Jump to content

Wie ben ik!


Dutchy3010

Recommended Posts

Dit is de Wie ben ik?-versie van het modding-gedeelte. Gezien deze posts leek het me wel leuk om hier een topic over aan te maken. Dit is dus slechts voor mensen die mods (proberen) te maken, niet voor andere leden!

[b]Gebruikersnaam:[/b]
[b]Leeftijd:[/b]
[b]Discipline:[/b]
[b]Hoeveel Ervaring:[/b]

[b]Welke mods heb je allemaal gemaakt?[/b]

[b]Hoe en waarom ben je begonnen met modding?[/b]

[b]Heb je wel eens andere disciplines van het modden geprobeerd?[/b]

[b]Heb je een leuke modding-anekdote?[/b]

Uiteraard kan je je lijstje aanvullen met andere leuke vragen/opmerkingen, dan zal ik de beginpost editten zodra jullie wat leuks plaatsen. Zo weten mensen wie hier de modders zijn, wat hun expertise is, hoeveel ervaring ze hebben, etc. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Uiteraard zal ik de spits afbijten. ^_^

Gebruikersnaam: Dutchy3010

Leeftijd: 23

Discipline: SCM-coding

Hoeveel Ervaring: Sinds zomer 2007, dus bijna 6 jaar

Welke mods heb je allemaal gemaakt?

Inmiddels heb ik al een aantal mods gemaakt. Hieronder een lijst van gepubliceerde mods:

Hoe en waarom ben je begonnen met modding?

Destijds waren er slechts twee coders op dit forum: PatrickW en JGuntherS. Ik had al contact met Patrick, maar we hadden het nog niet vaak over coding gehad. We hebben het er slechts één keer over gehad, en toen zei hij dat het niets voor mij was. Tot er op een gegeven moment een vraag kwam en ik door logisch redeneren die vraag al kon beantwoorden. Vanaf dat moment werd Patrick mijn leermeester en van hem leerde ik het coden. Naast bovenstaande mods hebben Patrick en ik ook samen Treasurehunt contest georganiseerd, dat was eigenlijk mijn eerste echte mod. Een nieuwe verslaving was geboren!

Heb je wel eens andere disciplines van het modden geprobeerd?

Ja, ik heb ook wel eens gemodeld. Op dit forum staan er wel enkele screens van. Volgens degene met wie ik destijds modelde, had ik er nog best aanleg voor. Maar ik kon het stiekem gewoonweg niet opbrengen om weer zoveel tijd en energie in het leren te leggen, net als met SCM. Dat is ook de reden waarom ik nooit echt in GTA IV modding heb verdiept...

Uiteraard ben ik, net als iedereen gestart met wat texturen. Trots dat ik was toen ik een paar textures ingame had gewijzigd.

Heb je een leuke modding-anekdote?

Bij modding denk ik toch altijd met veel plezier terug aan de modding-groep van toen ik net begon met modden. Met name Bradley_H en Kaaspizza/Pizzatonno. Met hun bier bier bier en andere idiote gesprekken, maakte ze me toch wel vaak aan het lachen. Daarnaast zijn er door de jaren heen veel super goede modders geweest, zo ieder op zijn eigen manier. Dat is toch wel één van de leukste dingen: modders vallen je toch op een andere manier op als je zelf een modder bent. De meeste modders hebben dan ook wel contact met elkaar, simpelweg omdat je een gemeenschappelijke hobby hebt, wat toch niet zo heel vaak voorkomt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Gebruikersnaam: Kloep

Leeftijd: 21

Discipline: SCM coden

Hoeveel Ervaring: Nu ongeveer 1,5 maand.

Welke mods heb je allemaal gemaakt?

Heb vandaag mijn eerste volledige missie afgerond! :D Tenminste, de grote lijnen zijn er en hij werkt. Moet nog wel wat kleine dingen toevoegen en aanpassen om het echt een volledige missie te maken. Daarnaast ook al een aantal kleine mods. in dit topic kun je het één en ander bekijken, waaronder die kleine modificaties van mij.

Hoe en waarom ben je begonnen met modding?

Dankzij Dutchy3010 en PatrickW met hun Masterclass. Begin 2013 begon het en heb enorm veel van ze geleerd. Wilde al een tijdje leren modden, maar had nooit daadwerkelijk de stap genomen dit ook echt te gaan doen. De Masterclass was hiervoor de perfecte kans.

Heb je wel eens andere disciplines van het modden geprobeerd?

Nee, nooit. Wie weet dat ik ooit nog eens ga modellen, maar ik wil eerst het scripten goed onder de knie krijgen en een leuk arsenaal aan modificities krijgen. Daarna zien we wel verder.

Heb je een leuke modding-anekdote?

Ik denk dat ik nog niet lang genoeg mod om echt leuke anekdote's te hebben, maar zodra deze er zijn komen ze uiteraard hier te staan! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Gebruikersnaam: Blue_V (Belachelijke gebruikersnaam, vind je niet? :clown:)

Leeftijd: Bijna 25

Discipline: 3D

Hoeveel Ervaring: Sinds 2007 maar 2012 begon het echte werk.

Welke mods heb je allemaal gemaakt?

Heb niet echt mods gemaakt en ze daarna op internet gezet voor download. het waren heel kleinemods en of de mensen er wat aan hebben is nog maar net de vraag. Had wel een aantal wheelmods gemaaktmaar dat zijn er slechts 2 en geen complete wheelpacks. Verder paste ik klassieke auto's van anderenaan tot mijn smaak en plezier. Het is puur voor persoonlijk gebruik, dus mocht ik hun auto's wel aanpassen.De échte mod is de Lamborghini LP640 Roadster en daarna LP640 Coupé.

Hoe en waarom ben je begonnen met modding?

Ben begonnen met Zmodeler1 maar direct viel het tegen ivm met de camera en view en hoe gaar het is.Via via kreeg ik te horen dat Zmodeler2 het beste was, dat klopt. Werkte vroeger erg vaak met Zmodeler2en vind het veel overzichtelijker en makkelijker in gebruik. Waarom ik begonnen ben? Je kan niet op je blote kontzitten wachten tot iemand je lievelingsauto gemaakt heeft. Maar modding is heel leuk en kom jeheel veel leuke mods tegen.

Heb je wel eens andere disciplines van het modden geprobeerd?

Ja, ik heb SCM geprobeerd. Paar regels van SCM gelezen en moest bijna 1 maand in bed blijven ivm duizeligheid :clown:

Heb je een leuke modding-anekdote?

Not really, I think.

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...