Jump to content

GRAPHICS 101


Gta Ripper

Recommended Posts

G101_zpsa93a53a2.png

Hallo iedereen op het forum!



Ik zit al een heel erg lange tijd te denken over een project waarbij ik gebruik maak van livestreaming om mensen te leren om met Photoshop om te gaan. Ik heb nu eindelijk tijd/zin gekregen om een beginnetje te maken aan de uitvoering van dit idee.

Wat ga ik doen?

Ik wil zoals ik al in de introductie van mijn post heb gezet, gaan livestreamen. Ik zal mijn zelf afgelegde leerweg met Photoshop proberen uit te leggen en laten zien hoe ik in elk leerstadium mijn signatures maakte. Ik zal voor de livestreams elke keer weer beginnen met een nieuw project, en stap voor stap uitleggen wat ik doe en waarom ik iets doe. Onder het livestreamen wil ik graag de vragen van mensen beantwoorden d.m.v. een chat, waar ik zo af en toe op zal kijken onder het maken van een nieuw design. Ik hoop hier mee te bereiken dat de leden van dit forum wat meer over Photoshop gaan weten, en ook zelf aan de slag gaan met het programma, zodat de Graphics Fora misschien wat actiever worden.

Ik zat zelf ook te denken om huiswerk te gaan geven nadat ik gelivestreamed heb, dit is zodat de deelnemers gewend raken aan de technieken die ik heb uitgelegd en ze dus niet zo snel meer zullen vergeten. Denk bijvoorbeeld aan het maken van een signature met de technieken die ik in de livestream heb uitgelegd. Ik hoop dan ook dat deelnemers hun uitkomsten posten in de showroom, ik zal er dan ook tips op geven.

Wanneer ga ik dit doen?

Dat is aan jullie! Ik stel voor dat mensen wat data voorstellen om te kijken wat over het algemeen het beste uitkomt voor de deelnemers.

Resources les 1

Voor de eerste les van Graphics 101 heb je maar 3 dingen nodig. Photoshop, een goede grunge brush, en een render.

Brushes:

Je kan hier een mooie brush uitkiezen, een grunge brush om precies te zijn. Je moet hier alleen niet de brushes downloaden met shapes en teksten er in.

Je moet deze als volgt installeren:

Het bestandje waar de brush in zit moet je kopieren naar deze map toe: C:\\Adobe\Adobe Photoshop CS6\Presets\Brushes. Als het goed is, zal deze brush nu tussen je brushes staan in Photoshop. Als dit niet het geval is, kan je het bestandje ook nog openen door middel van File - Open om vervolgens het bestandje met de brushes te importeren.

Tevens heb je ook nog een render nodig, deze kan je bij veel verschillende sites vinden. Mijn persoonlijke favoriet is www.planetrenders.net. Je render moet je opslaan op je computer, deze kun je niet zomaar kopieren in je Photoshop document. Als je dit wel doet, zal de transparantie van de afbeelding verdwijnen.

Verder heb je niks nodig, succes!



Vragen e.d. kunnen natuurlijk gesteld worden in dit topic. Tevens kan dit topic gebruikt worden als discussie topic.

Bewerkt: door Gta Ripper
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Gta Ripper

    15

  • Davedavy

    6

  • Bassieboy35

    3

  • 3L1077

    3

Trouwens, zou er ook een mogelijkheid kunnen zijn dat de streams later terug bekeken kunnen worden? Ben niet echt bekend op dat gebied, maar mocht het kunnen zou het voor de tijden ook wat makkelijker zijn. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Als deze opgenomen kunnen worden onder dat ik stream, dan zal ik dat waarschijnlijk wel doen. Ik moet nog even nakijken wat mijn mogelijkheden zijn wat betreft streamen.

Ik weet niet wat je van plan bent, maar met Livestream worden al je programma's opgeslagen en kun je ze op ieder moment terug kijken :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk idee! Ik denk niet dat ik mee ga doen, ik weet m'n weg wel een beetje te vinden in Photoshop. Niet tot het level van fancy stuff, maar hier is iets. Twitch.tv is trouwens ook een goede livestream site. ;)

Ik kom later wel bij de ''fancy stuff'' terecht met uitleggen. Misschien is het leuk voor je om later mee te doen? Ik zal eventjes kijken naar Twitch.TV. Ik heb het liefst dat ik HD kan uitzenden, zodat er beter gezien kan worden wat ik nou precies doe.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...