Jump to content

Noord-Korea

SpacyColours

Noord-Korea  

23 leden hebben gestemd

1. 1. Denk je dat er een oorlog gaat komen tussen Noord- en Zuid-Korea?

• Ja, de spanning is om te snijden, ik denk dat de strijd ieder moment kan losbarsten.
      10
    • Het zal er eens van komen, maar voorlopig nog niet.
      5
    • Nee, Noord-Korea lult maar wat.
      7
    • Anders, namelijk:
      1
  2. 2. Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

• NK verovert de wereld.
      0
    • NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven.
      6
    • VS hakt NK-leger in de pan, neemt NK (uiteindelijk) over. Er blijven burgeroorlogjes ontstaan, maar de mensenrechten worden iig verbeterd.
      3
    • NK tegen ZK. VS bemoeit zich er amper mee. NK of ZK wint en neemt Korea over.
      1
    • Er blijven stijgende spanningen maar het wordt nooit een echte oorlog - Cold War style dus.
      5
    • Landen als China bemoeien zich ermee en het wordt een wereldoorlog.
      4
    • Terwijl de VS moe maar voldaan terugkeert van de strijd, neemt Portugal ineens random de wereld over.
      1
    • Anders, namelijk:
      3

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben het wel eens met moechy. De rapen zijn gaar als Amerika zich ermee gaat bemoeien. Zolang de bevolking niet zelf (genoeg) beseft in wat voor vreselijke situatie zij leven, blijft Amerika de "kwade kracht" als ze het land binnenvallen.

• Reacties 221
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

20

• SpacyColours

19

• Bierbuikje

18

• -MessiaX-

18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik ben het wel eens met moechy. De rapen zijn gaar als Amerika zich ermee gaat bemoeien. Zolang de bevolking niet zelf (genoeg) beseft in wat voor vreselijke situatie zij leven, blijft Amerika de "kwade kracht" als ze het land binnenvallen.

Binnenvallen zal Amerika/Z-Korea en co niet doen, want er moet maar één knop, één zot en één kernwapen zijn om iets verschrikkelijks in gang te zetten.

Het volk van N-Korea word opgezet om te rouwen voor hun "dear leader", vergelijk nu 21 jaar geleden de D.D.R

Daar kwam het volk op straat om te betogen tegen regime van de dictator(s), maar het leven in de D.D.R was eigenlijk in die tijd niet slecht. Iedereen of bijna iedereen had een auto, er was een economie, iedereen had eten. N-Korea had dat ook maar is ongeveer 30 jaar geleden blijven steken waardoor het nu arm is. Kijk naar de auto's die er nog rijden (als ze nog rijden) en maar te zwijgen over de Tupolev's en de "technologie"...

Geplaatst:

Opgezet om te huilen? Ik denk zelfs ingehuurd om te huilen. En alleen die huilende mensen worden gefilmd, de rest, die het ofwel niets interesseert ofwel er gewoon blij om is, worden buiten beeld gehouden. Iedereen doet alsof er zoveel gejankt wordt, maar in die theorie geloof ik niet.

Geplaatst:

Binnenvallen zal Amerika/Z-Korea en co niet doen, want er moet maar één knop, één zot en één kernwapen zijn om iets verschrikkelijks in gang te zetten.

Afgaande op die 'Aanval' van Noord- op Zuid-Korea van voorig jaar lijkt me dat niet zo'n bedreiging...

Voor wie het niet meer wist: Noord-Korea had iets van een 120 Granaten afgevuurd op een Zuid-Koreaans eiland (er kwamen wel 2 personen om) maar nog niet een kwart van die granaten troffen doel, in tegenstelling tot Zuid-Korea dat alles dat ze terugstuurde raakte.

Ik wil ze nog eens een kernraket zien afsteken: *Leuke meeting ter verering van Kim Jong-un, want zo gaat dat daar toch*

"Laten we eens een kernraket naar San Francisco sturen, dan zien ze de kracht van Noord-Korea!" Twee minuten later... "Oow f*ck, de wind zit tegen, lopen!" Noord-Korea heeft amper toegang tot moderne oorlogsapparatuur, het is allemaal achtergebleven zooi van de Koude Oorlog. Om even te tonen dat die dingen niet zo effectief zijn, bij de Tsar-Bomb bliezen ze bijna hun eigen vliegtuig op dat de bom moest droppen...

Maar ja, ik heb ook wel niet het gevoel dat iemand Noord-Korea gaat binnenvallen, er zijn amper grondstoffen van belang (in héél het schiereiland Korea) en zolang er wat zwart spul ergens anders uit de grond blijft spuiten zal de internationale interesse om het land te gaan helpen ook op een laag pitje blijven. Ingrijpen omwille van schending van de mensenrechten is irreëel want we krijgen toch nooit iets te zien van ginds en de bevolking weet in het algemeen niet veel beter.

@Dutchy: op de Belgische TV hebben ze toch één iemand kunnen aanspreken die er weldegelijk geen f*ck om gaf... :7

Geplaatst:

Maar die actie was ook zinloos en niet gepland. Het was slechts een teken van die nieuwe leider naar het leger toe. Als ze echt kwaad willen, kunnen ze dat met gemak. En wellicht niet tot aan de VS, maar dan zijn wel andere delen van de wereld in gevaar.

Geplaatst: (bewerkt)

Opgezet om te huilen? Ik denk zelfs ingehuurd om te huilen. En alleen die huilende mensen worden gefilmd, de rest, die het ofwel niets interesseert ofwel er gewoon blij om is, worden buiten beeld gehouden. Iedereen doet alsof er zoveel gejankt wordt, maar in die theorie geloof ik niet.

Je moet je wel realiseren dat vanaf het moment dat je opstaat, tot je weer naar bed gaat er een heel bombardement met verheerlijkende berichten over hem naar je zintuigen worden gestuurd. Als je dat dag in en dag uit krijgt en dat jarenlang, gaan sommige het ook geloven. Men word gebrainwashed van kinds af aan, maar zoals altijd met de mens.. blijven er mensen zijn die twijfel trekken aan deze propoganda. Gelukkig maar.

En militair ingrijpen is een no no. Niet alleen is de kans groot dat Noord Korea een (semi?) nuclaire macht is, maar het heeft tevens het op 2 na grootste leger ter wereld. Het aantal is volgens mij iets in de richting van het miljoen, of zelfs iets daar voorbij. Het is meestal wel verouderd materiaal dat men tot zijn beschikking heeft.

Een eventuele verandering moet vooral van binnen komen, en aangezien iedereen bij defensie/machthebbers blij is met de huidige situatie zie ik dat niet binnen nu en 5 jaar gebeuren.

Bewerkt: door Shorty_D
Geplaatst:

Ik snap dat veel mensen werkelijk zo denken, maar ik geloof lang niet iedereen, zoals soms beweerd wordt. Zij die het slecht hebben, zullen die verheerlijking niet geloven, omdat ze simpelweg zien en voelen dat er ook een andere kant aan het verhaal zit.

Geplaatst:

Kunnen we dat hele land niet gewoon negeren? Laat ze lekker doen waar ze zin in hebben, dan doen wij ons ding, en dan is iedereen happy.

Geplaatst:

Als we die instelling hadden tegenover alle landen buiten de westerse wereld, zou het een mooie puinhoop blijven in de wereld. Wanneer iedereen stopt met zich erom te bekommeren is het einde zoek.

In Noord Korea zou de problematiek zich van binnenuit moeten oplossen. Het heeft geen zin (neem Afganistan als voorbeeld) om er met een krijgsmacht heen te gaan.. Geef Noord Koreanen een stem door er internet heen te brengen (linksom of rechtsom), geef ze een stem. Laat ze zelf in opstand komen, en internationaal de nieuwspijlen erop richten. Zorg dat er camerabeelden zijn van het schenden van mensenrechten door de overheid, zorg ervoor dat de wereld hierover een juiste mening kan vormen zonder naar feiten te moeten gissen. Isoleer het land van buitenaf, en laat de bevolking zelf terugslaan tegen de onderdrukker zoals in bijvoorbeeld Egypte en Libië is gebeurd.

Geplaatst:

Kunnen we dat hele land niet gewoon negeren? Laat ze lekker doen waar ze zin in hebben, dan doen wij ons ding, en dan is iedereen happy.

Kijk, EINDELIJK iemand die het begrijpt.

Geplaatst:

Als we die instelling hadden tegenover alle landen buiten de westerse wereld, zou het een mooie puinhoop blijven in de wereld. Wanneer iedereen stopt met zich erom te bekommeren is het einde zoek.

Als we die instelling hadden tegenover alle landen buiten de westerse wereld, had dat ons tig oorlogen gescheeld. Laat de zandmensen lekker hun gang gaan, laat de koreanen hun dingetje doen en laten wij vooral eerst naar onszelf kijken voordat we ons met andere landen bemoeien alsof we de waarheid in pacht hebben.

Geplaatst:

[sarcasm]Ja, dat vind ik ook. Laten we hier lekker blijven ziften op de marge terwijl er om ons heen in de wereld ellende voorkomt die wij ons hier niet eens kunnen voorstellen, dat is inderdaad een stuk beter. Want wat moet je met je medemens? Laten we ons nog eens druk maken over kamerleden die elkaar "foeien", en over vogeltjes die worden afgeschoten vanwege Domino Day. Dat zijn veel belangrijker zaken dan iemand die dagenlang wordt misbruikt en gemarteld een kleine duizend kilometer verderop. :) [/sarcasm]

Het verschil tussen een goed en een slecht mens wordt i.m.o. gemaakt wanneer je je ergens zorgen over maakt of niet. Uiteraard denk ik ook wel eens "gelukkig ver van huis" als ik in het journaal hoor over aanslagen in hartje New York, maar dat wil niet zeggen dat ik me daar niet druk over maak. Het zijn wel mensen, die daar zomaar om geen enkele reden worden afgemaakt.

Vond je het erg wat er dit jaar in Luik en Alphen aan de Rijn is gebeurd? Of is dat ook zo van "laat ze het lekker zelf uitzoeken in Alphen"? Als het antwoord hierop is "ja, natuurlijk vind ik dat ook erg", dan zou je geen onderscheid moeten maken tussen tien, honderdtien of duizendtien kilometer afstand. Het gaat om mensenleed, dan doet de afstand er niet toe wat mij betreft.

Geplaatst:

Maar dan bekijk je het vanuit een Westers standpunt. Als een Korean mishandelt wordt omdat ie ongehoorzaam is, zijn er een heleboel Koreanen die dat prima vinden, had hij zich maar moeten gedragen. Zo werkt dat daar nou eenmaal. Verschil van inzicht, niet per se goed of fout.

Geplaatst:

Maar als je zegt "Ik wil een andere regering", en diegene wordt mishandeld/geëxecuteerd, dan is dat moeilijk goed te praten.

Geplaatst:

Precies. We hebben het over onderdrukking, niet over het jatten van een rolletje KING. Dat staat los van wiens standpunt dan ook, je hoort elkaar niet zomaar af te maken.. Dat heet beschaving. :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...