Rutger. Geplaatst: 12 maart 2014 Rapport Geplaatst: 12 maart 2014 (bewerkt) Houden jullie er rekening mee dat een GPS transponder van een vliegtuig gewoon uitgeschakeld kan worden? Ik zag hem gisteren bij jouw Reddit linkje, site wil alleen nog steeds niet laden Vanavond nog maar eens proberen. Gisterenavond kreeg ik het linkje ook niet aan de praat, vanochtend wel maar nu wil hij hier ook niet meer openen. Ik las op Twitter dat Tomnod.com de hoeveelheid nieuwe mensen die willen helpen niet aankan en extra kracht probeert bij te zetten. Hij doet het nu wel! http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 Edit: @Rutger., ik heb helemaal niet gezegd dat de bovenstaande vijf redeneringen fout zijn of als bull-shit bestempeld moeten worden, ik praat enkel over het laatste, dat dus terugwijst op wat Ezra zei. Citeer Ezra dan in plaats van mij. Tevens is Ezra volgens mij gisteren al goed uitgelegd waarom zijn redenering niet per se correct is. Waarom zou je het dan nogmaals doen? Lijkt mij gewoon een gevalletje van post boosten hoor, aangezien het niets toevoegde. Bewerkt: 12 maart 2014 door Rutger. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 12 maart 2014 Rapport Geplaatst: 12 maart 2014 Houden jullie er rekening mee dat een GPS transponder van een vliegtuig gewoon uitgeschakeld kan worden? Het lijkt erop dat je gelijk hebt. Ik kijk vaak Mayday(Air Crash Investigation), daarin wordt vermeld wat er veranderd wordt na crash X voor de gehele luchtvaart. Het zou me niet verwonderen moest men die switch eruit slopen, het slaat echt nergens op dat de piloot in staat is dat uit te zetten. Het is toch ongehoord dat een piloot er kan voor zorgen dat z'n vliegtuig niet te traceren is via GPS? Reageren
Rutger. Geplaatst: 12 maart 2014 Rapport Geplaatst: 12 maart 2014 Ik kijk vaak Mayday(Air Crash Investigation), daarin wordt vermeld wat er veranderd wordt na crash X voor de gehele luchtvaart. Klopt, altijd wel interessant om te zien hoe de luchtvaart beetje bij beetje (nog) veiliger wordt. Het zou me niet verwonderen moest men die switch eruit slopen, het slaat echt nergens op dat de piloot in staat is dat uit te zetten. Het is toch ongehoord dat een piloot er kan voor zorgen dat z'n vliegtuig niet te traceren is via GPS? Ik denk dat de achterliggende gedachte is dat een GPS transponder stuk kan zijn, waardoor de piloot en de boordcomputer foutieve informatie krijgen. Geen idee of er meerdere GPS transponders op een commercieel vliegtuig zitten, maar het is niet zo gek dat ze dan een 'faulty' transponder kunnen uitzetten waardoor de autopiloot nog wel naar waypoints kan blijven vliegen. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 12 maart 2014 Rapport Geplaatst: 12 maart 2014 Ik denk dat de achterliggende gedachte is dat een GPS transponder stuk kan zijn, waardoor de piloot en de boordcomputer foutieve informatie krijgen. Geen idee of er meerdere GPS transponders op een commercieel vliegtuig zitten, maar het is niet zo gek dat ze dan een 'faulty' transponder kunnen uitzetten waardoor de autopiloot nog wel naar waypoints kan blijven vliegen. Daar zit wat in. Een tweede transponder waarvan geen apparatuur afhankelijk is(eentje die enkel dient als noodoplossing, zie het als een reserveparachute) zou soelaas moeten brengen denk ik. Geen overbodige luxe op een voertuig dat miljoenen kost, lijkt me. Ik geloof overigens niet dat dit hier al gepost is geweest: http://www.hln.be/hln/nl/30080/Spookvliegtuig-Malaysia-Airlines/article/detail/1810049/2014/03/12/Waren-piloten-en-passagiers-bewusteloos-door-defect.dhtml Het is één van de weinige theorieën die het uitvallen van alle communicatie verklaart. Reageren
Rutger. Geplaatst: 12 maart 2014 Rapport Geplaatst: 12 maart 2014 (bewerkt) Ik denk dat de achterliggende gedachte is dat een GPS transponder stuk kan zijn, waardoor de piloot en de boordcomputer foutieve informatie krijgen. Geen idee of er meerdere GPS transponders op een commercieel vliegtuig zitten, maar het is niet zo gek dat ze dan een 'faulty' transponder kunnen uitzetten waardoor de autopiloot nog wel naar waypoints kan blijven vliegen. Ik geloof overigens niet dat dit hier al gepost is geweest: http://www.hln.be/hl...or-defect.dhtml Het is één van de weinige theorieën die het uitvallen van alle communicatie verklaart. Verdomd. Die had ik nog niet eerder gezien! Deed me inderdaad meteen (net zoals in het filmpje vermeld werd) denken aan Helios Flight 522 waar de oorzaak trouwens lag bij het pressurisation systeem dat nog op manueel stond. Ik zie trouwens niet helemaal hoe de aantasting van de romp van het toestel kan leiden tot het compleet wegvallen van alle communicatie. Verder wel een interessante ontwikkeling, dit zal trouwens betekenen dat de passagiers geen pijn hebben geleden (tegen de tijd dat de brandstof op is zijn ze allemaal al lang hersendood) maar wellicht wel bang zijn geweest toen de zuurstofmaskers uit het plafond vielen. Toevoeging: Het is bevestigd door autoriteiten dat MH370 niet deze transponder aan boord had. Bewerkt: 13 maart 2014 door Rutger. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.