Jump to content

Algemeen Linux topic

Gebruik jij Linux?  

44 leden hebben gestemd

1. 1. JA? of NEE?

• JA, ECHT WEL!
      24
    • NEE, HELAAS NIET!
      20

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben hulp nodig met Linux, dus ga ik naar het Algemene Linux topic. En dan krijg ik dit als antwoord? Lekker asociaal.

• Reacties 164
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• linux-or-unix

40

• Golf_MK1

22

• Megadreams

13

• GolfG60

13

Geplaatst:

Ik ben hulp nodig met Linux, dus ga ik naar het Algemene Linux topic. En dan krijg ik dit als antwoord? Lekker asociaal.

traantjes.gif

Geplaatst:

traantjes.gif

Ik denk dat jij beter kan ophouden om het topic onder te spammen. Hij heeft gewoon een vraag, en dan antwoord jij dat het een ander logo heeft... Tja dat kan elke analfabeet wel zien. Dat heeft helemaal niks met Linux te maken. Als je niks van linux weet, maak er dan ook geen topic over :{

Ik vind het dan ook niet zo vreemd dat hij zo reageert. Als je alleen onzinnige berichten posten ga dan a.u.b. naar een ander forum...

Geplaatst: (bewerkt)

[table=header]Naam|Kenmerken

SuSe|-

RedHat|-

Debian|-

Mandrake|-

Ubuntu|Groot gebruiksgemak

Fedora|-

Linux Mint|Is redelijk gelijk aan Ubuntu

Gentoo|Voor professionelen, moeilijk in opzet

Mac OSX|BSD/Unix, maar dan betaald[/table]

Meer weet ik jammer genoeg niet. :(

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

Even een Linux OS toevoegen + een kenmerk toevoegen.

[table=header]Naam|Kenmerken

SuSe|-

RedHat|-

Debian|Deze Linux OS is bedoeld voor servers. Het werkt volledig met command lines.

Mandrake|-

Ubuntu|Groot gebruiksgemak

Fedora|Hetzelfde als Debian. (?)

Linux Mint|Is redelijk gelijk aan Ubuntu

Gentoo|Voor professionelen, moeilijk in opzet

Mac OSX|BSD/Unix, maar dan betaald

Centos|Hetzelfde als Debian.[/table]

Geplaatst:

De distributie RedHat wordt niet meer gemaakt en Fedora is de opvolger daarvan geworden. Van SuSE weet ik dat het een heel populaire distributie is.

Geplaatst:

Wikipedia bevat een mooie lijst met distributies en hun belangrijkste kenmerken.

Die kan iedereen met een beetje zoeken zelf vinden, dat hoef je schoolopdrachten niet door anderen te laten maken. 8)

• 2 weken later...

Ik gebruik nu al een tijdje Jolicloud 1.1 met grote tevredenheid. Gisteren zag ik toevallig dat Jolicloud 1.2 uit was, dus heb ik hem vandaag snel even geüpdatet. Ook zag ik dat er een probleem kon zijn met youtube video's met name dat er een rode schijn op de video's zit. Dit probleem heb ik dus ook voor en het lukt me niet het op te lossen.

Ik heb op de link (klik) geklikt waar een stappenplan op het op te lossen staat en dit gevolgd, maar bij de vierde stap loop ik vast. Bij de derde stap kom ik op de volgende link uit: klik. En hier zou ik dus die 'hardware acceleration' moeten uitschakelen, maar waar vind ik die?

Screenshot: 5513941971_881efe401e.jpg

Hopelijk weet iemand een oplossing.

Bewerkt: door Golf_MK1
Geplaatst:

Je moet op Instellingen klikken, niet Algemene Instellingen. Dan moet je naar het tabje met een monitor, vinkje weg, druk op sluiten, en klaar is Golf.

Geplaatst:

Maar waar vind ik instellingen? Als ik rechtsklik op de video kan ik alleen op algemene instellingen klikken.

In de link naar het stappenplan staat onder andere:

A reliable workaround is to disable the Flash hardware acceleration. You cannot do it directly from YouTube, you can do it from another web app using Flash like Canabalt or Space Invaders.

Als je Canabalt opzoekt, bijvoorbeeld hier, dan zou het moeten lukken.

Bij mij gaf hij in YouTube ook alleen de Algemene Instellingen, maar in het speelscherm van Canabalt kreeg ik ook de optie Instellingen, waar de versneller was uit te schakelen.

Lukte dat?

Bewerkt: door TomFurga

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...