Jump to content

BiglifeRPG

Recommended Posts

[...]

Wat ik in je post lees zijn voornamelijk meningen en geen feiten, al wil je dat anders doen voorkomen.

De taskmanager is naar mijn mening een hele verbetering omdat je meer informatie beter gegroepeerd hebt:

[table=header]Taskmanager Windows 7| Taskmanager Windows 8

Tab toepassingen: alleen overzicht van acieve vensters | Tab Processen: gegroepeerd: vensters, achtergrondprocessen, windows processen

Tab processen: Lijst met alle processen | Tab details: Lijst met alle processen

Tab services: Lijst met services | Tab services: Lijst met services

Tab prestaties: processorgebruik, geheugenverbruik (totaal), systeeminfo | Tab Prestaties: Overzichtelijke grafien van: processor, geheugen, schijven, netwerken + systeeminfo, waarbij de grafieken meer info staat doordat je niet alleen het totaal ziet maar ook andere info.

Tab netwerk: info over netwerk | zit al bij prestaties

Tab gebruikers: info over aangemelde gebruikers met alleen optie om af te melden | Tab gebruikers: Overzicht van aangemelde gebruikers, en de daarbij behorende programma's die draaien[/table]

De ribbon vind ik wel een verbetering omdat je makkelijker opties bij de hand hebt dan voorheen in de menu-tree-hell.

En gewone gebruikers gebruiken bijna geen sneltoetsen ;) (ik trouwens alleen maar)

Het zoeken in het startmenu is niet veel anders dan in Windows 7: winkey -> type wat je zoekt -> enter, als het om instellingen gaat ja daar heb je gelijk in, dat kan beter.

Ikzelf gebruik wel een paar "apps" bijv, mail, youtube, muziek. Daarnaast vind het start menu, zoals ik het nu ingedeeld hebt overzichtelijker dan in Windows 7.

Voornamelijk is het een kwestie van smaak, maar wat jij vindt geldt niet voor iedereen, er zijn genoeg tevreden Windows 8 gebruikers.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • Reacties 320
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    49

  • MegaPilot

    48

  • Davedavy

    39

  • Crypteq

    27

Hallo, ik check m'n e-mail via de e-mail app van Windows 8, gaat lekker vlot enzo. :) Maar altijd als ik tegen iemand praat op MSN(nu Skype) krijg ik ook meldingen van de Berichten app. Is het mogelijk om deze Berichten app uit te schakelen? Want als ik m'n account in Berichten verwijder, is deze ook weg in e-mail. Ik gebruik deze e-mail app héél graag want het is gewoon een geweldige app die veel sneller m'n mails toont dan Windows Live Mail.

Link to comment
Delen op andere websites

Verdorie, die Berichten app blijft me lastigvallen.. :( Ik kan 'm wel deïnstalleren, maar dan ben ik ook E-Mail sowieso kwijt. :(

Edit: Jippie, meldingen Berichten uitschakelen doet al veel. :puh: Maar nu ben ik nog altijd op 2 plaatsen aangemeld, en dat wil ik kwijt. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Hoe kom ik in die opties?

De charmsbar openen door met je muis naar de rechteronderhoek te gaan en dan omhoog te bewegen (of van rechts te swipen óf windows toets + c te drukken). Daarna klik je op 'Instellingen' en dan op 'Opties'. Je moet natuurlijk wel de berichten-app open hebben staan. Instellingen voor elke Windows 8 applicatie zijn hier te vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Vandaag een hele dag met Windows Server 2012 moeten werken. Gebruikt dezelfde lelijke metro UI als Windows 8 en is net zo onhandig. Weg met die rotzooi, geef mij maar Windows 7 en Server 2008.

Eerst en vooral: geen startknop! Naar mijn gevoel moet je veel meer klikken om nog maar de simpelste taken gedaan te krijgen. Alle veel gebruikte services en tools (Hyper-V, Active Directory) zitten weggestopt in aparte consoles, zodat je taakbalk in een mum van tijd al helemaal vol staat. Daarenboven loopt Hyper-V ook steeds vast. Geen idee of het aan de gebruikte hardware ligt, maar met Server 2008 had ik dat probleem nooit.

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag een hele dag met Windows Server 2012 moeten werken. Gebruikt dezelfde lelijke metro UI als Windows 8 en is net zo onhandig. Weg met die rotzooi, geef mij maar Windows 7 en Server 2008.

Eerst en vooral: geen startknop! Naar mijn gevoel moet je veel meer klikken om nog maar de simpelste taken gedaan te krijgen. Alle veel gebruikte services en tools (Hyper-V, Active Directory) zitten weggestopt in aparte consoles, zodat je taakbalk in een mum van tijd al helemaal vol staat. Daarenboven loopt Hyper-V ook steeds vast. Geen idee of het aan de gebruikte hardware ligt, maar met Server 2008 had ik dat probleem nooit.

Op een server gebruik je toch geen GUI :engel::puh:

Daarnaast word voor Windows Server 2012 aangeraden door Microsoft om het zonder GUI te draaien, zelfs als je het standaard installeert heb je geen GUI meer. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb in m'n Metro UI de dingen gezet die ik altijd zocht via de startknop. Nu gaat het eigenlijk sneller zonder startknop..Kwestie van wennen zeker?

Al ben ik het wel eens dat sommige Windows 7 instellingen veel te verstopt zitten in W8..Maar ach, beetje zoekwerk, instelwerk en that's it. Happy W8 user.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik nu Windows 8 al 2 maanden en ik gebruik elke keer de 'Bureaublad'-tegel en ga dan naar Skype (bureablad versie), Opera Browser etc. maar in die 2 maanden tijd ben ik 2 keer pas de Metro UI gaan gebruiken, maar wat is er nou zo handig aan die Metro UI? Voor programma's etc. heb ik 8Start (de Startknop) voor die alles in de lijst heeft wat ik wil zodat ik niet naar de Metro UI hoeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb in m'n Metro UI de dingen gezet die ik altijd zocht via de startknop. Nu gaat het eigenlijk sneller zonder startknop..Kwestie van wennen zeker?

Voor een Server is het niet echt handig, omdat het niet erg overzichtelijk is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...