Jump to content
Joriz

GTA V komt lente 2013!


Zojuist heeft Rockstar Games ons per mail op te hoogte gesteld dat Grand Theft Auto V in de lente van 2013 uitkomt voor Playstation 3 en Xbox 360 (geen PC dus). Volgens Rockstar North is GTA5 de grootste en meest ambitieuze GTA titel tot nu toe. GTA5 speelt zich zoals reeds bekend was in de stad Los Santos (parodie op Los Angeles) af en in een levende omliggende omgeving van bergtop tot de diepte van de oceaan (kan je weer aangevallen worden door haaien of duiken?!?).

gallery_1_5_197998.jpg

Zoals Rockstar Games ook al eerder aankondigde zal er in november 2012 veel nieuwe informatie omtrent Grand Theft Auto V komen. Zo zal het Amerikaanse tijdschrift GameInformer, maar liefst 18 pagina's besteden aan GTA5 en zullen daarnaast ook veel nieuwe screenshots (en een mogelijke trailer) volgen. Wil je zelf meepraten over GTAV dan ben je welkom in het GTA5 forum!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik snap dat alle pc gamers flippen maar ik denk dat de boodschap wel is aangekomen bij Rockstar Games. Er is duidelijk vraag naar een pc versie maar als ze daar op dit moment nog niet mee bezig zijn valt er weinig aan te veranderen. Dus om dan als nog de comments op de site van Rockstar Games vol te gooien met ik wil een pc versie is een beetje onnodig als ze al hebben aangegeven dat ze 't weten en hebben gezegd dat ze er gewoon over op moeten houden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De reactie van pc-gamers kan ik wel begrijpen. Het is inmiddels namelijk al vier jaar geleden sinds een grote GTA op de pc is uitgekomen, en tweeënhalf jaar sinds de laatste DLC. Ondertussen werden er GTA's (opnieuw) uitgebracht op allerlei consoles en werd zelfs de 'GTA te paard' niet voor de pc aangekondigd. Met een slechte GTA:IV-port op zak en wéér voorrang voor de consoles, is geen enkele melding over een pc-versie de druppel voor velen.

Aan de andere kant kennen we deze strategie van Rockstar al jaren. De pc versie wordt sinds GTA:III pas na de release op de Playstation (en inmiddels Xbox) aangekondigd, waarschijnlijk door exclusieve deals met Sony en Microsoft. De hoop dat ze veranderd waren is tevergeefs geweest en we zullen zien hoe dat uit gaat pakken. Ik vermoed zelf dat als alles volgens plan verloopt, een pc-versie rond deze tijd volgend jaar wordt uitgebracht. Dat is inderdaad nog een heel jaar wachten, maar we hebben de afgelopen vier jaren na GTA:IV ook overleefd, dus dit moet ook te doen zijn. :Y

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het nadeel voor de pc-gamers is natuurlijk ook dat er geen echt bedrijf achter zit zoals Microsft, Sony of misschien wel Nintendo in de toekomst. Deze bedrijven zouden dolgraag exclusieve rechten willen op een GTA titel omdat ze weten dat de consoleverkoop gewoon gegarandeerd een boost zal krijgen. De PC heeft dit niet. Misschien dat Steam of Microsoft wat geld willen strooien om hem exclusief in hun digitale winkel te mogen verkopen maar meer ook niet.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik was zelfs een beetje bang dat we er nog best lang op moesten gaan wachten omdat het ruim een jaar heeft geduurd voordat ze officieel bekend hebben gemaakt op welke platformen hij komt. Wie weet was die wel in de maak voor de next-gen consoles. Op de PC zullen ze altijd uitkomen maar er komt natuurlijk een periode aan dat ze de Xbox 360 en PlayStation 3 gaan overslaan.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik weet het ... Meer dan de helft van de comments gaat nog steeds over hoe ze de PC spelers alweer in de kou laten staan. Ik ben intussen gestopt met lezen want er zijn van die console gamers die zich buitengewoon achterbaks opstellen.

Helemaal mee eens, daar word ik ook gek van. Bij elke game is er weer zo'n ''platform war'', van die consolefreaks die de PC gamers uitschelden en uitlachen om het feit dat de PC versie niet is vermeld.

Vind je het gek? Ik ben zelf PC en console gamer, maar ik word gek van jankende PC'ers. Kom op zeg, als je een aantal van die comments leest. Wel een PC kopen voor 3000 dollar, maar geen PS3/XboX360 kunnen kopen? Wie koopt er dan nu ook al een PC speciaal voor GTA V... Ik wou eerst ook een nieuwe PC kopen voor GTA V, maar ik heb ook wel een PS3, omdat de PC die ik nu heb (2008) alles misschien kan draaien op low, en GTA V waarschijnlijk niet eens kan draaien. Die nieuwe PC komt er bij mij over een jaartje toch wel, want ik wil graag ook eerst de systeemeisen afwachten. Nu eerst maar special/limited edition GTA V voor de PS3, en over een jaar hopelijk een nieuwe PC met GTA V. Want ik heb mijn voorkeur toch bij de PC liggen...

Ik denk niet dat het zozeer om het kopen van een console gaat maar eerder om de dingen die op een PC wel kunnen en console niet zoals modden, trainers en multiplayer mods.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat Rockstar niks loslaat over een PC versie bewijst maar weer eens wat voor leeghoofden daar aan het werk zijn.

Nee das marketing joh :)

Die PC-versie komt heus wel. Ze zouden pas leeghoofden zijn als ze die PC-versie nooit zouden maken, maar dat doen ze wel. Ze hebben er nog geen "nee" over gezegd, dat is sowieso al genoeg bewijs dat het er wel komt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Inderdaad, ik denk ook wel dat er nog wel een PC versie zal komen, maar waarschijnlijk doen ze gewoon zoals ze nog hebben gedaan: de PC versie een half jaar later uitbrengen.

Ze zouden erg dom zijn als ze dat niet zouden doen, ik ben er dus ook wel van overtuigt dat er nog een PC-versie zal volgen, de vraag is alleen nog wanneer.

Hopelijk steken ze er in ieder geval genoeg tijd in, zodat het niet zo'n slechte port als IV zal zijn.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat Rockstar niks loslaat over een PC versie bewijst maar weer eens wat voor leeghoofden daar aan het werk zijn.

Nee das marketing joh :)

Die PC-versie komt heus wel. Ze zouden pas leeghoofden zijn als ze die PC-versie nooit zouden maken, maar dat doen ze wel. Ze hebben er nog geen "nee" over gezegd, dat is sowieso al genoeg bewijs dat het er wel komt.

Verklaar me dan eens waarom RDR nooit op de PC is verschenen, terwijl iedereen weet dat de game enorm goed zou verkopen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

RDR is gewoon een console-exclusieve game geweest. Het kan dat Rockstar dat af en toe doet, maar GTA is ten eerste volgens mij hun populairste game-reeks, en ten tweede hebben ze iedere "grote" GTA ook uitgebracht op PC, dus waarom nu niet? Bij IV werd (als ik me niet vergis) de PC versie ook pas later aangekondigd. Én die PC versie werd ook pas een half jaar later gereleaset.

Ik verwacht nu dus gewoon hetzelfde.

Bewerkt: door vice

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zoals gebruikelijk zal Rockstar het weer op een dealtje gegooid hebben met Microsoft en Sony, vandaar eerst de console versie. Waarschijnlijk staat zelfs in dat contract dat er niet mag worden gerept over een eventuele PC versie, zodat mensen denken "GTA V alleen voor consoles!". Zou me ook niets verbazen als in dat contract eveneens staat hoe lang er tussen moet zitten voor de PC versie.

Daarbij komt dat er altijd gekken zijn zoals ik, die hem eerst kopen voor de ps3 en later voor de pc. Als ze dat tegelijk doen, zou ik toch een keuze maken...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat is natuurlijk ook wel een strategie. Zo zul je mensen krijgen die hem eerst voor de console kopen en later alsnog voor de pc om gebruik te kunnen maken van mods en trainers. Maar zoals ik al eerder zei is het natuurlijk ook zo dat er geen groot bedrijf baat bij heeft dat er grote titels exclusief naar hun platform komt. Zo hebben de Xbox 360 en PlayStation 3 dat wel.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat Rockstar niks loslaat over een PC versie bewijst maar weer eens wat voor leeghoofden daar aan het werk zijn.

Nee das marketing joh :)

Die PC-versie komt heus wel. Ze zouden pas leeghoofden zijn als ze die PC-versie nooit zouden maken, maar dat doen ze wel. Ze hebben er nog geen "nee" over gezegd, dat is sowieso al genoeg bewijs dat het er wel komt.

Verklaar me dan eens waarom RDR nooit op de PC is verschenen, terwijl iedereen weet dat de game enorm goed zou verkopen.

On June 10, 2009, a representative for Rockstar Games stated, in a comment on their website: "As of now, there are no current plans to bring Red Dead Redemption to the PC platform. If that should change, we will let you know." Rockstar co-founder Dan Houser stated that Red Dead Redemption was "a nightmare" to create and that development of the game was a "massive headache" from a technical perspective.

http://en.wikipedia....ion#Development

Ofwel, ze hebben het niet gedaan omdat het gewoonweg veel te veel werk zou zijn.

Bewerkt: door DunaX

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...