Jump to content

Formule 1 - 2013


Die Hard

Recommended Posts

Bij wielrennen ben je zowat altijd zeker dat de beste wint, omdat de fietsen zowat allemaal gelijk zijn(lees: verschillen zijn minimaal en maken dus geen drol uit).

Wij weten allebei dat dit nergens op slaat. De beste wielrenner wint niet altijd. Dat het "zowat altijd" is, is al maar even duidelijk als bij de F1 die jij blijkbaar voor dezelfde reden verafschuwt. Ik probeer de logica echt te zoeken hoor.

De verschillen tussen de teams zijn in de F1 ook niet zo groot hoor, het verschil wordt hem door de bestuurder gemaakt. Deze discussie is wat richtingloos.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Die Hard

    10

  • Phoenyxar

    10

  • NandroDavids

    4

  • MegaPilot

    4

Wij weten allebei dat dit nergens op slaat. De beste wielrenner wint niet altijd. Dat het "zowat altijd" is, is al maar even duidelijk als bij de F1 die jij blijkbaar voor dezelfde reden verafschuwt. Ik probeer de logica echt te zoeken hoor.

Dat de beste wielrenner niet altijd wint ligt niet aan het verschil in techniek(andere fiets). De laatste tijd was het overigens toch altijd de sterkste die won, net zoals vandaag.

De verschillen tussen de teams zijn in de F1 ook niet zo groot hoor, het verschil wordt hem door de bestuurder gemaakt. Deze discussie is wat richtingloos.

Hoe kan je nu weten of de bestuurder het verschil maakt als de ene auto sneller is dan de andere..?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kan je nu weten of de bestuurder het verschil maakt als de ene auto sneller is dan de andere..?

Verschil tussen teammaten.

Je overdrijft de verschillen echt, bij de top 5-teams gaan de verschillen over enkele duizendsten van een seconden op een hele ronde. Dat kun je enkel behalen als je als piloot je wagen perfect beheerst. Ik stel voor dat je eens wat wedstrijden gaat kijken en dat je dan zelf wel het verschil kunt vertellen tussen de goede en de iets minder goede piloten. Ik snap eigenlijk ook niet waarom we deze discussie houden. Want we vinden allebei andere aspecten van sporten interessant, dat is geen discussie maar een overtuigingsconfrontatie en dat leidt toch nergens naar.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat doet hij toch ook niet? Hij zegt waarom de sport niet enkel techniek-afhankelijk is. Dan is het toch ook even belangrijk om te vermelden dat het als één van de fysiek zwaarste sporten geldt.

Nandro zegt toch ook niet dat de sport enkel techniek-afhankelijk is?

Bullshit. In de meeste gevallen wint de beste rijder gewoon (en dat is wat telt). Er zijn nog genoeg andere sporten waar je afhankelijk bent van je team om te winnen hoor. Wielrennen om er eentje te noemen, met de voorbije Tour de France als mooie voorbeeld. Sport is divers, heeft veel aspecten en is gewoonweg diepgaand.

De beste rijder wint altijd? Dus je beweert dat de techniek er niet toe doet(snelle of trage auto maakt niet uit), dat de beste rijder in de meeste gevallen wint? Dan ben ik maar zo vrij om dat bullshit te noemen.

Bij wielrennen ben je zowat altijd zeker dat de beste wint, omdat de fietsen zowat allemaal gelijk zijn(lees: verschillen zijn minimaal en maken dus geen drol uit). Dat ben je bij F1 niet.

En omdat ik hem quote en op zijn bericht reageer leg ik hem automatisch woorden in de mond die hij niet gezegd heeft? Wat is dit nou voor kansloos bericht. Ik mag gewoon zeggen hoe ik er over denk en hem quoten?

Link to comment
Delen op andere websites

Was zeker een aangename race om te volgen. Wat is Raikkönen toch een baas. Rijdt zijn vleugel kapot in ronde 20 (?), geeft er geen fuck om en finisht mooi tweede. Die man is de coolheid zelve. Niet iedereens favoriet (ook niet de mijne) maar hij heeft toch een geweldig karakter.

Link to comment
Delen op andere websites

Was zeker een aangename race om te volgen. Wat is Raikkönen toch een baas. Rijdt zijn vleugel kapot in ronde 20 (?), geeft er geen fuck om en finisht mooi tweede. Die man is de coolheid zelve. Niet iedereens favoriet (ook niet de mijne) maar hij heeft toch een geweldig karakter.

Hij was volgens mij niet zo te spreken over Perez z'n actie, terwijl hij zelf koos voor die gevaarlijke manoevre. Zo koel bleef hij dus niet. Daarnaast had hij geluk dat de schade haast geen effect had en hij gewoon verder kon rijden. Raikkonen is een prima coureur, een leuke persoonlijkheid, maar die uitspraken als "Tweede? Ik start liever eerste" en dergelijke beginnen me langzamerhand wat flauwtjes te worden. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Bump. Volgende week Barcelona. Naar mijn inzien altijd een race die echt goed laat zien wie het het beste voor elkaar heeft. Ik hoop op Raikkonen, maar ben bang dat Vettel toch weer beetje de overhand heeft. Wat gokken jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

Bump. Volgende week Barcelona. Naar mijn inzien altijd een race die echt goed laat zien wie het het beste voor elkaar heeft. Ik hoop op Raikkonen, maar ben bang dat Vettel toch weer beetje de overhand heeft. Wat gokken jullie?

De meeste teams brengen voor Barcelona serieuze updates mee dus het valt nog wel te bezien hoe het 'fingerboy' Vettel zal vergaan dit weekend. De banden heeft pirelli aangepast in het voordeel van Red Bull en Mercedes dus dat zit al snor voor de heren Hamilton en Vettel. Vettel heeft trouwens meestal (met uitzondering 2011) niet de overmacht in de meeste Europese races. Dit voornamelijk op circuits niet ontworpen door F1-huisarchitect Herman Tilke. Dit zou het moment moeten zijn waarop zijn teamgenoot Mark Webber beter begint te preseteren want hij rijdt altijd beter tijdens de Europese races

Bewerkt: door maikel jonson
Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop op Raikkonen, maar ben bang dat Vettel toch weer beetje de overhand heeft. Wat gokken jullie?

Als ik nu de startlijn bekijk zal het wellicht Raikkönen-Vettel worden. Rosberg heeft dit jaar nog geen goed wedstrijdritme getoond (eerder het omgekeerde) en Hamilton is gekend voor wat plaatsen te verliezen bij een start op de vuile kant. Ik verwacht een finish als deze: Raikkönen-Vettel-Alonso-Hamilton-Massa-Rosberg

Over 2 en half uur kennen we het antwoord wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Alonso wint met Kimi tweede en de herboren Massa als 3de. Red Bull kon de pace vandaag gewoon niet volgen en moest zich sinds lange tijd tevreden stellen met zonder podium.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Hmmm, een race in Monaca belooft meestal niet veel raceplezier, maar maakt het vaak wel goed via sensationele momenten en die waren er vandaag ook weer.

-Crash van Massa

-Crash van Maldonado

-Perez...

Toch sterk van Raikkönen om nog ondanks het ongeluk met Perez van plaats 15 naar 10 te rijden in de laatste 6 rondes. Die houdt zijn statistiek dus nog levende :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

Gelukkig blijft de FIA net zo kinderachtig als altijd door hem een reprimande hiervoor te geven. Aan de ene kant terecht; regels zijn immers regels en de FIA is nu eenmaal fan van nietszeggende reprimandes ("foei, niet meer doen!"). Aan de andere kant: laat die jongen lekker z'n vierde titel vieren met een paar donuts.

Hopelijk wordt de strijd om het kampioenschap volgend jaar wat spannender. Nu wisten we de afloop sinds augustus al. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...