Jump to content

Noord-Korea

SpacyColours

Noord-Korea  

23 leden hebben gestemd

1. 1. Denk je dat er een oorlog gaat komen tussen Noord- en Zuid-Korea?

• Ja, de spanning is om te snijden, ik denk dat de strijd ieder moment kan losbarsten.
      10
    • Het zal er eens van komen, maar voorlopig nog niet.
      5
    • Nee, Noord-Korea lult maar wat.
      7
    • Anders, namelijk:
      1
  2. 2. Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

• NK verovert de wereld.
      0
    • NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven.
      6
    • VS hakt NK-leger in de pan, neemt NK (uiteindelijk) over. Er blijven burgeroorlogjes ontstaan, maar de mensenrechten worden iig verbeterd.
      3
    • NK tegen ZK. VS bemoeit zich er amper mee. NK of ZK wint en neemt Korea over.
      1
    • Er blijven stijgende spanningen maar het wordt nooit een echte oorlog - Cold War style dus.
      5
    • Landen als China bemoeien zich ermee en het wordt een wereldoorlog.
      4
    • Terwijl de VS moe maar voldaan terugkeert van de strijd, neemt Portugal ineens random de wereld over.
      1
    • Anders, namelijk:
      3

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Wel, kapitalisme vs. communisme is eigenlijk meer afgeleid van het oorspronkelijke onderwerp, maar het is wel een logische stap. Dat is tenslotte waardoor alles 60 jaar geleden is begonnen. Nu heeft het wel minder te maken met het onderwerp.

Het punt dat we wouden duidelijk maken met dat de VS niet zo geweldig is, is dat we niet alleen kritisch moeten zijn tegenover Noord-Korea, maar dat we ook naar andere landen moeten kijken. Zo zijn er enkele landen in het Midden Oosten, maar ook de VS zelf. Of er nu binnen of buiten het land onmenselijke dingen worden uitgevoerd, het punt is dat het niet zou mogen, ook al houdt het elders welvaart in stand.

Hier trouwens hét bewijs dat Noord-Korea negatief wordt afgeschilderd:

Bewerkt: door thebig
  • Reacties 221
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

20

• SpacyColours

19

• Bierbuikje

18

• -MessiaX-

18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Dat is van CollegeHumor, een comedywebsite. :7

In Noord-Korea verschijnen dat soort filmpjes over Amerikanen bij hun kinderzenders. Oftewel, terwijl wij opgroeien met Pino die een liedje zingt vlak voor het slapen gaan, leren ze daar voor bedtijd nog even wat feitjes over de kwaadaardigheid van Amerikaanse soldaten. Vergelijk het met de afschildering van Joden in Duitse kinderboeken vroeger, wat ook aardig effectief bleek.

Daar zit dus wel enig verschil tussen.

Geplaatst:

Wel, kapitalisme vs. communisme is eigenlijk meer afgeleid van het oorspronkelijke onderwerp, maar het is wel een logische stap. Dat is tenslotte waardoor alles 60 jaar geleden is begonnen. Nu heeft het wel minder te maken met het onderwerp.

Het punt dat we wouden duidelijk maken met dat de VS niet zo geweldig is, is dat we niet alleen kritisch moeten zijn tegenover Noord-Korea, maar dat we ook naar andere landen moeten kijken. Zo zijn er enkele landen in het Midden Oosten, maar ook de VS zelf. Of er nu binnen of buiten het land onmenselijke dingen worden uitgevoerd, het punt is dat het niet zou mogen, ook al houdt het elders welvaart in stand.

Het is misschien ethisch niet verantwoord, maar wel de keiharde waarheid waarom wij als westen wel welvarend zijn (geworden) en anderen niet. Afgezien van of het zou moeten of niet, een communistische wereldstaat is niet haalbaar. We hebben op de wereld niet de faciliteiten om iedereen te eten te geven en om iedereen dezelfde zorg/veiligheid en kansen te bieden.

Geplaatst:

Ik heb op "Ach, laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken, per slot van rekening zitten wij hier in West-Europa en wij hebben er geen last van." gestemt,

Als eerste die mensen leven daar en hebben het voor hun weten goed. Als Amerika of andere westere landen daar de boel komt "platbombarderen" dan zou de haat die daar onder de regering naar ons word gezaaid alleen maar groter en erger worden, en krijg je alleen maar tegenstand van de bevolking daar, daarnaast zijn de soldaten super gedisciplineerd en is hun technologie niet niks. Z'n oorlog is zo 1-2-3 niet gewonnen.

Ten tweede, kijk eerst is naar ons zelf waar moeten wij z'n oorlog van betalen? Zoals eerder gemeld in mijn post moet je Noord-Korea niet onderschatten met bondgenoten als China kan z'n oorlog gigantisch uit de hand lopen en waar moeten wij dat nu van betalen?

Ik zou zeggen laat ze gewoon lekker hun eigen gang vanzelf komt die bevolking wel in opstand ;)

Geplaatst:

Ik denk dat we stilaan van het onderwerp aan het afwijken zijn, maar ik wil toch nog even een reactie schrijven.

Zoals jij zegt is een communistische wereldstaat niet haalbaar. Dat komt niet door het idee van het communisme, maar omdat het onmogelijk is om de hele wereld onder hetzelfde systeem te laten leven. Een actie heeft altijd een reactie: één systeem wordt aan iedereen opgelegd, een ander systeem ontstaat en je krijgt een paar buitenbeentjes die niet meer onder het algemeen geaccepteerde systeem vallen.

Een goed werkende communistische staat starten waar iedereen gelijk is, is volgens mij echter wel mogelijk. Alleen geloof ik niet dat er ooit zo'n staat opgericht zal worden.

Wat je zegt over te weinig eten is trouwens fout. Door de evolutie van landbouwtechnieken is het eten dat per jaar wordt geproduceerd op aarde genoeg om iedereen dagelijks de nodige kilocalorieën te voeden. Een mens heeft gemiddeld 2500 kcal nodig per dag om gezond te leven en er wordt genoeg geproduceerd om dat te halen. Gemiddeld zijn er voor iedere persoon in de wereld dagelijks 2700 kcal.

Natuurlijk lever je dan in aan luxe, maar in theorie is het mogelijk om iedereen te voeden.

Wat energie betreft is er ook geen probleem. Een gebied met de oppervlakte van Frankrijk gevuld met zonnepanelen is genoeg voor het huidige verbruik van de mens. Dat heb ik gezien in een documentaire die enkele jaren oud is, de technologie heeft niet stilgestaan en zonnepanelen zijn nu nog efficiënter. Bovendien denk ik niet dat andere groene energiebronnen daar bijgeteld zijn, dus krijgen we nog een hoop reserve daarvan. Bovendien kunnen we Frankrijk makkelijk een paar keer herbergen in de stukken land die voor helemaal niets nuttig zijn. Denk maar aan de woestijnen, onbewoonde eilanden en zelfs water.

En om even helemaal off-topic te gaan: toevallig zat ik een paar dagen geleden te discussiëren over wat voor generatie de onze zou worden. Ik kwam tot de conclusie dat wij ofwel de generatie zouden zijn die de wereld weer op de rails zou brengen, ofwel de generatie die het finaal zou verkloten. En eerlijk gezegd leek de laatste optie me het meest reëel. Maar toen ik vandaag, ook weer toevallig, over de energie nadacht en op die documentaire kwam die ik had gezien, dacht ik toch dat het misschien niet zo slecht zou worden. Natuurlijk als we actie ondernemen.

Geplaatst:

Hier trouwens hét bewijs dat Noord-Korea negatief wordt afgeschilderd:

CollegeHumor schildert alles negatief af.. Ik vraag me af waarom je dit als ''bewijs'' aanvoert, op grond waarvan zou dit nou opeens bewijs zijn? :?

Geplaatst:

Ooit van sarcasme gehoord? Ik wou de discussie wat lichter maken. We waren toch al praktisch van het oorspronkelijke onderwerp afgeweken. Alsof een vliegende eenhoorn op een vliegend tapijt met een soort vlammende motors een bewijs zouden zijn..

Geplaatst: (bewerkt)

Ooit van sarcasme gehoord? Ik wou de discussie wat lichter maken. We waren toch al praktisch van het oorspronkelijke onderwerp afgeweken. Alsof een vliegende eenhoorn op een vliegend tapijt met een soort vlammende motors een bewijs zouden zijn..

Misschien wel, kan jij het tegendeel bewijzen?

Bewerkt: door FireFighter
Geplaatst:

Die 'lollige' video is een beetje een jammere onderbreking van de toch wel serieuze discussie..

Over naar interessanter materiaal. Misschien niet direct relevant voor de lopende discussie, maar wel voor het topic om weer terug te komen op Noord-Korea. Zo leven Amerikanen volgens het gesloten land:

http://www.youtube.com/watch?v=UmZUUnBiURU

Geplaatst:

Die 'lollige' video is een beetje een jammere onderbreking van de toch wel serieuze discussie..

Inderdaad. En volledig uit het niets in een inderdaad serieuze discussie met zoiets komen is ook wel een héél slechte poging tot sarcasme.

Best Korea is North Korea

Jij ook weer dank voor je constructieve bijdrage in Opinie... :{

Het moge duidelijk zijn: ga lekker door met de prima discussie, maar laat onzin in deze hoek van het forum a.u.b. achterwege :)

Geplaatst:

Komaan zeg de discussie was helemaal afgeweken van het oorspronkelijke ondetwerp. Het ging over de clash van ideologieen. De video had zelfs meer yr maken met het onderwerp dan met wat we aan het bediscussieren waren. De discussie was trouwens afgelopen voor als jullie dat niet gezien hadden

Geplaatst:

Vrij heftig verhaal ja. Overigens moest ik wel lachen om die vorige video van je, al is de situatie natuurlijk alles behalve grappig.

Daarom lijkt het me zo moeilijk om te beslissen of ingrijpen van Westerse landen een goed idee zou zijn. Voor de mensen van Noord-Korea bedoel ik dan he.

Geplaatst:

En gelukkig zijn wij hier in het westen anders dan Noord-Korea!

image-2084958.JPG

Een vleeskuikenbedrijf in Brabant

B82385331Z_1_20100_1765488a.jpg

Een Nederlandse Koeienstal

Heeft u ooit van een ontsnapte koe gehoord? Mocht er een koe ontsnappen, dan word ie ( dmv z'n chip ) weer terug gestuurd naar de boer, net zoals de Noord-Koreaan die naar China is gevlucht en op word gepakt door de Chinese politie. Deze kippen en koeien hebben veel minder bewegingsvrijheid, dan de burger van Noord-Korea. Ook is een koe eigendom van een boer en de burger van Noord-Korea niet van Kim Jong Un.Maar goed, het is maar een koe toch?!? En een Noord-Koreaan is maar een Noord-Koreaan...

Zo lang wij maar in Nederland een lekker stukje vlees hebben met een glaasje melk; Kim Jong Un daar de baas is over zijn koeien mensen en hij lekker kan leven, dan hoor ik geen probleem.

Of zit het toch iets anders in elkaar?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...