Jump to content

[OV] Einde der Tijden - Apocalypse Cafe

Recommended Posts

Geplaatst:

Vadertje Tijd, ik zou graag helpen, maar ik vrees dat ik net als de afgelopen jaren van weinig toegevoegde waarde zal zijn. Ik hoop voor u en de rest van de mensheid dat mijn medeforummers de puzzel op tijd oplossen.

• Reacties 320
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MegaPilot

66

• Bierbuikje

35

• Nyltje

25

• Phoenyxar

23

Geplaatst:

Vadertje Tijd, ik zou graag helpen, maar ik vrees dat ik net als de afgelopen jaren van weinig toegevoegde waarde zal zijn. Ik hoop voor u en de rest van de mensheid dat mijn medeforummers de puzzel op tijd oplossen.

Da's geen mentaliteit! Kom op! Stel je zelf even actief op en help die bejaarde man met zijn raadseltjes!

Geplaatst:

Da's geen mentaliteit! Kom op! Stel je zelf even actief op en help die bejaarde man met zijn raadseltjes!

Kijk, een man naar mijn hart. Wat betreft de boodschap richting Guardian1980 dan. "..die bejaarde man met zijn raadseltjes" vind ik wat disrespectloos klinken, maar ik zie het door de vingers. Gratis biertje voor jou :)

Tip 2 is zojuist verschenen. Wat is dat voor ding?

Geplaatst:

Kijk, een man naar mijn hart. Wat betreft de boodschap richting Guardian1980 dan. "..die bejaarde man met zijn raadseltjes" vind ik wat disrespectloos klinken, maar ik zie het door de vingers.

Vadertje tijd heeft soms wat moeite met zijn woordenschat, klopt dat? Begrijpelijk op die ouderdom natuurlijk :D

Geplaatst:

Kijk, een man naar mijn hart. Wat betreft de boodschap richting Guardian1980 dan. "..die bejaarde man met zijn raadseltjes" vind ik wat disrespectloos klinken, maar ik zie het door de vingers.

Vadertje tijd heeft soms wat moeite met zijn woordenschat, klopt dat? Begrijpelijk op die ouderdom natuurlijk :D

Alsof op die ouderdom een correcte uitdrukking is.

Geplaatst:

In Ocarina en Nederland misschien niet, maar hier aan deze kant van de taalgrens is het de gangbare vorm van de uitdrukking. Jaja ik weet het al, Belgen :t

Geplaatst:

Hmm, ik had vandaag examen wiskunde en ik dacht dat de wereld al wat vroeger ging vergaan voor mij. En dan verschijnt er een rekenmachine als tip. Dit lijkt me iets te toevallig.

Geplaatst:

Vergaan van de wereld. Die rekenmachine is wel erg toepasselijk. Er zijn natuurlijk allemaal berekeningen gedaan doordat de Maya's het einde van de wereld hebben voorspelt. Er werd eerst gezegd dat het op 21 december 2012 zou gebeuren, maar er is echter een rekenfout gemaakt. De wereld blijft nog 7000 jaar bestaan...

Geplaatst:

Kijk, een man naar mijn hart. Wat betreft de boodschap richting Guardian1980 dan.

Het is niet dat ik niet wil helpen, maar ik probeer te voorkomen dat er valse hoop wordt gewekt. Het is natuurlijk mijn werk om aan de hand van tips en hints zaken op te sporen, maar ik wil gewoon voorkomen dat alle hoop op mij wordt gevestigd.

Geplaatst:

Om jullie even te helpen, hier is een gouden post van vorig jaar.

Kerst is voorbij, en de Kerstman heeft dankzij ZaroX toch nog alle cadeautjes kunnen bezorgen. Voor de liefhebbers volgt hieronder de oplossing met uitleg van de tips.

Wachtwoord: Suts!rhC

Tip 1: Johan Cruijff heeft als bijnaam El Salvador of De Verlosser

Tip 2: Het wachtwoord heeft 8 tekens

Tip 3: Madonna is een andere benaming voor Maria, de moeder van Jezus

Tip 4: PatrickW, begint en eindigt met een hoofdletter

Tip 5: De kerstballen verwijzen naar Kerst, en zijn abstract gezien een morsecode: -..- En dat betekent X, oftewel een kruis

Tip 6: Sp!ts verwijst naar de schrijfwijze van de i in het wachtwoord: dat wordt een !

Tip 7: De vlag van El Salvador, verwijst naar hetzelfde als Johan Cruijff

Tip 8: Een gespiegelde wereld, oftewel: het wachtwoord moet worden omgekeerd

Tip 9: Kruis

Tip 10: G's, op z'n Engels uitgesproken: Geez, een verbastering van Jesus

Tip 11: De engel uit het kerstverhaal

Tip 12: Parabool die hoog begint, naar beneden gaat, en hoog eindigt. Dus: beginnen en eindigen met een hoofdletter

Tip 13: De ster uit het kerstverhaal

Tip 14: De 3 wijzen uit het oosten, ook uit het kerstverhaal

Tip 15: Beeld in Rio de Janeiro: Christus de Verlosser

Zoals jullie kunnen zien hadden jullie het wachtwoord na 8 tips kunnen raden, en alle andere tips daarna waren eigenlijk bonus. Dat was vooral bedoeld om te zorgen dat er minimaal een week gepuzzeld zou moeten worden, en dat is aardig gelukt dacht ik zo.

Mede namens Flitskikker allen dank voor de deelname, en voor de complimenten. En namens de Kerstman nogmaals dank voor het redden van Kerst!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...