Jump to content
Joriz

Dit is Los Santos bij nacht II! (hopelijk)


Al eerder liet ik een timelaps van Copious Films zien hoe Los Angeles er bij nacht uit ziet. Nu leek dit al een goede inspiratie voor Rockstar Games om Los Santos de mooiste en meest dynamische stad tot nu toe te maken. Het filmpje NightFall van Colin Rich laat nog beter zien hoe de bekendste plekjes van Los Angeles eruit zien. Als je goed kijkt herken je zelfs plekjes die in de eerste GTA5 trailer waren te zien. Hopelijk ziet Rockstar Games dit filmpje dus ook want zo hoort GTA5 er 's avonds en 's nachts uit te zien, inclusief de dromerige muziek van M83.

Bron: Vimeo via GTAV.net

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Die staat al in Quote van de Maand...

Maar ja, wel een leuk filmpje (heb het gevoel dat ik deze al eerder heb gezien of het moet er eentje zijn die er heel hard op lijkt)

En ja, natuurlijk zou het fijn zijn mocht Los Santos 's nachts wat op Los Angeles lijken, ik wacht met spanning af ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat is het principe van de "Dit is Los Santos..."-reeks, er worden enkele LA-specifieke elementen uitgekozen, die worden voorgesteld en dan kan de community discussiëren hoe het in GTA V zou voorkomen etc. ;)

Mij lijkt het trouwens logischer om dit soort topics gewoon in het GTA V-forum te plaatsen, want bij "Nieuws" past dit niet echt thuis.

Maar goed. Ik vind het wel een leuk bedachte reeks, en het houdt ons allen wel in de stemming. De hype moet ook hooggehouden worden. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat is het principe van de "Dit is Los Santos..."-reeks, er worden enkele LA-specifieke elementen uitgekozen, die worden voorgesteld en dan kan de community discussiëren hoe het in GTA V zou voorkomen etc. ;)

Mij lijkt het trouwens logischer om dit soort topics gewoon in het GTA V-forum te plaatsen, want bij "Nieuws" past dit niet echt thuis.

Maar goed. Ik vind het wel een leuk bedachte reeks, en het houdt ons allen wel in de stemming. De hype moet ook hooggehouden worden. :)

Idd. Als er info is over GTA V dan kan het wel in nieuws. Maar dit is gwn een filmpje van een stad...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wauw!! De graphics zijn prachtig, het lijkt wel echt. Als je niet wist dat het een Gta V filmpje was dan zou je denken dat het om een ECHTE stad ging!

Prachtig! :klap:

Ik meen het vind het echt super mooi en echt!

Maar dit is gwn een filmpje van een stad...

Eerst was je nog helemaal euforisch/lyrisch en nu is het ineens een "gewoon filmpje"? Last van stemmingswisselingen? :D

Even ontopic: heb 't even in full HD gekeken, echt prachtige opnames. Ik hoop dat er een soort Far Cry-achtige dag en nacht-cyclus wordt gebruikt (en hopelijk nog wel beter) :Y

@ hieronder: dat was mij ook al duidelijk, maar toch bedankt dat je erop ingaat.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wauw!! De graphics zijn prachtig, het lijkt wel echt. Als je niet wist dat het een Gta V filmpje was dan zou je denken dat het om een ECHTE stad ging!

Prachtig! :klap:

Ik meen het vind het echt super mooi en echt!

Maar dit is gwn een filmpje van een stad...

Eerst was je nog helemaal euforisch/lyrisch en nu is het ineens een "gewoon filmpje"? Last van stemmingswisselingen? :D

Even ontopic: heb 't even in full HD gekeken, echt prachtige opnames. Ik hoop dat er een soort Far Cry-achtige dag en nacht-cyclus wordt gebruikt (en hopelijk nog wel beter) :Y

Ik dacht eerst dat het GTA V was maar het is dus gwn een filmpje uit een stad...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Misschien is dit nog interessanter

gelekte info gta5

Ziet er serieus uit..

bron: eurogamer

Deze 'gelekte' info circuleert al wat langer op diverse websites over het internet rond (zoals je kan zien is dat 'nieuws'bericht van 26 maart, 2012). We hebben in het verleden al aandacht gegeven aan de betrouwbaarheid van dit soort berichten en wat de herkomst precies is. Veel websites 'vergeten' namelijk om de originele bron te vermelden of überhaupt om uit te zoeken of iets klopt en betrouwbaar is.

Dit controleer ik bijvoorbeeld door navraag te doen bij Rockstar Games en contacten met andere mensen te onderhouden die connecties hebben naar Rockstar Games en/of GTA gerelateerde mensen.

Dat zouden ook andere websites meer moeten doen.

Maar nu weer terug naar discussie. Zoals eerder gezegd zag nachtlucht in GTA4 er niet heel mooi uit in Liberty City. Al wil ik zeggen dat de lucht er in New York 's nachts ook niet heel boeiend is door de lichtvervuiling van alle mooi verlichte gebouwen.

Hopelijk kan je dus in de natuur rondom Los Santos een echte sterrenhemel zien en ook netzo als in oudere GTA's weer op de maan schieten waardoor hij opeens van grote veranderd.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Even interessante dingen quoten:

De dubieuze bron wist onder meer te melden dat de Latijns Amerikaanse hoofdfiguur van GTA5 Albert de Silva zal heten. De Silva was ooit een veelbelovend lid van een van de meest prominente misdaadfamilies van Vice City maar heeft er na een roerig leven voor gekozen om samen met zijn familie te verhuizen naar Los Santos waar GTA5 zich zal afspelen. Zijn zoon Kevin wordt omschreven als een stereotypische Call of Duty speler die veel respect voor zijn vader heeft.

Die naam hebben we toch al vaker zien voorbij komen, is het niet? Of die naam daarmee aannemelijker wordt is maar de vraag, ik geloof geruchten alleszins nooit, maar toch leuk om eens te lezen. Daarbij betwijfel ik wel dat R* Call of Duty zou betrekken in GTA V, lijkt me zo ver gezocht, ik zie ze eerder zelf een analoog spel verzinnen in het GTA-universum.

De kaart van GTA5 is maar liefst vijf keer zo groot als die van GTA4. De stad Los Santos zelf zal ongeveer de helft van deze map beslaan en daarmee twee keer zo groot zijn als het vorige deel.

Serieus? Dus Los Santos zou 2 keer zo groot zijn als wat? De hele map 5 keer zo groot als Liberty City... Dat lijkt dan 1,5-2 keer San Andreas (ik gebruik even deze map om vergelijkingen te maken) Dat zou Los Santos dan even groot maken als héél San Andreas (of tenminste San Fierro + Los Santos + Red County + Flint County + Whetstone)

Roekeloze piloten kunnen het luchtruim boven Los Santos en de omgeving onveilig maken door middel van vier nieuwe soorten vliegtuigen variërend van Tweede Wereldoorlogse gevechtsvliegtuigen tot privé jets.

Vier vliegtuigen? Shamal, Hydra, Cropduster/Stuntplane en Rustler. Voila, daar zijn ze. Dat zou me toch echt wel weinig lijken hoor...

GTA5 zal spelers veel extra mogelijkheden bieden om wapens en voertuigen te customizen via wapendempers, speciale gastanks en andere opties. De gevechten zullen realistischer worden: uit een auto schieten is door een schuddende camera een stuk lastiger geworden en politie is alerter dan ooit tevoren.

Meer variëteit => Meer opties => Meer diepgang in gameplay ; dat is zeker niet slecht, verhoogt ook de moeilijkheidsgraad van de tegenstanders, wat zeker wel een goed iets is.

Ook speelt de economie van de criminele onderwereld een grotere rol: spelers kunnen drugs, wapens en illegale voertuigen kopen en verkopen en de markt zal naar aanleiding van vraag en aanbod fluctueren. Thrillseekers kunnen met een flinke portie drugs op achter het stuur kruipen maar de politie zal streng optreden als zij betrapt worden.

Dat zou mooi zijn, dan zou je eindelijk eens het gevoel hebben dat je echt iets doet, dat je zelf een courier kunt spelen en dat ook zelf in handen hebt, in plaats van voor iemand te werken.

Multiplayer-deel kan ik niet veel over zeggen =3

En tenslotte:

De game staat gepland voor een release in mei 2013. Vooralsnog heeft RockStar zes maanden nodig om het huidige materiaal uit te werken tot een speelbare demo die op de E3 geshowd zal worden.

Hmm... 24-05-2013? Nouja, het blijven geruchten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

@ Joriz:

Ja maar die andere webmeesters hebben daar geen spionnen contacten rondlopen. Ik ken er eentje, 'admin' van onder andere L.A. Noire, werkt ook aan GTA V, en zij is de meest kunstzinnige persoon die ik ken, misschien wel. Maar als ik dat dan tegen haar zeg, reageert ze weer niet. Op anderen wel, weer een idool van mijn lijstje af wegens arrogantie.

Maar goed:

@ Phoenyxar:

Die bron is inderdaad wispelturig qua geloofwaardigheid, voornamelijk door die mededeling dat de map 5 keer zo groot is als die van GTA IV. Wat zo'n hoax-maker zich dan weer niet beseft, is dat te veel van het goeie niet leuk is. Stel je voor dan, zo'n map. Zou het spel sowieso niet eerder dan 2020 in de schappen liggen. Dan nog een half jaar aan installatie van de 24 schijfjes, tenzij cloud-gaming dan al je-van-het is. Dan rij je door die straten die wegens tijdgebrek allemaal dezelfde textures hebben, raak je binnen no-time verdwaald want nergens herkenningspunt, en neem je jezelf voor de rest van de game taxi's te roepen en "Trip Skip" te gebruiken, hoef je niet constant een half uur door dezelfde straatjes te rijden. Al dat werk naar de kloten want de spelers vinden de stad niet leuk

Dus geef mij maar gewoon de map waar Rockstar ECHT mee bezig is, die niet absurd groot is, maar groot genoeg, en tevens mooi en veelzijdig. Dáár heb ik zin in.

@ Phoenyxar: Dat van Call of Duty lijkt me ook stug, maar een verwijzing daarnaartoe is niet onrealistisch. Misschien was ik niet enige die een bepaalde Easter Egg in Call Of Duty 2 destijds had opgemerkt:

2j0ngqe.jpg

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Absurd groot? Ik zou het goed vinden mocht de stad zo groot zijn, tot nog toe waren alle steden in GTA wat aan de (zéér) kleine kant.

Mocht ze zo groot zijn moeten we niets vrezen hoor, R* gaat V niet releasen voor ze zeker zijn dat het spel in orde is, daar hebben ze een groot genoeg team voor ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

zou inderdaad wel mooi zijn als het zo plat en groot word, alleen zal het dan aan details missen... dus doe dan maar ietsie kleiner, maar het zou mooi zijn als het qua kwaliteit hetzelfde zal worden ( in gta4 zag je al kleine lichtpuntjes bewegen, wat een auto zou moeten voorstellen etc. van een afstandje, dus het is niet geheel onmogelijk )

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...