MegaPilot Geplaatst: 8 januari 2013 Rapport Geplaatst: 8 januari 2013 Bedankt jongens, you guys talked me into it. Maar als ik het goed heb is de overstap naar 8 niet zo drastisch? Als ik naar jullie screens kijk is het afgezien van dat lelijke Metro design(sorry :$ ) redelijk gelijkend op 7, of niet dan? Reageren
Woody268 Geplaatst: 8 januari 2013 Rapport Geplaatst: 8 januari 2013 (bewerkt) De enige verandering die je zal merken is de (licht) aangepaste Windows verkenner verder zal je niet echt iets merken. Bewerkt: 8 januari 2013 door Woody268 Reageren
MegaPilot Geplaatst: 8 januari 2013 Rapport Geplaatst: 8 januari 2013 (bewerkt) De enige verandering die je zal merken is de (licht) aangepaste Windows verkenner verder zal je niet echt iets merken. Er was wel een snelheidsverbetering tov 7, of niet? Naja, ik ga de snelheidsverandering niet echt merken, want ik schakel meteen over op een SSD waardoor ik het niet zal kunnen vergelijken.. Bewerkt: 8 januari 2013 door MegaPilot Reageren
Woody268 Geplaatst: 8 januari 2013 Rapport Geplaatst: 8 januari 2013 Jup, alles is veel smoother als vroeger.. Reageren
Crypteq Geplaatst: 8 januari 2013 Rapport Geplaatst: 8 januari 2013 De enige verandering die je zal merken is de (licht) aangepaste Windows verkenner verder zal je niet echt iets merken. Er zijn genoeg zaken die je wel merkt die zijn verbeterd, o.a. Taakbeheer, kopieer/verplaats dialogen, lager geheugen verbruik, hybride opstarten, Volledige UEFI (opvolger van de BIOS) ondersteuning waardoor je pc stuk sneller opstart, ribbon in explorer en nog meer zaker waardoor het beter/stabieler loopt.Zal binnenkort wel eens een mooi overzicht maken . Reageren
MegaPilot Geplaatst: 8 januari 2013 Rapport Geplaatst: 8 januari 2013 Ik heb momenteel 2.58 GB RAM in gebruik terwijl er zowat niks openstaat, slechter kan zowat niet. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 8 januari 2013 Rapport Geplaatst: 8 januari 2013 De enige verandering die je zal merken is de (licht) aangepaste Windows verkenner verder zal je niet echt iets merken. Er zijn genoeg zaken die je wel merkt die zijn verbeterd, o.a. Taakbeheer, kopieer/verplaats dialogen, lager geheugen verbruik, hybride opstarten, Volledige UEFI (opvolger van de BIOS) ondersteuning waardoor je pc stuk sneller opstart, ribbon in explorer en nog meer zaker waardoor het beter/stabieler loopt.Zal binnenkort wel eens een mooi overzicht maken . Mja, wat het snel opstarten betreft: bij mij duurt het best lang, hoor. Ik snap natuurlijk best dat mijn trage laptop van z'n leven niet binnen 8 seconden opgestart zal zijn, maar ik mag toch wel verwachten dat hij op z'n minst binnen 15 tot 20 seconden opgestart is? Heb toevallig net al in Tips&Trucs (computerblad) gekeken omdat er toevallig vandaag eentje binnenkwam over Windows 8, met onder andere uitleg over hoe je je pc sneller kunt laten opstarten. Echter zie ik nog geen duidelijke verbetering na enkele manieren te hebben gebruikt (services stopzetten o.a.). Wil natuurlijk niet zeggen dat Windows 8 zelf traag is, want over het algemeen loopt het hier vloeiender dan bij Windows 7. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 12 januari 2013 Rapport Geplaatst: 12 januari 2013 Een app installeren om dvd's af te spelen Mogelijk moet u een app installeren als u dvd's wilt afspelen in Windows 8. Beveiligd opstarten is niet compatibel met de pc Beveiligd opstarten wordt niet ondersteund door de firmware op de pc, dus u kunt deze niet gebruiken in Windows 8. Moet ik me zorgen maken? Reageren
Crypteq Geplaatst: 12 januari 2013 Rapport Geplaatst: 12 januari 2013 (bewerkt) Een app installeren om dvd's af te spelen Mogelijk moet u een app installeren als u dvd's wilt afspelen in Windows 8. Beveiligd opstarten is niet compatibel met de pc Beveiligd opstarten wordt niet ondersteund door de firmware op de pc, dus u kunt deze niet gebruiken in Windows 8. Moet ik me zorgen maken? In Windows 8 zijn de codes om een DVD met Windows Media Player niet mee aanwezig, gewoon een andere Media speler, zoals VLC downloaden en je kan gewoon DVD's afspelen.Beveiligd opstarten is een beveiliging die alleen mogelijk is met UEFI moederborden (UEFI is opvolger van de oude BIOS), heb je geen UEFI dan kan je dat niet gebruiken, maar maakt verder niet uit. Beveiligd opstarten is enkel een extra beveiligingsmaatregel om malware e.d. tegen te houden. Bewerkt: 12 januari 2013 door Crypteq Reageren
MegaPilot Geplaatst: 12 januari 2013 Rapport Geplaatst: 12 januari 2013 Oké, bedankt! Normaal zit deze jongen vanaf maandag op Windows 8, de OCZ Vertex 4 256 GB is dan in mijn bezit. 7 op installeren, upgrade assistant 8, massa's data terugzetten en klaar is kees! Reageren
Davedavy Geplaatst: 12 januari 2013 Rapport Geplaatst: 12 januari 2013 Oké, bedankt! Normaal zit deze jongen vanaf maandag op Windows 8, de OCZ Vertex 4 256 GB is dan in mijn bezit. 7 op installeren, upgrade assistant 8, massa's data terugzetten en klaar is kees! Je kunt ook gewoon upgrade uitvoeren ipv schone installatie, hoef je niets opnieuw te installeren of backuppen. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 13 januari 2013 Rapport Geplaatst: 13 januari 2013 Op die SSD staat nog niks hé.. Reageren
Davedavy Geplaatst: 13 januari 2013 Rapport Geplaatst: 13 januari 2013 Op die SSD staat nog niks hé.. Maar dan kun je ook gewoon direct Windows 8 installeren, scheelt weer moeite. Gewoon op een andere Windows pc via upgrade assistent Windows 8 DVD/USB branden. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 13 januari 2013 Rapport Geplaatst: 13 januari 2013 Dan zou ik op die andere PC ook al Windows 8 moeten installeren hé.. Reageren
Davedavy Geplaatst: 13 januari 2013 Rapport Geplaatst: 13 januari 2013 Dan zou ik op die andere PC ook al Windows 8 moeten installeren hé.. Nee dat hoeft niet Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.