Jump to content

BiglifeRPG

Recommended Posts

Windows 8 apps sucken, niemand wil in full screen Skypen..Snap is ook geen oplossing, we leven in een maatschappij dat multi taskt...Foei, Windows!

Je moet het op de desktop ook niet als volledige programma's gebruiken :7

De apps op de desktop zijn gewoon om snel informatie te kunnen zien. Daarnaast je kan de meeste apps ook aan de zijkant van het scherm zetten, zoals bijvoorbeeld een video app oid.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 320
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    49

  • MegaPilot

    48

  • Davedavy

    39

  • Crypteq

    27

Windows 8 apps sucken, niemand wil in full screen Skypen..Snap is ook geen oplossing, we leven in een maatschappij dat multi taskt...Foei, Windows!

Je moet het op de desktop ook niet als volledige programma's gebruiken :7

De apps op de desktop zijn gewoon om snel informatie te kunnen zien. Daarnaast je kan de meeste apps ook aan de zijkant van het scherm zetten, zoals bijvoorbeeld een video app oid.

Ik volg je niet?

http://www.iobit.com...tstartmenu8.php Deze is anders ook een prachtig en goed alternatief. :)

Ook geïnstalleerd. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Windows 8 apps sucken, niemand wil in full screen Skypen..Snap is ook geen oplossing, we leven in een maatschappij dat multi taskt...Foei, Windows!

Je moet het op de desktop ook niet als volledige programma's gebruiken :7

De apps op de desktop zijn gewoon om snel informatie te kunnen zien. Daarnaast je kan de meeste apps ook aan de zijkant van het scherm zetten, zoals bijvoorbeeld een video app oid.

Ik volg je niet?

Door vanaf de bovenkant van een app te klikken en naar een zijkant te slepen, kan het gebruikt worden voor multitasking. Of wist je dat wel? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Alsnog is het lang niet zo handig als een simpele drag and drop.

Ehm, wat ik net heb uitgelegd heeft een drag en drop nodig, hé. Even bij de les blijven, jongen. :7

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoelde

Daarnaast heb je het dan ook altijd aan de zijkant staan zonder dat een venster het kan overlappen, vind ik ideaal bij video's en muziek (afspeellijsten).

Wat ik bedoel is dat je een programma kan plaatsen waar je wil en niet dat je verplicht bent het aan de zijkant te plaatsen..

jij wilt Apps gebruiken als volwaardige desktop programma's, en dat moet je dus niet doen...

Vind je het niks, tja gebruik het dan niet :7, je bent niet verplicht om dat te gebruiken.

Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

True. :)

Kan ik dat deelvenster in Windows Verkenner uitschakelen? Ik bedoel het deelvenster waarin staat "Selecteer het bestand waarvan u een voorbeeld wilt weergeven".

Editz: Woei, dat ging snel. Bij 'Beeld' heb ik dat kunnen verwijderen. :D

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik toch maar die startknop ga verwijderen, oftewel zijn ze buggy, oftewel gewoon niet volledig genoeg. Als je het Metro UI een beetje aanpast is het best handig. Ik start bijvoorbeeld meestal met Chrome te openen als m'n pc opstart, dan is het even makkelijk als vroeger om gewoon op Chrome te klikken(in het Metro UI), dan ben je toch meteen op je bureaublad.

Toegegeven, die weer app is verdomd handig.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik toch maar die startknop ga verwijderen, oftewel zijn ze buggy, oftewel gewoon niet volledig genoeg. Als je het Metro UI een beetje aanpast is het best handig. Ik start bijvoorbeeld meestal met Chrome te openen als m'n pc opstart, dan is het even makkelijk als vroeger om gewoon op Chrome te klikken(in het Metro UI), dan ben je toch meteen op je bureaublad.

Toegegeven, die weer app is verdomd handig.

Dat klopt, het "metro" start scherm is nog niet zo slecht, mensen die gaan al zeiken en ragen voordat ze er gebruik van hebben gemaakt (en dat is de grootste groep):puh:

En met wat tools kan je het startscherm beter aanpassen dan je standaard kan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet zeggen, ik heb echt een hekel aan Windows 8. Ik heb alle beta versies, gelekte versies geprobeerd, daarna nog de RTM, na de RTM een echte releaseversie van MSDNAA. Meer dan een half jaar, maar het is m toch niet geworden. Het is niet zozeer dat alles anders is, het is dat al het goede en handige is vervangen door Modern UI elementen die half-half werken. Het netwerkcentrum bijvoorbeeld, is gecastreerd tot een zijbalk waarbij je niet de netwerkeigenschappen kunt bekijken zoals opgeslagen oude WiFi-netwerken. Het Task Manager dat bijna perfect was in Windows 7. In 8 zijn de tabs opnieuw gerangschikt, is de feature weg die de laatste tab onthoudt, is de "Processes" tab veranderd naar "Details". Het nieuwe "Processes" tab is een opgevoerde Applications tab, en de nieuwe "App" tab is een heel erg gecastreerde "Applications" tab. Windows Explorer werkte al prima in oudere versies. Met Windows 8 is alleen de ribbon interface geïntroduceerd, en zijn er zover ik weet geen andere dingen. De het kopieervenster is opgepimpt met allemaal leuke grafiekjes, maar daar heb je weinig aan.

Het hele Modern UI gebeuren wordt teveel geforceerd en Microsoft heeft mijn inziens niet genoeg gedaan aan de afwerking van Modern UI. Het is totaal geen laptop/desktop OS.

Op lager niveau kan ik op gebruikersniveau niet veel veranderingen vinden. USB3.0 ondersteuning en een Quick-boot zijn erbij gekomen. USB3.0 is wel netjes, maar de Quick boot lijkt mij gewoon hibernate, maar dan word je wel vooraf uitgelogd. Verschil met opstarten van een SSD tussen Windows 7 en Windows 8 is er niet.

8 is een dikke faal voor mij.

Link to comment
Delen op andere websites

>verhaal<

Je hebt gelijk dat sommige dingen niet meer (goed) bereikbaar zijn, hopelijk word date gefixt met de aankomende "blue" update.

Taskmanager vind ik een hele verbetering vergeleken met de oude.

De explorer is inderdaad niet veel aan veranderd behalve de ribbon, wat ik ook een verbetering vindt, hoop nog steeds een keer op tabs in de explorer :).

Het kopieervenster is niet alleen met grafieken, Alle bestand acties word nu in 1 venster ondergebracht, waarbij je het ook kan pauzeren e.d.

De Modern UI moet je op de desktop ook niet als volwaardig gebruiken, enkel als startmenu met daarin compacte programma's waar je informatie van kan uitlezen.

Onder de "moterkap" is ook het een en ander aangepast, zie hier een globaal overzicht: linkie ;)

Windows 8 een dikke faal voor jou, ik zou niet meer terug willen naar Windows 7 :clown:

Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

[...]

Taskmanager is geen verbetering. Estetisch zouden sommige mensen het mooier kunnen vinden, maar qua bruikbaarheid is het achteruitgegaan.

Ribbon is mijn inziens geen verbetering. De oude menus zijn makkelijker te bereiken en alle opties zijn te zien door snel langs alle dingen heen te gaan. Ribbon is overbodig: de meeste acties die er in staan kunnen door toetsenbordshortcuts vervangen worden.

Het kopieervenster is inderdaad een verbetering.

Het Modern UI heb ik er af geflikkerd aan de hand van 3rd party programma's om het oude start menu weer terug te vinden. Naar systeeminstellingen zoeken gaat niet zo makkelijk in Windows 8 vergeleken met Windows 7. De informatie die in het startmenu wordt getoond is minimaal en verre van bruikbaar. Het mag er leuk uitzien, maar in de desktopomgeving is het zelfde haalbaar met veel minder rotzooi.

Ik was eerst ook enthousiast over de optimalisaties van Windows 8, maar in 'de echte wereld' is er weinig aan te merken. De batterijduur is hetzelfde, ik gebruik geen Modern UI 'Apps' en overige taken zijn óf hetzelfde, óf worden verhinderd door de gepushte interface. Qua prestaties is er geen enkel verschil: games werken hetzelfde, opstarten is hetzelfde, programma's werken hetzelfde. Misschien worden hier en daar wat microseconden weggeschaafd, maar het gebruiksgemak dat moet inboeten telt veel zwaarder.

Wennen aan een degelijke Linux distro is dan een veel beter idee, als je echt om prestaties geeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...