Jump to content

Vrijdag 7 Maart 2014 15:00 heel Nederland plat

Recommended Posts

Geplaatst:

Dit dus

Krijg nog steeds vragen waar deze actie voor staat en wat we willen bereiken. Dus bij deze zal ik dat nog even uitleggen.

De algemene kosten zijn veel te hoog geworden ten opzichte van het loon wat wij ontvangen.

Terwijl de overheid het met miljarden tegelijk de balk over gooit.

De zorg is gigantisch achteruit gegaan. Zelf zo erg dat ouderen nu gescheiden worden omdat er gewoonweg geen geld is om ze samen in een verzorgingshuis te plaatsen.

De werkloosheid is zover opgelopen dat mensen in de schuldsanering zitten en nu bij de voedselbanken lopen. Dat is onacceptabel als je ziet hoe de regering daar mee omgaat.

De accijns op brandstof is ook onacceptabel. Wij betalen de hoofdprijs voor onze brandstof. Terwijl veel mensen daar min of meer tegenwoordig toch afhankelijk van zijn. Plus het feit dat de staat hier juist geld mee verliest. Dus niet ten goede komt van het land.

Het belastingstelsel in Nederland loopt ook de spuigaten uit. We betalen nu al 21%. Terwijl 19% al eigenlijk te gek was.

Nederland moet de macht weer terug krijgen. En niet meer onder Brussel functioneren.

Nou zijn er waarschijnlijk nog talloze redenen op te noemen. Maar dit zijn de meeste redenen waarom

Mensen het zat zijn in Nederland.

Het probleem dat ik met deze actie heb is niet dat de redenen verkeerd zijn (alhoewel ik wel hier en daar vraagtekens bij zet), maar dat het verstoren van het openbare leven niet hoort in een democratische samenleving. Je hebt natuurlijk het recht om te protesteren, maar dit moet gebeuren op een verantwoordelijke en ordelijke manier, en dat is hier absoluut niet het geval.

We hebben geen keus, want anders zouden ze het wel anders gedaan hebben.
  • Reacties 167
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GTA-LCS-Maverick

24

• Dutchy3010

14

• SpacyColours

13

• Sir_Ballas

12

Geplaatst:

powned :7

als je echt betrouwbaar nieuws wilt, ga je naar NOS.nl of AD.nl, niet naar Powned :7

Geplaatst:
We hebben geen keus, want anders zouden ze het wel anders gedaan hebben.

Wat voor ingravende redenering is dat nu? Je eigen argumenten verdedigen met dingen die je voorheen hebt gezegd werkt niet zo goed.

Misschien is het beter dat we mijnheer Maverick gewoon laten zijn. Het lijkt me niet dat we hem uit zijn cocon gaan krijgen.

Geplaatst:

Lees je eens goed in. De reden dat deze premie in trek is is omdat hij vanaf eind juni versoberd wordt. Daar wordt dus al op bezuinigt.

Geplaatst:

Morgen zal nederland wakker gaan worden, want genoeg is genoeg, en als je werkloos bent en een gezin hebt zul je begrijpen waarom.

Jullie hebben misschien een makkelijk leven, maar de ouderen weten wel beter, want die hebben meer meegemaakt dan jullie.

Geplaatst:

@ GTA-LCS-Maverick: Één tip: stop met Geenstijl en Powned lezen. Ik heb het idee dat je je meningen alleen maar op partijdige artikeltjes en kritische uitspraken baseert, in plaats van je ervaringen in de praktijk. Leer eens zelf om je heen te kijken; het kan nooit zo slecht zijn als dat jij allemaal beweert.

Geplaatst:

Morgen zal nederland wakker gaan worden, want genoeg is genoeg, en als je werkloos bent en een gezin hebt zul je begrijpen waarom.

Jullie hebben misschien een makkelijk leven, maar de ouderen weten wel beter, want die hebben meer meegemaakt dan jullie.

De babyboomers hebben het moeilijker gehad? Laat me niet lachen. We zitten midden in de grootste depressie ooit, de pensioenen worden blijvend versoberd en onze baankansen zijn historisch laag.
Geplaatst:

Ik heb het idee dat je je meningen alleen maar op partijdige artikeltjes en kritische uitspraken baseert, in plaats van je ervaringen in de praktijk. Leer eens zelf om je heen te kijken; het kan nooit zo slecht zijn als dat jij allemaal beweert.

Je zou eens moeten weten hoeveel "partijdige" artikeltjes er zijn (in wezen is objectiviteit een utopie).

Al wil niet zeggen, dat ik zijn berichten niet erg subjectief vind hoor :puh:

Geplaatst:

Klopt; ook 'neutrale' media is lang niet 100% betrouwbaar, al heeft dat vaak meer te maken met foutieve feiten maar zeker ook met gebrek aan een goede toepassing van hoor en wederhoor.

Maar ik heb zelf lang een tijdje frequent Geenstijl gelezen, en ik merkte wel dat als je maar genoeg van die artikeltjes lees, je vanzelf wordt meegezogen in die negativiteit op de samenleving wat eigenlijk de rode draad van die blog is. Vooral als dat je enige bron van nieuws is dan heeft het wel invloed op je kijk op dingen. Voor Powned is dat overigens in iets mindere mate ook zo.

Maar inderdaad, veel journalistiek brengt artikelen op een bepaalde manier en je moet niet alles geloven dat je leest of hoort.

Geplaatst:

Ja, met veel hoor. Daarom hoop ik ook dat de men ook altijd verder kijkt dan 1 artikeltje of mediabron (ook al is het van de NOS), voordat ze ergens een opinie over vormen. :)

En ook dat soort media vind ik er een unieke andere kijk om sommige dingen geven (zoals dat diplomaten gedoe :puh: Of dat die Tom van Geenstijl, naar Syrië gaat)

Geplaatst:

Maverick, je bent nu zo hevig bezig met je redevoering, maar doet zelf niet mee aan de actie morgen met als excuus dat je morgen in de supermarkt moet werken... Sorry maar ik kan jou niet serieus nemen. Alle respect voor jou en je werk, maar als je hier zo hoog van de toren blaast en iedereen wil mobiliseren, dan verwacht ik van je dat je wel de kl*ten hebt om zelf deel te nemen aan de actie, werk of niet.

Geplaatst:

Ik ben zeer blij dat ik gewoon op de fiets naar school ga. Ik zal dan zeker ook geen last hebben van deze stunt als het überhaupt zal gebeuren. De tijd van de waarheid is gekomen Maverick, hoe ga jij je voelen wanneer je ontdekt dat er niks gaat gebeuren? Denk je dan, moest ik toch luisteren naar die mensen op GTAForum? :cab:

Geplaatst:

De enige reden dat Nederland vanmiddag plat zal gaan is omdat mensen een drankje drinken in de zon (uit onderzoek blijkt namelijk dat zoiets kan gebeuren). Voor de rest heb ik er niets (behalve op dit forum) van meegekregen en ben ik het geheel eens met de argumentatie van leden zoals Dutchy3010 en Phoenyxar.

Voor mij is deze vrijdag dus gewoon een vrijdag zoals vele.

Geplaatst:

Nog een goed uur voor H-Hour.

Ben benieuwd hoeveel er daadwerkelijk in huis komt van deze actie en als die dan toch zou plaatsvinden, hoeveel gehoor eraan gaat gegeven worden.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...