Jump to content

Algemeen Linux topic


linux-or-unix

Gebruik jij Linux?  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. JA? of NEE?

    • JA, ECHT WEL!
      24
    • NEE, HELAAS NIET!
      20


Recommended Posts

  • Reacties 164
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • linux-or-unix

    40

  • Golf_MK1

    22

  • Megadreams

    13

  • GolfG60

    13

Ik vind dat juist vervelend want die service kan ik me niet op aanmelden, ik gebruik Kopete welke ook niet erg makkelijk is qua notificaties...

Dat mail gedoe is ook even moeilijk, maar na een hoop gekut wel werkend gekregen.

Heb je Pidgin geprobeerd?

Link to comment
Delen op andere websites

Na kubuntu blijkt opeens mijn windows live messenger in windows gebugd te zijn. Ik zag niemand meer online staan terwijl ze bv in ebuddy dan weer wel online waren. Op het moment ben ik msn aan het herinstalleren op mijn windows.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat juist vervelend want die service kan ik me niet op aanmelden, ik gebruik Kopete welke ook niet erg makkelijk is qua notificaties...

Zelf gebruik ik nu kmess, werkt perfect. En is handig in gebruik. Lijkt qua gebruik veel op de Windows Live messenger.

Omdat ik een tijdje terug me hele HDD had geformatteerd, omdat k alles opnieuw erop wou zette, was ik dus ook mijn linux distro kwijt.

Heb het er toch maar een paar dagen geleden weer op gezet, heb nu de KDE versie van Mint geïnstalleerd en bevalt me beter dan Gnome.

Zal zo een screen posten van m'n destop :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb weer een probleem met mijn scherm/videokaart hoor, eerste scherm is een 'niet algemeen PnP scherm' en in Ubuntu betekend dat een prachtige resolutie van maximaal 640x480 op een 1680x1050 scherm :tu:

Zit dus atm weer op Windows aangezien die wel gewoon 1680x1050 blijft draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja dergelijke problemen had ik dus met Ubunut 10.10 ook, een resolutie als 1280x1024 werd mooi niet ondersteund, welke het hoogste is dat mijn beeldscherm aankan, vervolgens geeft Ubuntu wel mooi 1380x800(oid lol) weer als mogelijke resolutie welke mijn beeldscherm niet eens ondersteunt.

Daarbij ontdekte dat ik nu plots wel in ubuntu one kan inloggen, en dat is een stuk fijner

Verder snap ik nog niet helemaal hoe dat Gebruik op afstand werkt, want je kan iets van een link versturen ofzo maar hoe werkt dat verder? zal wel handig zijn als ik van school uit op ubuntu kan.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja dergelijke problemen had ik dus met Ubunut 10.10 ook, een resolutie als 1280x1024 werd mooi niet ondersteund, welke het hoogste is dat mijn beeldscherm aankan, vervolgens geeft Ubuntu wel mooi 1380x800(oid lol) weer als mogelijke resolutie welke mijn beeldscherm niet eens ondersteunt.

Daarbij ontdekte dat ik nu plots wel in ubuntu one kan inloggen, en dat is een stuk fijner

Verder snap ik nog niet helemaal hoe dat Gebruik op afstand werkt, want je kan iets van een link versturen ofzo maar hoe werkt dat verder? zal wel handig zijn als ik van school uit op ubuntu kan.

Ja idd, dat soort dingen merk je wel dat Ubuntu een gratis OS(tja, mijn W7 was ook gratis :schater: ) maar dat het daardoor niet altijd even soepel gaat en geen ondersteuning voor sommige dingen is.

Gebruik of afstand weet ik zo niet, nooit gebruikt eigenlijk :N

Link to comment
Delen op andere websites

Nouja, voor gebruik is het gratis, de ondersteuning daar betaal je voor dus dat gaat niet helemaal op, is eigenlijk gewoon hetzelfde als Windows, namelijk de standaard drivers ondersteunen niet al te veel en de ATI drivers die werken half

Link to comment
Delen op andere websites

Nouja, voor gebruik is het gratis, de ondersteuning daar betaal je voor dus dat gaat niet helemaal op, is eigenlijk gewoon hetzelfde als Windows, namelijk de standaard drivers ondersteunen niet al te veel en de ATI drivers die werken half

Idd, Nvidia drivers gaat best wel goed eigenlijk, behalve nu dan met mijn scherm, maar morgen kijken waar het aan ligt :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf in een Virtual Machine Ubuntu 10.10 staan, die ik soms wel eens gebruik voor gewone dingen. Ik vind Ubuntu wel fijn werken, alleen heb ik iets raars:

24ez01t.jpg

De foto is al best oud, ik vind hem nu toevallig terug

Zoals je ziet staan de iconen die rechts moeten staan in het midden (ongeveer). Is hier een oplossing voor?

Link to comment
Delen op andere websites

@Donald F. Duck, je kan volgens mij dan rechtermuisklik en dan move of je kan het volgende in een terminal proberen.

Zie daarvoor dit topic op ubuntuforums.org

Je moet dan gewoon die codes kopieren en in een terminal plakken en als het goed is duurt het dan even maar dan staat alles weer zoals het stond toen je Ubuntu net had geinstalleerd.

Zie de spoiler voor de code die ik een keer heb gebruikt en volgens mij wel werkte.

gconftool --recursive-unset /apps/panel && killall gnome-panel

Sorry, Donald F. Duck, maar ik heb zelf nu even geen Ubuntu dus kan ik het helaas niet zelf testen.

Stuur maar een pb of reageer hier als het gelukt is/of als je meer hulp nodig hebt

timo

Link to comment
Delen op andere websites

Heb nu een 320 Gig HDD met Raampjes en nog een 160 Gig HDD die ik niet gebruik waar linux op moet, hoe kan ik dat doen zonder dat ik ervoor zorg dat mijn Windows niet meer werkt? En waar kan ik drivers vinden voor mijn SpeedTouch voor de linux?

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...