Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Op het moment wat aan het warmlopen voor Metallica komende maandag, onwijs veel zin in! ^^

Playlist mocht zelf samengesteld worden door de Pinkpop-gangers, en daar is dit uitgekomen. Spijtig dat nummers als St. Anger en The Unforgiven II er niet doorheen gekomen zijn. nosmile.gif

Hoe dan ook, op het moment ben ik weer even betoverd door het heerlijke gitaarloopje van Fade to Black....

Link to comment
Delen op andere websites

Wat vinden jullie trouwens van de diversiteit aan muziekzenders op tv? Toen ik jong was (niet dat ik nu bejaard ben ofzo hoor) was er enkel MTV, en later TMF, maar dat was de keus. Tegenwoordig heeft een beetje zenderpakket tientallen muziekzenders, voor elk genre minstens twee verschillende geloof ik. Voor mij zit er verder geen favoriet tussen, ik zet op waar ik dan zin in heb. Ik zie het dan ook als prima alternatief voor de radio.

Link to comment
Delen op andere websites

Tientallen muziekzenders? Via Ziggo heb ik hier maar vijf, waarvan twee VH1 zenders, twee maal Nederlandstalig en nog Slam!TV. Erg weinig diversiteit dus. Eerder had ik ook nog MTV Brand New, waar wel regelmatig aardige muziek op kwam. In ieder geval wat minder mainstream dan TMF toentertijd. Verder was er toen ook nog het kanaal van 3voor12, geen idee wat er mee gebeurt is overigens, wat wel mijn favoriete muziekzender was.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat vinden jullie trouwens van de diversiteit aan muziekzenders op tv? Toen ik jong was (niet dat ik nu bejaard ben ofzo hoor) was er enkel MTV, en later TMF, maar dat was de keus. Tegenwoordig heeft een beetje zenderpakket tientallen muziekzenders, voor elk genre minstens twee verschillende geloof ik. Voor mij zit er verder geen favoriet tussen, ik zet op waar ik dan zin in heb. Ik zie het dan ook als prima alternatief voor de radio.

Zoals je aangeeft, had je (heel) vroeger MTV met muziekvideo's. MTV (Music Television) mag haar naam wel gaan veranderen want meer dan Nitro Circus en Teen Mom wordt er nauwelijks uitgezonden.

Gelukkig had je altijd TMF (The Music Factory) nog om dat gat op te vullen. Ik had TMF altijd op staan op de achtergrond en zo kende ik van alle songs wel de videoclips, dankzij TMF. Nu alles op de digitale kanalen zit, kijk ik amper meer naar deze zenders omdat ze over het algemeen geen karakter meer hebben zoals TMF dat vroeger had. Wel jammer aan de ene kant maar dat is nu eenmaal het cultuur en generatie van dit moment.

Ik moet wel toegeven dat ik heel af en toe naar VH1 Classics kijk, om toch nog even die sfeer van vroeger (die ik helaas niet heb meegemaakt) mee te maken. Zo vind ik het concept van Guess the Year geweldig :)

Tientallen muziekzenders? Via Ziggo heb ik hier maar vijf, waarvan twee VH1 zenders, twee maal Nederlandstalig en nog Slam!TV. Erg weinig diversiteit dus. Eerder had ik ook nog MTV Brand New, waar wel regelmatig aardige muziek op kwam. In ieder geval wat minder mainstream dan TMF toentertijd. Verder was er toen ook nog het kanaal van 3voor12, geen idee wat er mee gebeurt is overigens, wat wel mijn favoriete muziekzender was.

- VH1

- VH1 Classics

- MTV

- MTV 24/7

- MTV Brand New

- 538 TV

- Slam TV

- TV Oranje

- Sterren.nl

- 192TV

- Mezzo

- Nick Hits

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

Dat "muziekzenders" nog bestaan in deze tijd met internet etc.. MTV is nu meer een combizender geworden en draait ook vele (reality-)programma's. Voor de rest kijk ikzelf eigenlijk nooit tv.

Ps. kan ik de plaatselijke rtv, met teletekst en radio op de achtergrond ook als "muziekzender" rekenen? :D

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Je hebt nu ook Ziggo Xite, een soort van vervanger voor TMF. Wel leuk om eens naar toe te zappen, voor de dagelijkse top 40 muziek. Verder ben ik toch wat meer van de classic rock, hoewel sommige hedendaagse bandjes het ook wel leuk doen.

Bewerkt: door GrandTheftTwano
Link to comment
Delen op andere websites

Wat vinden jullie trouwens van de diversiteit aan muziekzenders op tv? Toen ik jong was (niet dat ik nu bejaard ben ofzo hoor) was er enkel MTV, en later TMF, maar dat was de keus. Tegenwoordig heeft een beetje zenderpakket tientallen muziekzenders, voor elk genre minstens twee verschillende geloof ik. Voor mij zit er verder geen favoriet tussen, ik zet op waar ik dan zin in heb. Ik zie het dan ook als prima alternatief voor de radio.

Ik kijk eigenlijk nauwelijks TV, en de radio luister ik puur als er geen alternatief is of als het ingesteld staat als wekker. Als ik in de huiskamer zit en ik heb behoefte aan muziek, dan zet ik veel liever mijn koptelefoon en ga ik naar de muziek op m'n MP3 luisteren. :puh: Ik heb eigenlijk geen flauw idee van alle muziekzenders van het moment, toen ik dat nog een beetje volgde was er altijd MTV, TMF en ik kan me nog iets van The Box heugen. En dan was er volgens mij altijd nog iets als MTV 2, waar dan de wat hardere muziek voorbij kwam. Maar goed, ik houd me daar dus totaal niet mee bezig.

Ik ben overigens weer helemaal verslaafd aan het legendarische en nog steeds veel te korte Child in Time. Wát een stem, dit is puur genieten. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoorde laatst een nummer van AC/DC die ik echt leuk vond. Uiteindelijk een heleboel nummers gedownload van ze. Ze zijn echt te gek. :) Angus Young, de lead-gitarist, woont trouwens in Nederland.

Echt een te gek nummer. :tu:

Je moet ook eens Thunderstruck, Back in Black, Rock ain't noise pollution, en TNT luisteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...