Jump to content

Status Updates aan banden


PatrickW

Recommended Posts

Het oneigenlijk gebruik van de status-updates, begint voor steeds meer mensen een bron van ergernis te worden.Steeds vaker worden ze gebruikt om anderen af te zeiken of om een discussie te voeren.

Voor discussies en vragen hebben we forums, waar men een topic kan openen en anderen afzeiken is sowieso tegen de regels. We zullen er vanaf nu strenger op gaan letten dat status-updates gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn, en mensen op oneigenlijk gebruik ervan aanspreken.

Om het even heel duidelijk te stellen, een Status updates bevatten info over:

  • Jezelf
  • Je gevoel
  • Je bezigheid
  • Je project
  • etc..

En dus NIET:

  • Meningen over anderen
  • Vragen
  • Feedback naar de crew
  • etc..

Dat lijkt me helder genoeg, en ik ga er dan ook vanuit dat status-updates voortaan gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn.

Have fun.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dotz

    16

  • SpacyColours

    12

  • Phoenyxar

    7

  • FireFighter

    6

Ik had gewoon het gevoel dat het voor sommige onderwerpen niet de moeite was een nieuw onderwerp aan te maken, maar als hier geen probleem om gemaakt wordt, dan zal ik in het vervolg gewoon eerder gebruik maken van topics in de plaats van statussen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had gewoon het gevoel dat het voor sommige onderwerpen niet de moeite was een nieuw onderwerp aan te maken, maar als hier geen probleem om gemaakt wordt, dan zal ik in het vervolg gewoon eerder gebruik maken van topics in de plaats van statussen.

Same. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom heb ik het gevoel dat er voor alles per se extra regels opgemaakt moeten worden? Laat die status update's gewoon gaan joh, grijp alleen in als iets écht niet door de beugel kan (bv. het intimideren, beledigen en/of pesten van een lid) . Ik snap dat er regels moeten zijn, natuurlijk, maar die staan toch al in de forumregels? Waarom moeten er dan nog extra regels komen? Als leden zich irriteren aan de status update's, dan negeer je dat gewoon toch?

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom heb ik het gevoel dat er voor alles per se extra regels opgemaakt moeten worden? Laat die status update's gewoon gaan joh, grijp alleen in als iets écht niet door de beugel kan (bv. het intimideren, beledigen en/of pesten van een lid) . Ik snap dat er regels moeten zijn, natuurlijk, maar die staan toch al in de forumregels? Waarom moeten er dan nog extra regels komen? Als leden zich irriteren aan de status update's, dan negeer je dat gewoon toch?

Als status updates gebruik worden waar ze niet voor bedoeld zijn, is een extra regel natuurlijk logisch. En omdat er nog niet duidelijke regels waren over de status updates, lijkt het me niet verkeerd om daar middels deze mededeling even extra op te wijzen.

Zo zagen we de laatste tijd steeds vaker status updates met daarin een vraag over GTA, computerproblemen, of wat dan ook. Daar zijn de subfora en topics voor bedoeld. Immers: als iemand tegen zo'n zelfde probleem aanloopt, is dat altijd makkelijk in de subfora terug te vinden. Dat hoort dan dus niet in de status updates en dat is één van de redenen voor deze mededeling.

Oh, en klachten van leden negeren we nooit, dan kijken we of die klacht terecht is en wat eraan te doen valt. Maar dit is ook iets wat vanuit de crew zelf kwam.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom heb ik het gevoel dat er voor alles per se extra regels opgemaakt moeten worden? Laat die status update's gewoon gaan joh, grijp alleen in als iets écht niet door de beugel kan (bv. het intimideren, beledigen en/of pesten van een lid) . Ik snap dat er regels moeten zijn, natuurlijk, maar die staan toch al in de forumregels? Waarom moeten er dan nog extra regels komen? Als leden zich irriteren aan de status update's, dan negeer je dat gewoon toch?

Als status updates gebruik worden waar ze niet voor bedoeld zijn, is een extra regel natuurlijk logisch. En omdat er nog niet duidelijke regels waren over de status updates, lijkt het me niet verkeerd om daar middels deze mededeling even extra op te wijzen.

Zo zagen we de laatste tijd steeds vaker status updates met daarin een vraag over GTA, computerproblemen, of wat dan ook. Daar zijn de subfora en topics voor bedoeld. Immers: als iemand tegen zo'n zelfde probleem aanloopt, is dat altijd makkelijk in de subfora terug te vinden. Dat hoort dan dus niet in de status updates en dat is één van de redenen voor deze mededeling.

Oh, en klachten van leden negeren we nooit, dan kijken we of die klacht terecht is en wat eraan te doen valt. Maar dit is ook iets wat vanuit de crew zelf kwam.

Roger. Is het dan niet een idee om alle 'extra' regels (in subforums, topics etc..) toe te voegen aan de forumregels? Dan is het wat overzichtelijker, omdat je álle regels van het hele forum op één pagina kan vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Roger.

Nee, Robert.

Is het dan niet een idee om alle 'extra' regels (in subforums, topics etc..) toe te voegen aan de forumregels? Dan is het wat overzichtelijker, omdat je álle regels van het hele forum op één pagina kan vinden.

Jep, dat is wel een idee. Het lijkt me goed als in de forumregels ook de regels voor de status updates duidelijk vermeld staan. Maar goed, dat zal een Admin moeten doen...vrijwilliger in de buurt?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had gewoon het gevoel dat het voor sommige onderwerpen niet de moeite was een nieuw onderwerp aan te maken, maar als hier geen probleem om gemaakt wordt, dan zal ik in het vervolg gewoon eerder gebruik maken van topics in de plaats van statussen.

Hier sluit ik me ook bij aan, als we voor alles een topic moeten aanmaken dan word het weer gezien als Spam, en vaak is het niet eens topicwaardig... En jullie zeggen zelf dat de leden steeds meer de Status update gaan gebruiken voor problemen etc, dan lijkt het mij juist handiger daarmee iets te doen dan het te weren, bijvoorbeeld een Shoutbox (slow chat), ik denk dat leden daar meer aan hebben dan deze regel.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Hier sluit ik me ook bij aan, als we voor alles een topic moeten aanmaken dan word het weer gezien als Spam, en vaak is het niet eens topicwaardig...

Vroeger was het misschien wel wat zo. Maar dat was vroeger, toen was het forum een hoop actiever en toen was een topic voor alles vrij irritant. Momenteel kennen veel subfora lichtelijke inactiviteit en is het weghalen van dat kleine beetje activiteit naar de status-updates er toch wel wat te veel aan. Daarbij hebben we al een soort van "slow chat" in de vorm van onze echte Chat. Dat is niet geheel wat je bedoelt, maar aangezien er al genoeg media bestaan om je vraag te stellen op het forum lijkt me een extra medium toch echt wel te veel van het goede.

Maak dus maar gewoon lekker ouderwets een topic aan, misschien spammen we zelfs mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan natuurlijk ook altijd kijken of je vraag al eens gesteld is, of dat je het in een ander topic kwijt kunt. Ik vind het een goede regel. Statusupdates zijn niet bedoeld voor vragen en discussies, alleen voor mededelingen en gevoelens. Hoeft toch geen probleem te zijn? Het lijkt me voor de TS zelf ook stukken overzichtelijker om gewoon een topic te maken.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Hier sluit ik me ook bij aan, als we voor alles een topic moeten aanmaken dan word het weer gezien als Spam, en vaak is het niet eens topicwaardig...

Vroeger was het misschien wel wat zo. Maar dat was vroeger, toen was het forum een hoop actiever en toen was een topic voor alles vrij irritant. Momenteel kennen veel subfora lichtelijke inactiviteit en is het weghalen van dat kleine beetje activiteit naar de status-updates er toch wel wat te veel aan. Daarbij hebben we al een soort van "slow chat" in de vorm van onze echte Chat. Dat is niet geheel wat je bedoelt, maar aangezien er al genoeg media bestaan om je vraag te stellen op het forum lijkt me een extra medium toch echt wel te veel van het goede.

Maak dus maar gewoon lekker ouderwets een topic aan, misschien spammen we zelfs mee.

Ik heb hier wat voorbeelden van dingen waarvoor een topic echt onnodig is vind ik:

174739030b891d8f0747b70210b13de5fe7ce528.png

Uitleg niet nodig denk ik :puh:

17473904be0bf8e2c35a6d490de3d9520f1ddf7a.png

174739014c802167c987eed88fbf08237485d7d9.png

Voor zo'n kleine vraag is geen grote reactie vereist.

1747390248d0eea0a1cb44866209cfa7976d7570.png

Ook weer zo'n kleine vraag.

17473900670e5a25e6e3b63eefee1b3ff8e45ff6.png

En weer hetzelfde, weer zo'n kleine vraag. Dit zijn slechts een paar recente voorbeelden.

Hoeft toch geen probleem te zijn?

Ik zie het probleem van vragen dmv statusupdate's ook niet, komt misschien ook door de reageer functie.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...