Jump to content

Formule 1 - 2013


Die Hard

Recommended Posts

Daarbij is de Formule 1 één van de zwaarste sporten die er lichamelijk bestaan, zeggen dat eenieder kan winnen zolang ze de snelste auto hebben is veel te kort door de bocht en slaagt eigenlijk gewoon nergens op.

Gelukkig zegt ook niemand hier dat iedereen maar zo kan winnen. Oh, en complimenten voor het gebruik van de uitdrukking te kort door de bocht in deze context.

Maar in geen enkele andere sport speelt techniek zó'n grote rol als hier. Sowieso zijn voetbal, tennis, hardlopen en zo kan ik nog wel even doorgaan niet te vergelijken. Ja, een setje voetbalschoenen, een racket, hardloopschoenen, dat kan een minimaal verschil maken, maar het is bij lange na niet zo'n verschil als een snellere auto zoals in de Formule 1.

En een persoon die een betere mechanische techniek beheerst of heeft geleerd heeft inderdaad ook een voordeel op zijn tegenstanders, maar dat is dan een zelf aangeleerd fysiek verschil. Met andere woorden: de een is een betere sporter dan de ander. Dat valt in niets te vergelijken met een snellere auto volgens mij.

Voetbal, tennis en hardlopen zijn dan ook sporten waar het 100% van de sporter zelf af hangt. Ik kan in ieder geval niets bedenken wat ervoor kan zorgen dat je bij die sporten een voordeel zou hebben door andere techniek. Ik denk dat het wel geprobeerd wordt, door nieuwe techniek bij tennisrackets of andere soorten stof in schoenen, maar het haalt niet veel uit. Bij Formule 1 is dit heel erg anders, auto's kunnen voortdurend doorontwikkeld worden door nieuwe technologie of veranderingen in de reglementen. Ik persoonlijk zou het maar saai vinden als elk jaar dezelfde auto's aan de grid verschenen, het is juist mooi om te zien hoe de rangorde meestal van seizoen tot seizoen verandert. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Die Hard

    10

  • Phoenyxar

    10

  • NandroDavids

    4

  • MegaPilot

    4

Uitstekende start van het seizoen! :) Ik kon helaas de kwalificatiesessies niet live zien, maar met slechts twee uur slaap ben ik vanochtend wel gewoon opgestaan om het live te zien. Het blijft echt wat hebben, zo 's ochtends vroeg voor de tv voor de seizoensopening. Over een week zijn we alweer in Maleisië, lekker! :D

Hoe wil ik nu kijken, de Duitse zender RTL zender ontvang ik niet, RTL 7 zend het niet meer uit, af en toe op Veronica een samenvatting en Sport 1 verkoopt mijn provider niet, leuk hoor, dit slaat gewoon helemaal nergens op.

Ontvang je BBC? Dan kan je sowieso de helft van de races live zonder reclame en met geweldig commentaar bekijken. Veronica zendt elke keer een samenvatting uit en doet drie races live. RTL Duitsland zendt alles (inclusief trainingen) live uit, maar wel met reclame. Dat zijn de gratis alternatieven als je geen Sport1 hebt of wilt. In andere gevallen moet je je toevlucht zoeken in streams van bijvoorbeeld Sky Sports, wat ook goed commentaar heeft met onder andere Martin Brundle.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is gewoon een veel mooiere sport.

Ik vind het jammer dat je in een gezonde discussie zo'n zin gebruikt. Dit is gewoon beter, Dat vind ik gewoon, dat is echt niet nodig om te zeggen. We weten wat we vinden, maar dit is zo'n dooddoener...

Natuurlijk is een technieksport, maar dat maakt het hem voor mij alleen maar mooier. Ik hou van technieksporten. Autosport op de eerste plaats. Ik kijk de 24 Hours de Mans bijna volledig mee, kijk nagenoeg alle F1-races, kijk naar Rally's en de WTCC and I love it. Het zal dan wel iets individueel zijn, maar ik vind een hybride tussen mens en machine een veel mooiere sport dan iets waar voornamelijk persoonlijke prestaties aan te pas komen. Dat vind ik eerlijk gezegd gewoon enorm saai. Het zijn die hybride/teamsporten waar ik van geniet.

Dan hebben wij blijkbaar een heel ander idee van wat een sport is. Dat kan, dan denk ik dat we het hier maar bij moeten laten. Ik ga de uitslagen zeker wel volgen dit seizoen, maar kan niet genieten van een 'sport' waarin techniek zo'n grote rol speelt...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het jammer dat je in een gezonde discussie zo'n zin gebruikt. Dit is gewoon beter, Dat vind ik gewoon, dat is echt niet nodig om te zeggen. We weten wat we vinden, maar dit is zo'n dooddoener...

Is niet mijn fout, de discussie is een dooddoener. We proberen te discussiëren over wat wij beter vinden en dat is gebaseerd op emoties en gevoelens, niet op feiten. Een zin als die is geen dooddoener gewoon een bekrachtiging van het gevoel. Je probeerde hier als zijnde een sport af te breken als geen sport zijnde (met argumenten), een sport die voor sommige mensen een passie is. Dat doe je niet met feiten, dat kun je niet. Ik heb bijvoorbeeld een geweldige hekel aan wielrennen, hoewel het wereldwijd miljoenen fans heeft doet het me nu eens echt niks. Maakt dat dan de sport op zich minder waard? Voor mij wel, maar dat is een gevoel dat enkel voor mij geldt en de mening van de fans is daar toch veel belangrijker.

Heb trouwens de race niet kunnen zien, was heel de dag weg. Toen ik thuis kwam was het eerste wat ik deed de TV aanzetten op BBC om dan het klassement nog te zien en de aftiteling. Dat noemen we timing.

Link to comment
Delen op andere websites

Uitstekende start van het seizoen! smile3.gif Ik kon helaas de kwalificatiesessies niet live zien, maar met slechts twee uur slaap ben ik vanochtend wel gewoon opgestaan om het live te zien. Het blijft echt wat hebben, zo 's ochtends vroeg voor de tv voor de seizoensopening. Over een week zijn we alweer in Maleisië, lekker! icon_mrgreen.gif

Haha, ik heb ook een ruig weekend gehad ja. Zaterdagochtend 7 uur voor de tv, zaterdag op zondagnacht precies om 1 uur 's nachts thuisgekomen en Q2 en Q3 kunnen zien en na 3,5 uur slaap weer om 7 uur voor de buis voor de race. Het was het zeker waard. :puh: En oh, wat is het fijn dat we komend weekend alweer in Maleisië zitten.

Btw, rust er copyright op de OP? Zitten ook veel F1 fans op pac, en dat zou daar ook een mooi topic zijn!

Wat mij betreft niet, feel free to use it. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Btw, rust er copyright op de OP? Zitten ook veel F1 fans op pac, en dat zou daar ook een mooi topic zijn!

Wat mij betreft niet, feel free to use it. :)

Hulde, thanks! _O_ Heb daar een link naar dit topic geplaatst, en erbij gezegd dat dit jouw tekst is.

Link to comment
Delen op andere websites

Hadden jullie deze trouwens al gezien? Prachtige samenvatting van vorig seizoen. :)

http://www.youtube.com/watch?v=nvTRgcaoKUE

Wat verwachten jullie van de aankomende Grote Prijs van Maleisië? Ik denk dat Lotus opnieuw sterk voor de dag zal komen. Ze lijken goed met de banden om te kunnen gaan en hebben vorig seizoen al bewezen vaak competitief te zijn in warme omstandigheden. Heb wel gehoord dat er zondag kans is op onweer, maar wat mij betreft blijft het lekker droog. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Veel gedoe in de pits vandaag.

Hamilton die compleet de derp uithing.

Sutil en Di Resta met hun problemen aan hun linkervoorband.

Button die een wiel vergat ( :7 )

Maar buiten dat was het op de baan ook wel leuk om meekijken, maar geen al té speciale wedstrijd. Op het gedoe rond Webber-Vettel na dan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Het is gewoon een veel mooiere sport.

Ik vind het jammer dat je in een gezonde discussie zo'n zin gebruikt. Dit is gewoon beter, Dat vind ik gewoon, dat is echt niet nodig om te zeggen. We weten wat we vinden, maar dit is zo'n dooddoener...

Natuurlijk is een technieksport, maar dat maakt het hem voor mij alleen maar mooier. Ik hou van technieksporten. Autosport op de eerste plaats. Ik kijk de 24 Hours de Mans bijna volledig mee, kijk nagenoeg alle F1-races, kijk naar Rally's en de WTCC and I love it. Het zal dan wel iets individueel zijn, maar ik vind een hybride tussen mens en machine een veel mooiere sport dan iets waar voornamelijk persoonlijke prestaties aan te pas komen. Dat vind ik eerlijk gezegd gewoon enorm saai. Het zijn die hybride/teamsporten waar ik van geniet.

Dan hebben wij blijkbaar een heel ander idee van wat een sport is. Dat kan, dan denk ik dat we het hier maar bij moeten laten. Ik ga de uitslagen zeker wel volgen dit seizoen, maar kan niet genieten van een 'sport' waarin techniek zo'n grote rol speelt...

Formule 1 is lichamelijk véél zwaarder dan voetbal. Techniek is een groot onderdeel van de sport, maar wanneer het gaat om geconcentreerd en sterk blijven dan komt het toch op conditie aan. Formule 1 is samen wielrennen de zwaarste sport van de wereld.

Iedereen denkt dat als je een snelle auto hebt je automatisch een winnaar bent. Maar ze trainen harder dan voetballers, volleyballers en dergelijke.

Link to comment
Delen op andere websites

Formule 1 is lichamelijk véél zwaarder dan voetbal. Techniek is een groot onderdeel van de sport, maar wanneer het gaat om geconcentreerd en sterk blijven dan komt het toch op conditie aan. Formule 1 is samen wielrennen de zwaarste sport van de wereld.

Toch triest dat je woorden in de mond van Nandro legt die hij niet gezegd heeft. Hij vindt niks meer aan F1 omdat de techniek van de wagen er teveel toe doet. Ik citeer Nandro letterlijk;

Maar in geen enkele andere sport speelt techniek zó'n grote rol als hier. Sowieso zijn voetbal, tennis, hardlopen en zo kan ik nog wel even doorgaan niet te vergelijken. Ja, een setje voetbalschoenen, een racket, hardloopschoenen, dat kan een minimaal verschil maken, maar het is bij lange na niet zo'n verschil als een snellere auto zoals in de Formule 1.

En een persoon die een betere mechanische techniek beheerst of heeft geleerd heeft inderdaad ook een voordeel op zijn tegenstanders, maar dat is dan een zelf aangeleerd fysiek verschil. Met andere woorden: de een is een betere sporter dan de ander. Dat valt in niets te vergelijken met een snellere auto volgens mij.

Hij zegt niet dat de ene sport fysiek zwaarder is dan de andere.

Iedereen denkt dat als je een snelle auto hebt je automatisch een winnaar bent. Maar ze trainen harder dan voetballers, volleyballers en dergelijke.

De beste rijder wint niet perse, dat vindt Nandro(en tevens ik) triest. De beste combinatie van rijder + wagen wint. Ik denk persoonlijk dat de voorgaande zin al genoeg verduidelijkt is..

Link to comment
Delen op andere websites

Toch triest dat je woorden in de mond van Nandro legt die hij niet gezegd heeft.

Dat doet hij toch ook niet? Hij zegt waarom de sport niet enkel techniek-afhankelijk is. Dan is het toch ook even belangrijk om te vermelden dat het als één van de fysiek zwaarste sporten geldt.

De beste rijder wint niet perse, dat vindt Nandro(en tevens ik) triest.

Bullshit. In de meeste gevallen wint de beste rijder gewoon (en dat is wat telt). Er zijn nog genoeg andere sporten waar je afhankelijk bent van je team om te winnen hoor. Wielrennen om er eentje te noemen, met de voorbije Tour de France als mooie voorbeeld. Sport is divers, heeft veel aspecten en is gewoonweg diepgaand.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat doet hij toch ook niet? Hij zegt waarom de sport niet enkel techniek-afhankelijk is. Dan is het toch ook even belangrijk om te vermelden dat het als één van de fysiek zwaarste sporten geldt.

Nandro zegt toch ook niet dat de sport enkel techniek-afhankelijk is?

Bullshit. In de meeste gevallen wint de beste rijder gewoon (en dat is wat telt). Er zijn nog genoeg andere sporten waar je afhankelijk bent van je team om te winnen hoor. Wielrennen om er eentje te noemen, met de voorbije Tour de France als mooie voorbeeld. Sport is divers, heeft veel aspecten en is gewoonweg diepgaand.

De beste rijder wint altijd? Dus je beweert dat de techniek er niet toe doet(snelle of trage auto maakt niet uit), dat de beste rijder in de meeste gevallen wint? Dan ben ik maar zo vrij om dat bullshit te noemen.

Bij wielrennen ben je zowat altijd zeker dat de beste wint, omdat de fietsen zowat allemaal gelijk zijn(lees: verschillen zijn minimaal en maken dus geen drol uit). Dat ben je bij F1 niet.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...