xCrazyShotgun Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 Vliegtuigmaatschappij Malaysia Airlines is vrijdagnacht het contact kwijt geraakt met een Boeing 777. De Vietnamese staatsmedia hebben zaterdagochtend gemeld dat het vliegtuig in de zee is gestort, maar de Maleisische minister van vervoer ontkent dit. Het vliegtuig vloog van Kuala Lumpur naar Beijing en de vlucht met nummer MH370 had rond middernacht (Nederlandse tijd) moeten landen. Twee uur naar het opstijgen werd het contact, in het Vietnamese luchtruim, verbroken. Er werden een paar minuten voor de crash, geen noodsignaal meer afgegeven door de piloten. Malaysia Airlines vermoed, dat de piloten geen tijd meer hadden om het te melden. De Boeing had 239 mensen aan boord, onder wie twaalf personeelsleden en 2 kinderen. Onder de passagiers is er ook een Nederlander. Maar wat denk jij dat er gebeurd is? Is het echt neergestort, of is het iets anders? Bron: 1 en 2 Reageren
BelgiumRedDevils Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 Dit is het eerste (ernstige) ongeluk van zo'n Boeing Triple seven sinds het bestaan ervan! Malaysia Airlines had volgens mij wel een goede reputatie. Reageren
thebig Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 Tja, er lijkt mij niet echt een andere optie dan dat het is neergestort. Een vliegtuig kan nu eenmaal niet voor altijd blijven vliegen, meestal wordt het volume kerosine berekend voor de geplande reisduur en voor eventuele ongevallen. Als er na 13 uur nog altijd geen teken van leven is, dan kan het niet anders dat dat vliegtuig is neergestort. Tenzij we met complottheorieën gaan komen dat het vliegtuig is gekaapt, alle communicatie verplicht werd uitgeschakeld en ergens op een geheime luchthaven is geland. Reageren
BelgiumRedDevils Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 Tenzij we met complottheorieën gaan komen dat het vliegtuig is gekaapt, alle communicatie verplicht werd uitgeschakeld en ergens op een geheime luchthaven is geland. Hopelijk is dit zo, maar ik vrees het ergst! Het toestel was nieuw in dienst in mei 2002, voor een vliegtuig redelijk nieuw... Reageren
Twedeldie Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 Volgens mij is het vliegtuig neergestort. Maar er staat hier dat 2 uur na het opstijgen het contact verbroken was en ik had gehoord 40 minuten na het opstijgen. Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 Ervaren piloot, sterk vliegtuig, goede vliegmaatschappij. Onbekend waar het vliegtuig en de inzittenden zijn gebleven, maar ik vrees het ergste. Ben bang dat we de komende dagen dezelfde soort beelden op het nieuws gaan zien als met Air France vlucht 447... Reageren
Crazy-Ghost Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 Ik vrees het ergste.. Zie niet echt een andere mogelijkheid behalve dat het is neergestort. Reageren
Rutger. Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 Voor mensen die een complete tijdlijn willen lezen heb ik de volgende twee reddit berichten: bericht 1 en bericht 2 (ze volgen elkaar op). Ik vrees dat er geen overlevenden zijn als ze in zee zijn neergestort. Zo lang kan een mens niet blijven zwemmen in koud zeewater. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 Tenzij we met complottheorieën gaan komen dat het vliegtuig is gekaapt, alle communicatie verplicht werd uitgeschakeld en ergens op een geheime luchthaven is geland. Hopelijk is dit zo, maar ik vrees het ergst! Het toestel was nieuw in dienst in mei 2002, voor een vliegtuig redelijk nieuw... Dus jij wilt dat de kapers lekker hun gang kunnen gaan met de passagiers? Reageren
Crazy-Ghost Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 Beter dan dat ze allemaal dood zijn? Reageren
BelgiumRedDevils Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 Tenzij we met complottheorieën gaan komen dat het vliegtuig is gekaapt, alle communicatie verplicht werd uitgeschakeld en ergens op een geheime luchthaven is geland. Hopelijk is dit zo, maar ik vrees het ergst! Het toestel was nieuw in dienst in mei 2002, voor een vliegtuig redelijk nieuw... Dus jij wilt dat de kapers lekker hun gang kunnen gaan met de passagiers? Meer dan de helft van de kapingen van de voorbije 50 jaar is goed afgelopen! En dat prefereer ik liever dan direct te sterven... Reageren
Rutger. Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 Beter dan dat ze allemaal dood zijn? En dat prefereer ik liever dan direct te sterven... Toch zijn er zat mensen, waaronder ik, die er toch op een andere manier tegen aankijken. Ik sterf liever met niets tot nauwelijks lijden dan dat ik het wellicht overleef met veel lijden. Reageren
BelgiumRedDevils Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 De zwarte dozen zullen wel gevonden worden de komende weken (maanden) en een kaping kunnen we helemaal uitsluiten want er is geen 7500 signaal (kaping alert) uitgezonden! Reageren
Rutger. Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 De zwarte dozen zullen wel gevonden worden de komende weken (maanden) Als het vliegtuig in zee is gestort wordt de kans dat de zwarte dozen teruggevonden worden erg klein. Zelfs als ze dan met veel geluk teruggevonden worden, dan is er waarschijnlijk niets meer van af te lezen door de waterschade. Bron: (te) veel Air Crash Investigation gekeken. een kaping kunnen we helemaal uitsluiten want er is geen 7500 signaal (kaping alert) uitgezonden! Niets valt uit te sluiten. Er zijn tig omstandigheden te verzinnen waarom er nooit een signaal is uitgezonden. Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 8 maart 2014 Rapport Geplaatst: 8 maart 2014 Dat de dozen gevonden worden, heb ik wel vertrouwen in. Zijn iets van 20 nog nooit gevonden, zelfs op 5km diepte vinden ze ze nog wel. Of er dan nog wat mee gedaan kan worden, is inderdaad nog de vraag. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.