Jump to content

Algemeen Linux topic

Gebruik jij Linux?  

44 leden hebben gestemd

1. 1. JA? of NEE?

• JA, ECHT WEL!
      24
    • NEE, HELAAS NIET!
      20

Recommended Posts

Geplaatst:

Heb nu een 320 Gig HDD met Raampjes en nog een 160 Gig HDD die ik niet gebruik waar linux op moet, hoe kan ik dat doen zonder dat ik ervoor zorg dat mijn Windows niet meer werkt? En waar kan ik drivers vinden voor mijn SpeedTouch voor de linux?

Als je voor ubuntu of Linux mint gaat dan kan je ervoor kiezen om het te draaien in een virtuele harde schijf, zodat je niet met partitie´s hoeft te kloten, en je alles weer heel makkelijk kan verwijderen. Op de Cd (iso) van Ubuntu of linux staat dat programma er standaard op. Dus je hebt dan gewoon een dualboot maar alleen linux draait in een virtuele harde schijf. En anders kan je linux op een andere harde schijf gewoon installeren. Enige wat word vervangen is de bootloader van Windows. Maar je kan in de GRUB bootloader ook gewoon voor Windows kiezen.
  • Reacties 164
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• linux-or-unix

40

• Golf_MK1

22

• Megadreams

13

• GolfG60

13

Geplaatst: (bewerkt)

Nog een toevoeging op de uitleg van BC7, het is handig als je een backup maakt van je MBR [masterbootrecord], want als dat kapot is kan je geen windows meer opstarten, alleen linux opnieuw installerenn.

timo

In deze post komt tevens een lijst links naar andere [handige] topics over linux en unix.

Linux, OS X & Windows - Wat vind jij het beste?

Internet (Ubuntu Netbook)

ubuntu internet probleem

Linux of Ubuntu?

Bewerkt: door linux-or-unix
Geplaatst:

Ik heb zelf in een Virtual Machine Ubuntu 10.10 staan, die ik soms wel eens gebruik voor gewone dingen. Ik vind Ubuntu wel fijn werken, alleen heb ik iets raars:

24ez01t.jpg

De foto is al best oud, ik vind hem nu toevallig terug

Zoals je ziet staan de iconen die rechts moeten staan in het midden (ongeveer). Is hier een oplossing voor?

Ja, op dat balkje rechtermuisknop, en dan verplaatsen(evt. verplaatsen aanvinken) en je kan ze verplaatsen.

Geplaatst:

Kubuntu beviel mij niet zo heel goed doormidel van kspd problemen. Ik heb nu linux mint geïnstalleerd en deze werkt goed. :tu:

@ikt, om te beginnen, wat voor een soort processor heb je?

Hier staan dan dus ook gelijk de links naar de images van Gentoo voor die processor.

Zelf snap ik eigenlijk geen zak van dat lijstje hierboven, ik heb zelf een i386 processor waarvan openSuSE ook i586 pakketten kon installeren.

Ik zou als ik jou was nog even wachten met downloaden, want misschien weet iemand anders het wel.

Plaats anders [als je (nog) windows heb even met Speccy, je specificaties van je pc.

timo

EDIT: je kan ook nog even op youtube kijken of googlevideo

Bewerkt: door linux-or-unix
Geplaatst:

Net even lekker een halve dag lopen stressen over een bestnad dat maar niet wou installeren, nu bleek dat ik alleen maar iets moest aanvinken, zwaar mooie MMA gevechten hierdoor gemist :duh:

Geplaatst:

@ikt, om te beginnen, wat voor een soort processor heb je?

Hier staan dan dus ook gelijk de links naar de images van Gentoo voor die processor.

Zelf snap ik eigenlijk geen zak van dat lijstje hierboven, ik heb zelf een i386 processor waarvan openSuSE ook i586 pakketten kon installeren.

Ik zou als ik jou was nog even wachten met downloaden, want misschien weet iemand anders het wel.

Plaats anders [als je (nog) windows heb even met Speccy, je specificaties van je pc.

timo

EDIT: je kan ook nog even op youtube kijken of googlevideo

Niet dat.

Het echte installeerwerk + compilen! :eten:

Geplaatst:

@ikt, als ik jou was zou ik op hun site kijken of op youtube... verder weet ik helaas niks van Gentoo. traantjes.gifSorry daarvoor.bloos.gif

timo

Geplaatst:

@ikt, als ik jou was zou ik op hun site kijken of op youtube... verder weet ik helaas niks van Gentoo. traantjes.gifSorry daarvoor.bloos.gif

timo

Ah, oké. Blijkbaar is het gewoon onmogelijk om Gentoo te installeren op een normale manier. :puh: Dankje :)

Geplaatst:

timo

Ah, oké. Blijkbaar is het gewoon onmogelijk om Gentoo te installeren op een normale manier. :puh: Dankje :)

Probeer anders een makkelijkere linux distro, Ubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Linux Mint, Fedora, openSuSE.thumbsup2.gif

De links van deze distro's staan in de beginpost.

timo

In de beginpost moet nog even Kubuntu 10.10 veranderd worden naar Linux Mint KDE 9.0. ;)

P.S: Hetzelfde bij BC7 aangezien de KDE versie nog niet uitgekomen is voor 10.0.

Bewerkt: door Megadreams
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Ik ben nu anderhalve maand tevreden ubuntu-gebruiker, maar vroeg me eigenlijk af wat het verschil is tussen Lubuntu, Xubuntu, Mythbuntu, Edubuntu en Kubuntu.

Ik gebruik op m'n netbook ubuntu 10.04 (omdat 10.10 niet lukte), is dit dan Lubuntu (omdat het LTS is)?

Verder vroeg ik me af of jullie een andere versie van ubuntu of linux ofzo kunnen aanraden voor op mijn netbook?

Gr. vwbjorn

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...