Jump to content

Kleine mod - ideeën gezocht


Dutchy3010

Recommended Posts

  • Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    9

  • 3L1077

    3

  • Twedeldie

    2

  • DarkViper_Brian

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Haha briljant Dutchy! :7 De tikker levert zijn knuppel n bij de getikte?

Dat is wel het idee inderdaad. En die gaat dan weer iemand anders tikken. Het is best komisch om te doen. Werkt nog niet helemaal perfect, helaas. En heel makkelijk om te ontkomen. Dus moet nog manier bedenken om het level hoger te maken.

Betekent dit dat het gelukt is met je code? :)

Ja. ^_^ Stom klein foutje...

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, daar was ik over na aan het denken, maar het probleem is dat volgens de huidige code de dichtstbijzijnde actor wordt aangevallen door de tikker, en dat je dus de hele tijd 100% aan de andere kant kan gaan staan en dan heb je geen probleem. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Je zou mischien ook de gta san andreas coop mod kunnen verbeteren dat je vervoorbeeld niet naar zon stomme marker hoeft te gaan en zoeken maar dat je gewoon op vervoolbeed insert drukt dat je samen op een systeem speelt en dan kan je vervoorbeeld samen een dyom missie ofzo doen :D

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen die geen idee hebben hoeveel code het simpele spel van Dutchy al heeft komen hier met de meest prachtige "ideeën" :7 Het tikkertje ziet er goed uit Jet! Ben je nog op zoek naar ideeën of ga je eerst je gemaakte spelmode perfectioneren?

Link to comment
Delen op andere websites

Op zich heeft het niet veel code. Maar het is des te moeilijker om dit klein te coden dan groot. :) Moet nog wel wat gebeuren, onverklaarbare acties enzo. Zal binnenkort eens de code posten zodat jullie je nieuwsgierige neus erin kunnen hangen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals beloofd, hierbij de code.

{$CLEO .cs} 

:Tag
03A4: name_thread 'Tag'

repeat
wait 0
until 00E1:   player 0 pressed_key 11

var
0@: array 20 of Integer
end

select_interior 15
00A1: put_actor $PLAYER_ACTOR at -1398.301 991.1483 1024.0286
0860: link_actor $PLAYER_ACTOR to_interior 15

//------------------
//Load actors
//-------------------

:load
0247: load_model #MALE01
0247: load_model #bat
038B: load_requested_models

:load_models
wait 0 ms
if and
0248:   model #MALE01 available
0248:   model #bat available
else_jump @load_models 

29@ = 0
22@ = 1025.712
31@ = -1

01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 5 ammo 60 // Load the weapon model before using this
01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 5
0187: 30@ = create_marker_above_actor $PLAYER_ACTOR

repeat

 wait 0

 0208: 20@ = random_float_in_ranges -1350.0 -1455.0
 0208: 21@ = random_float_in_ranges 955.0 1030.0
 009A: 0@[29@] = create_actor_pedtype 4 model #MALE01 at 20@ 21@ 22@
 074D: AS_actor 0@[29@] turns_to_and_look_at_actor $PLAYER_ACTOR timelimit -1
 000A: 29@ += 1

until 0039:   29@ == 20


//------------------
//Check hit player
//-------------------

:player

29@ = 0
31@ = -1

repeat
 wait 0

 if 0256:   player $PLAYER_CHAR defined
 then

   if 
     00F2:   actor $PLAYER_ACTOR near_actor 0@[29@] radius 15.0 15.0 sphere 0
   then    
     05DB: AS_actor 0@[29@] flee_from_actor $PLAYER_ACTOR from_origin_radius 10.0 timelimit 10000
   end

   if
     031D:   actor 0@[29@] hit_by_weapon 5
   then
     0085: 31@ = 29@ // (int)
     0164: disable_marker 30@
     0187: 30@ = create_marker_above_actor 0@[29@]
     01B2: give_actor 0@[29@] weapon 5 ammo 60 // Load the weapon model before using this
     01B9: set_actor 0@[29@] armed_weapon_to 5
     0555: remove_weapon 5 from_actor $PLAYER_ACTOR 
   end

   000A: 29@ += 1

   if
     29@ > 19
   then
     29@ = 0
   end
 end  
until not 31@ == -1

//------------------
//Check hit actor
//-------------------
var
 25@ : integer 
 26@ : float
 27@ : float
 28@ : integer
 29@ : integer
 30@ : integer
 31@ : integer
end

:actor

29@ = 0

repeat
 wait 0

 if 0256:   player $PLAYER_CHAR defined
 then       

   00A0: store_actor 0@[31@] position_to 20@ 21@ 22@     

   28@ = 0 
   27@ = 999.9

   repeat
     wait 0

     if not 28@ == 31@  

     then

       00A0: store_actor 0@[28@] position_to 23@ 24@ 22@

       0509: 26@ = distance_between_XY 20@ 21@ and_XY 23@ 24@
       if 26@ < 27@
       then
         27@ = 26@
         25@ = 28@  
       end
     end

     000A: 28@ += 1

   until 28@ == 20

   00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to 23@ 24@ 22@
   0509: 26@ = distance_between_XY 20@ 21@ and_XY 23@ 24@

   if 26@ < 27@
   then 
     07A5: AS_actor 0@[31@] attack_actor $PLAYER_ACTOR time 15000
     wait 1000
   else
     07A5: AS_actor 0@[31@] attack_actor 0@[25@] time 15000
     wait 1000
   end

   if 
     00F2:   actor 0@[31@] near_actor 0@[29@] radius 15.0 15.0 sphere 0
   then    
     05DB: AS_actor 0@[29@] flee_from_actor 0@[31@] from_origin_radius 10.0 timelimit 10000
   end

   if
     031D:   actor 0@[29@] hit_by_weapon 5
   then
     0164: disable_marker 30@
     0187: 30@ = create_marker_above_actor 0@[29@]
     01B2: give_actor 0@[29@] weapon 5 ammo 60 // Load the weapon model before using this
     01B9: set_actor 0@[29@] armed_weapon_to 5
     0555: remove_weapon 5 from_actor 0@[31@] 
     0085: 31@ = 29@ // (int)
   end

   if
     031D:   actor $PLAYER_ACTOR hit_by_weapon 5
   then
     0164: disable_marker 30@
     0187: 30@ = create_marker_above_actor $PLAYER_ACTOR
     01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 5 ammo 60 // Load the weapon model before using this
     01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 5
     0555: remove_weapon 5 from_actor 0@[31@] 
     jump @player 
   end

   000A: 29@ += 1

   if 29@ == 31@
   then
     29@ += 1
   end

   if
     29@ > 19      
   then
     29@ = 0
   end
 end  
until not 31@ == -1

jump @actor 

0A93: end_custom_thread  

Zoals je ziet niet een hele grote code. Dat komt doordat ik wat leuke structuren heb gebruikt; een paar wat meer "advanced" structuren. Als iemand graag wat meer uitleg over deze code wilt (het is best een leerzame code! :)), dan hoor ik dat wel. Vind het zonde van mijn tijd om het te doen zonder dat iemand het leest, vandaar dat ik het niet automatisch doe. :puh:

Het werkt nog niet helemaal perfect, zitten nog wat bugs in. Geen idee of dat aan de code ligt of aan de engine (waarschijnlijk aan beiden :7), maar heb geen zin om er wat aan te doen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of het al in SA zit maar misschien kan je er sneeuw instoppen. Eerder denk ik dat je dat niet binnen een week af zult krijgen. Misschien een soort ETS2 mod, dat je van de ene stad naar de andere stad vrachtwagenmissies moet spelen. Een soort LCPD:FR mod zou me ook leuk lijken...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...