SpacyColours Geplaatst: 27 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2013 Ik speel regelmatig klassieke muziek op de piano, maar verder luister ik het weinig. Queen of the Night zet ik wel regelmatig op: Reageren
NicolaB Geplaatst: 27 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2013 (bewerkt) Qua klassieke muziek luister ik ook wel eens Canon in D major. Die van jou, SpacyColours, luister ik altijd in een andere versie (eentje van van Ad Visser ). Ikzelf vind het altijd mooi klassieke nummers te horen, die niet van de "grote klassieke namen" zijn. Daarnaast ben ik gewoon een enorme fan van instrumentale nummers. Hieronder een paar van deze Als laatste een heel mooi orchestraal stuk http://grooveshark.c...rd/2FQprr?src=5 Bewerkt: 27 oktober 2013 door NicolaB Reageren
Foreigner97 Geplaatst: 27 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2013 Ik zit op het moment de ietwat andere hoek van de muzikale wereld wat door te spitten. Op het moment ben ik verknocht aan de muziek uit Liberty Rock Radio (uit IV/EFLC). Enkele pareltjes: Heerlijk. Reageren
NicolaB Geplaatst: 27 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2013 Ik zit op het moment de ietwat andere hoek van de muzikale wereld wat door te spitten. Op het moment ben ik verknocht aan de muziek uit Liberty Rock Radio (uit IV/EFLC). Enkele pareltjes: Heerlijk. Ik vind het altijd heerlijk om te switchen van muziekstijl. Zo zat ik 20 minuten geleden met klassieke muziek op, 10 minuten geleden met hyperhoge pitchmuziek, en nu is het metal-hardrock Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 27 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2013 Bam, op de foto met Marcus Miller! Reageren
NicolaB Geplaatst: 27 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2013 Ik moet eerlijk zeggen, dat ik Marcus Miller niet ken. Maar het ziet er piekfijn uit in kostuum. Had je zelf een voorstelling ofzo? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 27 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2013 Nope, ik werk achter de receptie, ik wist dat ie er was en had me basgitaar daarom meegenomen. Reageren
NicolaB Geplaatst: 28 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2013 (bewerkt) Aha, oke. Cuwl, dat ie dat zo allemaal doet dan Ik luister nu een episch nummer van Ramses Shaffy De normale versie: De emotionele versie: Bewerkt: 28 oktober 2013 door NicolaB Reageren
Silverbyte Geplaatst: 28 oktober 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 28 oktober 2013 Nice! Goeie coupe ook. Ik neem aan dat jullie allemaal van het overlijden van Lou Reed hebben gehoord. Ik ben persoonlijk niet weg van zijn werk met The Velvet Underground en zijn solocarrière, maar dat hij belangrijk is geweest voor de (rock)muziek staat buiten kijf. Wel heel toepasselijk op een zondagochtend gestorven. Reageren
NicolaB Geplaatst: 28 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2013 Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het via jouw statusupdate gehoord heb. Ik ken ook nooit bandleden of zangers van een groep.Hoogstens de groepsnaam en het nummertje (dat is het enige wat je nodig hebt om een nummer te kunnen vinden). Wel leuk nummertje by the way; een echte oldie. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 28 oktober 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 28 oktober 2013 Ik ben ook absoluut geen Reed-kenner. TVU klinkt vrij gedateerd, ik luister er zelden naar, maar ze zijn een sleutelfactor in het ontstaan van de hedendaagse rockmuziek. Nog een paar lekkere tracks van andere artiesten: http://www.youtube.com/watch?v=pmE4OKdvOlY Reageren
MostWantedKid Geplaatst: 28 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2013 Old but gold. De eerste keer dat ik deze hoorde dacht ik dat het werd gezongen door een donkere man, maar toen zag ik de videoclip. Reageren
NicolaB Geplaatst: 28 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2013 (bewerkt) Tijd geleden dat ik die heb gehoord zeg. Altijd leuk funky muziek :-P En als we het over funky gaan hebben, dan kan deze niet ontbreken http://www.youtube.com/watch?v=w6pg18bJt-A Bewerkt: 28 oktober 2013 door NicolaB Reageren
SpacyColours Geplaatst: 29 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2013 Nog even terug naar klassieke muziek; van deze uitvoering word je natuurlijk ook blij: http://www.youtube.com/watch?v=VBMfgLvRZJs Ik ben de afgelopen jaren met mijn opa wel eens naar pianoconcerten en live-uitvoeringen van orkesten geweest, maar dan zit ik daar letterlijk als enige jonkie tussen honderden ouderen. Wel jammer, want het is prachtige muziek, vooral als je daar in zo'n schouwburg zit in een grote, ouderwetse zaal. Ik hoop niet dat dit soort concerten gaan uitsterven... Reageren
Silverbyte Geplaatst: 29 oktober 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 29 oktober 2013 Jeuzus, dat er zo'n stem uit zo'n klein meisje kan komen. Niet helemaal mijn ding qua sound, maar ik was net zo verbaasd als de jury. Zat laatst in de plaatselijke schouwburg bij Spinvis. Had, afgaande op de mensen die ik ken, heel veel hipsterjeugd verwacht, maar er bleken vooral senioren in de zaal te zitten. Wel een boeiend optreden. Er werden brieven van en aan Justine Keller voorgelezen, zodat je echt een idee kreeg van de chronologie van de gebeurtenissen en de betekenis van de nummers. Afwisselend en bevreemdend. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.