Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Qua klassieke muziek luister ik ook wel eens Canon in D major. Die van jou, SpacyColours, luister ik altijd in een andere versie (eentje van van Ad Visser :clown: ).

Ikzelf vind het altijd mooi klassieke nummers te horen, die niet van de "grote klassieke namen" zijn. Daarnaast ben ik gewoon een enorme fan van instrumentale nummers. Hieronder een paar van deze :)

Als laatste een heel mooi orchestraal stuk

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit op het moment de ietwat andere hoek van de muzikale wereld wat door te spitten. Op het moment ben ik verknocht aan de muziek uit Liberty Rock Radio (uit IV/EFLC). Enkele pareltjes:

Heerlijk. icon_mrgreen.gif

Ik vind het altijd heerlijk om te switchen van muziekstijl. Zo zat ik 20 minuten geleden met klassieke muziek op, 10 minuten geleden met hyperhoge pitchmuziek, en nu is het metal-hardrock

:D

Link to comment
Delen op andere websites

Nice! Goeie coupe ook.

Ik neem aan dat jullie allemaal van het overlijden van Lou Reed hebben gehoord. Ik ben persoonlijk niet weg van zijn werk met The Velvet Underground en zijn solocarrière, maar dat hij belangrijk is geweest voor de (rock)muziek staat buiten kijf. Wel heel toepasselijk op een zondagochtend gestorven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het via jouw statusupdate gehoord heb.

Ik ken ook nooit bandleden of zangers van een groep.Hoogstens de groepsnaam en het nummertje (dat is het enige wat je nodig hebt om een nummer te kunnen vinden). Wel leuk nummertje by the way; een echte oldie.

Link to comment
Delen op andere websites

Nog even terug naar klassieke muziek; van deze uitvoering word je natuurlijk ook blij:

Ik ben de afgelopen jaren met mijn opa wel eens naar pianoconcerten en live-uitvoeringen van orkesten geweest, maar dan zit ik daar letterlijk als enige jonkie tussen honderden ouderen. Wel jammer, want het is prachtige muziek, vooral als je daar in zo'n schouwburg zit in een grote, ouderwetse zaal. Ik hoop niet dat dit soort concerten gaan uitsterven...

Link to comment
Delen op andere websites

Jeuzus, dat er zo'n stem uit zo'n klein meisje kan komen. Niet helemaal mijn ding qua sound, maar ik was net zo verbaasd als de jury. :puh:

Zat laatst in de plaatselijke schouwburg bij Spinvis. Had, afgaande op de mensen die ik ken, heel veel hipsterjeugd verwacht, maar er bleken vooral senioren in de zaal te zitten. Wel een boeiend optreden. Er werden brieven van en aan Justine Keller voorgelezen, zodat je echt een idee kreeg van de chronologie van de gebeurtenissen en de betekenis van de nummers. Afwisselend en bevreemdend.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...