Jump to content

Algemeen Linux topic


linux-or-unix

Gebruik jij Linux?  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. JA? of NEE?

    • JA, ECHT WEL!
      24
    • NEE, HELAAS NIET!
      20


Recommended Posts

Wat is de beste OS voor game servers? Ik hebnu CentOS5 , maar daarop kan MTA niet :cry:

Heb even op de Engelse Google gezocht, zelf weet ik zo gauw geen goede Linux sever voor MTA, ik heb zelf dan ook totaal geen ervaring met servers in het algemeen of MTA/SA:MP.

timo

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 164
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • linux-or-unix

    40

  • Golf_MK1

    22

  • Megadreams

    13

  • GolfG60

    13

Ik heb een opdracht van Informatica over Linux.

Het besturingssysteem Linux kent veel verschillende distributies. Vul de onderstaande tabel aan met ten minste drie distributies en geef van elke variant de belangrijkste kenmerken.

[table=header]Naam|Kenmerken

SuSe|-

RedHat|-

Debian|-

Mandrake|-

Ubuntu|-

Fedora|-

Linux Mint|-[/table]

Kan iemand voor mij deze tabel afmaken? Ik heb al drie distributies toegevoegd. De laatste drie.

Bewerkt: door Remcconen
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een opdracht van Informatica over Linux.

Het besturingssysteem Linux kent veel verschillende distributies. Vul de onderstaande tabel aan met ten minste drie distributies en geef van elke variant de belangrijkste kenmerken.

[table=header]Naam|Kenmerken

SuSe|-

RedHat|-

Debian|-

Mandrake|-

Ubuntu|-

Fedora|-

Linux Mint|-[/table]

Kan iemand voor mij deze tabel afmaken? Ik heb al drie distributies toegevoegd. De laatste drie.

Je kunt ook een keertje in deze lijst kijken, dan kom je er waarschijnlijk sneller achter dat:

  1. De logo's per Linux en Unix distro's verschillen.
  2. De rest van een distro's ziet er ook anders uit.
  3. Waarom moet je iets doen dat met Linux te maken heeft? Ik dacht dat informatica Microsofkunde was.

timo

Link to comment
Delen op andere websites

Daar zijn geen tutorials voor te vinden , wel voor debian

@davedavy, misschien kan je dan een keertje Debian uitproberen??? Of de libraries intalleren zoals Megadreams reeds al zei, succes!

timo

MTA werkt nu :dans: , ik kan zelf besturings systeem bepalen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Firefox heeft volgens mij wel een automatische installer. Je moet het enkel downloaden van internet via de standaard browser die erop staat. Zoniet dan kan je best op internet even kijken naar een tutorial voor het installeren van firefox via commando's.

Link to comment
Delen op andere websites

Firefox heeft volgens mij wel een automatische installer. Je moet het enkel downloaden van internet via de standaard browser die erop staat. Zoniet dan kan je best op internet even kijken naar een tutorial voor het installeren van firefox via commando's.

Uiteraard heb ik eerst gegoogled, zonder succes. ik heb hem al gedownload (2X, ook oudere versie), maar dan krijg je een .tar.bz2 bestand en hoe installeer ik dat?

Link to comment
Delen op andere websites

Firefox heeft volgens mij wel een automatische installer. Je moet het enkel downloaden van internet via de standaard browser die erop staat. Zoniet dan kan je best op internet even kijken naar een tutorial voor het installeren van firefox via commando's.

Uiteraard heb ik eerst gegoogled, zonder succes. ik heb hem al gedownload (2X, ook oudere versie), maar dan krijg je een .tar.bz2 bestand en hoe installeer ik dat?

Op deze pagina staat:

Firefox 3.5.3

As you know, we have been waiting for Firefox 3.5. Our idea was to have an automatic update of the software that would convert your old Firefox into the new version. Unfortunately, that was not available so we had to build our own package. Thanks to the Mozilla team, the latest version, Firefox 3.5.3, is available in one click and supports Flash and Google Gears. This version improves speed and rendering.

The installation is very easy. Firefox 3.5 is available as an update which will automatically replace the old version. Just update your system now. Please have a look at this previous post if you are new to Jolicloud and want to know more about how to update your Jolicloud.

More details about Firefox 3.5 here.

Verder kan je het op Ubuntu gewoon uitpakken zo'n .tar.bz2 bestand en dan met een terminal verplaatsen naar meestal /usr/lib of /usr/bin , usr staat niet voor het Nederlandse gebruiker

timo

Bewerkt: door linux-or-unix
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een opdracht van Informatica over Linux.

Het besturingssysteem Linux kent veel verschillende distributies. Vul de onderstaande tabel aan met ten minste drie distributies en geef van elke variant de belangrijkste kenmerken.

[table=header]Naam|Kenmerken

SuSe|-

RedHat|-

Debian|-

Mandrake|-

Ubuntu|-

Fedora|-

Linux Mint|-[/table]

Kan iemand voor mij deze tabel afmaken? Ik heb al drie distributies toegevoegd. De laatste drie.

Dit is nog de basis van informatica en gaat over software. Dus ook OS. Ik moet alleen dat tabbeletje ingevuld hebben. Het is niet belangrijk, maar moet wel ingevult worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...