlijk van de gekke dat jullie mij gaan aanbidden. Al mijn waardevolle bezittingen doneer ik aan het goede doel, en wat jullie betreft, het volk krijgt gewoon eerlijk kiesrecht. Het rechtsysteem wordt op een eerlijke manier uitgevoerd, en corruptie wordt bestraft. Jullie mogen weer reizen zoveel jullie willen, en toeristen en media uit het buitenland zijn hier ook meer dan welkom, zodat zij kunnen zien hoe goed wij het hier gaan hebben."

Nou dat klinkt toch helemaal niet zo naïef?

Bewerkt: door SpacyColours
Geplaatst:

Ik denk het niet, die jongen is opgegroeid, en opgevoed door/met zijn vader, hij heeft zijn goddelijke status wel door gekregen. Het zou me erg verbazen als hij zoiets zou doen.

Geplaatst:

Ik vermoed dat SpacyColours het ook niet helemaal serieus bedoelde. ;)

Maar wat denken jullie dat er zou gebeuren als het communisme daar ineens wordt afgeschaft? Mensen weten dan ook van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen met zoveel vrijheid. Dat zou echt heel rustig moeten worden afgebouwd, anders zou het een groot drama worden.

Geplaatst:

Dit was dan wel ver voor 1989, maar Stalin werd ook vereerd als God hoor, ookal vermoordde hij miljoenen mensen, het systeem was praktisch hetzelfde.

Geplaatst:

Chroesjtsjov was wellicht iets minder hard, maar regeerde ook met ijzeren hand. Zo werd het rustig afgebouwd. En Chroesjtsjov was geen familie van Stalin, nog een belangrijk verschil. Hij is niet opgevoed alsof dat allemaal prima is en moest er zelf mee leven. Pas als je zelf "gewoon volk" bent, zie je de echte ontberingen.

Geplaatst: (bewerkt)

Trouwens, het glazen huis is in Noord-Korea ook drukbezocht: Klik

Bewerkt: door MostWantedKid
Geplaatst:

Het beste dat we kunnen doen is ze gewoon verder laten doen totdat het volk zelf in opstand komt. Als de Amerikanen zichzelf daar wat gaan moeien is het helemaal om zeep..

Geplaatst:

Maar is het niet erg optimistisch om te wachten tot het volk daar zelf in actie komt? Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren namelijk.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...