Jump to content

Wielrennen

Recommended Posts

Geplaatst:

Zondag Parijs-Roubaix, wat verwachten jullie?

Ik verwacht allesbehalve Cancellara. Kan raar klinken, maar in de Ronde heeft hij niks van werk moeten opknappen en was Van Avermaet de sterkste(niet de slimste, dat was Cancellara). Ik hoop voor zondag op Tom Boonen, maar ik vrees er wel voor. Vanmarcke is ook in vorm en hem zie ik ook top 5 eindigen(net als Fabian overigens, maar winnen zie ik hem niet meteen doen).

Nog even wat nostalgie van Parijs-Roubaix 2012, toen Tom Boonen een vlucht van om en bij de 50 km solo afrondde(haters gonna hate ;) ):

• Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• thebig

110

• MegaPilot

100

• NandroDavids

93

• KoningJesper

79

Geplaatst: (bewerkt)

Mooi voor Terpstra, maar verdiend is het zeker niet. Tom Boonen reed 2 x lek, 1 x pedaal kwijt en viel een ganse wedstrijd aan. Niemand wou met hem meerijden en dan kan je gewoonweg niet winnen(tenzij ie zoals in 2012 een solo van 50+ km aangaat, maar dat is gewoon onbegonnen werk tenzij je superbenen hebt).

Ze moesten die oortjes verdorie verbieden, dat ploegenwerk hangt me echt de strot uit.

Petje af voor Hushovd die niet als de anderen geen zak deed, maar toch af en toe overnam van Boonen.

PS: Ondanks dat de winnaar het niet 100% verdient, heeft Terpstra gewonnen ondanks dat ie gewerkt heeft voor Boonen. Ik ben een fan van QPS en van Terpstra, dus als er iemand onverdiend mag winnen, dan is het wel Terpstra.

Bewerkt: door MegaPilot
  • 2 weken later...
Geplaatst:

En, wat vonden jullie van Gilbert die op magistrate wijze weer eens de Amstel Goldrace won? Je zou verwachten dat de ploegen toch wel weten dat ze geen springplank aan Gilbert moeten geven als hij al drie keer wint op die finish, maar blijkbaar blijft Gilbert ze te slim af zijn.

Geplaatst:

En, wat vonden jullie van Gilbert die op magistrate wijze weer eens de Amstel Goldrace won? Je zou verwachten dat de ploegen toch wel weten dat ze geen springplank aan Gilbert moeten geven als hij al drie keer wint op die finish, maar blijkbaar blijft Gilbert ze te slim af zijn.

Omdat het al 3 jaar geleden was misschien? De laatste paar jaren was ie gewoon op en top flop. :puh:

Geniale finish in de Amstel Gold Race, maar ook het teamwerk van BMC moet daarbij vermeld worden naar mijn mening. Geweldig gewerkt.

• 1 maand later...

Ongelofelijk die dwaze wielersupporters. Bongiorno krijgt een duw van een supporter net als z'n linkervoet op het hoogste punt staat. Hij springt uit z'n klikpedaal en Rogers gaat ervandoor..

Stomme supporters, wedstrijdvervalsing..Is het nu zo moeilijk om gewoon achter de aansluiting te staan en de renners letterlijk wat ademruimte te geven? Blijkbaar wel. Achterlijke bende idioten zonder een greintje verstand, meer heb ik er niet over te zeggen.

Bewerkt: door MegaPilot
  • 1 maand later...

Dan maar de eerste post over de TdF hier en meteen groot nieuws:

Froome is uit de Tour gestapt.

Kom ik rustig even beneden, hoor ik dat :o Kon het amper geloven.

Nu de torenhoge favoriet eruit is: wie denken jullie dat er de Tour wint? Ik hoop stilletjes, zoals elk jaar, dat VDB iets ongelooflijks doet. Hij zal alleszins goed eindigen, zonder ongevallen, maar Contador is nu wel favoriet. Hoewel hij in deze rit nu toch ook al een minuut achter zit.

Verrassend WK, een Tour die verrassend gaat worden (wel om de foute redenen). Wat een sportjaar worshippy.gif

Ik zag Froome niet graag winnen, maar zo zie ik 'm niet graag verliezen nope.gif Echt erg.

http://sporza.be/cm/...r_Froome_opgave

Nibali wint op dit moment tijd op elke overblijvende favoriet. Wat een etappe.

Bewerkt: door thebig
Geplaatst:

Hij zal sowieso nog wel eens een off-day hebben, drie weken lang perfect presteren is zowat onmogelijk.
Geplaatst:

Prachtig nieuws en rotnieuws tegelijk: nu Dennis Menchov 2 jaar geschorst is voor doping, zou zijn 2e plek in de TdF uit 2010 kunnen kwijtraken door zijn dopinggebruik. Jurgen Van den Broeck is oorspronkelijk 5e geëindigd in die Tour, met Contador die eerder de zege kwijtgeraakte aan Schleck en nu Menchov zou dat een 3e plek worden. Technisch gezien voor het eerst in 29 jaar (op dat moment) een Belg op het podium.

Natuurlijk zonde dat het op zo'n manier moet :|

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/140712_Mensjov_schorsing

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vandaag? De hele Tour al. Je mag al een goed decennia terug als je een Tourwinnaar wilt die met 7 minuten verschil wint en nog verder wil je er eentje hebben die geen doping heeft gebruikt (we kunnen het niet zeker zeggen van Nibali uiteraard, maar er zijn geen bewijzen, dus is het clean). Wat een held.

Had het ook gezien van Voeckler. Ik moet niet veel van hem hebben, maar hiermee wint hij wel sympathie bij mij.

Trouwens wel blij dat Majka de bollentrui haalt, dat verdient hij wel. Toen hij na zijn eerste ritwinst zei 'De Tour is nog lang, misschien win ik nog eens' dacht ik niet dat het 'm zou lukken, maar dan wint hij de koninginnenrit en eindigt hij vandaag nog eens derde. Hoedje af.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...