Jump to content

Status Updates aan banden


PatrickW

Recommended Posts

De meeste status updates zijn wat dwaas en daar zijn inderdaad geen topics voor nodig, daar hebben we nu ook de status updates voor. Maar je laatste 2 voorbeelden konden anders perfect in een bestaand topic gesteld worden of zelfs in een geheel nieuw topic. Waarom zo'n vraag dan in de status updates plaatsen als we er een forum voor hebben? Kun je je vraag evengoed op Twitter gooien. Het is ook niet dat we je nu verbieden zo'n vragen te stellen, maar doe het dan op de plaats waar het hoort.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dotz

    16

  • SpacyColours

    12

  • Phoenyxar

    7

  • FireFighter

    6

Maar je laatste 2 voorbeelden konden anders perfect in een bestaand topic gesteld worden of zelfs in een geheel nieuw topic.

De op een na laatste zou best een nieuw topic voor kunnen worden geopend, maar neem de laatste, waar ga je die stellen als er 8 Call of Duty topics zijn elk voor een andere game.

Waarom zo'n vraag dan in de status updates plaatsen als we er een forum voor hebben?

Omdat het sneller is, eerder kans op antwoord, sneller antwoord.

Kun je je vraag evengoed op Twitter gooien.

Stja.. Waar is de statusupdate dan voor? Twitter is ook geen vraag en antwoord service, Twitter is net zoals de statusupdate hier op het forum een middel om te laten zien wat je aan het doen bent.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik een klacht over het weer kwijt wil, en daarbij wil toevoegen dat ik hoop dat het volgend weekend (paasweekend) beter weer wordt omdat ik dan op een festivalcamping zit. Zou ik dan mijn status updaten of een topic over het weer aanmaken?

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Omdat het sneller is, eerder kans op antwoord, sneller antwoord.

Helemaal niet. Ik zie de homepage enkel maar als in inlog. Daarna staat Nieuwe Berichten gewoon open en zal ik dus nooit de status-updates zien tot ik de pagina opnieuw bezoek. Zeggen dat het één sneller is dan het ander is afhankelijk van de personen die je een antwoord kunnen verschaffen. Dan is een topic toch een beter format.

Als ik een klacht over het weer kwijt wil, en daarbij wil toevoegen dat ik hoop dat het volgend weekend (paasweekend) beter weer wordt omdat ik dan op een festivalcamping zit. Zou ik dan mijn status updaten of een topic over het weer aanmaken?

Dat is een mening/gevoel/verlangen => status updates. Ik weet niet wat je hier mee probeerde duidelijk te maken?

Link to comment
Delen op andere websites

Stja.. Waar is de statusupdate dan voor? Twitter is ook geen vraag en antwoord service, Twitter is net zoals de statusupdate hier op het forum een middel om te laten zien wat je aan het doen bent.

Je beantwoordt je eigen vraag al. Maar statusupdates op GTAForum zijn niet hetzelfde als Twitter. Dit is een forum, en die statusupdates zijn er alleen om te laten zien wat je aan het doen bent, waar je aan denkt of iets dat je die dag hebt meegemaakt of zo. Als we daarin ook vragen en discussies gaan voeren kunnen we net zo goed het forum weggooien en de sitenaam veranderen naar GTATwitter.nl.

Waarom zo'n vraag dan in de status updates plaatsen als we er een forum voor hebben?

Omdat het sneller is, eerder kans op antwoord, sneller antwoord.

Jep. :)

Dan ga je naar een psycholoog, vertel je hem of haar hoeveel geduld je voor dingen op kan brengen en vervolgens zal je gediagnosticeerd worden met ADHD. Dan bij de huisarts een recept aanvragen, langs de apotheek om ritalin op te halen en tadaa, probleem opgelost.

Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal niet. Ik zie de homepage enkel maar als in inlog. Daarna staat Nieuwe Berichten gewoon open en zal ik dus nooit de status-updates zien tot ik de pagina opnieuw bezoek. Zeggen dat het één sneller is dan het ander is afhankelijk van de personen die je een antwoord kunnen verschaffen. Dan is een topic toch een beter format.

Je ziet de statusupdates toch bij de forumindex? Ik kijk eerst naar de statusupdates, en pas dan naar de forums. Zo doen velen het en daarom is het via statusupdates sneller.

Dan ga je naar een psycholoog, vertel je hem of haar hoeveel geduld je voor dingen op kan brengen en vervolgens zal je gediagnosticeerd worden met ADHD. Dan bij de huisarts een recept aanvragen, langs de apotheek om ritalin op te halen en tadaa, probleem opgelost.

:7

Link to comment
Delen op andere websites

Wat te doen met filosofische uitspattingen? Dat valt niet onder mezelf, mijn gevoel, mijn bezigheid of mijn project, noch een mening over een ander, een vraag of feedback naar de crew.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Wat te doen met filosofische uitspattingen? Dat valt niet onder mezelf, mijn gevoel, mijn bezigheid of mijn project, noch een mening over een ander, een vraag of feedback naar de crew.

Maak een Filosofische Uitspattingen topic, of zet het in het al-bestaande Filosofie-topic!

Link to comment
Delen op andere websites

Je ziet de statusupdates toch bij de forumindex? Ik kijk eerst naar de statusupdates, en pas dan naar de forums. Zo doen velen het en daarom is het via statusupdates sneller.

Ik zeg toch net dat ik de forumindex maar 1 keer zie en dat is wanneer ik inlog? Daarna ga ik niet speciaal naar de index om te kijken of iemand nog een vraag heeft gesteld hoor, daar hebben we een forum voor. Het is maar op één manier sneller. Het meeste van mijn tijd heb "Nieuwe Berichten" openstaan en dan zie ik dus enkel topics voorbijkomen. Daarom zijn topics sneller.

Ze hebben dus allebei hun eigen pluspunt, maar we hebben nu een goed verzorgd en uitgebreid forum en dus zet je je vragen gewoon in een passend subfora. Zo moeilijk kan dat toch allemaal niet zijn? :|

Link to comment
Delen op andere websites

Dan ga je naar een psycholoog, vertel je hem of haar hoeveel geduld je voor dingen op kan brengen en vervolgens zal je gediagnosticeerd worden met ADHD. Dan bij de huisarts een recept aanvragen, langs de apotheek om ritalin op te halen en tadaa, probleem opgelost.

En creëer je weer wat problemen erbij, terwijl je het bestaande probleem ( in dit geval ) veel makkelijker had kunnen oplossen :puh:

Je kan ook gewoon gelijk van een flatgebouw afspringen, dan zijn al je problemen opgelost ( ps. niet doen, er bestaan ook nog andere dingen dan problemen :tu: )

Tja wat moet je van zo'n statusupdate zeggen... De hedendaagse microblog of " statusupdate " heeft veel weg van de oude " shoutbox " die je tegen kwam. Het is dan ook een logische reactie van een crew, om de vrijheid hierbij in te perken ( kijkt u maar naar Project X in Haren, wat " statusupdates " al niet kunnen doen ), om uiteindelijk de sfeer ordelijk en ten goede te houden. Wat men ( lees: " de mensen met problemen dat dit word ingeperkt " ) ook gewoon kan doen, is op het tabblad " chat " klikken en daar de vragen / feedback etc. erin gooien.

Een interessant punt, vind ik dit:

Om het even heel duidelijk te stellen, een Status updates bevatten info over:

  • etc..

En dus NIET:

  • etc..

Echt duidelijkheid stellen in et cetera zie ik niet ( zie alleen al, dat niet voor iedereen hier op dit forum dezelfde visie heeft over de microblog / shoutbox / statusupdate ).

En ook ik zou wel graag willen weten wat er allemaal niet onder etc... kan vallen, zonder dat ik de overtreding bega en er niks vanaf weet :puh:

---

tevens kan ik me zelf ook wel begrijpen, dat men het vrij onduidelijk vind . Neem dit voorbeeld van een microblog / statusupdate:

" Waar staat de statusupdate voor? "

+ Je bezigheid

- Vragen

Je kan denken, microblog is prima; je kan ook denken dat kan je net zo goed op het forum ( of ergens anders ) kunnen posten.

Ik denk dat je 95% kan je sowieso ook op het forum plaatsen, als je het anders formuleert ( of in het stamkroeg gedeelte )

En waarom niet in een microblog, maar wel in een blog, in de chat, op het forum of op je pagina?

Een groot kenmerk van een microblog is, dat er ook vragen gesteld worden, feedback gegeven word ( en zelfs basic discussies gevoerd worden door politici ).

Ik persoonlijk denk dat een microblog dezelfde toegevoegde waarde heeft ( of kan hebben als de waarde word ingeperkt ) als een forum: vragen en praten over je gevoelens, jezelf, je bezigheid etc. met anderen.

En natuurlijk, waar tast je vrijheid van meningsuiting aan, bij het inperken van microblogs.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik een klacht over het weer kwijt wil, en daarbij wil toevoegen dat ik hoop dat het volgend weekend (paasweekend) beter weer wordt omdat ik dan op een festivalcamping zit. Zou ik dan mijn status updaten of een topic over het weer aanmaken?

Dat is een mening/gevoel/verlangen => status updates. Ik weet niet wat je hier mee probeerde duidelijk te maken?

Ah ok, ik wou het gewoon even weten.. Ik probeerde niets duidelijk te maken :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

174739030b891d8f0747b70210b13de5fe7ce528.png

Ik vind wel dat dit soort reacties moeten kunnen want dat is gwn lachen. Als er steeds van die serieuze statussen komen dan is er niks meer aan...

17473904be0bf8e2c35a6d490de3d9520f1ddf7a.png

Dit soort statussen kunnen ook wel want je kan er heel kort antwoord op geven en om hier nou een topic over te maken..?

174739014c802167c987eed88fbf08237485d7d9.png

Hier ga je denk ik ook geen topic voor openen...

Ik vind dat grote, goede of/en serieuze vragen een topic verdienen, maar voor dit soort statussen hoeft het niet... Vind ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...